Uitgerekend 1 t/m 15 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koffiepot

Koffiepot Actief lid

15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Goedemiddag allemaal.
    Hoe is het met iedereen?
    Ik zie op de lijst namen staan die na mijn komst nooit gereageerd hebben...

Gister bij de bekkenfysio geweest. Si gewricht is nu ingetaped en bilspier zal behandeld worden.
    Lichaam en banden hebben iig lekker 'last' van de zws.
    Vanmorgen hier wat huishouden gedaan. Heerlikk weer even alleen thuis zonder man en kids. Man werkt vandaag even op de zaak. Wat een rust

2. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    hier gaat het wel oke, weinig last van kwaaltjes alleen nog steeds ontzettend moe en lusteloos. Dit had ik bij de vorigen niet in het tweede trimester, dus ondanks dat het heel erg meevalt baal ik er wel een beetje van. O ja en maagzuur komt weer opzetten, als ik niet zwanger ben heb ik dat echt nooit, nu weet ik weer wat het is hahaha.
    Ik hoop dat het snel volgende week donderdag is, dan is de 20 wk echo, blij als we die gehad hebben.

Er zitten een aantal in een fb groepje, die reageren hier niet meer zo vaak. Verder zijn er ook een aantal die ik ook niet ken.

3. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hier gaat alles goed, maar als ik veel doe bijvoorbeeld in het huishouden heb ik ook echt last van mijn rug. Mijn dochter heeft deze week en volgende week vakantie en is dus thuis. Ik merk wel dat het fysiek echt zwaar is om haar de hele tijd bezig te houden. Ik zal blij zijn als de scholen (hopelijk) weer opengaan na volgende week en hopelijk blijven ze dan ook open tot in de kerstvakantie.

4. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Hier was de 20 weken echo goed!

Bijgevoegde bestanden:

Duimpje86, moby123, Koffiepot en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Ooh daar word je toch helemaal verliefd op??? :)

Hier voel ik me ook echt top nu, extreme vermoeidheid en misselijkheid zijn al een paar weken voorbij. Al merk ik wel dat ik regelmatig rustpauzes moet inlassen. Gister uurtje gaan wandelen en kreeg het best lastig. Ook zoals moby zegt, als ik veel in het huishouden doe, moet ik wel ff stoppen tussendoor. Maar mag echt niet klagen, vind dit een superleuke fase momenteel, zeker met die kleine die vanaf smiddags telkens erg actief wordt en ik regelmatig voel kriebelen en schoppen! Zo leuk!

Ik schrok me wel rot toen ik op de weegschaal ging staan deze ochtend, 65 kg, 17 weken geleden was dat 60. Weet dat het veel vocht enzo zal zijn, want ik eet echt heel normaal en gezond en beweeg veel.. maar toch! Probeer er niet teveel mee bezig te zijn hoor, maar schrok toch ff :confused:

6. Zonnestraal123

28 jul 2018
    91
    144
    33
    Vrouw
    Hier nog steeds moe, maar eigenlijk barst ik normaal ook niet zo van de energie in de donkere dagen. Het voelt in ieder geval een stuk beter nu de misselijkheid voorbij lijkt. Nog wel dagen met erge hoofdpijn gehad, maar hoop dat die ook voorbij zijn. Al denk ik dat het thuiswerken en de hele dag achter een computer zitten ook niet zo helpt.

Inderdaad die schopjes zijn zo leuk! Dan vergeet je alle andere dingen :) Mijn partner heeft het ook gevoeld en voor hem is het nu ook een stuk dichterbij.

Leuk nu de 20weken echo's voorbij gaan komen. Ik vind het heel snel gaan deze zwangerschap, ondanks de beroerde dagen, hebben jullie dat ook?

Salvatore vindt dit leuk.
  7. xlalax

xlalax Lid

4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik zal even een update geven over mezelf aangezien ik nieuw ben.

Ik ben inmiddels 18 weken in. Verwachting van ons eerste kindje.
    Het verloopt alleen niet zo als het moet.
    Ik was in verwachting van een tweeling maar heb 1 miskraam gehad. Nu zou je denken dat dat vruchtzakje oplost maar NIET dus. Het tegenovergestelde gebeurd dus, het lege vruchtzakje groeit mee, en zit inmiddels op ong 8 bij 4 cm.
    Onder de 2 vruchtzakjes heb ik ook nog een cyste die voor de uitgang ligt, dus voor nu nog geen natuurlijke bevalling, nu hoop ik natuurlijk dat het veranderd maar anders een keizersnee.

Ik heb volgende week vrijdag 13 Nov. De 20 week echo ennog een gesprek met de gynaecoloog...

Hierbij zijn jullie op de hoogte van mijn zwangerschap

8. Jiji

Jiji Actief lid

5 feb 2018
    269
    124
    43
    Vrouw
    Hi @xlalax welkom, en wat een toestand wel met het lege vrucht zakje en vraag me af hoe zwaar die miskraam is geweest voor je emotioneel.

Aan de rest - fijn te horen hoe jullie allemaal gaan. Ik heb een check-up gehad bij de verloskundige en weer even haar hartje gehoord. Heel fijn toch, en heb over 1,5 week de 20 weken echo. Ik begin nu ook heel snel te groeien en verbergen is geen optie meer. Moet echt even wennen aan mijn nieuwe vorm maar vind het fantastisch. Ik was nog druk aan het sporten dus baal wel dat de gyms nu dicht zijn want heb genoeg energie. Voel nog geen duidelijke schopjes, ik wacht geduldig!!

9. Deurstopper

Deurstopper Actief lid

17 nov 2019
    214
    257
    63
    @Rowena25, wat een mooi bericht! Heel veel sterkte de komende tijd!!

Fijn te lezen, alle goede echo's.

Ik lees veel mee maar reageer weinig. Mijn 20 weken echo afgelopen week ook gehad en alles was goed. Was wel even spannend nadat ik bloedverlies heb gehad een paar weekjes terug. Ondanks dat ik toen extra controles heb gehad was er spanning voor de 20 weken echo. Maar gelukkig alles in orde :)

Nu rustig op zoek naar een naam, een kamertje, geboortekaartjes enzovoorts.

Waar kijken jullie voor je geboortekaartjes?

lotsoflove vindt dit leuk.
  10. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Oh, wat een lief snoetje!

11. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @Deurstopper wij hebben een aantal mooie gezien bij www.geboortekaartjesmetfoto.com maar hebben nog niet gekozen.

@xlalax wat een narigheid in je zwangerschap. Is er een kans dat de cyste nog weggaat bij de uitgang? Ik heb een keizersnede gehad bij de eerste en het is mij heel erg meegevallen. Ik kies er hoogstwaarschijnlijk nu weer voor.

Gisteren onverwachts nog naar de vk geweest. Vanwege de ernstige PE de vorige keer wilde de gynaecoloog nu alvast starten met de eiwitten in mijn urine checken. De vk heeft ook mijn bloeddruk gecheckt en ik mocht weer even naar het hartje luisteren :)
    Nog 1,5 week tot de 20 weken echo..

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @Deurstopper : ik heb bij 2 verschillende online kaartjesaanbieders een proefkaart besteld, maar ik vind het nog moeilijk om er een goed zicht op te krijgen aangezien we nog niet zeker zijn van de naam die erop zal komen :). Wij gaan wel vrijwel zeker voor een vrolijk kaartje in de stijl van Babette Harms, dat hebben we bij de eerste ook gedaan en ik word er nog steeds spontaan blij van als ik ernaar kijk.

13. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    @Deurstopper nog niet gekeken eigenlijk naar geboortekaartjes! Vandaag wel de verf gekocht om de kinderkamer te schilderen! Oh ik geniet ook echt zo erg van deze fase! Ik heb volgende week eindelijk ook nog eens een echo, ben dan 18 weken. Ik heb geen echo op 20 weken, veronderstel dat dat een soort vroege check-up is dan. Volgende echo volgens mij pas weer op 22 weken.

14. xlalax

xlalax Lid

4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw

@salva

15. xlalax

xlalax Lid

4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw
    @Salvatore weet ik eerlijk gezegt nog niet, hebben we het nog niet over gehad.
    Om die cyste maak ik me niet echt druk eerlijk gezegt. Het is meer die lege vruchtzak die meegroeit...

16. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Ja dat is echt vreemd idd. Maar daar is dus ook nog weinig duidelijkheid over te krijgen? Ik neem aan dat je niet de eerste bent die dat heeft. Vervelend die onzekerheid en zorgen.

17. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Fijn dat je zo kan genieten. Ik heb maandag mijn tweede echo pas, de eerste was op 13 weken. Ik ga ervan uit dat dat de 20wekenecho is ;) Fijn weekend!

Appelflapje vindt dit leuk.
  18. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Rowena25 heftige weken hebben jullie achter de rug en nog waarschijnlijk. Lijkt me heel raar dat je lichaam gelijk weer terug gaat naar normaal. Ergens wil je dat helemaal niet, denk ik... En nu zal het gemis des te groter zijn... Sterkte!

@Mooncalf hoe is het met jou in deze moeilijke tijd?

@xlalax welkom hier! Ook een heftige start hebben jullie gehad! Hopelijk komt alles straks goed met jullie kleintje!

Ik begin inmiddels echt flink te groeien. Bij de andere kids had ik ook al snel een flinke buik, nu dus ook gewoon weer. Maar verder gaat het prima hier!
    Voorzichtig aan het shoppen en aan het inspiratie opdoen voor de babykamer. Geboortekaartjes wacht ik nog een poos mee.

Bijgevoegde bestanden:

Koffiepot, linatje, Mooncalf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wat een mooie buik!
    Bedankt voor het vragen, het gaat. Vandaag is ook de sterfdag van mijn oma. Aanstaande dinsdag is de crematie waar ik ook ga fotograferen en zelf nog een stuk heb geschreven om voor te lezen. Voor mij voelt dat als het minste wat ik kan doen, ik heb het er wel heel moeilijk mee. Als ik dan 's avonds uitgeput op bed lig voel ik de kleine wel steeds beter. Dat is fijn. Volgende week vrijdag de 20 weken echo.

20. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Mooi buikje!!

lotsoflove vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina