Uitgerekend 1 t/m 15 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @Appelflapje : ik weet niet of je toevallig van plan bent om je geboortelijst bij Dreambaby te leggen? Ik heb de mijne daar aangemaakt intussen. Ik kan je als tip geven dat hun laagsteprijsgarantie wel de moeite is...als je hetzelfde artikel ergens anders goedkoper ziet, dan passen ze hun prijs aan op je geboortelijst. Zo heb ik bvb 22euro bespaard op een traphekje en 13 euro op het speeltapijt dat ik wil.
     
  2. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Ik ben ook iedere morgen vroeg. Of ik nou eruit moet of niet.
    Standaard plassen tussen tussen 5 en half 7.
    Slaap daarna ook niet meer.

    Ga ook bijna iedere middag op bed. Zo niet, kun je me na t avondeten boj elkaar vegen.
    Vanmiddag ook weer 2,5 uur geslapen en wakker gemaakt... Anders sliep ik nu nog haha
     
    lotsoflove vindt dit leuk.
  3. lotsoflove

    lotsoflove Actief lid

    20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is toch echt super irritant! Ik heb het bij vlagen! Maar dan ga ik ''s middags naar bed en' 's avonds op tijd en dus lig ik in de nacht weer wakker....
     
  4. lotsoflove

    lotsoflove Actief lid

    20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Stomme vraag misschien... Wat is een geboortelijst??
     
  5. lotsoflove

    lotsoflove Actief lid

    20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vergeet ik helemaal te zeggen... Mijn 20wk echo was prachtig!! Alles ok voor zover te zien! Maar wat ik al dacht... Ze ligt overdwars. Kan natuurlijk nog veranderen, maar ligt voor mijn gevoel al 3 weken zo nu. Dus heb er een hard hoofd in. Als bijlage het 3D plaatje van ons meisje. Helemaal verliefd!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Salvatore, Koffiepot, Appelflapje en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    In België leggen ouders soms een geboortelijst bij een babyspeciaalzaak. Dan kies je spullen uit die je graag zou willen krijgen bij de geboorte en dan kan je dat op je geboortekaartje vermelden. Via een lijstnummer en paswoord kunnen de ontvangers van het kaartje dan inloggen op die lijst en spullen van de lijst kopen om vervolgens bij het kraambezoek af te geven (of te laten ophalen in de winkel door de ouders). Op die manier kunnen mensen die graag een geschenkje afgeven makkelijk iets uitzoeken dat de ouders zeker fijn vinden. Best wel handig. Bij m’n eerste heb ik dit overigens niet gedaan.
     
  7. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Oh prachtig! Voel jij hoe de baby ligt? Ik totaal niet. Op echo lag mijn baby met de beentjes dubbelgeplooid. Ik vraag me af hoeveel bewegingsruimte ze nu nog hebben eigenlijk.
     
  8. lotsoflove

    lotsoflove Actief lid

    20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @moby123 heel handig zo'n geboortelijst. Is in Nederland een beetje not done, denk ik... Alhoewel de meesten toch wel vragen wat je graag wilt hebben voor de kleine.

    Ja, ik kan het voelen. Maar dat komt denk ik wel doordat ik al eerder een dwarsligger had. Ik voel de schopjes echt alleen maar rond mijn onderbuik. Nooit rond mijn navel. Dat had ik bij mijn 2e kindje ook. Bij de derde voelde ik het echt meestal rond mijn navel en hoger. Dus dat verschil maakte wel dat ik nu weer dacht aan een dwarsligger.
    Ze hebben nog plenty ruimte om alle kanten op te draaien hoor tot in ieder geval 36 weken. Mijn 2e draaide met 40 weken, de nacht vóór de keizersnede nog een heel rondje in mijn buik. Helaas bleef hij nooit met zijn hoofd naar beneden liggen:D
     
  9. lotsoflove

    lotsoflove Actief lid

    20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier is de aanleiding van het wakker worden ook vaak een kleuter met een nat bed of eentje die niet alleen terug durft te lopen.. En zo gauw mijn voeten de vloer raken slaap ik niet meer verder:mad:
     
  10. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    713
    629
    93
    verpleegkundige
    Jep! Ben al volop bezig met een “oefenlijst” :roflmao: ga samen met mn zus eens kijken wat we écht nodig hebben. De korting is idd de moeite!! En zoooo leuke dingetjes ook.. <3
     
  11. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Je mag mij ook een bericht sturen. Zorg ik dat je erbij komt.

    Hier was de 20 weken echo ook helemaal goed! Ze lag veel dwars en ik voel idd ook alleen schopjes richting mijn onderbuik.

    Babykamer hebben we niet. Ik wil mijn zoontje nog niet naar zolder hebben, en we hebben maar 2 slaapkamers op de eerste verdieping :rolleyes:. En de baby blijft bij ons ook minimaal een half jaar in onze kamer slapen. Hopelijk volgend jaar verhuizen.
    Omdat ik het toch wel erg jammer vind dat we nu geen mooi kamertje gaan maken heb ik met mijn man besloten dat we een wand gaan behangen met kinderbehang in onze kamer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    linatje, lotsoflove, moby123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ahhh wat een mooie foto!
     
    Salvatore vindt dit leuk.
  13. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    713
    629
    93
    verpleegkundige
    @Salvatore prachtig!!

    pfoe hier toch even schrikken, denk dat ik een harde buik had. Een enorm gespannen gevoel over heel mn buik, alsof heel de buikwand in een soort kramp schoot. Echt pijnlijk was het niet maar wel erg.. tja, gespannen, kan het niet anders omschrijven. Buik stond dikker en hard. Na half uurtje liggen veel beter en duidelijk meer ontspannen. Iemand daar ook (al) last van gehad?? Ik lees op dr Google dat het ook kan doordat de baby erg actief is. En sjonge dat was ie zéker vandaag! Normaal voel ik hem pas vanaf 16u maar nu was ie sinds 11u zooo aan het friemelen en schoppen! Non stop. Kan het volgens jullie daaraan liggen? Ik had een vrije dag vandaag en heb eigenlijk bijna niks gedaan van huishoudelijke taken ofzo.
     
  14. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Hier ook soms maar duurt vaak best lang. Denk dat t mn banden zijn die weer aan t groeien zijn. Gisteren had ik het flink. Vandaag weer niet.
     
  15. lotsoflove

    lotsoflove Actief lid

    20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Kan zeker aan een actieve baby liggen hoor. Het heeft ook lang niet altijd te maken met dat je te druk geweest bent. Mijn vk zegt altijd dat de baarmoeder een spier is en dat die dus af en toe aanspant en ontspant. Dat is heel normaal.
     
  16. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Ja, ik heb het afgelopen weekend gehad. Geen idee waardoor het kwam. Maar kan geen kwaad volgens mij.
     
  17. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ik heb bij mijn tweede zwangerschap ook veel last gehad van harde buiken. Dat was in dusdanige mate dat ik van de verloskundige echt rustiger aan moest doen. Op dit moment ook wel af en toe een harde buik.
    Denk dat je je om af en toe een harde buik geen zorgen hoeft te maken :)

    Zo bizar dat we alweer op de helft zijn niet? :D
     
    michele25 vindt dit leuk.
  18. Rizzie

    Rizzie Actief lid

    11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Klinkt leuk zo'n geboortelijst, ik had er ook nog niet van gehoord. Bij ons is dat niet echt bekend en ik denk dat mensen vreemd opkijken als ik dat op het kaartje zou zetten, al is het wel ideaal dat je krijgt wat je ook daadwerkelijk zou willen hebben. Ik heb ook vaak dingen gekregen waar ik dan niks mee doe en dat vind ik erg zonde.

    Hier ook last van harde buiken en weinig slaap. Veel kramp in mn benen en die maagzuur is ook lastig. De spullen voor de babykamer zijn hier al binnen, ik hoop dat we snel kunnen starten met het plaatsen van een nieuw plafond, dan kunnen de spullen er in. We zijn op zoek naar een hoge steiger want het plafond is bijna 4 meter hoog
     
  19. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    713
    629
    93
    verpleegkundige
    Ok doet goed om jullie ervaringen te lezen. Probeer het wat meer los te laten. Vandaag ook weer bij momenten harde buik. Maar idd erg actieve baby. Ik hou me rustig :)

    @Rizzie misschien moet je maar een trendsetter zijn, eens kijken wat mensen vinden van zo’n geboortelijst! :roflmao: Is alleszins heel handig idd en zo ingeburgerd hier dat ik het raar vind dat er nog mensen zijn die dat niet kennen! Gek hoe “normaal” iets kan zijn enkele kilometers verderop he! En trouwens, ook hier steiger nodig gehad, ook muren van 4 en 4,5m hoog. Mn tante stond erop hoor, ik heb beneden geschilderd. Wij hebben er eentje kunnen lenen van vrienden.
     
    Rizzie en michele25 vinden dit leuk.
  20. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Bijna 20wk dansje! En die harde buiken is een vervelend gevoel.. maar zolang we geen mega pijn en ongemakken hebben is t nog vol te houden..
     
    Appelflapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina