Uitgerekend 1 t/m 15 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    709
    623
    93
    verpleegkundige
    Grappig he, wij zijn exact even ver idd!

    En ongelooflijk inderdaad, wat iemand hierboven zei, dat we al halfweg zitten.. het gaat zo snel!
     
  2. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Jaaa we mogen aftellen vanaf morgen.. wel fijn hoor
     
  3. xlalax

    xlalax Lid

    4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw
    Goedenavond dames,

    Even terug van weggeweest
    Ook ik heb 13 nov. De 20 weken echo gehad en alles was goed. We hebben een envelop meegekregen met het geslacht en meteen naar mijn zusje gebracht.
    Afgelopen zondag kleine gender reveal party gehad....

    Mijn broertje had zijn haar geverft in de kleur van het geslacht...

    Verder even een aantal foto's van de babykamer
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Rizzie, Lizra, LiefenLeed en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat een lief behangetje met die uiltjes xlalax! En omg, je broertje :roflmao:

    noem mij burgerlijk ongehoorzaam, maar ik had op het geboortekaartje van mijn zoontje een link naar een geboortelijstje (gewoon via lijstje.nl) staan. Ondanks dat ik uit NL kom. De meeste mensen vonden het echt superfijn, ik hoefde niet 100x hetzelfde te zeggen tegen mensen en mensen die zelf wat uit willen zoeken doen dat toch wel.
    Voor onze tweede wil ik dat eigenlijk weer doen, hoewel ik het lastig vind omdat ik echt maar weinig nig weet en allergisch ben voor bergen spul voor die kleintjes. Dus ik moet nog eens goed nadenken, ben gewoon echt inspiratieloos. Luiers, doekjes en zoogpads vragen is ook zoiets :p
     
    Rizzie, Salvatore, linatje en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Wat een goed idee. Zo'n lijstje maken!
    Zal er zelf ook eens over nadenken en bespreken.

    Vanmiddag kwam de oudste uit school met een cadeau.
    Van dr eigen zakgeld een rompertje en broekje gekocht voor dr baby zusje.
    Zo verschrikkelijk lief!

    En xlalax, super mooi kamertje en fotos van de reveal. Onwijs leuk!
     
    linatje en moby123 vinden dit leuk.
  6. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik zet ook dingen voor ‘later’ op het lijstje...slaapzakjes in maat 80 of 90 cm bijvoorbeeld. En vochtige doekjes, daar kan je toch nooit te veel van hebben! :roflmao:
     
  7. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Dit is mijn lijst so far.
    Hebben jullie nog leuke (niet te dure) ideeën?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    709
    623
    93
    verpleegkundige
    Ik ga m'n lijstje volgende week samen met m'n zus maken, die heeft 3 kids dus genoeg inspiratie. Maar net als @Littlegirl1989 wil ik niet téveel troep kopen/krijgen. Geen bergen speelgoed en kleertjes. Liever nuttige dingen die we echt kunnen gebruiken. En idd ook wel wat dingetjes voor later, groter slaapzakje zoals @moby123 zegt. Babyfoon komt bvb ook wel op de geboortelijst, je kan dat dan in "schijven" voorstellen, bvb. als je babyfoon 200 euro kost, kan je het verdelen over 4x50 euro, dan kunnen mensen een stukje van je babyfoon betalen.
     
    linatje en Koffiepot vinden dit leuk.
  9. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Badje, manicure setje, hydrofiel doeken, luieremmer, leesboekjes, badcape, speelmobiel voor boven bed of box, babygym?
     
    Koffiepot vindt dit leuk.
  10. xlalax

    xlalax Lid

    4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw
    Hoi hoi

    Ik heb een aantal vraagjes ben nieuw voor eerst zwanger...:)

    * Hoe hebben jullie je commode ingericht, ik heb namelijk geen lades..

    * Hoeveel kledingstukken van elke maat hebben jullie?

    * Informatie over luiers? Welke luiers en billendoekjes gebruiken jullie?
    En kan ik dat nu al inslaan met name de doekjes?
    Dit is het voor nu hihi :roflmao:
     
  11. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @moby123 maar meeste heb ik al van mijn zoontje dus weinig daarin nodig. Alhoewel ik me nu ineens wel realiseer dat onze dame in een ander seizoen geboren wordt.

    @Appelflapje maar dan kopen mensen die al voor de geboorte ofzo? Want dat heb ik nu een beetje, wij moeten een babyfoon en nog een paar wat duurdere dingen maar die wil ik gewoon voor de geboorte hebben en niet achteraf als kraamcadeau krijgen.

    @xlalax helemaal geen lades? Dat lijkt me echt heel lastig... ik heb bovenin 3 kleine lades. 1 met luiers, 1 met hydrofielen, sokken en een open pak doekjes en 1 met rompers.
    In de commode zelf staan manden met de slaapzakken, badspullen en vooral grote dingen die ik niet veel gebruik. Ook een mand met te kleine kleding bijvoorbeeld. En in de kledingkast dan de kleding. Ik zou die lades niet kunnen missen...
    Voor de eerste had ik geloof ik me ingesteld op 3x 50, 3x 56 en 3x 62 en van alle maten 5 rompers. Uiteindelijk had ik wel meer en dat was ook maar goed. Wil nu in 50 en 56 iig 5 setjes hebben en 8 rompers ofzo. 62 ben ik wel nog terughoudend in, dat is midden zomer...
    Ik haal qua luiers en doekjes van allerlei merken een pak en dan kijk ik daarna wat het fijnste zit. Wel alleen merken die ik in de buurt kan krijgen. Bij mijn zoontje zweer ik bij kv. En ja, kun je prima al inslaan, als je de ruimte er voor hebt. Ik ga ook af en toe al pakje halen als de kamer vrij is.
     
  12. linatje

    linatje Actief lid

    11 okt 2010
    439
    272
    63
    NULL
    NULL
    Hay

    Wij hebben een commode met alleen maar lades. Daarin heb ik van die mandjes met hydrofiele luiers, kleding, sokken enz. Op mijn commode 2 mandjes met luiers en bad spullen.

    Wij gebruiken de luiers van pampers en doekjes van waterwipes, erggg tevreden over.

    Kleding heb ik 8 onesies in maat 50, 9 in maat 56, 5 in maat 62. Maar ook veel kleding setjes in alle maten. Verder nog rompertjes, mutsjes, sokjes, slabbetjes en schoentjes.
     
  13. linatje

    linatje Actief lid

    11 okt 2010
    439
    272
    63
    NULL
    NULL
    Hello ladies

    Vandaag mijn 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit thanks God. Hehe we zijn over de helft. De weken vliegen voorbij maar met de zwangerschap lijk het juist niet voorbij te vliegen heel apart.
     
    lotsoflove, moby123 en LiefenLeed vinden dit leuk.
  14. linatje

    linatje Actief lid

    11 okt 2010
    439
    272
    63
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat je broertje zo jullie gender reveal heeft gedaan. En baby kamer ziet er super mooi uit.
     
  15. xlalax

    xlalax Lid

    4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw

    Dankje wel voor berichtje, welke mandjes gebruiken jullie als ik vragen mag?
    Misschien denk ik er wel teveel over na maar wil alles perfect hebben...:|:oops:
     
  16. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wij hadden bij de eerste een commode met lades maar we hebben heel die commode zo weinig gebruikt dat we er nu geen hebben. Ik vind het ook echt snel gaan deze zwangerschap.

    Superleuk de genderreveal en het kamertje! Ik zou echt niet weten wat we op dit moment missen voor de kleine.. heb alles bewaard en nog wat gekregen destijds waar mijn dochter al niks meer aan had. Dus heb niet het idee dat ik nog Vallée in moet slaan. Ik zie vast iets over het hoofd. Of we zijn gewoon heel primitief..:roflmao:
     
  17. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb gewoon mandjes die ik toevallig had haha. Geen idee meer waar ze van zijn.
    Belangrijkste is denk ik dat je bij een spuitluier direct wat kan en dat je een kind niet bloot op de commode hoeft achter te laten. Dus rompers, luiers en doekjes voor het grijpen. En ik vond hydrofielen voor het grijpen ook fijn want die kon ik gauw onder een spuitluier leggen zodat ik niet steeds aankleedhoezen hoefde te wassen.

    Ik heb ook 100 filmpjes en vlogs gekeken over hoe in te delen maar uiteindelijk versnder je uiteindelijk toch als je eenmaal bezig bent
     
  18. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Wij hebben op de commode uiteraard een aankleedkussen :p, billendoekjes en zwitszal zalf en talkpoeder
    1e la links liggen alle luiers 1e la rechts liggen de shirts-broekjes
    2e la links sokjes/spuugdoekjes/slabbertjes 2e la rechts liggen badcapes en hydrofiele doeken
    Onderste lades lig vuilniszak voor luieremmer en ander prul.

    en mandjes gewoon bij de action gekocht
     
  19. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Hier een commode met 2 kleinere laatjes en 2 grote laatjes. Tevens nog een vaste kast op de kamer. Alles wat je echt bij de hand moet hebben ligt bij ons in de commode: rompertjes, hydrofiele doeken, spuugdoekjes, hydrofiele washandjes, broekjes, shirtjes, sokken, extra luiers, extra luierdoekjes. Verder op de commode in 2 mandjes: luiers, thermometer, meerdere zalfjes, talkpoeder, borsteltje etc.

    Ik zelf vind het handig om zo veel mogelijk voor het pakken te hebben, zonder dus weg te hoeven lopen bij de commode/baby.
     
  20. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Wat ben je al ver!! Fijn! :)
     

Deel Deze Pagina