Uitgerekend 1 t/m 15 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    43739056-E91B-4FF0-992E-7243622F896D.jpeg A076C290-CF45-4FCE-A6CB-C167683FEE3A.jpeg 43739056-E91B-4FF0-992E-7243622F896D.jpeg A076C290-CF45-4FCE-A6CB-C167683FEE3A.jpeg

    Ik wil graag iets in deze stijl. Dus roestbruin/terracotta, beige/wit, jungle :)
    Begin januari wordt het kamertje gedaan.
     
    moby123 en linatje vinden dit leuk.
  2. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Ik heb nog geen idee hoe ik de commode en kast wil gaan inrichten. Wij hebben beneden een enorme tafel waar ik een aankleedkussen ed op wil hebben. Ben niet van plan om voor elke luier naar boven te lopen. Badderen ga ik op t aanrecht doen. Lekker makkelijk.
    Beneden dus 1 of meerdere mandjes waar ik een voorraadje kleding, luiers ed in wil hebben. De rest boven.
    Ik hou me er eerlijk gezegd helemaal nog nirt mee bezig
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik had bij nummer 1 een sniglar commode van ikea in de serre staan. Ik vond dat echt een topding. Nu voor de dame denk ik dat ik ook ergens een mandje zet, de sniglar hebben we niet meer en geen zin om nog een nieuwe te kopen. Voor mijn zoontje loop ik wel eigenlijk altijd naae boven maar die hoef ik ook geen tig keer meer te verschonen.
     
  4. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    Belgiƫ
    Een uitdruiprekje voor kleine spulletjes te laten drogen of zo? Ik heb nooit flesjes gegeven bij mijn dochter, dus daar heb ik het niet voor nodig, maar ik heb het toch op mijn lijst gezet (van het merk Boon, zoā€™n grassprietjesgeval) voor de drinkbus van mā€™n dochter en eventueel kleine dekseltjes van bewaarpotjes te laten drogen...die blijven altijd zo nat als die uit de vaatwasser komen.
     
  5. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    Belgiƫ
    Heb je in de buurt van je commode misschien een kast op legplank of zo? Misschien kan je makkelijker werken met losse mandjes erbij inderdaad...ik had bij mijn dochter ook gaandeweg meer mandjes toegevoegd naarmate het nodig was...komt vanzelf wel. Belangrijk om zeker binnen handbereik te hebben, zijn luiers, doekjes, rompers en tetradoeken voor ongelukjes op het verschoningskussen...eventueel ook kruippakjes/slaappakjes. Kleertjes kunnen gerust op een andere plaats liggen, zolang je kindje maar al een rompertje aan heeft. Verder had ik nog aangevuld met luierzalf en wat kleine verzorgingsspulletjes zoals een kammetje en vitaminedruppeltjes of zo.

    qua kledingstukken en aantallen : dat is altijd zo lastig in te schatten! Het hangt ervan af wat je fijn vindt in gebruik en dat merk je natuurlijk pas als de baby er al is. Ik heb bijvoorbeeld de eerste 2 maanden vooral rompers en slaappakjes gebruikt...echte kleertjes vond ik teveel gedoe bij zoā€™n klein frummeltje. Daarna uiteraard wel. Ik zou nog niet te veel van alles kopen.

    merk van luiers : ik was voor mijn dochter altijd tevreden van de kruidvatmerkluiers. Die zijn intussen blijkbaar wel veranderd, dus ik weet niet of ze nog zo goed zijn als toen. Ik ga ze alleszins opnieuw proberen, maar ik ga nog geen grote voorraad kopen op voorhand...je weet natuurlijk nooit zeker of je kindje niet allergisch reageert op een bepaald merk of zo, idem met billendoekjes. Koop misschien gewoon een pakje van een paar verschillende merken en test dan uit welke je het fijnste vindt. Ik wisselde vooral af tussen nivea en Zwitsal...later ook verschillende huismerken. Maar je gaat het echt wel snel merken wat voor jou en je baby het fijnste is, komt allemaal vanzelf! :thumup:
     
  6. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Dit idd. Wij verschonen bijna nooit boven. Ik heb 2 aankleedkussens, eentje boven en 1 bij de eettafel. Badje zetten we in de inloopdouche als we hem gebruiken.

    Ik heb in de commode hydrofielen, washandjes, dekens en lakens, hoezen voor het aankleedkussen. En een mandje van Action met billenzalf, luiers en doekjes. Alle kleding ligt in de kledingkast.
     
    Koffiepot vindt dit leuk.
  7. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    Belgiƫ
    Ik heb op de fbgroep een fotootje gedeeld van mijn proefdruk van het geboortekaartje en naamstickertje...als er dames zijn die niet op ff zitten en het ook graag willen zien, laat maar weten dan stuur ik het even privƩ door. De naam staat trouwens nog niet vast, maar de naamstickers stonden in promo en ik kon het niet laten! :roflmao:
     
  8. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Via welke sites oid maken jullie je geboorte kaartjes?
    Wij willen graag iets simpels met foto en zelf afdrukken op soort linnen papier.
    Wil best ergens iets betalen, maar dit op kunnen slaan als pdf of img
     
  9. Loes28

    Loes28 Actief lid

    5 jul 2020
    181
    247
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Weer even gelede dat ik gereageerd heb, lees wel altijd alles mee.

    Leuk dat jullie allemaal al zo bezig zijn met het kamertje. Baby komt bij ons op de kamer en zal daarna bij haar zus gaan slapen. We hebben maar twee slaapkamers boven. Beneden hebben we nog wel een slaapkamer, maar dat zien we niet zo zitten. Dus eigenlijk hoef ik niets te doen aan de babykamer. Ook qua kleren, wagen, speelgoed etc hoef ik niets aan te schaffen. Wel erg relaxed eigenlijk!

    Ben wel enorm bezig met de naam. Misschien dat jullie eens mee willen denken. Ons dochtertje heet J.ara. Onze namen starten ook allebei met een J. We hebben voor J.ara gekozen omdat we dit leuk vonden en niet perse omdat het met een J begon. Maar nu lijkt het ineens raar om de baby een andere naam dan met een J te geven. Ik denk nu aan Jente of Jade. Jade en Jara vind ik te veel op elkaar lijken, dus ik neig naar Jente. Wat vinden jullie ervan? Past wel leuk toch?

    Daarnaast de vernoeming, mijn man wil het naar zijn oma vernoemen. Die heet Tannetje Jannetje (roepnaam Tannie). Als iemand een tip heeft voor een leuke/iets hippere vernoeming, houd ik me aanbevolen.

    Lichamelijk gaat het verder goed, groei lekker door. Wel wat last van bekkenklachten en wat verhoogde bloeddruk/hartslag. Je merkt wel dat een tweede zwangerschap zwaarder is zeg maar.. :)
     
    lotsoflove, Salvatore en moby123 vinden dit leuk.
  10. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    Belgiƫ
    Ik zou in dat geval ook voor Jente kiezen.
     
    Loes28 vindt dit leuk.
  11. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Janna(h)
     
    Loes28 vindt dit leuk.
  12. Rizzie

    Rizzie Actief lid

    11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Hoeveel zijn jullie tot nu toe al aangekomen? ik eet dan ook alles wat los en vast zit maar schrok toch een beetje toen ik op de weegschaal stond. Ik ben al 9 kilo aangekomen tot nu toe.
     
  13. LiefenLeed

    LiefenLeed Fanatiek lid

    4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Loes28 Jente of Jinte vind ik zelf leuk namen!

    @Rizzie Ik ben 3 kilo aangekomen.
     
    Rizzie en Loes28 vinden dit leuk.
  14. Loes28

    Loes28 Actief lid

    5 jul 2020
    181
    247
    43
    Vrouw
    Ik ben tot nu toe 3 a 4 kilo aangekomen. Valt me mee, gezien de hoeveelheid die ik eet sinds ik niet meer misselijk ben.. xD
     
    Rizzie vindt dit leuk.
  15. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Ik ook al 6/7 en eet ook echt alles wat los en vast zit hih
     
    Rizzie vindt dit leuk.
  16. xlalax

    xlalax Lid

    4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw

    Ik was laatst 2 weekjes terug ongeveer 4,5 kilo aangekomen ik heb ook momenten dat ik alles eet wat los en vast zit....:oops::oops:
     
    Rizzie vindt dit leuk.
  17. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    Belgiƫ
    Ik toch ook al 7 kg! Maar ik snap niet waar dat gewicht zit, want mijn benen en zo lijken mij echt nog hetzelfde...ik merk wel dat mijn borsten veel voller beginnen te worden.
     
    Rizzie vindt dit leuk.
  18. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Ik ongeveer 5 kilo nu.
    Woendag weer controle, dus dan n update.

    Net ff op ali geshopt...
    Kan nog uren doorgaan hahah

    En via bol een luiertas...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    lotsoflove, Rizzie, linatje en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. xlalax

    xlalax Lid

    4 nov 2020
    32
    38
    18
    Vrouw

    Heb je ook wel eens andere baby dingen via ali besteld? Zoals kleding, of dekentjes etc.?
     
  20. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Nee nog nooit. Wel al heeeel vaak besteld. Soms ist troep, soms super spul.
    Heb wel bamboo inleggers via ali nu besteld.
    Bestelde vroeger veel via ebay. Ali was er toen nog niet echt
     

Deel Deze Pagina