Hier gelukkig ook voldoende energie! Werk al mijn uren nog, als coördinerend geriatrisch verpleegkundige, en dat zijn er 20. Hoop dat ik tot 4 weken voor de tijd kan blijven werken. We zullen zien. Heb in ieder geval 4 maanden na de bevalling. Even zien of ik dan nog minder wil gaan werken. Mijn man en ik delen namelijk de zorg. Er is altijd iemand thuis bij de kinderen. Hebben samen dan ook net iets meer dan een volledige baan. Kijken of dat te combineren is met een gezin met 4 kindjes
@Appelflapje: dat is schrikken inderdaad. Hopelijk groeit het gaatje snel dicht tijdens de zwangerschap.
Dankjewel meiden. Pfff wat een stress. Voor het eerst ging ik zonder zorgen naar de echo, hij beweegt zo lekker, alles was altijd al goed,.. Er zit niks anders op dan afwachten
Heb even bij gelezen. Fijn te horen dat het bij zoveel zo goed gaat. @Appelflapje schrikken maar als de gyn het nog niet ernstig vindt dan zou ik nog niet teveel stressen! Ik voel me goed, sport nog veel omdat ik mij er lekker bij voel, zijn er meer dames die nog aan beweging doen? Ik doe geen buikspier oefeningen meer en ook geen springen, maar verder eigenlijk alles. Heb nog steeds enorm veel honger en geef daar gewoon verder aan toe. Overmorgen krijg ik de 22 weken prik.
Ik had op 18 weken en nu op 22 weken een echo. De gyn zei dat ze bij de 18 weken controle dit al had genoteerd om volgende keer te checken omdat ze reeds een vermoeden had. Omdat 18 weken nog te vroeg zou zijn om verder onderzoek te doen, had ze het nog niet gezegd, ook om ons (nog) niet ongerust te maken..
Toch blijft het schikken @Appelflapje Je wilt natuurlijk niet dat je kleintje op zo'n jonge leeftijd al geopereerd moet worden. Maar ik denk dat als je je echt zorgen moet maken, de vk dit wel had aangegeven... Probeer toch te genieten van je bewegende baby lieverd.
Wat fijn dat je je nog zo goed voelt! Ik voel me nogal belabberd, haha...behalve wandelen en fietsen doe ik geen sport meer, maar ik probeer wel in beweging te blijven. Ik heb nogal last van mijn rug en zo dus het gaat niet echt vlot tegenwoordig. Natuurlijk doe ik nog wel lekker gek met mijn dochter en staan we soms te dansen in de keuken op Samsonhits, dat reken ik ook bij de lichaamsbeweging
In de kerstvakantie ga ik dan toch eindelijk echt eens op zolder neuzen tussen de babykleertjes van mijn dochter, zo heb ik me voorgenomen. Dan kan ik kijken wat er opnieuw kan gebruikt worden voor de nieuwe baby. Ik wil er ook niet te vroeg mee beginnen, maar ik heb voor de rest nog geen nieuwe babykleertjes gekocht eigenlijk en ik kreeg gisteren ineens een klein paniekaanvalletje dat het toch echt wel tijd begint te worden Ik heb wel al twee kasten leeggemaakt beneden om binnenkort babyrompers en luiers te kunnen leggen, hoera! Hebben jullie al veel kleertjes gekocht? Wanneer zijn jullie van plan om te beginnen met spullen wassen of zo? Gaan jullie neutraal wasmiddel gebruiken (anti-allergisch) of niet? Ik heb enkel de babydekentjes en de draagzak en de bak van de wandelwagen al eens opgefrist, die zien er nu weer prima uit. De maxi-cosi ziet er ook nog als nieuw uit, enkel de voetenzak heeft wat vergeelde plekjes die ik er niet meer uit krijg. Maar goed...dat is toch een hele dikke wintervoetenzak dus ik ga toch een iets dunner modelletje moeten aanschaffen denk ik.
@Appelflapje wat vervelend om dat te horen te krijgen. twee vriendinnen hebben het gehad, bij de één was het gaatje ook klein en uiteindelijk vanzelf dichtgegaan, bij het zoontje van de ander was het gaatje vrij groot en hij moest een operatie ondergaan, het is nu een vrolijk druk jochie die alles gewoon kan doen. Hier nog steeds niet heel veel energie helaas, ik ben inmiddels 10 kilo aangekomen en eet alles wat los en vast zit hahaha. Sporten deed ik voorheen alleen met mn paard, dus geen sportschool, alleen paardrijden. Aangezien ze nog erg jong is af en toe wat gek kan doen rij ik niet meer, voelt toch niet heel veilig. Behalve een paar keer per dag met de hond wandelen en achter de kinderen aan rennen doe ik momenteel weinig aan beweging.
dat is absolute beweging hoor! En ook goed voor de geest, ik merk soms ook in de avond dat mijn rug flink moe is ja.
Voelen jullie de baby iedere dag? Ik heb een voorliggende placenta dus voel soieso minder zegt de verloskundige maar gisteren was ze opeens heel rustig in mijn buik en dat vind ik dan toch spannend. Hebben jullie dit ook soms?
Goeiemorgen allemaal, Ik voel de baby iedere dag. Steeds wat duidelijker. Ook iedere keer onderin mn buik, meestal links. Heb toevallig eergister alle kleding gewassen en geinventariseerd wat ik heb en nog moet bijhalen. Alles wat er tot nu toe verzameld was, lag op een grote bult. Heb graag het overzicht. Gister bij een 2e hands winkel nog wat spullen gehaald die nodig zijn. Was de boel allemaal met gewoon wasmiddel, zonder wasverzachter. Heb een deel ook gewoon in de wasdroger gehad. Gister in de stad moest ik enorm nodig plassen, terwijl ik thuis nog geweest was. Helemaal nergens mocht ik gebruik maken van de wc. Ik snap de regels, maar was zo boos even. Nergens meer mogen en kunnen plassen. Zo is de deur uit echt niet leuk meer.
Mijn placenta ligt nu ook voor. In tegenstelling tot de eerste zwangerschap. Ik ben ons kindje wat later goed gaan voelen dan bij de eerste maar wel elke dag. Het is ook een behoorlijke druktemaker af en toe. Poohhhh dat vind ik wel schandalig. Ik was serieus zo achter een bar gaan zitten plassen. Als ik moet nu ik zwanger ben houd ik het echt niet tegen. Bij elke nies of slappe lachbui verlies ik urine, laat staan als ik een volle blaas heb.
Ik heb ook een voorliggende placenta en voel ook niet elke dag even duidelijk beweging, maar meestal toch wel iets, vooral ‘s avonds als ik naar bed wil gaan. Als mijn dagen nogal druk zijn en ik ‘s avonds niet even op de bank ga zitten is het soms lastig om haar te voelen bewegen. Terwijl ik bezig ben, merk ik de bewegingen minder op. Als je je ongerust maakt, zou ik toch even bellen. Of misschien even eerst iets met veel suiker eten/drinken, rustig gaan liggen en kijken of je dan meer beweging voelt?
Ik kom net terug van controle. Urinestaaltje was goed en het hartje van de baby klopte prachtig, maar helaas was mijn bloeddruk weer aan de hoge kant, bleh...Ik moet die nu thuis opvolgen en volgende week al terug op controle gaan om dit na te kijken. Dan moet ik ook de glucosetest laten uitvoeren. Dat is gewoon een suikerrijk drankje drinken en een uur later een bloedname laten doen. Ik dacht dat dat bij mijn vorige zwangerschap veel uitgebreider was...toen moest ik alleszins nuchter zijn en duurde de test 2 uur, waarbij ze ieder half uur bloed afnamen dacht ik. Misschien is dat veranderd intussen?