Uitgerekend 1 t/m 15 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizra

    Lizra Fanatiek lid

    13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    hm dat is inderdaad niet zo fijn nieuws. Kan je er zelf nog iets aan doen? Bepaalde dingen eten of drinken of heb je daar geen invloed op?

    hopelijk groeit ze elke controle nog steeds bij. En anders is het misschien voor haar wel beter buiten de baarmoeder dan binnen.
     
  2. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Nee ik kan er nu niets aan doen, behalve rustig blijven en zoveel mogelijk ontspannen. Ik maak me toch wel zorgen, gewoon omdat ik de oorzaak niet weet. Maar ok, ik word goed opgevolgd en 2200g ( en er zal nog wel iets bijkomen tegen de bevalling) is nu ook niet zo heel dramatisch en ik ga ervan uit dat alles wel goed komt, maar het is gewoon vreemd omdat mijn eerste dochter net aan de zware kant was en mijn levensstijl niet veranderd is of zo. Ik ga nu gewoon rustig proberen af te wachten tot donderdag en dan zien we wel weer.
     
  3. Duimpje86

    Duimpje86 Actief lid

    7 sep 2018
    356
    496
    63
    Vrouw
    @moby123 probeer je niet al te druk te maken. Met mijn tweeling had ik ook veel controle ivm slechte groei. Meisjes zijn met 34 weken geboren (gehaald ivm 10dagen geen groei bij 1), maar veel te klein. 1700 en 1446 gram. En ze doen het uitstekend, volgen hun eigen lijn en dat is prima.
     
  4. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Dat is zeker even schrikken Moby, maar weet dat het einde hoe dan ook in zicht is en het heus goed gaat komen, ookal lijkt jullie baby nu te klein. Kan het zijn dat ze niet goed hebben gemeten?
    En hoe was de groei/verhouding van de buik vergeleken met het hoodje en been?

    Er is mij verteld dat zolang het buikje goed groeit en meegroeit met de rest, het vaak wel goed zit.
     
  5. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Succes vandaag weer met de controle @moby123
     
  6. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ok, ik kom net terug van controle nu. Ze hebben vandaag niet opnieuw gemeten omdat er nog maar 3 daagjes om zijn sinds de vorige meting. Ik heb wel aan de monitor gelegen om de toestand van de baby te bekijken, ze hebben bloed afgenomen bij mij om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten en nog een echo gedaan om de bloedstoevoer van de placenta en de navelstreng extra na te kijken en de hoeveelheid vruchtwater. Alles zag er voorlopig in orde uit (behalve dan dat de baby zo klein is) en de baby is nog steeds lekker beweeglijk. Dus nu is het verder afwachten. Maandag moet ik teruggaan. Als de baby het dan nog steeds goed doet en goed beweeglijk is, dan heb ik woensdagochtend een laatste controle om te zien of er al ontsluiting is (en om al een coronatest af te nemen voor opname in het ziekenhuis).Als er al ontsluiting zou zijn (maar daar ga ik niet van uit), word ik donderdagochtend ingeleid. Bij nog geen ontsluiting moet ik woensdagavond al binnengaan voor inleiding. Dus heel waarschijnlijk ben ik volgende week op dit tijdstip al bevallen van een heel klein iniminimensje. Het is zo onwerkelijk. Wat een emotionele week is het hier geweest. Mijn emoties gaan alle kanten op en ik heb heel veel stress, gewoon omdat we niet weten wat de gevolgen zijn, of de baby het wel goed gaat doen, of dat die nog lang in het ziekenhuis gaat moeten blijven of zo...zulke dingen. Dus ik probeer gewoon deze week nog goed door te komen, maar het zal niet makkelijk zijn. Ben alvast maar kleinere kleertjes gaan halen, dat zal wel nodig zijn bij een kindje van rond de 2200g. Jee, wat voel ik me slecht.
     
  7. Koffiepot

    Koffiepot Actief lid

    15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Och jeetje, lieve Moby.
    Dan komt alles ineens wel heel erg dichtbij!
    Dat de kleine het goed doet is alleen maar een goed teken.
     
  8. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wat spannend Moby. Gek dat het nu ineens zo snel zo dichtbij komt. Is het wat lagere gewicht (wat voor mijn gevoel niet heel schrikbarend is, toch) dan de enige reden tot een inleiding? Hoe voel jij je daar zelf bij?

    Ik heb vanmorgen (eindelijk!) Wer een bevalling mogen fotograferen. De laatste was in september. Het was een prachtige en relaxte thuisbevalling die heel erg lijkt op hoe ik het zelf ook voor ogen heb. Ik hoop dat het zo mag gaan als dat ik het zou wensen, het blijft afwachten. Ik kijk er wel echt naar uit.

    Enkele dagen geleden heb ik een hele avond last gehad van voorweeën. Bij mijn dochter had ik dat voor het eerst (en laatst) met 38 weken. Ook deze avond weer wat voorweeën gehad, maar ik had vandaag en gisteren wel twee abnormaal drukke en intensieve dagen... Dat verklaart het wel!
     
  9. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Spannend die voorweeën! Misschien inderdaad een signaal van je lichaam om het wat rustiger aan te doen.

    Over mijn situatie: het gewicht op zich lijkt me ook niet zo heel schrikbarend, maar het feit dat de baby op iets meer dan 4 weken tijd amper 400 g is bijgekomen, is wel zorgelijk. Dus moet er wel iets mis zijn met de toevoer van voedingstoffen naar de baby, hoewel ze het niet zien op echo. Daarom is het veiliger om in te leiden dan om de baby te laten zitten blijkbaar. Hopelijk blijkt het ‘gewoon’ een klein kindje te zijn, zonder ontwikkelingsachterstand. Maar het is wel gek dat die eerst wel gewoon goed groeide en dan plots nauwelijks meer. Afwachten en zien wat er maandag gezegd gaat worden...
     
  10. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    @moby123 wat spannend zeg, heeeeeel veel succes komende periode en wat komt het nu opeens zo dichtbij!!!!!
     
  11. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ohhh ja, op die manier.. Ja, het blijft spannend! Een kennis van mij is 3 keer bevallen van minikindjes. De laatste was geboren met 37,3 weken. Woog 1605 gram en was 39 cm. Nu met 7 maanden 4 kilo maar het kindje doet het geweldig!

    Hopelijk komt alles helemaal goed en ondervinden jullie er niet al teveel stress van! <3
     
  12. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @moby123 wat een vervelende tijd zo. Rust is denk ik nu het beste. Ons zoontje is geboren met een gewicht van 2392 gram en had moeite met drinken in het begin. Maar deed het verder goed. Met jullie kindje komt het ook vast goed. Sterkte.
     
  13. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bedankt voor de bemoedigende reacties allemaal. Gelukkig zijn er veel van die kleintjes die het wel goed doen.
     
    Salvatore vindt dit leuk.
  14. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Ohhhh stomme meldingen, kreeg er dus wederom geen -.-

    maar jeetje wat schrikken zeg @moby123 gelukkig hebben ze wel al een plan en laten ze het er niet zomaar bij zitten. Erg benieuwd naar maandag. Hopelijk kun je het weekend even op adem/kracht komen! Denk aan je!
     
    moby123 vindt dit leuk.
  15. Lizra

    Lizra Fanatiek lid

    13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    @moby123 wat spannend allemaal zeg!
    Deze week maar extra genieten van alle bewegingen in je buik. Hopelijk is ze straks alleen maar wat aan de kleine kant en doet ze het verder super goed!
     
    moby123 vindt dit leuk.
  16. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    715
    630
    93
    verpleegkundige
    Lang geleden dat ik hier gekeken heb. Wat is me dat schrikken @moby123. Maar inderdaad, mijn eerste reactie is ook wel van goh, kindje is wel groot genoeg, en voelt zich duidelijk ook wel erg goed. Maar het is natuurlijk niet wat je je had voorgesteld voor je laatste weken, wat erg jammer is.. maar kan me voorstellen dat je je ontzettend zorgen maakt, zou hier ook zo zijn. En wat spannend.. volgende week de eerste baby hier dan?? Jee!! Alleszins heel veel succes moby, ongelooflijk spannend!!

    Hier ook nog steeds zoooo’n actief kleintje. Minder leuk dat hij de laatste week ook snachts blijft tuimelen waardoor ik veel slapeloze nachten heb. Gelukkig kan ik het overdag wel rustig aan doen.
     
    moby123 vindt dit leuk.
  17. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ok, ik word vanavond al ingeleid. Ze willen geen risico nemen. Baby doet het nog steeds goed hoor, maar mijn bloeddruk is te hoog en mijn bloedwaarden beginnen minder goed te worden. Heb donderdag, gisteren en vandaag aan de monitor gelegen. Dus om 20u met mijn koffertje naar het ziekenhuis en hopelijk morgen in de loop van de dag een babytje erbij. Ik ga nu nog ff wat proberen te rusten, straks dochter nog van school halen en dan begint het hele spelletje ;) pfff, stress!
     
    michele25 vindt dit leuk.
  18. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Ohhh mega spannend !! Zet m op meid.
     
  19. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Owww spannend!!! Maar ook zo leuk dat je je baby gaat ontmoeten! Heel veel succes en liefde gewenst
     
  20. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Spannend, ik hoop voor je op een mooie en voorspoedige bevalling. En daarnaast heel erg veel plezier met de ontmoeting van jullie ukkie!! <3
     

Deel Deze Pagina