Uitgerekend 1 t/m 15 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes28

Loes28 Actief lid

5 jul 2020
    248
    305
    63
    Vrouw
    Oh hopelijk niets aan de hand meiden. Mij was het ook maar 1 dag en sindsdien niets meer. En kloppend hartje gezien, dus hoeft echt niets te betekenen! En ik had echt best veel bloed met stolseltjes.

Ik duim.voor jullie! Op naar goede echo's.

Mikun vindt dit leuk.
  2. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Hopelijk is het inderdaad niks!
    Ik heb overigens geen bloedverlies of iets gehad. Ik was ook enkel de eerste weken na een ovulatie wat misselijk en nu niet meer. Wel ben ik erg moe, mede door die schildklier van mij. Om het goed met jullie te maken helpt het misschien dat ik vandaag een enge grote huisspin naast mijn bed had zitten. Dacht ik even te slapen, zag ik dat monster ineens naast me kruipen:cry:

linatje en lotsoflove vinden dit leuk.
  3. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Oh wat schrikken dames! Ik heb het nog nooit gehad maar lijkt me heel eng!

Ik heb vandaag een rotdag, vanmorgen dus overgegeven en ben moe. Vanmiddag ff geslapen..weet ook niet wat ik moet eten. M'n man had pasta gekookt en ging zowat over m'n nek van de geur van de saus. Ik heb nu honger en zin in friet met een klodder mayo:roflmao:
    Ben al te zwaar dus wil niet teveel toegeven aan die slechte dingen, maar het is wel verdomde lastig:roflmao:

linatje en Salvatore vinden dit leuk.
  4. Lofe

Lofe Nieuw lid

3 aug 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dank je! Jij ook!

5. Lofe

Lofe Nieuw lid

3 aug 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik kan niet wachten tot de echo op donderdag. Zo spannend. Heb hiervoor 3 miskramen gehad, dus hoop echt dat het nu goed blijft gaan. Jullie allemaal gefeliciteerd!

6. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Spannend! Ik heb ook donderdag, ben zo benieuwd! Ben dan 8 weken dus als het dan goed zit, ook wel een behoorlijke kans dat het goed blijft gaan volgens mij!

MissMorrow vindt dit leuk.
  7. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoop het voor je! Dat zou toch een
    De termijn echo is tussen 10 en 12 weken. Dan bepalen ze ook definitief je uitgerekende datum.

@linatje wat fijn! Rustig de komende weken in!

@Rowena25 en @Curlyblonde96 is het daarbij gebleven? Hopelijk doen de ukkies binnen het gewoon prima!

@Loes28 superfijn toch om hier ff te kunnen klagen en delen? Doe ik ook juist even hier zodat ik er daarna weer even tegenaan kan!

@Mooncalf ook heerlijk toch, geen klachten! Die komen vanzelf nog wel als je langer zwanger bent. Mooi van genieten!

@Lofe 3 miskramen achter de rug is ook heftig, zeg. Voelt het deze keer anders voor je?

Nog 5 dagen tot de echo! Ik tel echt af!

linatje vindt dit leuk.
  8. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Zo even een dagje niet online geweest en 47 berichten bij moeten lezen! Sorry ik kan niet overal op reageren.

@Vieder85 wat een goed nieuws van je echo!

@Lofe welkom en gefeliciteerd!

Wat werk betreft. Ik werk 100% thuis en kon mij er echt zo moeilijk toe zetten afgelopen week. Ben ook een paar keer een half uurtje gaan liggen omdat ik zo moe ben. Concentratie is ver te zoeken. Gelukkig na komende week vakantie! Gisteren voor het eerst flink misselijk.

MissMorrow vindt dit leuk.
  9. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik ben benieuwd. Ik had de vorige zwangerschap helemaal niks... Alleen vocht vasthouden op het eind. Pas rondom mijn bevalling ging alles fout:oops:
    Naar helemaal klachtenvrij ben ik natuurlijk nooit, door mijn schildklier..:$

10. Jiji

Jiji Actief lid

5 feb 2018
    269
    124
    43
    Vrouw
    @lotsoflove goed om te weten, ik dacht altijd 12 inderdaad en dat is dan nog zo lang wachten lijkt mij!

lotsoflove vindt dit leuk.
  11. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou ja, ik weet niet wat ik liever heb hoor... Alles fout bij de bevalling klinkt mij ook niet goed in de oren...
    Maar evengoed superfijn als je nu niet veel last hebt!

Mooncalf vindt dit leuk.
  12. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Hier vanochtend een schrik moment. Had wat roze afscheiding, wel heel minimaal maar merkte het wel. Gelijk in de stres de vk gebeld omdat ik voor mijn zoontje een miskraam had en dat begon ook met licht roze afscheiding.
    Mijn vk was echt super lief en zei dat ik langs mocht komen voor een echo. Ik kwam daar aan en hij keek eerst via de buik. Daar zagen we een soort holte wat leek op een vruchtzak met iets heel kleins erin. Hij vroeg of ik zeker was dat ik 7 weken was en ik zei ja. Hij zei dat wat hij nu kon zien kleiner uitkwam dan 7 weken. Daarna deed hij het vaginaal en daar konden we helemaal niks zien! Hij maar kijken en kijken en we zagen niks! Hij zei sorry maar het lijkt alsof het vroeg gestopt is met groeien. Ik kreeg gelijk tranen in mijn ogen. Toen hij dat echo ding eruit ging halen zagen we allebei ineens iets in de hoek. Hij zei wacht eens even, daar zit iets. En idd, daar was er een mooi vruchtzak met een klein baby’tje en kloppend hartje, gemeten op 6W6D dus scheelde maar een dag maar dat maakt niks uit zei hij. Pffft... ik maakte nog een grapje met hem en zei dat ie beter moest oefenen met de echo apparaat, en we moesten allebei lachen. Ze hebben namelijk nieuwe apparaten en deden het vroeger nooit vaginaal, dus ik denk niet dat hij daar veel ervaring in heeft ;)

Ik mag aanstaande dinsdag nog steeds gewoon weer komen om te kijken en dan hebben we gelijk het intake denk ik.

pffft, wat een slopend ochtend zo :confused:

lotsoflove, MissMorrow en linatje vinden dit leuk.
  13. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Jeetje dat is zeker schrikken :eek:
    Gelukkig is alles ok.

14. Curlyblonde96

8 jul 2020
    60
    89
    18
    Vrouw
    Dames, misschien een wat onsmakelijke vraag, maar na gisteren ochtend een keer bruine afscheiding te hebben gezien op het wc papiertje na harde ontlasting, heb ik sindsdien last van wst licht gelige afscheiding. Het geurt of jeukt verder helemaal niet.
    Hebben meer meiden hier last van en is dit normaal?

15. Vieder85

Vieder85 Niet meer actief

@Mooncalf
    Mijn bevalling 12 jaar terug was ook n hel, dus daar ga ik t tzt wel even over hebben, want zo wil ik niet weer bevallen.

@Mikun, wat schrikken, maar toch n prachtig resultaat! Fijn dat je dinsfag gewoon weer mag
    Vraagje, hoe snel was de hartslag van jullie kleintje?

@Curlyblonde96
    Ik heb ook gelige afscheiding in mn onderbroek. Ook zonder geur of jeuk, dus t zal wel goed zijn.

Mikun vindt dit leuk.
  16. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Sorry @Curlyblonde96 durf ik niet te zeggen, misschien is het nog heel licht bruin? Ik gebruik progesteroncapsules tot 12wkn zwangerschap dus hier altijd viezige afscheiding de eerste 12 wkn.

@Vieder85 hier ook een rotbevalling gehad bij de eerste, geëindigd in een spoedkz. Heb besloten dat ik dit keer niet medisch wil bevallen ondanks die indicatie en heb een case-load vk gezocht die hier voor open staat. ik heb nu als wens een poliklinische badbevalling te doen.
    Voordeel van mijn case-load vk is ook dat ze een doula-bevalling doet. Als ik haar bel en ze naar me toe komt gaat ze niet meer weg tot ik bevallen ben. Ook als ik medisch wordt of zelfs bij een ks blijft ze bij me als dat mogelijk is met het beleid in het ziekenhuis op dat moment (ivm corona). Ik heb ook besloten dat ik weiger me over te laten dragen voor een medische natuurlijke bevalling als mijn vk er niet mag blijven.

En omdat de vraag vast komt :D een case-load vk is een vk die alleen of hoogstens in duo werkt. Ze hebben veel minder vrouwen tegelijkertijd in behandeling daardoor. Op die manier weet je altijd wie je bevalling begeleidt en kun je beter afstemmen wat je wensen zijn. Vaak staan ze ook meer open om buiten de protocollen te begeleiden en veel caseload vk hebben een holistische insteek. Vaak betaal je een eigen bijdrage ter compensatie voor de lage case-load die zij kunnen dragen.

lotsoflove en linatje vinden dit leuk.
  17. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Mikun Wat schrikken. En wat fijn dat je toch goed nieuws hebt gekregen :) het lijkt me een fijne verloskundige!

Hier nog steeds geen klachten. En moet ook eerlijk zeggen dat ik dat nooit hebt gehad. Stond bijna alle 3 nog met 40 weken op de kop in de tuin. Altijd tot het einde alles gekund. Als dat niet zo wat geweest had ik wellicht ook anders in een vierde zwangerschap gestaan. Ook mijn verlopen mijn bevalling vrij vlot. Super pijnlijk omdat ik in korte tijd van 0 naar 10 cm ga, maar ben er in ieder geval wel binnen aanzienlijke tijd vanaf. Bij onze laatste thuis moeten bevallen omdat ik al op 10 cm zat toen de verloskundige kwam :)

michele25, linatje en Mikun vinden dit leuk.
  18. Vieder85

Vieder85 Niet meer actief

@LiefenLeed
    Jij hebt je kinderen op de wereld gelanceerd zeker?;)
    Zal jullie mijn verhaal maar besparen, want dan typ ik morgen nog.
    De weeën, bevalling en herstel duurden iig allemaal veeeeel te lang.

19. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Ik heb geen idee hoe snel de hartslag was, dat had hij niet opgemeten. Wellicht doet hij dat op dinsdag? Volgens mij gebeurde dat bij mijn zoontje ook niet zo vroeg hoor.

20. linatje

linatje Actief lid

11 okt 2010
    439
    272
    63
    NULL
    NULL
    Vanwege mijn vroeggeboortes krijg ik veel echo’s. Vorige zwangerschap wekelijks ziekenhuis afspraak en bijna elke keer een echo.

Deel Deze Pagina