Uitgerekend 1 t/m 15 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vieder85

Vieder85 Niet meer actief

Absoluut waar.
    Op het moment wordt je geleefd en t kindje komt er echt wel uit.
    Vaak vinden we achteraf dat er dingen anders hadden gekund of gemoeten

Jiji vindt dit leuk.
  2. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Mijn ervaring is dat je het met een doppler thuis ook niet zo heel vroeg kunt horen. Kun je geen pretecho boeken?

3. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Ohhh wat een heftige bevallingen hebben sommige van jullie gehad! Ik mag absoluut niet klagen, heb een heerlijke zwangerschap, bevalling en nu nog steeds een heerlijk relaxed kind :D

had 18 januari lichte voorweeën in mn rug die goed zakte in de douche. Deze kwamen en gingen om de zoveel tijd (2/3/4u)
    19 januari ook weer de hele dag en nacht voorweeën maar nogsteeds goed te hebben, s’middags kwam de VK om te strippen en ze vond het toen al heel gunstig voelen, zal op 2cm. Dus het kon wel eens snel gebeuren nu. Niets was waar :roflmao:
    De voorweeën namen dan wel toe maar kwam geen regelmaat in en de intensiteit nam ook niet toe. Slijmprop verloor ik deels
    20 januari s’avonds was ik het moe, de nachten bleven gebroken en kon niet veel slapen, weer de VK gebeld die ging er al vanuit dat ik belde om te bevallen. 3cm en op mijn wens naar het zh om te kunnen slapen ik was kapot. (Moest swso in het zh bevallen)
    Aldaar aan het CTG en hierna slaapmedicatie. Gelukkig de hele nacht goed kunnen slapen waar Ik de voorweeën amper meer voelde maar bij ontwaken waren ze er weer. Maar nogsteeds geen regelmaat.
    21 januari (41wkn) Wederom een CTG en toen kwam de VK van t zh en de gyn, “ we gaan kijken wat het nachtje slapen je gebracht heeft en anders mag je vanmiddag weer naar huis” “neeeeee ik ga niet meer naar huis zonder kind, het is niet dat ik thuis geen bed heb om in te slapen.) had smiddags eig een afspraak met de gyn om een plan te maken omdat ik dus 41 weken was.
    Omdat het allemaal zo gunstig voelde mocht ik een ruggenprik. (De weeën zaten alleen maar in mn rugo_O)
    Zat op 5cm en werd naar de verloskamers gebracht, infuus geprikt en op mijn wens nog geen weeën opwekkers gestart omdat ze mn vliezen gingen breken en ik af wou wachten wat mn lichaam zou doen.
    11.30u Na het breken had N in het vruchtwater gepoept en zat ik ineens op 8cm! Dus geen ruggenprik!
    Kreeg een morfine pompje, mega chill. Kon het allemaal goed dragen.
    Om 12:45u persweeën en om 13:02u is N geboren :D ik had nog toen ik eenmaal begon met persen om 13:15u heb ik m zeker :roflmao:

het enige nadeel vond ik het hechten, jeetje wat was die vk n bitch:$ kreeg verdoving en direct daarna de hechting dus de verdoving deed niks waardoor ik dus steeds reageerde “blijf rustig liggen” “laat die pijnstilling dan gvd werkeno_O

gelukkig snel herstel en een heerlijke kraamweek gehad :D dus bij nr2 mag het ook wel zo gaan

Salvatore vindt dit leuk.
  4. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Hahaha, ik heb wel zo'n doppler. Er zijn idd verschillende meningen over maar ik ben blij dat ik het af en toe kon gebruiken bij mijn vorige zwangerschap en zal het nu deze keer ook weer doen.

moby123 vindt dit leuk.
  5. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Idd niet schrikken hoor, degene die voor het eerst bevallen. Mijn bevallingen opzich waren denk ik helemaal niet zo slecht, het zijn gewoon dingen waarvan je achteraf denkt, dat wil ik de volgende keer niet zo!

Het persgedeelte bij de 2e duurde maar 2 min:D
    Toen ik nog zat te mopperen over die pijnbestrijding zei de vk, probeer bij een wee maar iets te persen, misschien zakt hij dan iets (had nog geen persweeën).
    En ineens nam m'n lichaam het over en moest m'n man helpen omdat ze op dat moment net ff alleen was. Binnen 2 min was hij er:)

linatje, RM1996, Salvatore en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Ik heb het toen bij mijn zoontje met 8 weken kunnen horen :thumup: Ook bij een vriendin hebben wij het ook bij 8 weken kunnen horen. Maar je moet gewoon veel geduld hebben en heel laag zitten bij je schaambot.

7. Jiji

Jiji Actief lid

5 feb 2018
    269
    124
    43
    Vrouw
    dit is een topverhaal!

8. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Ik ben niet zo heel slank, en ik had in het begin geen gel misschien dat dat nog scheelt. Ik ga hem ook wel weer gebruiken van mijn vriendin over 2 weken haal ik hem op.

Mikun vindt dit leuk.
  9. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Fijn, lijkt me wel een geruststelling. Ik zou het ook wel leuk vinden voor m’n dochter (van bijna 4 jaar) dat ze af en toe eens mee kan luisteren naar de baby. Maar langs de andere kant ben ik wat bang omdat je het zogezegd niet te vaak mag gebruiken, maar ja...wat is dan te vaak? :rolleyes:De meningen lopen nogal uiteen. Ik zou het bijvoorbeeld een keertje per week of zo willen doen, gewoon voor iets meer zekerheid. Oh nu ben ik me echt aan het inhouden om zo’n ding te bestellen, hahaha!

Mikun vindt dit leuk.
  10. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Ja het is wel heel belangrijk dat je een gel of zelfs gewoon een waterige bodylotion gebruikt hoor, dat scheelt echt.

11. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Ja, ze zeggen idd dat je het niet te vaak mag gebruiken. Ik heb het volgens mij 1 x week in begin gedaan maar toen ik de baby voelde, wat best vroeg wat, gebruikte ik hem amper nog.

Haha, jij gaat gewoon zo'n doppler kopen denk ik :roflmao:

Salvatore en moby123 vinden dit leuk.
  12. Rowena25

Rowena25 Fanatiek lid

23 okt 2016
    1.222
    1.226
    113
    Vrouw
    Vandaag een spoed echo gehad bij de vk, na het werk toch weer een bloeding gehad.
    Snel gekeken en alles is goed en het hartje klopt ( zelfs even kunnen luisteren) ❤ ik was met 5 minuten weer buiten. Vrijdag weer kijken naar de kleine frummel :oops:

linatje en lotsoflove vinden dit leuk.
  13. Vieder85

Fijn dat er ook fijne en vlotte bevallingen zijn geweest.
    Vandaag verse gember gehaald en thee van gemaakt. Ik geloof echt dat de misselijkheid iets zakt. Vanavond voor t eerst weer naar korps na de vakantie rn corona. Mega veel zin in (speel euphonium)

14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Leuk @Vieder85!

ik heb een heel fijn gesprek gehad met vk en mijn man samen en ik denk dat ik morgen gaan bellen om te vragen of zij mijn zwangerschap wil begeleiden. Ook afgesproken om relatief vroeg al met elkaar te soreken over bevallen, zodat ik het daarna wat meer los kan laten en het geen heel ding hoeft te worden. Echt heel blij mee.

15. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Jeetje veel gekletst hier! En wat een verhalen over bevallingen!

ik ga mijn derde keizersnede tegemoet! Heerlijk om geen weeën meer te krijgen! Die waren bij de tweede heel pittig en zorgde niet voor ontsluiting.

vandaag moeders voor moeders aan de deur gehad. Mooie zachte badcape gekregen en mocht nog een test doen :D

Bijgevoegde bestanden:

linatje vindt dit leuk.
  16. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Na alle heftige bevallingen zal ik jullie mijn eerste bevalling van mijn 10ponder met als gevolg een totaalruptuur besparen. De tweede was een keizersnede ivm dwarsliggen. Maar de derde bevalling die gun ik iedereen. Met 39 weken om 2.30 werd ik wakker van de vliezen die braken. Was nog op tijd op de wc, dus bed nog schoon. Voelde geen weeën. Zkh gebeld, mochten rustig aan die kant op. Bed nog verschoond, leek me fijn om in een vers opgemaakt bed thuis te komen. Gewacht op mijn schoonzus, die op de kids zou passen. Met heel licht gerommel in mijn buik naar het ziekenhuis gereden. Om 4.00 daar aan het ctg, om 4.15 mijn eerste wee. Toen zei de vpk dat ik even in de rolstoel moest gaan zitten dan zou ze me naar de verloskamer rijden. Bij het afstappen van het bed voelde ik ineens dat hij eraan kwam. Ze hebben mij naar die kamer gesjeesde en 10 min later was mijn jongste er al. Ik heb langer gedaan over het bevallen van de placenta, dan over het bevallen van mijn zoontje zelf:D

En zeker in mijn geval geldt dus: er is niet één bevalling hetzelfde!

Salvatore, MissMorrow, linatje en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Dat is een fijne bevalling! :thumup: Die andere maar snel vergeten :|

lotsoflove vindt dit leuk.
  18. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Toch maar even mijn verhaal delen. bij de 1e werd ik met 41.1 ingeleid. Ik begon op maandag met de inleiding en op donderdag na eerst een ballonnetje en daarna gel, begonnenPas de weeën rond 2 uur ‘s middags. Vervolgens de hele dag en nacht weeën gehad en ‘s nachts een ruggeprik. De volgende ochtend kwam ik niet verder dan 5 cm. Kindje had in vruchtwater gepoept, lag als een sterrenkijker en hartje ging omlaag. Dus direct een spoedkeiZersnede.

Om de eerste bevalling te verwerken hebben we EMDR therapie gevolgd. Dit heeft ons goed geholpen!

2e heel mooi een hypnobirth cursus gevolgd. Wilde graag in bad proberen maar moest wel in het ziekenhuis.
    De weeën begonnen dit keer zelf op 40.2 weken om 21 uur. Eerst lekker thuis geweest en rond 5 uur naar het ziekenhuis Toen de weeën heftiger werden. Had ik nog maar 1 cm :|
    Vol goede moed verder. Ik had minimaal 3 cm nodig en gebroken vliezen ivm het plaatsten van een dingetje op het hoofdje om de hartslag te meten waarmee ik in bad kon gaan. Maar de weeën deden echt pijn. Viel zowat flauw ervan. Dus bad stond klaar maar ik hield het niet meer. Ik wilde een ruggeprik (waar ik nog 2 uur op heb moeten wachten ivm drukte). Daarna echo gehad. Kindje lag als sterrenkijker en baarmoedermond verweek niet goed. Dus werd het in samenspraak nog een keizersnede (gentle sectio). Veel betere ervaring dan bij de eerste.

derde moet nu dus met een keizersnede al hoop ik misschien dat de weeën met 37 weken beginnen en dat het dan spontaan toch heel vlot zal gaan! Al zal dat vast niet :rolleyes:

19. Vieder85

Wat een verschillende bevallingen allemaal.
    Vandaag mag ik weer aan het werk. Zin in, maar zie er ook wel een beetje tegenop.
    Pas mn gewone spijkerbroek al niet meer. Mn buik is al best gegroeid en ik heb al een maatje meer (44/46)

20. Vieder85

Meer dames die al zo lekker zijn gegroeid?
    Zal vanmiddag wel een foto maken.
    Zit nu nog in mn onderbroek en hempie me te irriteren aan die rottige huisvliegen en misselijkheid.
    Normaal eet ik voor mn werk een pannetje havermoutpap weg, maar moet daar nu even niet aan denken

Jiji en michele25 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina