Frustrerend lijkt me dat. ik ben bij ons (op dit moment helemaal) de chaoot. Ik verlies alles, vergeet ontzettend veel. Mijn dieptepunt is mijn trouwring die ik verloren ben. Ben er echt ook heel kapot van, maar mijn man is gelukkig degene die kalm blijft en de verzekering en juwelier direct gaat bellen. Buiten de zwangerschap is het dan vaak weer andersom en ben ik de kalme persoon (maar ook nog steeds wel chaotisch, hoewel niet zo extreem als nu. Nu ook veel erger dan vorige zwangerschap)
Ik herken het en zeker bij onze eerste zwangerschap, ik denk dat we toen ook allebei nogal zenuwachtig waren en vooral het gevoel hadden van...zijn we hier wel klaar voor? Dat zorgde voor veel stress toen. Nu zijn we meer relaxed en weten we ook dat zo’n ruzies snel ontstaan, maar ook weer snel bijgelegd worden.
Fijn te horen, het is echt de spanning ja en dat we bij alles bang zijn dat we dit niet gaan kunnen ook ofzo. Maargoed - we hebben er vooral ook echt heel veel zin in hoor!!
Goeiemorgen allemaal Iedereen wat geslapen nu t wat koeler is? Hier heerlijk, maar sinds gisteravond ineens mega rugpijn. Te lang in n verkeerde houding op de bamk gehangen en de pijn is er nog.... Vandaag maar wat bewegen
Hier slaap ik ook wat beter zonder die enorme hitte. Ik hoop dat de komende drie weken ook voorbij schieten. Dan de termijnecho. Af en toe hier iets minder misselijk en ben meteen bang dat we terug bij af zijn. Heel gek. Wil zo graag enorm veel vertrouwen hebben. Ik weet dat het deze keer gewoon goed gaat maar toch maakt mijn hoofd soms overuren. Het onbezorgde in de eerste weken is er totaal vanaf door mn vroege miskraam in oktober. Die termijn zijn we alllllllang voorbij en ook een kloppend hartje gezien maar die onzekerheid blijft wat hangen. Sorry voor mn klaagberichtje hoor! Hoe gaat het met iedereen?
Hier zeker beter geslapen maar ik droom zeer heftig, altijd gek wakker worden. @Vieder85 wat doe jij voor beweging? Ik doe nu nog steeds yoga maar ga proberen wat vaker te wandelen ook. @Deurstopper ik heb continu zorgen dat er niet iets goeds zit zodra ik me even niet misselijk voel... heb ook het idee dat ik me bijna geestelijk misselijk maak omdat ik het wil voelen? Helemaal geflipt, hoop dat dit snel voorbij is ja.
Qua beweging ben ik best lui hoor. Ik fiets vooral veel. De rugpijn is een spit aan het worden. Ik voel het aan de pijnscheuten en zie t aan de kromming in mn rug. Allemaal spanning denk ik door t geouwehoer in mn familie dat gewoon doogaat. Moeder en een zusje spelen t nu via mn dochter die over 2 weken jarig is. Oma had bedacht dat ze dr verjaardag 6 sept wel bij haar kan vieren zonder overleg met mij. Dat weekend is Y bij dr vader, dus daar regelt ze t maar mee. Ga t niet verbieden. Daar heb ik mn kind mee en als ik t op deze manier goedkeur, heeft mn fam ook niks te zeuren
Heel erg vervelend die familie toestand van jou @Vieder85, het klinkt alsof dit echt alle normale grenzen voorbijgaat en dat terwijl je zwanger bent! Hoop dat je zoveel mogelijk kalmte kunt bewaren
Zeg dat wel. Ze komen zo vreselijk egoistisch over op deze manier. Denken alleen aan hun zelf... En dan te bedenken dat mn oudste zusje dus ook zwanger is en eind april is uitgerekend. Bah bah bah. Heb iig gezegd met geen één van hun nog contact te willen.
@Jiji ik herken het korte lontje zeker. Ik ben al niet zo'n makkelijk persoon en tijdens een zwangerschap zit daar nog een klein schepje bovenop . Mijn man kan nooit keuzes maken. En dat vind ik normaal al irritant. Nu liepen we zaterdag in de Lidl en ik wilde muffins meenemen. Ik vroeg heb je liever volledig chocolade of chocolate chip. En hij haalde zijn schouders op dat vond ik zo irritant! Ik pakte de chocolade en mikte het in de kar. Later zei hij, dat je daar boos om wordt zeg! Ik zei daar word ik niet nu alleen boos om maar altijd! Het is alsof je geen mening hebt . Hij reageert vrijwel nooit op mijn uitbarstingen en daardoor hebben we ook nog nooit ruzie gehad in de 4,5 jaar dat we samen zijn. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap echt heel erg uit mijn slof geschoten. Dat was tijdens een feestje en hij had gedronken. Hij vroeg zich constant af of hij de verantwoordelijkheid wel aan kon. Hij wil ook pertinent geen meisje, hij is veel te bang wat daar allemaal mee kan gebeuren met foute jongens. Hij is zelf een player geweest vroeger. Afijn hij zei toen ineens op dat feestje "wou je zeggen dat jij er klaar voor bent dan?!" Dat schoot bij mij zo in het verkeerde keelgat! Maar het is goed gekomen. Net als Vieder heb ik nu soms wel wat twijfels. Ik dacht altijd dat 2 kinderen wel goed zou komen. Maar nooit aan gedacht dat mijn man straks 1 dag in de week met 2 kleintjes zit van verschillende leeftijden . Dat las ik pas in een ouders van nu ook van een moeder. En het klinkt lullig maar ik vraag mij wel af of hij dat aan kan.
Als ik de vorige reacties zo lees lijkt het dat iedereen wel wat twijfels heeft. Dat lijkt me heel normaal, ons leven gaat toch weer omgegooid worden. Daar hoort onzekerheid en spanning bij. Of het nu je eerste, tweede of vierde kind is...het blijft een hele aanpassing in je levensstijl. Ik ben ook soms angstig voor wat komen gaat, maar vertrouw erop dat alles wel snel went als het eenmaal zo ver is.
Helemaal niet raar dat je daar je twijfels over hebt. Maar waarom zou hij het niet aan kunnen? Hij gaat het niet zo doen zoals jij het zou doen waarschijnlijk. Dat vond ik bij mijn eerste heel lastig. Ik ben erg van de structuur. Op tijd naar bed en eten enzo. Hij is daar veel makkelijker mee. Maar als je dat één keer los laat dan kunnen ze het echt wel aan hoor. Jij kan het toch ook? Ik wel onregelmatige diensten in de zorg. Dus mijn man is heel regelmatig dagen alleen met onze 3 jongens en hij redt zich er prima mee. Dus dat zal straks met 4 ook wel lukken!
@Salvatore Fijn te lezen dat er meer vrouwen zijn met dit lontje!! En ook ik maak me weleens zorgen of mijn partner die slapeloze nachten dadelijk ook echt gaat trekken, maar in mijn geval onderschat ik hem weleens vaker en zal het vast goedkomen. En hetzelfde zal bij jou gebeuren, wil je weten wat het geslacht gaat worden of laat je het een verassing?
Hier heeft mijn man t met 3 aangekunnen. Korter op elkaar dan. Ze groeien daar vanzelf wel in denk ik.
Het komt heus allemaal goed. Mijn vriend is iig super lief en geïnteresseerd. Volgt de zws ook via een app om te leren en bij te blijven. Vanmiddag via mp een kinderwagen combi opgehaald. Een mutsy transit 3 in 1 combi! Laat de baby maar komen haha
Mooi op tijd . Maar hij ziet er goed uit! Ik heb al sinds mijn oudste de mutsy Evo. Ik ben er heel tevreden mee. Hij is ook nog steeds prima!