Maar je mag ook gewoon tot een week voor de uitgerekende datum doorwerken toch? Volgens mij deed iemand dat uit mijn 2018 clubje.
Grappig dat de verschillen zo groot zijn! In België krijg je ook het geslacht te horen na de nipt toch? Als je dat wil dan Hier helaas niet, zou ik ook wel willen
Ja dat klopt, de meeste vrouwen willen zo lang mogelijk aan de slag blijven, zodat ze na de bevalling langer thuis kunnen zijn. Het aantal weken dat je eerder stopt met werken voor de geboorte gaat af van het aantal weken dat je mag thuisblijven na de bevalling. Stom systeem.
Ik denk dat het intussen wel zo is sinds de invoering van de nipt test. Bij mijn vorige zwangerschap in 2016 werd die nog niet gedaan en werd het geslacht pas bepaald op een echo ergens halfweg de zwangerschap. Helaas voor mij lag mijn baby op alle echo’s steeds verkeerd (eigenwijsje ), waardoor ik het geslacht pas zeker wist op 6 maanden, haha. Dat gaat nu wel fijn zijn als ik het al vroeger weet.
In zekere zin is dat laatste hier ook het geval. Je kunt kiezen of je tot 6 of 4 weken voor je uitgerekende datum door blijft werken. Als je 4 kiest heb je meer weken na je bevalling.
Oh ok, dat wist ik niet. Dus toch niet zo heel verschillend dan. Hoeveel weken hebben jullie in totaal? Ik geloof dat het hier iets van 15 weken In totaal is (dus als je 1 week voor de bevalling stopt, ben je daarna nog 14 weken thuis) maar ben niet helemaal zeker.
Hier is het 16 in totaal! Je hebt dus 4-6 weken voor de uitgerekende datum en 10-12 weken erna. Wanneer je later bevalt schuift de datum dat je weer aan het werk gaat op. Wanneer je eerder bevalt veranderd er niks. Is dat bij jullie ook zo?
Ik heb net een lichtroze veeg met slijm....dat is toch veel te laat voor innestelingsbloeding? Hoop dat het hier bij blijft
Oh dat is eng! Hopelijk blijft het hierbij idd. Geen idee of het nog een innestelingsbloeding kan zijn. Pff ik kon de laatste dagen moeilijk naar de wc. Vanmorgen nog. Vanmiddag ineens vreselijke darmkrampen en aan de diarree Zal dat ook allemaal met de zwangerschap te maken hebben?
Ik voel eigenlijk ook nog niet veel deze zwangerschap. Ik weer niet meer wanneer dat begon bij de andere zwangerschappen. We gaan van het positieve uit. Door invloed van hormonen kunnen je darmen raar reageren volgens mij.
Zo ook dmv bloedtest het geslacht weten, ik denk als ze dan toch bloedprikken waarom dan niet gelijk geslacht bekijken. Ieder land heeft dus zn voor en zn na delen @Judith01 ik heb dit precies hetzelfde! Nu had ik verder ook nergens last van de laatste 2dage , dus zat me ook weer druk te maken en dan lees ik van die darmen dat t ook een symptoom is denk ik oja "gelukkig"
Ja dat vind ik ook! Helemaal toen ik las dat ze dus de uitslag gewoon weten door die nipt test, dan denk ik, er zijn nu mensen die weten wat ik krijg en ik mag het niet weten?! Belachelijk Toevallig dat jij hetzelfde hebt! Die darmen hoeft natuurlijk niet meteen een symptoom te zijn, maar dat het van het ene naar het andere uiterste ging in een paar uur vond ik wel vreemd Ben zo blij dat ik al weer een weekje verder ben en alles tot nu toe nog goed is! Elke dag wordt de kans op een goede zwangerschap weer iets groter!
Hier ook nog steeds darmklachten. Ik zit meerdere keren per dag op de wc, waarvan telkens 1x diarree. Vannacht ook ineens
@Judith01 echt he iedere week is er weer 1, bijna 6 weken, dan nog 2.5 week en dan eerste echo , heb me nichtje die weleens oppast gevraagd ik denk die vraagt verder ook niet door enzo dus dat is handig hihi Nu nog een smoesje verzinnen voor de termijn echo ik denk dat ik me moeder vraag of ik me zoontje daar mag brengen ivm een cursus van mn werk ofzo Maar tis idd gek dat andere mensen al zien wat jij krijgt. Wij hadden met 15weken een geslachtsecho vond dat wel heel bijzonder ook die gaan we nu ook weer doen
Wij hebben met 16 weken de geslachtsecho gehad. Vroeger zei ik dat ik het niet wilde weten. Maar toen ik zwanger was vond ik het toch echt te lang duren
Wij doen ook een geslachtsecho. Denk dat we het dit keer op laten schrijven en dan samen thuis kijken, dat lijkt me ook wel leuk!
Wij willen het geslacht opnieuw niet weten. Ik vond het zo gaaf om het zelf te ontdekken. Verder doen wij wel de nipt. Er schijnt nu ook een nieuw onderzoek te zijn waarbij de man nu ook onderzocht wordt.
Dat is een beetje spannend ja. Heb je misschien een beetje hard zitten hoest, niezen of had je seks gisteren? Door dat soort dingen kan er een bloedvaatje scheuren tijdens de zwangerschap. Heb ik ook weleens last van gehad bij mijn zoontje.