Uitgerekend 1 t/m 15 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo doe ik het idd ook met 3 jongens. Gewoon doorschuiven voor zover het nog kan. En krijg ook veel van anderen. Ben ik superblij mee! En ik vul aan met leuke nieuwe sets.

Wat leuk, bij weer wat baby's het geslacht bekend! Overmorgen mogen wij... Spannend... We nemen de kinderen mee. Maar ben zo bang dat dan ineens het hartje niet meer klopt en het een drama wordt. Lees nu ook overal dat mensen het bij 15 weken al voelen. Ik voel nog niks. Hoop maar dat het een leuke herinnering wordt voor mijn oudste twee...

linatje en Mooncalf vinden dit leuk.
  2. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik drink helemaal geen alcohol tijdens m’n zwangerschap. Als ik niet zwanger ben lust ik wel graag een glaasje wijn af en toe, maar ik heb er nu geen behoefte aan en het zou ook niet goed voelen.

Salvatore en Jiji vinden dit leuk.
  3. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Wat leuk dat de kinderen mee mogen!
    Het kan zijn dat de placenta voor ligt. Had ik met O. ook.

@Jiji ik drink niet tijdens mijn zwangerschap.

lotsoflove vindt dit leuk.
  4. Jiji

Jiji Actief lid

5 feb 2018
    269
    124
    43
    Vrouw
    Ik ga me ook maar gewoon inhouden, neem ook liever het zekere voor het onzekere.

5. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Hier in het prille begin ( toen ik het nog niet wist ) 1x te veel gedronken op een feestje, verder geen alcohol meer aangeraakt. Ik moet zeggen dat het mij ook geen moeite kost, ik vind alcohol sowieso niet erg lekker en drink normaal alleen op feestjes af en toe.

6. Vieder85

Vieder85 Niet meer actief

Ik drink ook niet. Af en toe een 0.0 radler op een feestje gehad. Ik taal er ook niet naar. Ben sowieso niet een drinker.

Vandaag ga ik weer een corona test doen.
    Sinds gisteravond wat benauwd gevoel, maar ook erg verkouden. Zonder neusspray trek ik t niet.
    Voel me ook onrustig. Bah

7. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ik hou me eigenlijk aan alle voedingsadviezen qua rauw vlees, ei, cafeïne etc.
    Ook draag ik handschoenen wanneer ik in de tuin werk.

Normaal gesproken drink ik wel af en toe, maar nu zeker niet :) roken doe ik niet. Vroeger wel gedaan, maar gestopt toen ik een kinderwens kreeg.

Zou het mezelf nooit vergeven als er iets mis is.

Maar we leven in een vrij land. Iedereen moet doen wat binnen haar mogelijkheden ligt en goed voelt.

moby123 en Salvatore vinden dit leuk.
  8. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Gewoon niet van zulke enge dingen uitgaan! Mogen de kinderen bij jullie mee? Wat bijzonder! Mijn dochter is er heel erg mee bezig en had haar graag mee willen nemen maar mocht echt niet vanwege corona.

Salvatore vindt dit leuk.
  9. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    AB61392D-E611-4053-82BC-089AD9CF5944.jpeg

Hierbij mijn bolle buik.

Mooncalf, Jiji, moby123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. linatje

linatje Actief lid

11 okt 2010
    439
    272
    63
    NULL
    NULL
  11. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja, speciaal voor hen een pretecho geboekt, anders had ik wel kunnen wachten tot de 20 weken echo. Maar dan mogen er geen kinderen mee. Nog nagevraagd van de week, maar met pretecho's mocht het nog steeds! Vind het zo leuk voor de oudste van 7. Die houdt er misschien wel herinneringen aan!

linatje en Salvatore vinden dit leuk.
  12. lotsoflove

lotsoflove Actief lid

20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh ja, en ik heb nooit gerookt. En ben ik geen grote drinker. Dus dat is makkelijk om te laten staan. Ik heb veel meer moeite met gerookte zalm en filet Americain laten staan...

13. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Gefeliciteerd iedereen, wat leuk dat het zo 50/50 blijft. En ik zag een mooi buikje van @Rizzie

en @lotsoflove ik voel ook nog niks, no worries. Komt vanzelf :thumup:

alcohol tijdens de zwangerschap vind ik echt not done persoonlijk. Jou bloed is het bloed van de kleine, met een veel kleiner lijfje. Ik ben daarin echt een zeikerd, zelfs een toetje met alcohol of kaasfondue met wijn laat ik staan.
    Met veel andere dingen m.b.t. Zwangerschap en eten ben ik een stuk nuchterder en bijvoorbeeld alcohol tijdens de borstvoeding drink ik (met mate) ook gerust.
    Enige wat ik drink is alcoholvrij bier, waarbij ik de grens leg bij biertjes <0,5% (in NL alcoholarm) aangezien dat percentage ook geld voor vruchtensappen in NL (ja zo krom zijn we, alcoholvrij bier moet 0,0% zijn en vruchtensap mag 0,5% bevatten)

14. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Oh echt hè...zo’n broodje met filet americain zou mij ook smaken! :rolleyes: En een spiegelei, dat mis ik ook!

15. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @Littlegirl1989 bijzonder om wel alcohol te drinken met borstvoeding. Dat wordt net zo goed afgeraden. Of afkolven en weggooien.

16. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wat een geluk! Wel beetje jaloers haha

17. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik drink en rook ook niet. Voordat ik zwanger raakte van mijn dochter dochter dronk ik wel eens een wijntje, maar niks gehad in de zwangerschap en haar daarna gevoed tot aan deze zwangerschap. Ik kan het prima laten, mijn kindjes zijn het belangrijkste ook al zou ik soms best een wijntje lusten :p

18. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @Mooncalf ben je zelf gestopt toen je zwanger was of hield de voeding op?

Mooncalf vindt dit leuk.
  19. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    dat ligt er aan waar je kijkt en hoe je er naar kijkt.
    Alcohol wordt sowieso afgebroken dus het slaat niet op in de melk. Dus beetje timen en je melk is gewoon weer alcoholvrij.
    Maar zelfs als je de pech hebt dat kleine direct erna komt. Itt tot tijdens de zwangerschap is het promillage dat jij drinkt niet wat de baby drinkt. M.a.w. Drink je in de zwangerschap 1 glas wijn dan is dat ook het promillage in het bloed van de baby.
    Drink je een glas wijn bij de borstvoeding, dan is dat het promillage van je borstvoeding en daar drinkt de kleine weer een fractie van.

Die ene druppel is minder dan in vruchtensap mag zitten.
    Websites als LLL, borstvoeding.com en eurolac geven dus ook gewoon aan dat je prima een glaasje wijn kan drinken tijdens de borstvoeding.

los gaan en een fles wijn achterover slaan tijdens de borstvoeding zou ik dan wel weer afkeuren, maar dan vind ik sowieso dat je niet meer in staat bent om voor een kind te zorgen en het te zogen dus dat zal ik nooit doen.

20. Jiji

Jiji Actief lid

5 feb 2018
    269
    124
    43
    Vrouw
    Wat een mooie buik al! Goed te zien, want begon mij zelf zorgen te maken dat ik te snel nu aankom. Ik ben nu ook 2,5/3 kilo aangekomen.

Deel Deze Pagina