Het is normaal dat je dan pas later de bewegingen voelt en zeker voordat je man het kan voelen langs de buitenkant. Bij mijn eerste voelde ik pas beweging na 20 weken en bij deze zwangerschap voel ik nu sinds een paar dagen hele lichte plopjes.
Ok ik hoop echt dat het nog omhoog gaat. Soms denk ik iets te voelen. Maar zeker weten doe ik het nog niet... het is ook mijn eerste dus geen idee ook of ik het verwar met mijn darmen ofzo toch.
Heej allemaal, Wij hebben vanmorgen een super mooie pretecho gehad en krijgen een meisje! Geheel tegen mn gevoel en dat van mn man in. Alles zag er perfect uit. Ze lag heerlijk te bewegen. Uitgerekende datum klopt ook precies met grootte van de schedel. Placenta ligt aan de achterkant. Geloof dat ik dr toch soms voel als ik helemaal ontspannen op de bank of bed lig. Ik moet geloof ik ook een suikertest omdat er veel diabetes 2 in de familie zit. Weet alleen niet meer bij welke termijn. Iets zegt me met 28 weken. Tot nu toe een drukke week gehad met werk, veel verplichtingen, vandaag een nieuwe internet provider (en monteur aan de deur) en een thuiswerkende vent. Ik merk dat het veel energie van me neemt. Vooral omdat de hele eettafel bezet is, er internet kabel door mn woonkamer ligt en hij om de 10 minuten telefoon krijgt... Gelukkig werk ik buiten de deur. As maandag wel een sollicitatie gesprek voor huiswerkbegeleider te worden. 1e foto geslacht 2e foto arm (gekanteld) 3e foto spreekt voor zich
♡ Uitgerekend 1 - 15 april 2021 ♡ 20 maart Moby123 - 32 jaar - 2e kindje - meisje 29 Maart Lizra - 35 jaar -3e kindje (geplande keizersnede datum:....) jongen 30 maart Judith01 - 32 jaar - 3e kindje - meisje Deurstopper - 32 jaar - 2e kindje - meisje? Loes28 - 28 jaar - 2e kindje - meisje 31 Maart 1 april Linatje - 35 jaar - 5e kindje - meisje? Duimpje86 - 33 jaar - 3e kindje - verrassing Rowena25 - 29 -2e kindje - jongen 2 april RM1996 - 24 jaar- 2e kindje - meisje? Kingsdaughter - 27 jaar - 3e kindje MissMorrow - 35 jaar - 2e kindje - verrassing Zonnestraal123 - 29 jaar- 2e kindje - Meisje 3 april Littlegirl1989 - 31 jaar - 2e kindje meisje 4 april Mikun - 33 jaar - 2e kindje Rizzie - 38 jaar - 5e kindje - jongen Koffiepot - 35 jaar - 3e kindje - Meisje 5 april Salvatore - 36 jaar - 2e kindje - meisje 6 april Mooncalf - 30 jaar - 2e kindje - jongen 7 april Curlyblonde96 - 24 jaar - 1e kindje Vieder85 - 35 jaar - 2e kind -- jongen? 8 april 9 april Lotsoflove - 38 jaar - 4e kindje - meisje? 10 april LiefenLeed - 34 jaar - 4de kindje - meisje? 11 april Jiji - 37 jaar - 1e kindje - Meisje 12 april 13 april 14 april Appelflapje - 33 jaar - 1e kindje - jongen Michele25 - 35 jaar - 4e kindje--Meisje 15 april Afspraken 22 oktober: RM1996 - geslachtsbepaling 26 oktober: Appelflapje - controle vk 27 oktober: 16wk controle vk 29 oktober: Mooncalf - telefonisch consult bloedwaarden schildklier 2 november - Judith01 - 20 weken echo 17:30 3 november - RM1996 - vroege 20 weken echo 4 november - Loes28 - 20 weken echo 5 november - Lizra - 20 weken echo 9 november: moby123 - 20 weken echo gyn 9 november - Littlegirl1989 20 weken echo 10 november - Appelflapje 18 weken echo 11 november: Rowena25 - 12:00 GUO 11 november - Littlegirl1989 Afspraak vk 12 november: Zonnestraal123 - 20weken echo 12 november: Rizzie - 20 wk echo 13 november: Vieder85 - 20w echo - 9.00u 13 november: Mooncalf - 20w echo - 10:45 en controle afspraak 14:15 17 november: Salvatore - 15:15 - 20 weken echo 18 november: Michele25- 20wk echo- 18.15 18 november: RM1996 - controle gyn ⭐ Sterretjes ⭐ - River - Creasuusje ------------------------------------------ jongen (5) | meisje (9) | verrassing (2)
Wij hebben vanavond ook een pretecho gehad en het was niet direct goed te zien maaaaar wij krijgen er een zoontje bij!!! ❤️ gevoelsmatig wel verwacht want buiten de misselijkheid is mn zwangerschap zo goed als identiek aan de zwangerschap van N.
♡ Uitgerekend 1 - 15 april 2021 ♡ 20 maart Moby123 - 32 jaar - 2e kindje - meisje 29 Maart Lizra - 35 jaar -3e kindje (geplande keizersnede datum:....) jongen 30 maart Judith01 - 32 jaar - 3e kindje - meisje Deurstopper - 32 jaar - 2e kindje - meisje? Loes28 - 28 jaar - 2e kindje - meisje 31 Maart 1 april Linatje - 35 jaar - 5e kindje - meisje? Duimpje86 - 33 jaar - 3e kindje - verrassing Rowena25 - 29 -2e kindje - jongen 2 april RM1996 - 24 jaar- 2e kindje - jongen Kingsdaughter - 27 jaar - 3e kindje MissMorrow - 35 jaar - 2e kindje - verrassing Zonnestraal123 - 29 jaar- 2e kindje - Meisje 3 april Littlegirl1989 - 31 jaar - 2e kindje meisje 4 april Mikun - 33 jaar - 2e kindje Rizzie - 38 jaar - 5e kindje - jongen Koffiepot - 35 jaar - 3e kindje - Meisje 5 april Salvatore - 36 jaar - 2e kindje - meisje 6 april Mooncalf - 30 jaar - 2e kindje - jongen 7 april Curlyblonde96 - 24 jaar - 1e kindje Vieder85 - 35 jaar - 2e kind -- jongen? 8 april 9 april Lotsoflove - 38 jaar - 4e kindje - meisje? 10 april LiefenLeed - 34 jaar - 4de kindje - meisje? 11 april Jiji - 37 jaar - 1e kindje - Meisje 12 april 13 april 14 april Appelflapje - 33 jaar - 1e kindje - jongen Michele25 - 35 jaar - 4e kindje--Meisje 15 april Afspraken 26 oktober: Appelflapje - controle vk 27 oktober: 16wk controle vk 29 oktober: Mooncalf - telefonisch consult bloedwaarden schildklier 2 november - Judith01 - 20 weken echo 17:30 3 november - RM1996 - vroege 20 weken echo 4 november - Loes28 - 20 weken echo 5 november - Lizra - 20 weken echo 9 november: moby123 - 20 weken echo gyn 9 november - Littlegirl1989 20 weken echo 10 november - Appelflapje 18 weken echo 11 november: Rowena25 - 12:00 GUO 11 november - Littlegirl1989 Afspraak vk 12 november: Zonnestraal123 - 20weken echo 12 november: Rizzie - 20 wk echo 13 november: Vieder85 - 20w echo - 9.00u 13 november: Mooncalf - 20w echo - 10:45 en controle afspraak 14:15 17 november: Salvatore - 15:15 - 20 weken echo 18 november: Michele25- 20wk echo- 18.15 18 november: RM1996 - controle gyn ⭐ Sterretjes ⭐ - River - Creasuusje ------------------------------------------ jongen (6) | meisje (9) | verrassing (2)
Hier als familieleden diabetes hebben of als jezelf verhoogd risico hebt. Ik had zwangerschapsdiabetes de afgelopen keer dus nu weer testen. Verder voel ik de baby al heel goed en dit keer heel vroeg rond 14 weken.
@Rowena25 heel veel sterkte de komende week en daarna met de verwerking van alles! @Mooncalf wat balen dat je placenta nog voor de uitgang ligt. Hogelijk trekt dat nog bij idd! Ik voel inmiddels onze uk ook bewegen. Moest begin van de week echt op mijn rug liggen met mijn handen op mijn onderbuik. Dan een keer diep inademen en dan voelde ik wat bewegen. Maar een paar dagen verder en nu voel ik het gewoon ook als ik even stilzit. Heerlijk weer!! Geeft zoveel zekerheid zonder een echo...
Ik verwachtte pas beweging vanaf week 20 aangezien dat zo in m’n zwangerschapsboekje staat, maar als ik het hier lees dan krijg ik al stress dat ik nog niks voel! Komende maandag mag ik naar de vroedvrouw, geen idee wat daar de bedoeling van is eigenlijk?
Het is vaak ook wel later in je zwangerschap dat je iets voelt hoor! No worries! Is ook afhankelijk van je lichaamsbouw en van waar de placenta zit bv.
G Geen zorgen maken hoor, is helemaal normaal! Succes maandag, ik denk dat dat gewoon een standaard controle is...even urine nakijken en hartje luisteren, dat was hier zo het geval. En dan op naar de 20 weken echo!
Wintertijd met jonge kinderen is trouwens niet aan mij besteed...dat moest er even uit. Bleh...het jaar is al deprimerend genoeg zo zonder dat m’n dochter om 5 uur (nieuwe tijd dus) s morgens wakker is (nadat ik haar al een hele week tot 21u s avonds heb wakker gehouden). Hopelijk trekt m’n baalhumeur nog bij vandaag.
Wow 5 uur is wel erg vroeg. Ik snap dat dat een dingetje is. Hier met alle 4 nooit last gehad, zijn allemaal lang slapers al vanaf baby. Ik hoop deze ook hahaha, zal anders wel zwaar wennen zijn.
Ja mijn dochter is jammergenoeg nooit een slaper geweest. Niet inslapen, niet doorslapen en niet uitslapen. Dat was wel erg zwaar. Daarom ook dat er nu vier jaar tussen haar en de tweede gaan zitten...eerder lukte dat voor mezelf echt nog niet, zo uitgeput was ik. Ik hoop dat de tweede dat iets beter gaat doen, maar ik ga er eerlijk gezegd niet van uit. Lijkt me gek, een kind dat effectief slaapt
Onze kids zijn ook geen uitslapers. Ik ook niet trouwens. Zit al ff beneden en de eerste is er ook al. Zal de wintertijd nu ook wel mee zijn. Vandaag lekker een vrije dag, maar thuis genoeg te doen...
Mijn dochter werd altijd eigenlijk heel stipt rond 8 uur wakker. Gisteren was dat dus logischerwijs om 7 uur. Gisteravond iets later gaan slapen in de hoop dat het vandaag weer rond 8 was, maar helaas. 06:45 was het wel klaar. Voor mij is dat wat te vroeg :') 8 uur vind ik zelf prettig sinds ik voor mijzelf werk. Toen ik nog voor de klas stond ging ik meestal rond 06:50 de deur uit en dat was toen ook prima, maar nu ben ik dit gewend. Ik moet deze week weer even bloedprikken en ik weet wel zeker dat ik zal moeten ophogen. Ik voel me de afgelopen dagen flink belabberd en kan ook weinig hebben... De vorige zwangerschap was ik echt wel topfit.
Hier krijg je hem pas rond de 24 weken. Ik moet ook weer, vond het drankje wel meevallen de vorige keer moet ik zeggen. In elk geval bij overgewicht, omdat je dan meer kans hebt op zwangerschapssuiker. Misschien ook bij andere indicaties hoor. Maar daarom moet ik het doen. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap. Op zich niks mis mee, mijn zoontje was erg druk en mijn VK zei dat ik blij moest zijn met de placenta voor zodat ik het minder voelde. Het nadeel was wel dat mijn man het ook minder of eigenlijk bijna nooit voelde.
Inderdaad ze heeft mn bloeddruk genomen, gewicht (tot nu toe +1,5kg, fieuw ) en naar hartje geluisterd met soort doppler-achtig iets. Toch weer magisch en geruststellend om dat kleintje te horen!! Fotootje van mn buik, begint eindelijk wat uit te steken! Gisteren sprak een vreemde me aan om te vragen voor wanneer ik uitgerekend ben, denk dus wel dat ik er zwanger begin uit te zien