Mijn schoenen zaten net echt strak toen ik O van de opvang ging halen. Is het niet een beetje vroeg om nu al vocht vast te houden? Vandaag 17 weken. Ik had het de vorige keer ook maar dat was pas in het 3de trimester. En uiteindelijk bleek het met mijn bloeddruk samen te hangen.
Dit was ergens afgelopen week met 16+3 of 16+4 geloof ik.. gaat zoveel sneller dan met de eerste zwangerschap!
Wat een figuurtjes @Appelflapje en @Mooncalf Mooi hoor! Tijd gaat ineens best wel snel. 17 weken alweer. En al vroeg donker. Vind t wel weer wat hebben
N besluit ook rond 6-6:30u nieuwe tijd wakker geworden gelukkig valt hij na de eerste fles weer als n blok in slaap tot 9/10u. Wij zijn onderweg naar de 2e babykamer bezichtigen zo’n mooie kamer zojuist al gezien ben erg benieuwd naar deze en dan nog een keuze maken, vind dat altijd lastig vooral om dan iemand “teleur” te stellen
Mooie buikjes zie ik voorbijkomen! Vanochtend in bed voelde ik de baby voor het eerst echt duidelijk een paar keer na elkaar, blijft toch bijzonder. Het voelde echt als hele kleine schopjes, een duidelijk verschil met bewegingen van mijn darmen. Dochter is weer om 5.20u wakker geworden, dus ben hier al met de klei aan het spelen en aan het aftellen tot we eindelijk naar school mogen vertrekken . Echt dat winteruur is niks voor mij! Zijn jullie stiekem al aan het kijken naar geboortekaartjes of zo? Ik heb het vluchtig al eens bekeken, maar vind niet direct wat ik zoek. Ik denk dat ik het nog een paar weken ga laten liggen en dan met een open blik er opnieuw naar ga kijken. Dat ga ik ook doen met de naam, want voorlopig komen we er nog niet uit. Leggen jullie in Nederland ook zoiets als een geboortelijst of zo? Ik heb dat bij mijn eerste niet gedaan, maar ik denk dat ik het nu wel ga doen.
Ik kijk wel eens naar kaartjes maar vind het nog steeds te vroeg om er al mee bezig te zijn! We weten wel ongeveer welke stijl we willen. Geboortelijsten kan je nu gemakkelijk online aanmaken, ik heb via Dreambaby al eens een probeersel gedaan, suuuuperleuke dingen wel!
Nee, heb er nog niet naar gekeken eigenlijk. Ik merk ook echt dat ik veel minder met deze zwangerschap bezig ben dan de eerste keer. Best jammer dat je het wat minder bewust meemaakt nu je al de zorg van een kleintje hebt vind ik. Namen is hier ook nog een probleem, ik heb wel al een naam die steeds meer voor mij DE naam is maar mijn man vond dat niet zo'n leuke naam. Ik heb gisteravond voor het eerst de Angelsound gebruikt en het hartje even gehoord. Dat was toch wel weer leuk
Ik heb bij dreambaby stiekem ook al een kladlijstje aangemaakt, haha . Ik denk dat ik mijn lijst daar binnenkort online ga aanmaken. Die winkel is vlakbij ons dus dat is ook wel makkelijk om dingen af te halen na de geboorte (ik weet dat ze ook leveren, hoor) en je krijgt er de meeste voordelen en laagsteprijsgarantie. Wat ik wel jammer vind daar is dat ze niet echt de ‘mooie’ merken hebben en niet zoveel keuze. Maar toch nog leuke spullen genoeg . Onze kennissenkring is niet zo groot, dus ik verwacht sowieso niet echt veel kraamcadeau’s.
Ik had dat vorige keer ook wel al in het tweede trimester, maar niet extreem. Meestal bij lang rechtstaan. Moet er wel bijzetten dat het toen lente/zomer was en een pak warmer dan nu. Op het einde paste ik niet meer in mijn normale schoenen.
Ik had net even pauze tijdens het thuiswerken en zag de herhaling van Eva Jinek. Daar was een vrouw die onderzoek doet naar placenta's en het hiermee vroeg opsporen van evt toekomstige ziektes van de moeder vooral in samenhang met zwangerschapsvergiftiging. Ze zoeken nog donaties van placenta's voor het onderzoek. Ik vond het erg interessant en belangrijk dus ik dacht noem het hier even. Je kunt het lezen op evajinek.nl
Ik zit juist de hele dag voor mijn werk. En idd warm weer helpt niet. Ik liep wekenlang op van die klittenband badslippers de vorige keer. Omdat ik niks anders meer aan kon.
Ik heb het ook, maar dan aan één been. Daar krijg ik in de avond mijn laarsje niet meer dicht. Maar bij mij heeft het meer met spataderen te maken aan die kant...
En inderdaad heel veel sterkte morgen @Rowena25! Hopelijk valt je bevalling mee en kunnen jullie je kleine mannetje vlot bewonderen. Heel veel sterkte met het komende afscheid!