♡ Uitgerekend: 1 t/m 15 april 2020 ♡ 1 april ♡ 2 april Lalalaura - 30 jaar - 1e kindje uit mijn buik 2e voor ons gezin. MolliMuis - 28 jaar - 2e kindje 3 april ♡ 4 april ♡ 5 april LolaLisa - 27 jaar - 2e kindje 6 april ♡ 7 april Nvd - 34 jaar - 1e kindje 8 april Leesteken - 27 jaar - 2e kindje 9 april Tulp123 - 27 jaar - 3e kindje 10 april ♡ 11 april MevrouwH - 37 jaar - 2e kindje Momma2b - 29 jaar - 1e kindje ♡ 12 april Maritiem - 28 jaar- 4e kindje Daphne85 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 13 april ♡ 14 april ♡ 15 april ♡ JONGEN (0) MEISJE (0) VERRASSING (0) ONBEKEND (6) --------------------------------------------- Afspraken: - 13 augustus: Lalalaura - echo ter controle en afsluiting mmm bij fertiliteitsarts - 13 augustus: MolliMuis - vroege echo - 20 augustus: LolaLisa - vroege echo - 27 augustus: Leesteken - intake vk + vroege echo - 3 september: LolaLisa - intake vk/gyn - 5 september: MolliMuis- termijnecho - 5 september : Nvd - intake en eerste echo (8:30)
Dat is een missed abortion idd. Dat is heftig. En eng. Bijna iedereen hier weet al wel dat het ook ineens klaar kan zijn. Maar we gaan allemaal voor gezonde voldragen kindjes!
He ik krijg geen meldingen meer wat raar Welkom voor de nieuwe dames, de meeste ken ik wel al uit het NOD groepje. Moet zeggen dat ik het ergens ook wel "fijn" vind dat dit een groepje is waarin al zoveel voorgeschiedenis ligt, je hoeft niet meer uit te leggen waarom je angstig bent en de komende weken super , super spannend zijn. Zou zo graag soms even vooruit spoelen, checken of ik in april een gezonde baby in handen heb en dan weer terug spoelen en gewoon elke seconde genieten. Hopelijk komt dat een beetje als die eerste weken voorbij zijn. @MevrouwH heb min of meer het zelfde gehad. Goede echo gehad, prachtig hartje zien kloppen maar 1,5 week later begon ik een beetje te bloeden, 2 dagen later echo gehad en kindje bleek al een week overleden, vlak na de eerste echo dus. Ben zo lang boos geweest dat ik het niet gemerkt had. Nu langzaam een paar weken verder denk ik wel, ja mijn symptomen namen af, ik moest minder vaak plassen en mijn borsten deden minder pijn. Dit zijn dus dingen waar ik nu extra op let maar te gelijk maakt dat niks meer lekker ontspannen. Als ik s'ochtends mijn borsten niet meer voel denk ik, nee hé. etcetc. Dat vertrouwen in goed aanvoelen is weg. Aan de andere kant heb ik de vorige zwangerschap meerdere keren vanaf het begin gezegd dat het niet goed zat en dat gevoel heb ik nu niet. Ik hoop zo dat ik dus goed zit met mijn gevoel, anders weet ik niet meer hoe ik mezelf nog kan vertrouwen.
Ik zit te wachten om bloed te prikken. Duim aub voor mij!! Vrijdag was het 247 dus moet iets gebeurd zijn in 72 uur. Ik mag nu morgen officieel bellen naar de huisdok omdat ik t niet via de kliniek doe maar ga einde van de dag bellen
Je hoeft echt niet boos te zijn op je zelf omdat je niks hebt gemerkt. Dat het verkeerd is afgelopen moet je echt niet je zelf de schuld van geven. Wat had je er aan kunnen doen ? Het enige wat je in het begin kunt doen is zo min mogelijk druk maken, denken om je voeding en hopen dat alles goed mag blijven gaan. Zelf vindt ik het ook eng hoor en aangezien ik 2 zwangerschappen heb gehad spookt het nu juist in mijn hoofd rond, 2 gezonden dan is de kans dat het verkeerd gaat nu groter. Zo stom om te denken. Ook ben ik bang voor weer een vroeg geboorte. Onze jongste is met 36 weken geboren, had geen goeie start. Hart bewaking, zuurstof en sonde voeding kreeg hij. Dan denken de meeste bij ons, zo vroeg is dat toch niet) maar toen wij na een paar dagen vroegen of wij de geboorte kaartjes mochten bestellen en de arts zij doe dat nog maar even niet heeft dat toch wel veel indruk gemaakt en laat dat toch wel wat angst/onzekerheid toe maar het is toch alweer bijna 5 jaar geleden. Symptomen een beetje last van gelukkig. Veel naar de w.c moeten, in de ochtend geen trek maar wel de hele dag een knorrende maag en in de avond aan de rennie,s
@tulp123 Weet ik, ben ook niet boos op mezelf in de zin van het is mijn schuld. Maar waarom snapte ik het niet eerder, het voelde niet goed en achteraf had ik best een paar vinkjes. Maar goed dit keer extra oplettend. Wat zal die uitspraak zwaar gevallen zijn zeg "doe nog maar even niet ". Gelukkig allemaal goed gekomen. En het fijne van statistieken is dat het niet stapelt maar gewoon per zwangerschap telt. Dus je hebt niet meer of minder kans omdat het al eens goed of slecht is gegaan, daar hou ik me maar aan vast. Jouw lichaam heeft in elk geval bezen dat het gezonde kindjes op de aarde kan zetten Die Rennies eet ik per 3 per dag op dit moment. Moet stoppen met alles met rozijnen, tomaat, ananas en kruiden op dit moment.
Ik voelde het alle keren ook aan dat het niet goed zat. Terwijl ik vol op alles had en kots misselijk was vanaf week 6. En vanaf de test zere borsten. En t enige wat ik nu heb gehad is veel hoofdpijn maar ja daar ben ik bekend mee. Dus ook dit is zenuwslopend want je wil iets voelen. HCG zal t uitwijzen morgen.
Ik maakte me bij de vorige zwangerschap die mis ging onbewust ook zorgen dat het niet goed was maar ergens voelde het ook wel goed. Het erge is dat ik een gevoelsmens ben en veel intuïtief kan aanvoelen maar wat betreft met mijn zwangerschappen gaat dat niet op lijkt wel. Toen die vrouw bij de echo zei dat het hartje niet klopte zei ik dat dat niet kon. Ik had alleen maar vroege miskramen gehad die misgingen voor de eerste echo. Ik schrok me dood. De gyn zei het is gewoon botte pech, maak je geen zorgen voor de volgende keer. Als het fout gaat is het bijna altijd een fout in de aanleg en is de eicel niet goed geweest. De kans dat het wel goed gaat is veel groter. Moet er wel even bij melden dat ik maar 1 eierstok heb, 1 eileider en een halve baarmoeder. Ik ben 37(38 bij geboorte) dus mijn eitjes zullen ook wel niet meer allemaal in topstaat staan. Ik heb normaal voor menstruatie veel maagzuur en dat had ik vorige week dus ook(en de laatste 2 zwangerschappen ook) ik heb er nu een paar dagen minder last van maar ik heb nu wel een vrij weeeig gevoel in mijn maag de hele dag. Soms alsof je moet overgeven en dan is het weer even weg. Bovendien heb ik veel opvliegers en duizelig. Mijn testen zijn opgelopen dus blijkbaar is dit gewoon een andere zwangerschap. Ik probeer me er niet teveel zorgen over te maken want als het fout is is het fout en kan ik er toch niets aan veranderen. Maar een zwangerschap na een miskraam zal nooit meer hetzelfde zijn. Ik hoop met alles dat het bij iedereen gewoon lekker goed zit
♡ Uitgerekend: 1 t/m 15 april 2020 ♡ 1 april ♡ 2 april Lalalaura - 30 jaar - 1e kindje uit mijn buik 2e voor ons gezin. MolliMuis - 28 jaar - 2e kindje 3 april ♡ 4 april ♡ 5 april LolaLisa - 27 jaar - 2e kindje 6 april ♡ 7 april Nvd - 34 jaar - 1e kindje 8 april Leesteken - 27 jaar - 2e kindje 9 april Tulp123 - 27 jaar - 3e kindje 10 april ♡ 11 april MevrouwH - 37 jaar - 2e kindje Momma2b - 29 jaar - 1e kindje ♡ 12 april Maritiem - 28 jaar- 4e kindje Daphne85 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 13 april ♡ 14 april ♡ 15 april ♡ JONGEN (0) MEISJE (0) VERRASSING (0) ONBEKEND (6) --------------------------------------------- Afspraken: - 13 augustus: Lalalaura - echo ter controle en afsluiting mmm bij fertiliteitsarts - 13 augustus: MolliMuis - vroege echo - 20 augustus: LolaLisa - vroege echo - 26 augustus: MevrouwH - vroege echo - 27 augustus: Leesteken - intake vk + vroege echo - 3 september: LolaLisa - intake vk/gyn - 5 september: MolliMuis- termijnecho - 5 september : Nvd - intake en eerste echo (8:30)
Mja, ondanks dat ik een gezonde zoon heb denk ik niet dat de eerste weken minder spannend zijn voor mij. Het kan bij iedereen mis gaan. Misschien dat mijn angsten anders zijn, dat wel. De eerste weken in mijn vorige zwangerschap waren overigens ook niet rooskleurig. Ik had een hematoom waardoor de kans dat het fout zou gaan heel groot was. Na een paar weken heb ik een enorme bloeding gehad. Ik was er zeker van dat het gedaan was, maar bij de echo zagen we een kloppend hartje. Bij de termijnecho was de hematoom zo goed als weg.
Hay dames Ik heb net een mail gehad van de verloskundige en de afspraak voor een echo staat op 26 augustus dan ben ik ruim 7 weken zwanger.
Uiteindelijk zegt de oploop ook niet alles toch? DAt heb ik altijd gelezen, of is een goede oploop echt wel een soort zekerheid Ik bedoelde ook niet dat de angsten voor een miskraam minder zouden zijn. Maar meer dat je weet dat jij en je man een combi zijn die kinderen kunnen krijgen. Zonder kindje en medice molen blijft dat een 2de spanningstrigger. In elk geval bij mij.
Net terug gebeld door een lieve (voor mij onbekende) huisarts die mij vrijdag ook al belde. Ik mocht morgen pas bellen dus dit is fijn. Vrijdag het hcg 247 en vandaag 923!! Even adem halen en focussen op de vroege echo. Spannend!