Uitgerekend 1 t/m 15 april

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lalalaura, Jul 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

Apr 14, 2017
    516
    425
    63
    Pff hopelijk komt het goed! Wat een onzekerheid...
    Volgende week vrijdag weer een echo dan?

2. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Spannend. Heeft ze gezegd waar het bloed vandaan komt? En moet je er zorgen om maken?

3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Pfff ik praatte mijn mond voorbij bij mijn ouders.

Ik zat een reclamefoldertje door te bladeren en zag mosselen. Ik riep ‘oeeeh als ik ze niet kook in wijn dan mag ik ze ook wel!’

Mijn vader vroeg direct waarom ik geen wijn mocht. Ik heb maar iets geantwoord dat het niet mag ivm mijn darmen :roflmao:.

Die gaan het zeker bespreken nu ik weg ben.

Nvd and Momma2b like this.
  4. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Haha neee bedoelde jou niet! Bedoel ‘voorheen’ kreeg ik daar commentaar over niet via hier.

Maar goed toch ff vertellen omdat ik mij niet schaam..
    Ik ben verhuisd van Gelderland naar Flevoland en wij gingen vrijwel direct door mijn vriend zijn trage en slechte zwemmers het traject in. Sollicitaties leverde niks op ivm kinderwens en eerlijk zijn (veel zkh bezoekjes) 2x afgebroken poging en heel heftig geregelds. Overstimulatie,
    Migraine aanvallen tot aan nu jaren verder nog last van. Veel pogingen miskramen en ga zo door. Dus onze keus was snel gemaakt.
    Vriend is zzp-er en soms 2-3 weken van huis en heb geen fam in de buurt dus regel alle thuis zaken lekker (administratie) en verveel me nooit! Straks ook maar zien hoe of wat. Mazzel dat t kan.

Wou t toch vertellen omdat ik trots ben op ons.

Nvd, applejo, Lalalaura and 1 other person like this.
  5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Duim voor je

Amoxiclav likes this.
  6. Momma2b

Momma2b Fanatiek lid

Nov 29, 2018
    2,506
    3,485
    113
    Female
    Mag je zeker trots op zijn. Ieder zijn eigen weg he.
    Hier ook een thuis zitter. Tenminste, ik werk inmiddels al bijna 8 maandjes weer 10.5 uur per week. Maar daarvoor heel veel problemen gehad met mezelf vooral. Dus ook echt heel lang niet gewerkt.
    Nu doe ik ook nog een thuisstudie erbij van 8maanden, sinds vorige week. Omdat ik die ruimte wel weer voelde. Ik zal denk ik nooit fulltime kunnen werken. Maarja... ik kan er wel zijn voor onze pup en straks ook voor ons kindje!

Tess27 likes this.
  7. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Dat is ook fijn! Ik heb geen moeder in de buurt en schoonouders zijn ziek dus daar zit geen oppas in. En kdv kan natuurlijk wel maar dan zou ik daarvoor moeten gaan werken. Ik weet het wel naar al die jaren! Traject heeft ons ook zoveel geld gekost dus nu hopen dat het naar ons wonder mag gaan.

Gemiddeld kost een traject: €2455,- voor de icsi zelf. Dan heb je nog geen medicatie, dat kost gemiddeld €1200,- als je t niet via via verzamelend. Terug plaatsing is €490,- en de donor voor 1 rietje €1170,- !! Hoppa!

8. Momma2b

Momma2b Fanatiek lid

Nov 29, 2018
    2,506
    3,485
    113
    Female
    word dat niet vergoed dan? o_O

9. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

Apr 14, 2017
    516
    425
    63
    Jeeeeetje... En jullie krijgen geen vergoeding? Wat een geld...

Nog even terugkomend op je vorige post: klinkt wel echt als fijne situatie, lekker veel bij je kindje kunnen zijn en toch nog je eigen ding kunnen doen! Overigens wel jammer dat je geen backup oppas-opa en oma hebt, soms kan dat wel echt handig zijn (weet ik uit ervaring ondertussen :roflmao:). Ondanks dat het dan misschien niet is ontstaan vanuit een positieve situatie (solliciteren zonder succes Zegmaar). Wel fijn dat alles zo op zijn pootjes terecht lijkt te komen :)

Tess27 likes this.
  10. applejo

applejo Bekend lid

Jan 14, 2014
    861
    490
    63
    Deventer

Ah vandaar! Inderdaad, mag je trots op zijn! Kinderwens gaat dan absoluut voor!

Momma2b and Tess27 like this.
  11. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

Mar 8, 2017
    1,882
    2,191
    113
    Verpleegkundige
    Ja vrijdag terug echo om te kijken of beter is..

Nee ze weten het ook niet. Valt af te wachten hoe het nu evolueert. Ma komt wel goed

12. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Ja het is absurt he? Hier nog niet over de 3 ivfs heen, maar donorsperma is idd al duur genoeg. En daarvan hebben wij er ook flink wat doorheen gejast (11 rietjes bij mijn vrouw en 9 bij mij)...

Koetje14 and Tess27 like this.
  13. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Ik ben volgende week nog vrij. Daarna moet/mag ik weer aan het werk (onderwijs).
    Stiekem heel spannend, want heb vorig jaar bijna een heel jaar projecten gedraaid (en veel minder uren) op therapeutische basis. Dit omdat ik soms opeens mega bang wordt, en dan echt meteen weg wil.... (“PTSS-je” overgehouden aan mijn gezellige jeugd. En t gewroet van de psych hielp er niet aan mee) Niet ideaal voor een volle klas...Nu weer 8 vaste lessen om mee te beginnen. Ik denk dat het wel weer lukt. Tenminste. Dat hoop ik... HAHAHA oef....

14. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Maar als je dat weet, en op deze manier met iets minder werken goed functioneert is dat toch prima! Ik denk dat iedereen moet proberen wat hij kan, maar daarbij zijn er soms door omstandigheden tijdelijke /langdurige of permanente grenzen. So be it.

Momma2b likes this.
  15. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    3x , en werd pas bij de 4e zwanger.
    Dus poging 4/5/6 voor niks gedaan. Na de laatste mk mochten wij pas een DNA onderzoek, partner heeft translocatie op chromosoom 6 en 7 , niet schadelijk voor hem maar wel voor een eventuele zwangerschap (herhaalde miskramen) , vroeg geboorte en handicappen.

Lange pauze gehad en samen de keuze voor een donor gemaakt, ik heb alle testen al gehad van DNA , tot schuim echo’s en water in de baarmoeder en zoveel bloedonderzoek maar hier is alles goed in orde.

Dus wij dachten dat inseminatie (iui) wel een goede kans bood, 10x donorzaad besteld , 10 niks geworden. Daarna toch weer voor icsi en donor, slechte bevruchtingen!!

Icsi van mei met nieuwe donor, goed resultaat! Had 12 eitjes waarvan 8 bevrucht en 1 verse terug en die werd niks en 3 in de vriezer waarvan deze hopelijk eindelijk ons wonder mag worden.

Hier geld gewoon 3 pogingen op en pech tja jammer dan zelf betalen. Maar godzijdank al was dat vaak pittig kon dat.

Momma2b, Leesteken and Daphne85 like this.
  16. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    En lieve woorden dames!
    Vind het al ontzettend fijn dar we samen alles doorstaan hebben! Hormonen maken je vaak geen beter mens haha!

17. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female

Hoop zo dat het aanslaat en alles goed gaat met je wondertje! Maar dit klinkt wel "goed"

18. Daphne85

Daphne85 Actief lid

Apr 21, 2018
    423
    282
    63
    Female
    @Tess27 bedankt voor het delen van je verhaal...kan mij voorstellen dat deze baby enorm gewenst is

@Amoxiclav ik ga enorm duimen maar het komt vast helemaal goed

Hier voel ik mij nu wel zwanger,ben net opgestaan om een beschuitje met kaas te eten en een kopje thee, voelde extreem de behoefte en ik denk dat t een goede zet is zodat ik geen lege maag heb dan word ik misselijk.

Verder vind ik de fase ook enorm spannend, ik durf het bijna niet te uiten omdat sommige dames zoveel moeite hebben gehad zwanger te worden klinkt het misschien ondankbaar.... maar wanneer ik zwanger ben gieren de hormonen door mijn lijf en krijg ik daar ook bepaalde angsten bij ( kan ik het wel, is het wel verstandig etc etc)

Terwijl als ik niet zwanger ben ik rationeel en met gevoel het graag wil. Tot nu toe deze gevoelens nog niet gehad maar helaas doen hormonen gekke dingen met mij hihi

applejo, Leesteken and Tess27 like this.
  19. Vogeltje123

Vogeltje123 Actief lid

Mar 29, 2019
    107
    141
    43
    Female
    Hoi dames!

Eigenlijk val ik net buiten dit forum :oops: 16 april 2020 uitgerekend als alles goed mag blijven gaan..
    Gister getest en geheel onverwachts positief getest! Ik had eerst de kruidvat 2v€5, binnen 2 minuten een duidelijke streep zichtbaar en de clearblue geeft ook 2-3 weken zwanger:)
    Achteraf de laatste week wel enorm moe, kan heel de dag slapen, al lukt dat met mijn zoontje niet haha
    Zo spannend allemaal! Aanstaande maandag ziekenhuis bellen:)

Attached Files:

Leesteken and Daphne85 like this.
  20. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female
    @Daphne85 gewoon delen! Iedereen deelt toch juist zijn gevoel, van angst tot blijdschap. Juist al die meningen zijn goed, moet iet alleen over angst gaan dan wordt het alleen maar erger.

@Vogeltje123 welkom en gefeliciteerd!

Daphne85 likes this.

Share This Page