Uitgerekend 1 t/m 15 april

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lalalaura, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Vanmiddag de echo gehad. Een super duidelijk kloppend hartje bij 6.5. Bij de meting zelfs een dagje groter, maar ze passen niets aan omdat het een ivf beebje is...

applejo, Viviennee, Nvd en 14 anderen vinden dit leuk.
  2. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    WoW! Wat goed

Lalalaura vindt dit leuk.
  3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Lalalaura vindt dit leuk.
  4. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113

5. Argert

Argert Actief lid

5 sep 2012
    174
    195
    43
    Vrouw
    Als je de lijst wilt kopiëren, moet je even dit weghalen eerst:

QUOTE="Argert", post: 22484930, member: 102255"/QUOTE

6. Argert

Argert Actief lid

5 sep 2012
    174
    195
    43
    Vrouw
    Wat? Of ik zojuist nog één keer getest heb, omdat ik nog testjes over had? WELNEE JOH.

Oké, een beetje dan.

Bijgevoegde bestanden:

applejo, Leesteken, Mokki en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Blacky27

Blacky27 Actief lid

7 mei 2018
    421
    223
    43
    Vrouw
    Voor iedereen met bloedingen en angsten duim ik en leef ik mee! Hopelijk kunnen we er allemaal snel van gaan genieten (met en zonder kwaaltjes!).

Voor degene die een hartje hebben gehoord, proficiat, super fijn!

Voor alle nieuwe: welkom!

Met mij gaat het op zich redelijk goed, ik heb al wel wat kwaaltjes die komen en gaan, dat maakt me wel onzeker. Zoals eerder genoemd zitten bepaalde kledingstukken nu al niet meer fijn (door darmen?) ik heb last van maagzuur/oprispingen, een onzuivere vette huid met acne en ik heb het gevoel alsof mijn borsten echt al beginnen te groeien (alsof mijn cup nog niet groot genoeg was voor mijn lichaamsbouw...) iemand die dit al herkent?
    Aankomende vrijdag de eerste echo, ik ben dan bijna 6 weken en ik vind het toch wel spannend! Ik ga namelijk alleen aangezien mijn vriend helaas geen vrij kan krijgen ☹️ Ik hoop dat het allemaal goed is en ik geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik weet ook niet of je dit al ergens aan zou kunnen merken...
    Is er kans dat het hartje dan al actief is, of niet? Daarna ben ik erg benieuwd hoe de procedure verder gaat als het goed is. Krijg ik dan de volgende echo weer in het ziekenhuis of mag ik dan zelf een praktijk zoeken?
    Ik heb besloten als het vrijdag allemaal goed is, dat ik mij dan op ga geven voor moeders voor moeders, ook aangezien we zelf een jaar in de mmm hebben gezeten.
    Verder ervaar ik op het moment nogal wat stress rondom werk, hopelijk wordt dat snel allemaal wat rustiger...

Hoe is het met jullie allemaal?

Leesteken en Lalalaura vinden dit leuk.
  8. Blacky27

Blacky27 Actief lid

7 mei 2018
    421
    223
    43
    Vrouw
    Herkenbaar! Aangezien we pas na 2 jaar zwanger zijn geworden(en ik weet dat het bij sommige vele malen langer kan duren;)) kan ik het nog steeds niet geloven! In de eerste week 4 testen gedaan en met mijn vriend afgesproken dat ik er geen meer zou doen. Maar ik heb er nog een stuk of 10 liggen en ben toch wel heel benieuwd of ik morgen verbetering zie...

Poppy1987 en Vogeltje123 vinden dit leuk.
  9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Blacky27
    Het hartje kan met 6 weken al kloppen maar het is geen reden tot paniek als het niet zo is.
    Ik heb een bbz gehad. Regelmatig bloedverlies en een wat lager blijvend hcg kunnen symptomen zijn. Maar een vriendin van ons had een bbz, met normale hcg waarden. Wel is aanhoudend helderrood bloedverlies vrij gebruikelijk.

Hier nu na de eerste echo meteen “klaar” met de mmm. Dus meteen toen we terugreden gemaild naar de verloskundige.
    Soms, als ze twijfelen of je vindt het zelf fijn, kan het ziekenhuis je nog een keertje extra een afspraak “geven”

Blacky27 vindt dit leuk.
  10. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hoi allemaal,

ik ben er weer, afgelopen vrijdag tot en met maandag onverwachts een weekendje weg geweest met manlief, kids en mijn moeder was mee. een heerlijke afsluiter van de vakantie.

Vandaag weer mijn eerste werkdag gehad na 3 weken vakantie, was wel even wennen weer die wekker zo vroeg en ik kan het mij haast niet voorstellen maar ik merk dat ik tijdens mijn werk wel al het gevoel heb dat er wat in de weg zit, vooral met bukken. ik weet dat het onmogelijk is dat het mijn buik al kan zijn maar ik vermoed dat het meer door een soort van opgeblazen gevoel is ofzo het is moeilijk te omschrijven. ik werk in de wijkzorg dus ik ben echt benieuwd hoe het later in de zw als alles goed mag blijven gaan zal verlopen.

Aan de ene kant denk ik, joh niet zeuren over je kwaaltjes je bent zwanger niet ziek. maar toch daaronder schijnt een stukje onzekerheid. mijn jongste zoontje is te vroeg geboren en dit was kort gezegd toch een pittig heftige tijd, nu ben ik dus bang dat als ik te veel of te zwaar of te druk doe dat ik de kans op een vroeg geboorte vergroot, ik weet dat het misschien een beetje onzin is maar misschien moet ik tegen die tijd gerust gesteld worden door mijn vk ofzo. allemaal dingen die nu al door mijn hoofd spoken terwijl ik nog maanden geduld moet hebben.

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Welkom nieuwe dames !

Dames met echo’s succes!!

Ik heb gister de laatste test gedaan maar hoe leuk is dat na 7 jaar zulke strepen i.p.v. heeeeel veel witte testen!

Ben een beetje rustig en zit mezelf in de weg met onzekerheid.

@Lalalaura jij voelt dus ook amper iets ?
    Af en toe heel licht maagzuur en nu ineens na een dikke week weer flink hoofdpijn bah!

12. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    #612 MevrouwH, 14 aug 2019
    Laatst bewerkt: 14 aug 2019
    Volgens mij moest is de quote juist niet weghalen is wat ik had begrepen ;)

Edit: niet dus, ik was ervan overtuigd maar was het blijkbaar gewoon alweer vergeten hoe het moest hahaha

13. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Uitgerekend: 1 t/m 15 april 2020

1 april

2 april
    Lalalaura - 30 jaar - 1e kindje uit mijn buik
    2e voor ons gezin.
    MolliMuis - 28 jaar - 2e kindje

3 april

4 april

5 april
    LolaLisa - 27 jaar - 2e kindje
    Amoxiclav- 27 jaar - 2e kindje

6 april

7 april
    Nvd - 34 jaar - 1e kindje

8 april
    Leesteken - 27 jaar - 2e kindje

9 april
    Tulp123 - 27 jaar - 3e kindje

10 april

11 april
    Momma2b - 29 jaar - 1e kindje
    Argert - 33 jaar - 3e kindje

12 april
    Maritiem - 28 jaar- 4e kindje
    Daphne85 - 34 jaar - 3e kindje
    Blacky27 - 26 jaar - 1e kindje

13 april
    Sniekie - 32 jaar - 4e kindje

14 april
    MevrouwH - 37 jaar - 2de kindje

15 april

16 april

Vogeltje123 - 28 jaar - 2e kindje

JONGEN (0) MEISJE (0) VERRASSING (0) ONBEKEND (14)
    ---------------------------------------------

Afspraken:
    - 13 augustus: Lalalaura - echo ter controle en afsluiting mmm bij fertiliteitsarts
    - 13 augustus: MolliMuis - vroege echo
    - 16 augustus: Blacky27 - vroege echo fertiliteitsafdeling (10:30)
    - 19 augustus: Momma2b - vroege echo bij gynaecoloog
    - 20 augustus: LolaLisa - vroege echo
    - 26 augustus: MevrouwH - vroege echo
    - 27 augustus: Leesteken - intake vk + vroege echo
    - 27 augustus: Momma2b - intake VK + echo
    - 28 augustus: Tulp123 - vroege echo
    - 28 augustus: Argert - vroege echo bij gyn i.v.m. MMM
    - 29 augustus: Vogeltje123 - vroege echo
    - 3 september: LolaLisa - intake vk/gyn
    - 4 september: Tulp124 - intake vk
    - 4 september: echo vk z'huis (als alles goed is mag ik daarna naar gewone vk)
    - 5 september: MolliMuis- termijnecho
    - 5 september : Nvd - intake en eerste echo (8:30)
    - 9 september; maritiem-intake met echo
    -23 september: maritiem-termijnecho

14. Momma2b

Momma2b Fanatiek lid

29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw

1 april

2 april
    Lalalaura - 30 jaar - 1e kindje uit mijn buik
    2e voor ons gezin.

3 april

4 april

5 april

6 april

7 april

8 april

9 april

10 april

11 april

12 april

13 april

14 april

15 april

16 april

JONGEN (0) MEISJE (0) VERRASSING (0) ONBEKEND (14)

Afspraken:
    - 9 september; maritiem-intake met echo

15. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen

1 april

2 april
    Lalalaura - 30 jaar - 1e kindje uit mijn buik, 2e voor ons gezin.
    Poppy1987 - 31 jaar - 2e kindje

3 april

4 april

5 april

6 april

7 april

8 april

9 april

10 april

11 april

12 april

13 april

14 april

15 april

16 april

JONGEN (0) MEISJE (0) VERRASSING (0) ONBEKEND (16)

Afspraken:
    - 19 augustus: Poppy1987 - vroege echo
    - 9 september: maritiem-intake met echo

16. LolaLisa

LolaLisa Bekend lid

14 apr 2017
    516
    425
    63
    Vandaag 6+3... in mei met deze termijn miskraam gekregen en ik voel me vandaag zo slecht...
    Ik voel vanalles, steekjes, krampjes, pijntjes, rugpijn laag, rugpijn hoog...
    Er gaat vanalles door mijn hoofd... bbz, miskraam...
    Het zal toch niet weer zo zijn :(

Zit op mijn werk, te ver rijden van ziekenhuis dus hoop van harte dat alles wat ik voel deels geestelijk is en deels groeipijn. En niet dat ik een bbz heb (wat overigens wel doemscenario is, maar kan wel)

17. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    @LolaLisa heel begrijpelijke gedachte welke denk ik, vooral in je hoofd zich afvoelt. Zo'n gebeurtenis vergeet je nooit! En wil je ook niet meer meemaken. Elke dingetje wat je voelt en vooral op de zelfde termijn gaat je dan aan het denken zetten terwijl het niet zo hoeft te zijn.
    Ik duim voor je dat het goed blijft gaan en probeer je focus op je werk te leggen, dat is nu even je afleiding.
    Als je het echt niet vertrouwt dan zou ik wel aan de bel trekken.
    Succes!

18. Vogeltje123

Vogeltje123 Actief lid

29 mrt 2019
    107
    141
    43
    Vrouw
    Hele grote digitale knuffel !! :)
    Probeer inderdaad afleiding te zoeken in je werk, des te sneller is deze dag voorbij! Snap maar al te goed dat je van alles gaat voelen en een doorgemaakte miskraam maakt je onzeker. Maar heb vertrouwen !

19. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,
    Iedereen een beetje lekker geslapen en gedroomd. Ik heb vooral raar gedroomd ( Ik moest bijvoorbeeld in een lantaarnpaal klimmen die aan de muur vast zat om mn regenbroek ervan af te halen, geen idee waar dat vandaan kwam)

Ik heb geprobeerd alles terug te lezen en te reageren, mocht ik iets vergeten, sorry!

@Vogeltje123 Mooi testje weer en fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad. Als je zo gevoelig bent zou ik me ok niet heel snel zorgen maken overigens, dan hoort het ene beetje bij je baarmoeder. Zou wel stoppen met testen, voor je het weet krijg je te maken met het hookeffect en ga je, je voor niks zorgen maken

@MolliMuis , gefeliciteerd met deze eerste mijlpaal. Heel bijzonder om mee te maken. Heb je een foto mee gekregen? Zet je het hartje in de lijst nog mooi voor je naam? Hebben we straks een prachtige lijst vol hartjes

@Blacky27 lijkt me best moeilijk, beperkt je eten nog meer zo met een lactose intolerantie en dan de combi van maagzuur en misselijk. Ik vind het nu soms al ingewikkeld wat wel en niet lukt met hoe ik me soms voel. Nog 2 daagjes tot je eerste echo, wel jammer dat je vriend niet mee kan maar fijn dat je dan zekerheid hebt dat je baby mooi in je baarmoeder groeit.

@Argert, leuk dat je toch mee komt praten. Ja het is ene fijn groepje als je onzeker bent. Bijna iedereen heeft dit dus is een grote steun.

@Maritiem, dat is wel even een tegenvaller een hele week. Aan de andere kant ben je wel weer een week verder en dus weer een kleinere kans dat het nog mis gaat!

@Lalalaura, wat fijn zeg! Zet je nog even een hartje voor je naam in de lijst, overal hartjes straks :)

@Leesteken, hier gaat het goed, drukke dag gehad gisteren, of eigenlijk de komende dagen dus deze week gaat wel lekker snel. Gisteren zwangerschapsfoto's gemaakt van mn beste vriendin die nu 38 weken is. Wel leuk ze wilde ook nog een samen zwanger foto. Dus zij met haar dikke buik en ik met de zwangerschapstest.

Qua misselijkheid is het zo goed als weg, maandagavond nog een keertje behoorlijk misselijk geworden maar net niet gespuugd, werd ervoor wel heel duizelig. Gisteren ook 1x 5 minuten erg misselijk toen ik de auto wilde parkeren. Merk dat ik met name snachts misselijk ben maar er goed doorheen slaap. Alleen als ik dan snachts moet plassen besef ik me even hoe en wat De pijn uit mijn borsten is wel zo goed als weg wat me wat onzeker maakt, Probeer mezelf maar te vertellen dat de rek even op is gehouden en daardoor de pijn ook weg is. Maar als iets verdwijnt vind ik het wel heel eng.

@tulp123 dat opgeblazen gevoel is wel normaal hoor, mijn broeken beginnen ook al strak te zitten, er wordt toch aan alle kanten ruimte gemaakt. Ik zou zeker met je vk overleggen, zwaar werk is simpelweg niet goed tijdens een zwangerschap, je mag al heel snel net meer zwaar tillen. Ik merk het nu al, de verhuisdozen lijken steeds zwaarder te worden en ook mijn foto tas die altijd dezelfde 25 kilo weegt voelt ineens aan als 35.

@LolaLisa, die gedachtes zijn logisch, je voelt de angst en pijn van de vorige keer. Mar wat je omschrijft klinkt allemaal als groeipijn en hormonen . Hier begin mijn rug ook steeds wat meer te zeuren en ik voel steeds meer krampjes en steken. Het hoort bij dit termijn!

20. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Nou dames, ik ben vandaag even zo ongelukkig.... vannacht gedroomd dat ik een miskraam heb gehad. 1 keer eerder zon droom gehad en dat was in de vorige zwangerschap en toen kreeg ik ook een miskraam. Ben nu even zo bang! Ik weet dat het natuurlijk niks hoeft zeggen.... maar dat mijn kwalen af nemen (had alleen zere borsten eigenlijk) maakt me niet zekerder.... pfff... en dan moet ik nog 3,5 weken wachten op iets van bevestiging.....

Deel Deze Pagina