Uitgerekend 1 t/m 15 april

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lalalaura, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Had ik toen ook gehoord na het hartje met 8 weken. Toen je toch ging me verder verdiept en die 3% geldt eigenlijk pas vanaf 9 weken omdat je baby dan af is qua belangrijke organen enzo.

Eronder is het % ook heel klein hoor na een hartje te hebben gezien. En hier op het forum zitten vooral de mensen die bij de negatieve cijfers vallen. Niet altijd goed voor je rust of zelfvertrouwen.

2. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Dit vind ik gewoon erg.. En heel egoïstisch ook. Je zet een kind op de wereld waarvan je weet dat het sowieso gaat sterven en bovendien nog eens een pijnlijke dood ook... Waarom laat je dan gewoon niet hem/haar gaan zonder pijn. Want zelf met de morfine zal ht kind geleden hebben

3. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Even in het midden latend wat ik er zelf van vind, maar vergeet niet dat je niet weet wat hier de reden was om de zwangerschap uit te dragen. Soms zijn er meewegende geloofsredenen waarom mensen tot zon besluit komen. Als ik zelf in een dergelijke situatie terecht zou komen weet ik ook niet direct wat ik zou kiezen. Er kunnen zoveel factoren meespelen in de beslissing om kindjes met afwijkingen wel of niet uit te dragen.

4. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Het enige dat mss kan meespelen is idd het geloof.
    Verder had ik ook gevraagd of ik E niet kon uitdragen ivm afstaan organen. Maar blijkbaar wrd dit in Europa niet gedaan bij pasgeborene. Zelf vind ik dit wel jammer. Want dan zou ik weten dat ik het lijden van een ander kind kon stoppen. Maar helaas

5. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Het zou inderdaad mooi zijn als uitdragen voor donatie kon!

6. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw

Wauw dat vind ik echt een mooie gedachten en onwijs kan dat je daar over na hebt gedacht!

7. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Hier doen wij ook geen nipt test, geslacht willen we denk ik wel weten. Zijn we nog niet helemaal over uit. 20-weken echo gaan we wel doen, mocht er dan iets zijn kunne we ons voorbereiden. Afbreken van een zwangerschap is geen optie voor ons.

Helmaal mee eens, zo jammer dat dit de boventoon voert. Het merendeel gaat gewoon goed, maar door alle negatieve geluiden worden veel vrouwen bang. Kan is echt klein nav een kloppend hartje dat het nog mis gaat.
    Wij hebben het juist wel veel mensen al verteld, heel vroeg. Deze mensen willen er ook graag zijn als het wel mis gaat! We hoeven niet alleen maar goed nieuws te delen met onze familie en vrienden.

8. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113

Het geloof speelde daarin geen rol want voor zover ik weet zijn ze niet gelovig.

Ze wilden haar een kans geven want de kans was al groot dat ze bij de geboorte zou overlijden. Dus eerder afbreken zou dan hetzelfde betekenen. Maar ze heeft idd iets van 2 maanden geleefd en in het begin deed ze het ook eigenlijk boven verwachting goed maar al snel ging dat bergafwaarts.
    Ik had het niet gedaan en velen hadden het ook niet gedaan maar hun stonden 100% achter hun keuze. Ze hadden gehoopt dat zij wel een uitzondering zou kunnen zijn die lang zou leven. Bovendien was het een dochter na 2 zoons en die wilde ze altijd zo graag. Misschien speelde dat ook mee en ja het is ook ergens dat wel een hele egoïstische keuze. Ik vind het dapper want het was een emotionele toestand en ik ben van mening dat ze zichzelf en het kindje veel leed hadden kunnen besparen. Ze kwamen erachter met de 20 weken echo.

Ik vind het trouwens een mooie gedachte dat van het afstaan van de organen. Wat bijzonder dat je op dat moment daar toch over nadenkt.

9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hee allemaal!

Moest een mega boel teruglezen. Afgelopen weken weer begonnen met lesgeven na bijna een jaar ziektewet. Enorm wennen en was echt doodop. Dus vrij weinig telefoontijd en heeeel veel slapen.

@Vogeltje123 ooo ik snap dat het schrikken is, maar hoop voor je dat alles goed zal gaan!

@alle goede echo’s: yes!!!! Super❤️❤️

10. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier trouwens vannacht enorm geschrokken. Werd wakker van enorme kramp. Achteraf denk ik darmkramp, maar in mijn paniek kon ik de eerste minuut alleen maar denken: het gaat mis!!

Altijd als ik ongesteld ben word ik heel ziek. Bleek, zweten, diarree en wiebelig. Dat gebeurde nu weer. Alleen normaal duurt dat een hele dag en is slapen en een hele lading ibuprofen het enige dat helpt.
    Nu was het na wat ontlasting en een paar minuten over.
    Maar genoeg voor een hartverzakking. Gelukkig morgen een echo en geen bloedverlies. Ga nu wel om de 10 minuten neurotisch kijken of dat nog steeds zo is. Oef! Dit gaat me een dag worden....

11. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik kan me voorstellen dat het heel vermoeiend is. Wat geef je precies?

12. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Herkenbaar wel hoor. Of diarree of opgeblazen en vaak ook wat kramp. Ik heb morgen de 2de echo om half 12. Jij?

13. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik ben zo verschrikkelijk moe en duizelig, echt niet normaal. Lijkt wel steeds erger te worden. Als ik aan het werk ben dan ben ik bezig en valt het wel mee maar overdag als in vrij ben...wat een drama. Ik kan smiddags rond 2 uur mijn ogen niet meer openhouden en lig het liefst de hele dag op de bank. Met opstaan moet ik uitkijken dat ik niet tegen de vlakte ga. Soms als het zwart voor mijn ogen wordt ga ik snel even op mijn knieën zitten zo erg is het. Bloeddruk was gisteren 98/58. Krijg het ook niet echt naar boven. En ik heb het ijskoud, wordt maar niet warm.

Ergens ben ik heel zeker dat het goed zit maar de ergste kwaal die ik de vorige keren had(maagzuur) is nu zoveel minder al vanaf het begin, daar maak ik me nog steeds zorgen over ook al hebben we een hartje zien kloppen. De vorige keer is er ook een hartje geweest dus ik ben nog niet heel erg gerustgesteld. Aftellen tot morgen dus weer.

Hoe is het verder met iedereen?

14. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Techniek praktijkvakken op het vmbo (profielen pie en bwi: komt neer op metaal, elektro en installatietechniek en bouw)

En ik moet om 11:15 dus scheelt niet veel haha!

15. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Wat leuk! Ik vond dat vroeger altijd echt leuke vakken. Zat op het vbo, had ook electro, hout en metaal. Maar dat was toen nog in de tweede, was oriënterend zeg maar.

En leuk dat je dat geeft! Vaak zijn dat echt mannenberoepen.

16. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    #1296 Lalalaura, 8 sep 2019
    Laatst bewerkt: 8 sep 2019
    True. Hahaha... Heb nu ook 2 meisjes in een klas van 20... Dat is al veel!

Had ook vooraf niet echt bedacht dat ik dit zou gaan doen hoor. Na het vwo twijfelde ik tussen industrial design op de TU of kunstacademie. Werd toegelaten, dus kunstacademie werd het plan. Uiteindelijk vond ik de onzekerheid van dit beroepsveld te zwaarwegend. Wel afgemaakt maar een lerarenopleiding erachteraan gedaan.
    Uiteindelijk bleek dat een goede zet en nog iets later heb ik me laten omscholen naar een tekortvak. Mag nu dus techniek geven van 1 t/m 4vmbo maar bijvoorbeeld ook kunstgeschiedenis in 6 vwo. Dat verschil is hilarisch! Maar ik geef absoluut de voorkeur aan mijn vmbo boeffies. Veel betere klik. Een bepaald soort directheid waar ik waarde aan hecht!

MevrouwH vindt dit leuk.
  17. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Veel succes met echo 's morgen ❤️

Hier blijf ik aftellen. Nog 9d voor de 2e echo. En ik voel de spanning terug opkomen. Waarom hebben we geen doorkijkluikje in onze buik?

18. Mokki

Mokki Bekend lid

27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    Ik stem voor doorkijkluikje ! @Diedy

Lalalaura en tulp123 vinden dit leuk.
  19. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik ben ook voor!

20. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hier gaat het goed. Eigenlijk geen echt vervelende symptomen...bandenpijn, hele dagen koud, o en dromen. Nare dromen wel over oorlogen, ontvoeringen en beesten die uit mijn oren kruipen super gezellig dus s nachts bij mij....

Morgen eindelijk de eerste echo om 9.00 dus das wel lekker hoef er niet op wachten wat dat betrefd

LolaLisa, Mokki en Lalalaura vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina