Uitgerekend 1 t/m 15 april

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Lalalaura, Jul 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,394
    1,285
    113
    November al hoop voor je dat de kleine fijn wat langer blijft zitten hoor!

2. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

Mar 5, 2016
    1,060
    993
    113
    Ik meld me ook graag aan!

Aan de hand van mijn ovulatie zou mijn uitgerekende datum 14 April zijn. Ik heb dus echt net positief getest. Erg spannend want in januari een miskraam met 10 weken en voor mijn zoon 2 vroege miskramen gehad. Ik heb een baarmoederafwijking die waarschijnlijk daardoor een iets verhoogd risico geeft maar dat is niet helemaal duidelijk. Ook ben ik 35+. Maar we gaan ervoor en ik probeer ervan te genieten. Nu wachten tot de vroege echo rond de 7 weken.

Dat wachten is zo rot en dat analyseren van je kwaaltjes ook. Probeer er relaxed mee om te gaan maar is soms lastig.

Iedereen gefeliciteerd met de positieve test want we weten allemaal nog niet zolang dat we zwanger zijn

3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Het heeft even geduurd maar de action loopt ook eindelijk op!

Attached Files:

Sniekie and Maritiem like this.
  4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Welkom @MevrouwH

Weer een spannende tijd voor jullie. Ik hoop dat je kunt genieten.

5. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female
    Ow wat stom Was in november uitgerekend dit jaar zit toch nog in mn hoofd met datum typen zeker in combi met 11 als verjaardag

6. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,394
    1,285
    113
    Haha kan gebeuren ;) op je eigen verjaardag zou ook wel bijzonder zijn!

Nvd likes this.
  7. Momma2b

Momma2b Fanatiek lid

Nov 29, 2018
    2,506
    3,485
    113
    Female
    Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb nog weinig last van kwaaltjes. Wel wat last van mijn benen en geen eetlust meer. En soms ineens weer trek en vervolgens licht misselijk.

Ik ga er eigenlijk bijna wel vanuit dat er HCG gevonden word. Het kan zijn dat ik er net te vroeg bij was, maar er komt waarschijnlijk nog een echo met 5 weken. En wie weet wil ze nog wel een keer bloed prikken, dus ik maak me er nu nog geen zorgen over. Zeker omdat mijn test vanmorgen weer opgelopen was. :D

Nvd, Maritiem and Leesteken like this.
  8. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Fijn dat je test weer opgelopen is!

Wees niet teleurgesteld tijdens de echo als je weinig ziet. Met 5 weken is vaak nog niet heel veel te zien.

9. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Pff ik moet het even van mij afschrijven..

Na de bevalling heb ik heel veel last van mijn darmen gekregen en kwam behoorlijk snel aan. Na het verwijderen van mijn galblaas ging het helemaal mis. Zodra ik iets at kon ik naar de wc rennen. En daarnaast kwam ik 10 kilo aan in 4 maanden.

Dit alles is nog in onderzoek bij de MDL-arts. Het gaat langzamerhand iets beter met mijn darmen maar kom nog steeds veel en snel aan in gewicht. Ik begin mijn zwangerschap met het eind-gewicht van de voorgaande zwangerschap. (ik was overigens na mijn eerste zwangerschap slanker dan ervoor) Mijn gewicht maakt mij onzeker. Ik ben gewoon echt dik nu en moet nog een hele zwangerschap.

Ik weet wel dat het misschien in het niet valt bij jullie zorgen, maar dit is toch iets wat mij op dit moment bezig houdt.

10. MolliMuis

MolliMuis Niet meer actief

Wat naar dat je dat allemaal heb meegemaakt :( Wel fijn dat het inmiddels beter gaat. Ik snap wel dat je gewicht je heel onzeker kan maken.
    Uiteindelijk is je gezondheid en die van de baby belangrijker dan een paar kilo meer. Dus probeer er niet te onzeker over te voelen, is makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik.
    En geniet lekker van je zwangerschap! :thumup:

Leesteken likes this.
  11. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female
    Gewicht is altijd een grote reden voor onzekerheid, niets vreemds aan. En vooral lekker even van je afschrijven. Als je je echt onzeker voelt als je aankomt tijdens de bruiloft besef dan dat 9 kilo sowieso voor je baby zijn.

Zelf gebruik ik myfitnespall was vorig jaar 14 kilo afgevallen maar in november/december en de afgelopen 3 maanden na de miskraam alles er weer aangegeten. Voel me er stom en schuldig onder want ben nu te zwaar en breng zo de baby in gevaar, mag niet in de slaapkamer thuis bevallen en zal minder voelen van mn baby.

Dit zijn wel redenen vior mij om goed te monitoren, val altijd af als ik die app gebruik omdat ik dan weer bewust ben van alles wat ik eet. Wellicht helpt dat voor jou ook. Weet je gelijk 100% dat het toch niet je eigen schuld is want anders blijf je je dat misschien afvragen.

Leesteken likes this.
  12. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Ik ga af en toe mee lezen en mijn verhaal staat onderin. Te lang. Heel bang maar erg hoopvol. En mijn test verhaal kan je vinden in ovulatie testen en zw testen als jullie willen lezen! Gefeliciteerd allemaal.

Test was 16 dpo dus 4.2 afgelopen dag.

Attached Files:

Sniekie, Momma2b, Nvd and 1 other person like this.
  13. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Bedankt voor je advies! Bij mijn voorgaande zwangerschap ben ik idd 9 kilo aangekomen. Daar was ik heel tevreden mee.

Ik denk dat ik wat vaste beweegmomenten in de week inplan, zodat ik iig alles heb gedaan wat ik kan doen.

Ik ga eens kijken naar myfitnesspall, dank je.

De miskraam heeft emotioneel veel met je gedaan en als je een emotieeter bent, dan gaat het hard. Hopelijk helpt de nieuwe zwangerschap hierbij.

Je zegt dat je door je overgewicht niet thuis mag bevallen? Waarom mag dat niet?

14. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

Mar 5, 2016
    1,060
    993
    113

Het valt ook bij mijn zorgen hoor. Ik ben net met weightwatchers 8 kilo afgevallen maar ik moest er nog ruim 12. Ik ga aankomende week overleggen hoe ik mijn gewicht onder controle kan houden. Misschien dat ik gecontroleerd wat gewicht zou mogen verliezen maar niet streng op dieet en zeker niet mezelf uithongeren. Mijn vriendin was na de bevalling 10 kilo lichter als dat ze begon. Dat is wel veel en dat is niet mijn doel. Dit heeft ze wel in samenspraak gedaan met de arts enzo. Ons BMI is echt te hoog en dan vinden ze vaak dat het wel kan.

Ik heb in totaal 4 kilo extra overgehouden aan mijn eerste zwangerschap wat heel netjes is, maar bij mij kwam het eraan in de verloftijd. Ik vond de eerste maanden zwaar en vervelend en heb echt lang moeten herstellen van mijn keizersnede. Was echt een vaatdoek. Ik ga dan eten.

Probeer zoveel mogelijk gezond te eten en desnoods via een diëtiste via het ziekenhuis om gewicht proberen te blijven. Dus wel aankomen van de baby ed maar niet van vet

Leesteken likes this.
  15. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female

Wel thuis maar niet op een verdieping, boven de 100 kilo ( dan mogen de ambulance broeders je niet meer naar beneden tillen). En met wat zwangerschapskilo's erbij zit ik daar zo aan. Enige hoop die ik heb ik om nu niet te snoepen en veel te bewegen, dat ik eigenlijk niet aankom, als ik gezond eet val ik altijd af (dus niet te weinig puur gezond) dus wie weet maak ik een kans.
    Vind het eigenlijk veel belangrijker dat ik mijn baby straks goed kan voelen en deze niet verstopt zit onder een dikke laag vet, dus hoop met voldoende beweging dat ik de komende 6 maanden niet aankom en dan de laatste 2 maanden de baby echt goed kan zien bewegen in mijn buik.

Voor mij helpt myfitnesspall altijd heel erg goed in bewust en gezond eten zonder te snoepen. Val dan ook altijd af zonder echt te lijnen ( 1800kcal per dag) dus hoop dat als ik dat nu maanden doe ik eigenlijk niet verder aan kom en netto dus afval, ben ik na de bevalling ook gelijk een gezondere mama

Leesteken likes this.
  16. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

Mar 5, 2016
    1,060
    993
    113

Ik mocht ook niet thuis bevallen mede om die reden. Ook omdat wij in een appartement woonden zonder lift. Het is gewoon niet te doen om een zwaar iemand van die trappen af te tillen in een brancard.

Overigens als ik lichter was geweest doen ze het liever ook niet hoor. Volgend mij krijg je al snel een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling als ze trappen moeten lopen.

Leesteken likes this.
  17. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female
    Overigens vandaag getest 1 week na de early dit is de Express, hier word ik blij van :)
    Lijkt net of hij verkeerd om licht zoveel donkerder is de teststreep dan de controlle streep

Attached Files:

Momma2b, LolaLisa, Mokki and 2 others like this.
  18. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Ah ik wist dat niet. Goed om te weten.

Ik hoop dat ik daar niet aan ga komen. En ik ga er alles aan doen.

Nvd likes this.
  19. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female
    Is ene goede stok achter de deur. Ik kan gewoon een bed in de woonkamer zetten en thuis bevallen maar zou op de slaapkamer symbolisch wel echt veel leuker vinden.

Maar goed is de eerste en verhoogde bloeddruk dus de kans thuis is toch erg klein.

Leesteken likes this.
  20. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

Mar 5, 2016
    1,060
    993
    113
    Hoe zit het bij jullie met kwaaltjes en het wisselen daarvan? Ik merk dat ik weer erg moe ben en hoofdpijn heb. Ook snel duizelig(bloeddruk is nu ook weer laag) maar ik heb beduidend minder last van mijn maag. Iets wat ik bij mijn zwangerschap van mijn zoon en miskraam van 10 weken wel had. Nu soms wel wat vlagen van echt misselijk en heb ik echt een soort opvliegers wat ik me van voorgaande keren niet kan herinneren. Ook doen mijn borsten minder zeer. Ik heb nog 1 test die ik morgenochtend gebruik om te kijken of het is opgelopen.

Omdat mijn baarmoederafwijking niet veel voorkomt zat ik gisteren op Amerikaanse sites te kijken en daar staan op verschillende dat de miskraamkans 1 op 3 is. Ik probeer positief te blijven maar ik vind dat moeilijk.

Share This Page