Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Thea23, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Tsja mijn schoonouders zijn hele lieve, leuke mensen. Maar die zie ik niet vaak.
    Zij wonen in Den Haag, wij in Groningen.

Mijn ouders wonen 45 minuten rijden. Even heel plat gezet zij zijn pretty boers en voor hun gaat de wereld ook niet veel verder dan hun eigen dorp.. als ze dan al een keer bij ons langs komen dan is dat echt een hele onderneming voor hun. Achja ik neem het ze niet kwalijk, zo zijn ze opgevoed.

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hoe ga je daarmee om dan? Komen ze vaak?

Geen tips verder, mijne is nog maar 9 maanden

3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Wordt misschien met de baby wel anders, zoveel is 45min ook niet

Ik woon straks op 5 minuten fietsen van mijn ouders, hoera.

4. Patricia28

Patricia28 Actief lid

14 dec 2010
    421
    133
    43
    @Viviennee Ik heb er niet zo heel veel moeite mee dat mijn ouders niet in de buurt wonen. Ze zijn deze maand nog geweest en eind Maart gaan we naar hun toe voor vier dagen. Met Pasen is dat, dan is vrijdag hier alles dicht en niemand werkt dus geen afspraken en de maandag is het passen.
    Ze komen vaker naar ons dan dat wij daar heen gaan.
    We appen en bellen regelmatig.

5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Bedoelde eigenlijk je schoonouders :p

Hier ouders ook bijna 2 uur afstand. Toen Jule geboren was gingen we 2 uur later of zo naar huis, bleken ze toch naar het ziekenhuis onderweg al. had ik niet verwacht, einde van de dag op maandag.
    Schoonouders kwamen een maand later of zo een keer aankakken. Verschil moet er zijn he.

MLady vindt dit leuk.
  6. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Eerlijk gezegd denk ik dat niet... mijn moeder is daarin heel moeilijk.

Ik denk dat je dan duidelijke afspraken moet maken dat ze niet elke dag voor je deur staan.

7. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ga ik zeker doen als ze het in hun hoofd halen. Met de baby deelde ze ook ineens mee dat ze elke maand zouden komen nu

Ehm, doei.

8. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hier ga ik ook bv geven en kijk er echt naar uit. Vorige meer met Mn werk en kolven max zes maand gedaan maar aangezien ik nu thuis zit ben ik Benieuwd hoe lang ik nu kan voeden.

Of je nou kV of bv geeft zolang je jezelf er goed bij voelt. Happy mama is het allerbelangrijkste

Flessen gebruikten wij de difrax

Soto en Thea23 vinden dit leuk.
  9. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Als je er niet achterstaat is het voor niemand leuk, dan wordt het alleen maar een frustratie

10. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Haha oh lijkt me niet leuk om zo'n band met mijn schoonouders te hebben. Ik ben blij om weer thuis te zijn als ik een dag met ze heb opgetrokken maar kan heel goed met ze.

11. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Smal was voor onze jongste een uitkomst. Ik zou niet te veel in voren kopen, maar pas als je zeker weet dat er eentje goed gaat meer van halen.

Elphaba1981, Thea23 en Envy91 vinden dit leuk.
  12. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Ik heb bv de jongens bv gegeven en ga dat nu ook doen. In het begin iets meer moeite, maar daarna gemakkelijk. Co-sleeper op de kamer en dan hoef je er s nachts ook niet uit. Als ze huilden was ik toch wakker en mijn man deed vaak wel de luier.

13. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Mijn insteek was ook zo. Bas was een lichtgewicht, dus naast de borst al een beetje kv met vingervoeding gegeven, zodat er bij mij geen druk op lag. Uiteindelijk 10 maanden bv gegeven, totaal niet het plan, maar het liep gewoon zo. Bij Chris eerst gekolfd: hij had geen kracht om te drinken. Na zes weken weer aan de borst gekregen, met tepelhoedje en vrij vlot daarna ook zonder. Uiteindelijk anderhalf jaar volgemaakt. Ook niet het plan, maar wel heel goed voor zijn weerstand geweest.

Iedereen moet doen wat hij zelf wil, maar als je probeert, dan is het handig om een kraamverzorgende met ervaring te hebben om je wegwijs te maken.

Soto en MLady vinden dit leuk.
  14. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Colostrum of zoiets

15. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Ik heb bij m’n eerste tot 2 maanden of zo volgehouden en hij is toen zelf gaan weigerden ivm nieuwe zwangerschap, m’n tweede tot 11 maanden en ook gestopt vanwege weigering ivm nieuwe zwangerschap. Ik wil heel graag de twee jaar behalen bij m’n derde. Helaas heb ik voor jullie ook geen succesverhalen haha had kloven met zoveel bloed, met tranen in de ogen doorvoeren, meerdere ontstekingen en spruw, pas na een paar maandjes genoot ik van het voeden. Vooral met cosleepen is t heerlijk om dr niet uit te hoeven

16. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Update over de babywatcher: echt een top klantenservice! Krijg m’n teveel betaalde geld terug en babywatcher wordt morgen geleverd. Had de tweed mevrouw niet zo netjes te woord gestaan maar was zo geïrriteerd, wel sneu :oops:
    Wat misschien handig is om te weten is dat je via hun site nog wel €5,- moet bijbetalen en je dus 21 echo’s krijgt i.p.v. de aangegeven 30 echo’s op de Kruidvat site

Soto vindt dit leuk.
  17. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Zoo wat veel gekletst hier. Kreeg geen meldingen en kon 5 pagina's teruglezen weet dus de helft niet meer..

Hier een rot nacht we denken kiesjes. Letterlik max. 2.5u geslapen en om 6.55 u stond ik vrolijk op het werk. Gisteren ging iets mis met het eten sindsdien manlief aan de dunne en ik extreme maag pijn en misselijk.

Bv. Ik ga het zeker weer proberen had bij M genoeg melk maar kleine ingetrokken tepels en dus tepelhoedjes en hij hapte niet goed en achteraf de KMA die niet mee hielpen. Maar nu ga ik met frisse moed er tegen aan en direct een lactatiekundige inschakelen voor hulp bij aanhappen.
    Ben wel een beetje van op de langere termijn hoe t zit met wanneer kolven en dar soort dingen maar denk dat zich vanzelf wel wijst..

Soto vindt dit leuk.
  18. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ohja kleding ik heb bij M 3 broeken gekocht waarvan 2 nu passen de rest is te groot was toen dikker. Maar voor de zomer fijn van die maxi jurken!
    Heb van noppies zo'n broekje met lange pijpen, drukt de hobbels weg en tegen die rotte schurende benen hahaha.

Broeken zijn bij mij altijd te lang met mijn 1.60. Moet vaak een maat groter ivm mijn brede heupen en ronde billen

Lightblue vindt dit leuk.
  19. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Nou dokter komt zo voor de kleine meid ondanks medicijnen en ors houd ze niks binnen en heeft hoge koorts .... Arm meisje normaal veel tegenpraatjes en nu is het een stil lappenpopje

20. Patricia28

Patricia28 Actief lid

14 dec 2010
    421
    133
    43
    @Viviennee Hoe ik daarmee omga. Ik ga daar alleen heen als ik echt wil. Ze komen bijna nooit naar ons. Heb mijn man zover gekregen dat hij niet gelijk moet springen voor ze want dat doen ze voor ons ook niet.
    Vorig jaar lieten ze me mooi zitten toen mijn man bijna 2 maanden in het ziekenhuis lag.
    Ik moest telkens vragen of mijn schoonmoeder s avonds wilde oppassen als ik maar een keer wat tijd alleen met mijn man wilde.
    Dat vertikte ik dan ook. Alles heb ik alleen gedaan. Huishouden, voor onze dochter zorgen...elke dag naar het ziekenhuis, de tuin onderhouden enz.
    Mijn moeder is een weekje hier geweest en dan ging ik 2x op een dag naar het ziekenhuis, 's avonds alleen en overdag met mijn moeder en dochter.
    Ben zelfs naar de verjaardag van mijn schoonvader geweest. Hij werd 70 en we gingen uit eten. Nou nooit meer... had beter naar het ziekenhuis kunnen gaan...
    De eerste verjaardag van onze dochter hebben we ook niet gevierd omdat mijn mam in het ziekenhuis lag. Op die dag hebben mijn schoonouders niets van zich laten horen... schandalig vond ik dat.

@Thea23 Oh nee dat klinkt niet goed... wat sta je dan als ouder machteloos...

Verder heb ik vandaag ongelofelijk last van mijn hormonen

Deel Deze Pagina