Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Thea23, Feb 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Envy91

Envy91 Niet meer actief

MLady likes this.
  2. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Hele fijne vakantie!!

MLady likes this.
  3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    Hier gisteren controle gehad en alles was prima !
    Kleine is een dwarsligger in mn buik net als gino en djenna waren hahahah.
    Meneer word met de dag sterker en sterker trapt soms zo hard dat ik ervan schrik.

MLady, Elphaba1981, Soto and 2 others like this.
  4. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Super dat alles goed is!
    Hahah laat hem maar goed groeien en heel sterk worden! :D:D

5. Lightblue

Lightblue Bekend lid

May 5, 2017
    894
    669
    93
    Female
    @MLady veel plezier!

Hoi, ik kom ook weer even kieken haha. Hoe is t met jullie?

Elphaba1981 and MLady like this.
  6. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Groeiecho's kwamen hier neer op P60, P80 en P40 dus volgende week nog een groeiecho om te kijken wat haar eigen lijn nu is en of het niet verder afbuigt, en weer doppler

7. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    En wat houdt dat in? Daar ben ik nog niet zo in thuis....

8. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    De P-lijn is de groeilijn. Elk deel dat ze meten krijgt een plaats op de P-lijn, hoofd/benen/buik etc en gemiddelde daarvan is de plek die ze op de P-lijn krijgen.
    P50 is gemiddeld, dan zijn er 50 baby's groter en 50 baby's kleiner. Dus met P40 60 baby's groter en met P80 20 baby's groter.

Met de 20 weken echo hebben ze dat ongetwijfeld ook gemeten bij jou :)

En het is de bedoeling dat je baby dus verder zijn eigen lijn volgt, maar die valt hier zo nog niet echt te ontdekken. Als jouw baby altijd P60 is is dat prima, maar als ie ineens groter wordt of kleiner en niet zijn eigen curve meer volgt moet je t ff in de gaten houden.

MLady likes this.
  9. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Mijn geduld raakt ook op. Ik wil NU weten of mijn placenta al omhoog is gekomen!

10. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Je mocht toch eerder komen :roflmao::roflmao:

11. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Ja, maar dat was voor controle. Ze gaan echt goed kijken tussen de 28e en 30e week.

12. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Zwanger!

28 juli
    Lightblue - 26 - 3e kindje

29 juli
    Thea23 - 32 - 4e kindje

1 augustus
    Gloriosa - 23 - 1e kindje

2 augustus
    MLady - 38 - 1e kindje (na 4,5 jaar mmm)

3 augustus
    Nenna185 - 24 - 2e kindje (zoon feb '17)
    Korenbloem86 - 32 - 3e kindje

4 augustus
    Palmpje - 32 - 1e kindje

5 augustus
    Viviennee - 30 - 2e kindje (dochter van mei '17)

6 augustus
    Patricia28 - 35 - 2e kindje

9 augustus

Envy91 - 26 - 1e kindje

10 augustus
    muisjes1980 - 37 - ?e kindje
    Suus83 - 35 - 3e kindje

11 augustus
    LoPi - 39 - 5e kindje (3e waarvoor we mogen zorgen)
    Soto - 34 - 3e kindje

12 augustus
    MissFlower - 30 - 4e kindje

Anouk - 28 - 1e kindje
    Talithaaa - 27 - 1e kindje

13 augustus
    Happy91 - 26 - 2e kindje
    Sproettie - 27 - 3e kindje

15 augustus
    Elphaba1981 - 36 - 3e kindje (mmm)
    Hanna83 - 34 - 2e kindje

---------------------------------------------------
    jongen (11) | meisje (9) | verrassing (1)
    ---------------------------------------------------

Mei
    04 || Palmpje - gyn ivm zwangerschapsdiabetes
    05 || Lopi - 3D pretecho

07 || Palmpje - controle vk
    08 || Suus83 - 3D/4D echo
    08 || Suus83 - controle Vk

08 || Palmpje - 3D/4D echo
    08 || MLady - terug van Rhodos ♡
    09 || MLady - controle vk + bloedprikken tbv bloedgroep baby en ijzerwaarden (27w6d)
    09 || Patricia28 - controle
    09 || Talithaaa - controle vk
    09 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    09 || Vivienne - groeiecho + doppler + rhesus
    14 || Envy91 - controle vk + bloedprikken ivm rhesus
    15 || Elphaba1981- controle vk
    15 || Vivienne - 3d/4d-echo
    18 || Anouk - Controle vk + bloedprikken rhesus
    Wk 27 || MissFlower, Sproettie - bloedprikken ivm controle rhesusantagonisme
    22 || Vivienne - gyn
    22 || Talithaaa - 3D/4D echo
    23 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    25 || Korenbloem86 - groeiecho
    25 || Lopi - controle vj
    29 || Patricia28 - ctg + controle

30 || Palmpje - echo hogeschool
    30 || Vivienne - groeiecho 30wk
    31 || MissFlower - groeiecho

Juni
    06 || Anouk - Controle vk
    06 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    28 || Anouk - Controle vk

HOE PAS IK MIJN GEGEVENS IN DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

13. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Goedemorgen dames,
    even wat vraagjes, want ik snap het even niet.
    Een kennis is zwanger, ook van de 3e. Eerste is in het zhs geboren met pijnstilling, tweede is een keizersnede geworden. Nu wil ze persé poliklinisch bevallen van de derde met haar eigen vlk en niet medisch (door keizersnede is ze 'automatisch' medisch). Vlk staat hier niet achter, dus inmiddels heeft ze een andere vlk en ook een ander zhs waar ze (na heel veel gedoe en gesprekken) poliklinisch mag bevallen.
    Maar wat is nu precies het verschil tussen medisch en poliklinisch? Het is allebei in het zhs, wel met haar eigen vlk maar die kent ze nog niet zo lang omdat ze is overgestapt en verder wil ze waarschijnlijk weer pijnstilling. Ik snap alle heisa die ze erom maakt niet zo, want met pijnstilling wordt je ook medisch, dus waar maak je je druk om.
    Maar misschien zie ik een heel belangrijke reden over het hoofd omdat ik niet precies weet wat het verschil is tussen medisch en poliklinisch?
    Toen ik van de oudste beviel in het zhs, stond zowel mijn eigen vlk als de gyn in opleiding erbij, dus daardoor is het verschil voor mij misschien ook niet duidelijk.

Dan nog een andere vraag, er zijn nog een paar dames met oudere kindjes toch? Onze oudste is nu net 4 jaar, maar praat slecht. Meestal begrijp ik haar wel, maar niet altijd. Vanmorgen aaide ze over mijn buik en vroeg "Eten?" terwijl ze nog niet ontbeten had, dus duurde even voor ik snapte dat ze wilde weten of de baby ook eet en hoe.
    Ik bedacht toen dat ze misschien wel meer vragen heeft over de baby/zwangerschap maar die niet kan stellen. Wat zijn vragen die jullie kinderen stellen?

@MLady, fijne vakantie. Leuk nog even met z'n tweeën weg. Veel plezier
    @Palmpje, balen dat je zwangerschapsdiabetes hebt, hopelijk is het met wat aanpassingen in je eten 'opgelost'. Moet je dan ook naar een dietist?
    @Envy91, ik begrijp helemaal dat je wilt weten waar je placenta ligt. Lag de placenta helemaal over de baarmoedermond of tegen de rand?
    Er was toch nog iemand met 'iets' met de placenta/navelstreng? Weet alleen even niet meer wie.

Hier alles goed. Dinsdag naar het zwembad geweest, meiden hadden het erg naar hun zin gehad. Ik was 's avonds wel moe, best vermoeiend zo'n dag in het zwembad.
    Ben nu dozen aan het uitpakken, de meeste dozen kan ik nog best tillen, maar had maandag 2 dozen die op de grond stonden die ik niet van de grond kreeg. Dus manlief zet regelmatig wat dozen op tafel/bank/kinderstoel neer zodat ik die leeg kan ruimen.
    Het maffe is dat ik vanaf week 11 al harde buiken heb en de laatste 6-7 weken bijna niet meer, terwijl ik nu druk bezig ben en ik toen nog hartstikke misselijk was dat ik alleen maar op de bank hing.

O ja, nog een vraag; in de kamer van onze oudste ligt rookblauw/grijs linoleum op de vloer wat we willen laten liggen. Binnenkort beginnen we aan haar kamer, maar ze wil oranje en groen. Lijkt me erg heftig worden, dus ik weet het even niet qua kleuren. Hebben jullie tips? Ik zat nu zelf aan paars te denken.

MLady and Soto like this.
  14. Soto

Soto Bekend lid

Sep 22, 2013
    823
    528
    93
    Female
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Mooi zo:thumup::), hier komen de "schopjes"ook steeds harder aan:D

Spannend! Hopelijk volgende week een goede uitslag, fijn dat het allemaal goed in de gaten wordt gehouden.

Wanneer heb je de afspraak om dit te checken? Kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je placenta nu ligt!

@Korenbloem86 : Fijn dat het goed gaat bij jullie:thumup:!
    Jeetje, wat een gedoe met die kennis. Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed wat nu het probleem is, vooral als ze nu al zeker weet dat ze pijnstilling wilt. Volgens mij komt er dan sowieso een gyn aan te pas. Ik dacht dat het verschil was onder begeleiding van je verloskundige in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch) of onder begeleiding van de gyn (medisch), maar misschien klopt dat dan niet. Ik vertrouw mijn verloskundige volledig en zou nooit tegen haar advies ingaan. Maar goed, misschien had ze niet zo`n goede band met haar verloskundige of zo?
    Wat betreft vragen van de kids: ik heb een dochter van 5,5, ze vraagt best veel. Regelmatig hoe groot de baby nu is. Maar ook waar hij uit komt, of hij ons kan horen, wat hij allemaal doet in de buik, wat hij eet en hoe. Ze vindt haar eigen navel heel interessant, omdat ze nu weet dat daar de navelstreng zat en dat ze daarmee voeding kreeg in de buik. M`n zoontje van 3,5 vraagt vooral hoe lang het nog duurt voordat hij geboren wordt. En hij wilt vaak voelen aan m`n buik:)
    Over de kleuren: groen en oranje lijkt me inderdaad vrij heftig, wat dat betreft kunnen ze soms een aparte smaak hebben hè:D? Paars lijkt me mooi staan bij de vloer die er al ligt:)

Hier gaat het verder ook goed, hoewel de maagzuurklachten de afgelopen dagen enorm zijn toegenomen. Tot nu toe was het nog te doen met rennies, maar ook dit helpt niet meer. Het doet nu ook echt pijn. Vanwege een breukje in m`n middenrif heb ik sowieso wat sneller last van maagzuur en het is even opletten dat ik niet weer een ontsteking krijg bij de overgang van m`n maag naar m`n slokdarm. Vandaag weer starten met med's (ik denk omeprazol ofzo) en dan gaat het hopelijk snel wat beter. Verder gaat het goed, klein mannetje beweegt veel:).

15. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Kan je niet een zachte oranje of groen doen en de andere kleur in accessoires of zo

16. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Heel erg bedankt, dat zijn inderdaad vragen waarvan ik me kan voorstellen dat onze oudste dat ook wil weten.
    Ik heb ons net aangemeld bij de bieb, dus volgende week (als de pasjes er zijn) zullen we ook eens in de bieb kijken voor boekjes over de baby.

Zat vanmorgen op pinterest te kijken naar kleurencombinaties, en dan zijn er toch mooie combinaties met oranje/groen (al zijn het er niet zoveel). Ik moet misschien wat minder in feloranje en knalgroen denken;), zachtoranje ziet er ook mooi uit en kan inderdaad prima.
    Ze vindt oranje gewoon heel erg mooi, alles moet oranje, haar slab, bord, vork (van de ikea), rolstoel, kleren en nu dus haar kamer.

Kennisje vind ik idd erg moeilijk doen, laatste jaren hebben we ook niet heel veel contact meer omdat ik haar erg vermoeiend vind:|.

Wat vervelend dat maagzuur. Hoorde de vlk tegen een andere zwangere vertellen dat Rennies niet al te lang achter elkaar mogen, maar omdat ik weinig/geen last heb van maagzuur heb ik niet zo goed geluisterd.
    Hopelijk werkt de omeprazol. Onze oudste krijgt ook omezoprazol, inderdaad omdat de kinderarts en wij het vermoeden hadden dat er inmiddels wel beschadigingen in haar slokdarm zaten en de omezoprazol maakte het maagzuur minder zuur en legde een beschermend laagje op de slokdarm (als ik het goed onthouden heb, ze krijgt het inmiddels al 2 jaar).

17. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Dacht ik ook

18. Soto

Soto Bekend lid

Sep 22, 2013
    823
    528
    93
    Female
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Ik had ook van die knalkleuren groen & oranje in m`n hoofd:D. Wat zachtere varianten zijn misschien ook een optie inderdaad!

Ik heb het ook een vrij lange periode geslikt (`n jaar of 3) ivm beschadigingen en ontsteking in m`n slokdarm, het hielp toen goed. Maar ik had begrepen dat het wel verstandig is om het op een gegeven moment af te bouwen, omdat het op de lange termijn niet zo goed voor de lever is. Heeft de kinderarts daar nog iets over gezegd? Of hebben jullie af en toe controle? En gaat het nu goed met je oudste? Bij zo`n kleintje vind ik dat altijd extra zielig, omdat je weet wat voor vervelend en pijnlijk gevoel het is:confused:

19. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Ze is inderdaad onder controle van (onder andere) de kinderarts. De dosis is nog steeds hetzelfde als 2 jaar geleden, terwijl ze natuurlijk wel groeit/zwaarder wordt, dus op die manier wordt er langzaam afgebouwd.
    Over de lever heeft de arts niets gezegd, zal het de volgende controle eens vragen, ik kwam namelijk ook maagzweren (en andere dingen) tegen als 'bijwerking' bij langdurig gebruik en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
    Fijn dat je ons er op wijst.

Jongste dochter zag gisteren de oudste mijn buik aaien (nou ja, oudste wilde de baby wakker maken, dus ze was aan het trommelen) en wilde ook buikje aaien, ze zat alleen een verdieping te hoog en was mijn borsten aan het aaien:D.

20. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,984
    6,982
    113
    Female
    Heeft iemand hier al een meting van haar buik gehad? Van de buitenkant bedoel ik dan. Mijne is 26 cm

Share This Page