Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Thea23, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Viel het mee? Hopelijk gaat het zo goed, en anders gewoon weer aan de bel trekken hoor

Palmpje vindt dit leuk.
  2. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Het viel enorm mee. Ze waren meteen akkoord met mijn voorstel :) en idd, als dit alsnog te veel blijkt te zijn, dan weet ik ze weer te vinden

Soto vindt dit leuk.
  3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Zwanger!

28 juli
    Lightblue - 26 - 3e kindje

29 juli
    Thea23 - 32 - 4e kindje

1 augustus
    Gloriosa - 23 - 1e kindje

2 augustus
    MLady - 38 - 1e kindje (na 4,5 jaar mmm)

3 augustus
    Korenbloem86 - 32 - 3e kindje

4 augustus
    Palmpje - 32 - 1e kindje

5 augustus
    Viviennee - 30 - 2e kindje (dochter van mei '17)

6 augustus
    Patricia28 - 35 - 2e kindje

9 augustus

Envy91 - 26 - 1e kindje
    Theprinces - 36 - 2e
    kindje

10 augustus
    muisjes1980 - 37 - ?e kindje
    Suus83 - 35 - 3e kindje

11 augustus
    LoPi - 40 - 5e kindje (3e waarvoor we mogen zorgen)
    Soto - 34 - 3e kindje

12 augustus
    MissFlower - 30 - 4e kindje

Anouk - 28 - 1e kindje
    Talithaaa - 27 - 1e kindje

13 augustus
    Happy91 - 26 - 2e kindje
    Sproettie - 27 - 3e kindje

15 augustus
    Elphaba1981 - 36 - 3e kindje (mmm)
    Hanna83 - 34 - 2e kindje

---------------------------------------------------
    jongen (11) | meisje (9) | verrassing (1)
    ---------------------------------------------------

Mei

23 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    23 || Sproettie - controle vk + bloedprikken rhesus
    25 || Korenbloem86 - groeiecho
    25 || Lopi - controle vk
    25 || Palmpje - controle vk
    25 || MLady - partnermassage (hij leert hoe hij mij masseert :thumup:;))

28 || MLady - start 'Samen bevallen'
    29 || Patricia28 - ctg + controle
    29 || Vivienne - Rhesus-prik

30 || Palmpje - echo hogeschool
    30 || Vivienne - groeiecho 30wk
    30 || MLady - intakebezoek Allerliefst Kraamzorg
    30 || MLady - controle vk + uitslag bloedgroep (ik O-) + evt. rhesusprik
    31 || MissFlower - groeiecho
    31 || theprinces - groeiecho

Juni
    04 || Palmpje - groeiecho gyn
    04 || Soto - groeiecho vk
    05 || Elphaba1981- kraamzorg
    06 || Anouk - Controle vk
    06 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    06 || Talithaaa - Groeiecho 30wk
    06 || Envy91 - Ligging placenta vaststellen, groeiecho, controle vk
    07 || Elphaba1981- controle vk
    08 || Palmpje - Kennismaking kraamzorg
    14 || Elphaba1981- onderzoek en 3D echo generation Next
    15 || Palmpje - zwangerschapsshoot
    28 || Anouk - Controle vk

Juli
    04 || MLady - Voorlichtingsavond over borstvoeding door vk

HOE PAS IK MIJN GEGEVENS IN DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Talithaaa had je een mooie 3D/4D-echo?

Informatieavond over de bevalling was gisteren goed bezocht. Het was druk! Wel 30 stelletjes ofzo. Goed verzorgd. En vooral heel nuttig voor ons :thumup:

Ik vraag me nu af welke pijnstilling hebben de moeders hier onder ons wel of juist niet gevraagd tijdens hun eerdere bevalling(en)? Ben ik wel benieuwd naar, want er werd ook best veel aandacht besteed aan de nadelen. Heb je daar in de praktijk nou echt last van?

En ik was benieuwd of iemand van jullie de baarkruk heeft gebruikt bij een eerdere bevalling? Ik heb er even op gezeten maar vond 'm erg laag (tja...) en mijn gewicht drukte erg op mijn nu toch al zo gevoelige stuitje. Maar wellicht verdwijnt die pijn in het niet als je aan het bevallen bent :D Iemand ervaring met de baarkruk?

@Sproettie succes met het bloedprikken vandaag! En @Korenbloem86 laat jij vandaag ook je bloed prikken?

5. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    MLady vindt dit leuk.
  6. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Bij m`n andere 2 kids heb ik geen pijnstilling gehad tijdens de bevalling. Maar bij m`n zoontje werd het op het eind nog even spannend doordat hij z`n navelstreng 2 x heel strak om zijn nek had en de bevalling hierdoor op het eind erg moeizaam verliep. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar ik ben er toch een beetje van geschrokken. Ik heb besloten om gewoon te kijken hoe het gaat, liever met pijnstilling en wat meer ontspanning dan zonder en weer die stress op het eind..
    Zijn er ook dames die al hebben besloten welke pijnstilling ze willen en waarom?

MLady vindt dit leuk.
  7. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Van te voren wilde ik het pompje, maar die werkt niet heel lang dus die is meer voor aan het eind zeiden ze. Daardoor heb ik de ruggenprik genomen. Als ik straks 1 voet in het ziekenhuis heb moeten ze dat ding er weer in jassen.

En het pompje schijn je vaak ook meer moe van te worden dan dat het de pijn weghaalt.

8. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Wat zeg je dat toch weer leuk :roflmao:

@Soto Ik heb er nog totaal niet over nagedacht. Begin nu pas te beseffen dat de bevalling steeds dichter bij komt. Weet niet of de vk je van te voren informeert over de verschillende mogelijkheden? Wil er van te voren niet te veel mee bezig zijn eigenlijk.. maar mss is dit wel handig om te weten!

9. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Zou van te voren wel even kijken wat uberhaupt je opties zijn straks, ik kreeg dus ook dat verhaal pas na uren weeën ed, lijkt me op zich wel fijn als je van te voren weet wat je wil kiezen.

10. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Ja precies, zal me in dat stukje toch een beetje gaan verdiepen :D

11. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hier beide keren geen pijnstilling en in principe deze keer ook niet. Vind t bevallen onder Mn eigen vk erg fijn en t is twee keer prima gegaan.

Soto en MLady vinden dit leuk.
  12. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Ik heb beide keren geen pijnstilling gehad. Ik had wel een bevalbad en ze zeggen dat het warme water ook een pijnstillende werking heeft (vond weeën opvangen in het water inderdaad fijner en minder pijnlijk dan er buiten.
    Bij de tweede kon ik tijdens het persen mijn draai niet vinden in het bad, de verloskundige had standaard de baarkruk in de auto liggen en stelde voor om dat eens te proberen en toen was onze dochter er in 1 perswee. Ik kon mijn knieën goed vastpakken en op die manier extra kracht zetten of zo. Man zat achter me, nadat ik onze dochter had aangepakt kon ik lekker achterover leunen tegen hem aan.
    Baarkruk is inderdaad wat laag (vond ik ook met mijn 1.65m), maar daardoor is de kanteling van je bekken het beste voor het persen, ook doordat je knieën wat opgetrokken zijn vond ik het makkelijker gaan. Maar ik kan me voorstellen dat jij je knieën in je nek hebt wanneer je op de baarkruk zit ;).
    Ik vond het eigenlijk wel zielig voor de vk, die moet ook zo laag op de grond om het kind aan te pakken:rolleyes:. Maar ze had het zelf voorgesteld, dus dat vond ik toen vooral haar probleem.

Ik heb bloedgroep A+, dus daarvoor hoef ik geen bloed te laten prikken. Volgens mij wordt er rond de 30 weken wel voor bloedarmoede geprikt, dus misschien dat ze dat nu doen?
    Heb vanavond pas de afspraak.

Zal nog eens vragen of mijn man nog naar een avond in het ziekenhuis wil, is nu een ander ziekenhuis door de verhuizing, is misschien toch wel handig als je weet waar je moet zijn etc.

Had van de week een mail dat ik woensdag 30 mei telefonische intake heb met de kraamzorg. We hebben al wat dingen op een rijtje gezet wat we wel en niet willen. Ik denk dat we deze keer voor alleen moeder-kindzorg gaan (24 uur). Het is op zich fijn dat de was etc. "vanzelf" gebeurd, maar ik vond een week lang een vreemde in mijn huis niet zo fijn. Ik voel me dan gast in mijn eigen huis.

Soto vindt dit leuk.
  13. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Oké de eerste ook al dus? En D negatief neem ik aan gezien de prik?

14. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Wat fijn! Hopelijk kan je meer genieten en voel je je wat beter!

Palmpje vindt dit leuk.
  15. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Gisterenochtend de GTT gehad in het ziekenhuis. Was er om 8uur en gingen om half 11 naar huis.................
    Nuchter was de suikerwaarde 4,4 en na het drankje + 2uur 6,5 dus ik denk dat ik met die waarden wel goed zit. :thumup:

Rhesus heb ik vorige week voor geprikt. Ze verwachtte eind deze week de uitslag te hebben maar als ik niets zou horen zou het goed zijn.
    Maar goed ik ken mezelf, bel toch wel als ik vrijdag nog niets heb gehoord haha.

MLady vindt dit leuk.
  16. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, ik ben A- en zij zijn allebei A+

Leuk he die GTT :|

17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Mijn vk had dus een hele informatieavond over de bevalling, daarom hebben we het er hier nu over ;):D

Was voor stellen die rond de 30 weken zwanger zijn, ik vond het van tevoren een beetje vroeg om er nu al over na te denken. Maar achteraf gezien vind ik het toch wel goed om de info die voorbij kwam toch al te weten :thumup:

Soto en Palmpje vinden dit leuk.
  18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Had je geen bijwerkingen of andere nadelen van de ruggenprik? En hoe ver voor de geboorte haalden ze de naald weer uit je rug?

En klopt het dat je met de ruggenprik niet uit je bed kunt (douchen, plassen, even andere houding etc), omdat je aan een monitor ligt?

19. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ja ik hoop ook echt dat ik het op eigen kracht kan, lijkt me fijner om met je eigen vk bezig te zijn dan ineens te moeten switchen naar zkhpersoneel. Ineens heel de regie kwijt ofzo...

20. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, ik lag wel vast, maar zat sowieso door inleiding al steeds overal aan. Opwekkers ed ook.

Heb verder nergens last van gehad, en ze lieten hem lekker zitten tijdens het persen :thumup: Heb dat hoofd er niet uit voelen komen :roflmao: Alleen als het niet zou lukken met zouden ze hem eruit halen.

Had verder geen weeën meer, en ook moeten persen zonder weeën ed, maar weet niet of dat aan inleiden of ruggenprik of andere dingen ligt.

14.19 bevallen, rond zes uur thuis of zo met wachten op papieren/douchen/plassen/half uur reistijd

Deel Deze Pagina