Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Thea23, Feb 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,985
    6,983
    113
    Female
    Probeer idd naar je lichaam te luisteren. Als je moe bent, gewoon aan toe geven! Slaap lekker :)

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Echt wel je rust pakken nu het nog kan @MLady!

We zijn in Amsterdam nog niet klaar, vloeren moeten er nog uit, alles nog van de muren en gaten dichten etc, trap moet nog. Degene waar hij freelance voor werkt zit juist nu in the shit omdat zijn software niet werkt (niet door vriend) maar die moet dat nu wel zien op te lossen omdat al zijn klanten hun producten nu niet kunnen gebruiken en geld terug willen en drama dit dat. Maar hallo, wij hebben ook echt geen tijd. Heb nog geen kast of commode voor t kind hier :cry: Klote huurhuis nog vol werk te doen dus, en donderdagochtend eindinspectie

Zit hier in het nieuwe huis ook nog in de zooi natuurlijk, heel veel dozen staan nog bij mn ouders.

3. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Pff wat een rottige stress! Heb je desnoods de commode en dergelijke van je 1e dochter nog? Als uiterste nood?

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Nee, bedoel juist de spullen voor Jule haha. Die is nu al een tijdje bij m'n ouders, en wil haar graag weer terug :roflmao:

Maar ja, nu blijkt dat we dikke schroeven voor haar bed kwijt zijn, de commode en kast ook anders creatief opgelost moeten worden anders pleuren die ook in elkaar. Hnnngg. Blijkbaar was drie keer uit elkaar halen teveel.
    Maar ja, vriend is nu nog in Amsterdam, die zie ik morgen ergens weer terug, en dan heeft hij vrijdag z'n eerste werkdag dus zal wel duren allemaal.

Heb geen bestek of iets nog :roflmao: Net eindelijk weer een onderbroek, en nog een miljoen dozen bij mn ouders. Nou ja.

5. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Kom er net achter dat de intake van de kraamzorg morgen is. Heb tig keer de mail gecheckt, stond echt 14.30u. Zie ik net dat er 31-5 staat, morgen dus.

Verder even een baaldagje, wilde snel boodschappen doen, doet de elektrische ondersteuning van de rolstoelbakfiets het niet, kabel van de sensor kapot:(. Bel ik manlief omdat ik het niet zie zitten om zonder ondersteuning straks nog totaal 10 km naar de GGD te fietsen, zegt ie : "dan neem je toch de auto", tuurlijk schat, die staat bij jou op het werk. Gelukkig voor heen nu geregeld en terug komt mijn man ons ophalen.

@Viviennee , succes. Verschrikkelijk hè verhuizen.

6. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    #2806 MLady, May 30, 2018
    Last edited: May 30, 2018
    Nou ja, gelukkig wel een schone onderbroek voor morgen :roflmao: En misschien ff wat wegwerpbestek kopen? :p #crisismanagement

Wat zijn je plannen voor de komende dagen, kun je wel wat doen in je eentje met je bolle buik? Morgen wordt het weer zulk benauwd weer (27 graden met veel kans op neerslag, dus lekker hoge luchtvochtigheid... o_O) heb je misschien vrienden of familie die komt helpen?

Pff haha lekker zulke stress! Gelukkig kon je het oplossen... hoe ging het bij de GGD?

Ik had vanmiddag de intake van de kraamzorg. Leuk mapje gekregen dat de kraamhulp straks gaat bijhouden.

Bij de vk ben ik weer helemaal goedgekeurd! Ze spartelde flink toen we haar hartje luisterden, lekker krakend apparaat :p mijn bm is nu 29cm hoog en dat merk ik goed, vandaag de hele dag door last van maagzuur gehad... :confused: Een groeiecho krijg ik niet, omdat alles bij mij volgens het boekje gaat (is dat dan een soort ongeluk bij een geluk? :D Want toch jammer dat ik niet een extra echo krijg ;):cool::p)

De buikpijn die ik begin van de week een flink aantal uur had, kwam volgens m'n vk van spieren die opgerekt werden door m'n groeiende bm. Een soort groeipijn dus. Ik heb de pijn vandaag de hele dag niet gehad, dus ze sloot een blaasontsteking uit. Over indalingsweeën heb ik haar niet gehoord. Onschuldig allemaal dus...

Stom genoeg de bloed-/rhesusuitslag niet besproken. Zal vast betekenen dat ik safe zit, maar ga er morgen toch even achteraan bellen. Wil zekerheid. En wil weten wat de bloedgroep van m'n beeb dan is :)

Morgenmiddag ook naar de GGD voor de DKTP!

Elphaba1981 and Soto like this.
  7. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Zwanger!

28 juli
    Lightblue - 26 - 3e kindje

29 juli
    Thea23 - 32 - 4e kindje

1 augustus
    Gloriosa - 23 - 1e kindje

2 augustus
    MLady - 38 - 1e kindje (na 4,5 jaar mmm)

3 augustus
    Korenbloem86 - 32 - 3e kindje

4 augustus
    Palmpje - 32 - 1e kindje

5 augustus
    Viviennee - 30 - 2e kindje (dochter van mei '17)

6 augustus
    Patricia28 - 35 - 2e kindje

9 augustus

Envy91 - 26 - 1e kindje
    Theprinces - 36 - 2e
    kindje

10 augustus
    muisjes1980 - 37 - ?e kindje
    Suus83 - 35 - 3e kindje

11 augustus
    LoPi - 40 - 5e kindje (3e waarvoor we mogen zorgen)
    Soto - 34 - 3e kindje

12 augustus
    MissFlower - 30 - 4e kindje

Anouk - 28 - 1e kindje
    Talithaaa - 27 - 1e kindje

13 augustus
    Happy91 - 26 - 2e kindje
    Sproettie - 27 - 3e kindje

15 augustus
    Elphaba1981 - 36 - 3e kindje (mmm)
    Hanna83 - 34 - 2e kindje

---------------------------------------------------
    jongen (11) | meisje (9) | verrassing (1)

Mei

31 || MLady - uitslag bloedgroep (ik O-) + evt. rhesusprik
    31 || Korenbloem86 - Intake kraamzorg (telefonisch)
    31 || MissFlower - groeiecho
    31 || theprinces - groeiecho
    31 || MLady - Kinkhoestvaccinatie (DKTP) bij de GGD

Juni
    04 || Palmpje - groeiecho gyn
    04 || Soto - groeiecho vk
    05 || Elphaba1981- kraamzorg
    05 || MLady - Voorlichtingsavond ziekenhuid
    06 || Anouk - Controle vk
    06 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    06 || Talithaaa - Groeiecho 30wk
    06 || Envy91 - Ligging placenta vaststellen, groeiecho, controle vk
    07 || Elphaba1981- controle vk
    08 || Palmpje - Kennismaking kraamzorg
    12 || Lopi - controle vk
    13 of 15 || MLady - zwangerschapsshoot
    14 || Elphaba1981- onderzoek en 3D echo generation Next
    15 || Palmpje - zwangerschapsshoot
    20 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    25 || Korenbloem86 - groeiecho
    28 || Anouk - Controle vk

Juli
    04 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    04 || MLady - Voorlichtingsavond over borstvoeding door vk

HOE PAS IK MIJN GEGEVENS IN DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

8. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Zwanger!

28 juli
    Lightblue - 26 - 3e kindje

29 juli
    Thea23 - 32 - 4e kindje

1 augustus
    Gloriosa - 23 - 1e kindje

2 augustus
    MLady - 38 - 1e kindje (na 4,5 jaar mmm)

3 augustus
    Korenbloem86 - 32 - 3e kindje

4 augustus
    Palmpje - 32 - 1e kindje

5 augustus
    Viviennee - 30 - 2e kindje (dochter van mei '17)

6 augustus
    Patricia28 - 35 - 2e kindje

9 augustus

Envy91 - 26 - 1e kindje
    Theprinces - 36 - 2e
    kindje

10 augustus
    muisjes1980 - 37 - ?e kindje
    Suus83 - 35 - 3e kindje

11 augustus
    LoPi - 40 - 5e kindje (3e waarvoor we mogen zorgen)
    Soto - 34 - 3e kindje

12 augustus
    MissFlower - 30 - 4e kindje

Anouk - 28 - 1e kindje
    Talithaaa - 27 - 1e kindje

13 augustus
    Happy91 - 26 - 2e kindje
    Sproettie - 27 - 3e kindje

15 augustus
    Elphaba1981 - 36 - 3e kindje (mmm)
    Hanna83 - 34 - 2e kindje

jongen (11) | meisje (9) | verrassing (1)

Mei

31 || Korenbloem86 - Intake kraamzorg (telefonisch)
    31 || MissFlower - groeiecho
    31 || theprinces - groeiecho

Juni
    04 || Palmpje - groeiecho gyn
    04 || Soto - groeiecho vk
    05 || Elphaba1981- kraamzorg
    05 || MLady - Voorlichtingsavond ziekenhuid
    06 || Anouk - Controle vk
    06 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    06 || Talithaaa - Groeiecho 30wk
    06 || Envy91 - Ligging placenta vaststellen, groeiecho, controle vk
    07 || Elphaba1981- controle vk
    08 || Palmpje - Kennismaking kraamzorg
    12 || Lopi - controle vk
    13 of 15 || MLady - zwangerschapsshoot
    14 || Elphaba1981- onderzoek en 3D echo generation Next
    15 || Palmpje - zwangerschapsshoot
    20 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    25 || Korenbloem86 - groeiecho
    28 || Anouk - Controle vk

Juli
    04 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy)
    04 || MLady - Voorlichtingsavond over borstvoeding door vk

HOE PAS IK MIJN GEGEVENS IN DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

9. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    #2809 MLady, May 31, 2018
    Last edited: May 31, 2018
    Prik bij de GGD gehad! Maar jemig wat is dat duur zeg! 58 euro! :eek: Omdat er standaard een bedrag bij komt voor 'het consult' ook al heb ik max 5 woorden met de prikdame gewisseld en zelf besloten dat ik de prik wil, dus helemaal geen consult nodig gehad. Plus stond binnen 5 minuten weer buiten! Echt bizar.

Verder van m'n vk begrepen dat ik geen antistoffen in m'n bloed heb dus er is geen rhesusantagonisme, als ik het zo goed zeg. Helaas is uit het bloedonderzoek niet gebleken wat de bloedgroep van m'n kleintje dan is, maar het moet dus iets negatiefs zijn, bijv. ook O-.

IK BEN VANDAAG 31 WEKEN! En zo gaaf: ze werd helemaal wild toen ik het muziek konijn (mintgroene van Happy Horse) aan z'n staart trok om 'Over the rainbow' af te spelen. Ik ging er even bij liggen zodat ik het goed zou merken als ze erop zou reageren. Nou ik heb het geweten, ze werd een partij enthousiast!! Boks poingpoing schop duw echt briljant :D

Hopelijk wordt ze na de geboorte juist *rustig* van dat deuntje :roflmao:

@jullie Hoe gingen de andere afspraken van vandaag?

En @Viviennee hoe gaat het bij jou, heb je alweer een schone onderbroek voor morgenochtend gevonden...? :p

Elphaba1981, Anouk, Thea23 and 3 others like this.
  10. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,985
    6,983
    113
    Female
    Waar zijn de hartjes in onze lijst gebleven? :roflmao:

11. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,985
    6,983
    113
    Female
    Kost die prik zoveel geld ja o_O Wordt ook helemaal niets van vergoed door je verzekering? Ik moet me er nog steeds in gaan verdiepen. Zal morgen eens alles lezen wat viviene hier gepost heeft over die prik.

Wat leuk dat ze zo reageert op dat muziekje!

12. Theprinces

Theprinces Actief lid

Jun 17, 2013
    238
    91
    28
    Female
    Hoi dames hier een groeiecho gehad was goed .... gemiddeld (p50)net als met 20 weken, ze groeit netjes op haar curve mee ennnn nog 1 keer extra gekeken naar het geslacht ze kon gelukkig meteen zien dat t nog steeds een meisje is:p

Ze was nog niet ingedaald dus wat die krampjes waren kon ze niet echt verklaren ik denk zelf wellicht de groei van de baarmoeder.

@MLady wel duur hoor 58euro!

Ik zie dat Missflower ook een groeiecho vandaag heeft, hopelijk ook mooi nieuws!!!

Talithaaa and Soto like this.
  13. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Volgens mij kostte het voor mij 30 of 35 euro of zo?? Huisarts had even gecheckt of consult nodig was of dat ie m zo kon zetten, en dat laatste dus.

Zit hier nog in tienduizend dozen, even 2 minuten pauze. Ben kaput

14. Soto

Soto Bekend lid

Sep 22, 2013
    823
    528
    93
    Female
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    @Korenbloem86 : vervelend zo`n baaldag, hopelijk vandaag een betere dag gehad?

@Viviennee : veel sterkte deze periode, verhuizen is echt vreselijk. Helemaal als je zwanger bent en met dat benauwde weer!

@MLady : wat fijn dat je controle goed was! En gaaf dat ze zo goed reageerde op dat muziekje:)
    Die prik is inderdaad duur zeg:eek:!

Hier een mindere dag achter de rug. Ben de laatste dagen veel misselijk, ik denk door het warme en benauwde weer. Vandaag overgegeven en ook hoofdpijn erbij. De baby voelde ik ook wat minder vaak, dus contact gehad met de verloskundige. Ben op haar advies gaan liggen op m`n linkerzijde en moest na 1,5 u weer terugbellen hoe het ging.Op zich iets beter en ik had m`n kleine mannetje gelukkig weer een paar keer goed gevoeld. Nu even vinger aan de pols, als ik me zorgen maak, mag ik meteen de spoedlijn bellen. Maar hopelijk is dat niet nodig. Als `t goed is wordt het in het weekend wat koeler en dan voel ik me hopelijk weer ok!
    Maandag sowieso groeiecho, daar kijk ik erg naar uit. Ben zo benieuwd hoe groot m`n beebje nu is:)

MLady likes this.
  15. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Dat is al heel lang, op laptop zijn er geen hartjes zichtbaar, op telefoon en ipad wel.

Ik heb gisteren €46 voor de vaccinatie betaald, €32 voor de vaccinatie, €14 voor het consult.
    Heb de nota al wel ingediend bij de zorgverzekering, maar ik weet niet of het onder de vergoedingen valt. Er worden wel veel vaccinaties vergoed, ook de DTP, maar de "K" zie ik er niet tussen staan, dus ben benieuwd.
    De stijve arm die ik verwacht had van de vaccinatie viel erg mee, maar misschien komt het ook omdat ik behoorlijk spierpijn had in mijn benen omdat ik gisteren zonder elektrische ondersteuning moest fietsen:rolleyes:. En dat was maar 5 km, normaal fiets ik 25-30 km per dag mèt ondersteuning (en zonder spierpijn). Extra blij dus met de elektrische ondersteuning.
    --> Ging vanochtend richting de fietsenmaker zodat ie de sensor van de elektrische ondersteuning kon maken, doet ie het weer gewoon :). Blijkbaar had ie er gisteren geen zin in met het warme weer.

Intake met de kraamzorg was zo gedaan. 24 uur vond ze prima. Ze heeft de ondersteek/po gelijk besteld. Had met de vlk overlegd of ik voor de evt. hechtingen en controles op de aankleedtafel van onze dochter mag (2 meter lang, en precies 80 cm hoog), vlk vond het goed en de kraamzorg nu ook. Scheelt weer klossen, vind het wel fijn dat het bed op normale hoogte staat.
    Adres even extra gecontroleerd, zou toch wat zijn als ze met de bevalling 40 km verderop staan omdat ze het verkeerde adres hebben.

@MLady, fijn dat jullie een 'negatief meisje' hebben, scheelt weer een spuit (of misschien zelfs 2? Mijn moeder moest ook na de bevalling een spuit, maar dat is natuurlijk al lang geleden).
    Leuk dat ze gereageerd op het muziekje.
    Bij de oudste hebben we alle afleveringen van Flikken Maastricht gekeken tijdens de laatste weken van de zwangerschap. Na de geboorte hadden we het eerst niet door, maar na een tijdje viel het ons op dat ze heel rustig werd bij de begintune van Flikken Maastricht.

Hè bah, wat vervelend, denk je de 'misselijke periode achter de rug te hebben. Hopelijk gaat het met het koelere weer beter.

Hoe trekken de andere dames het warme weer? Valt mij erg mee, maar ik pas mijn ritme er ook wel op aan en doe vrij weinig. Had deze week de kamer van de oudste willen verven, maar daar vond ik het veel te warm voor. Hopelijk nu maandag beginnen.

16. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

Feb 16, 2012
    2,037
    517
    113
    Hier heb ik bericht van de zorgverzekering dat de prik vergoed wordt maar dat zal per verzekeraar wel verschillen denk ik

Sterkte met verhuizen @Viviennee

Morgen 30 weken alweer vliegt de tijd toch

Soto likes this.
  17. LoPi

LoPi Bekend lid

Mar 7, 2012
    520
    278
    63
    Female
    omgeving Deventer
    Via de huisarts is het 35 euro. Moest ik bij apotheek afrekenen en kan de prik dan bij huisarts krijgen. Morgenochtend wordt dat.

Daarna een weekje op vakantie; Beekse bergen (als de kids zich vermaken hebben wij vakantie).

MLady, Soto and Palmpje like this.
  18. Talithaaa

Talithaaa Fanatiek lid

Nov 13, 2017
    1,239
    1,170
    113
    Female
    Vgz heeft bij mij de vaccinatie vergoed vanuit het aanvullende pakket. Ze zien het als een reisvaccinatie en er staat ook nergens vermeld dat het voor de zwangerschap is.

Gisteren heeft mijn vriend de babykamer leeg gehaald (dit was de computerkamer). Morgen even wat gaatjes dichten en schoonmaken en dan kunnen de meubels in elkaar. Dan hebben we ook weer heerlijk wat ruimte op de andere kamers die nu vol staan met de babyuitzet haha.

En ik heb vanaf nu heerlijk een weekje vakantie. Misschien dat we twee daagjes weg gaan, maar dat zien we nog wel. Volgende week hebben we ook de groeiecho, ben heel benieuwd!

MLady, Soto and Theprinces like this.
  19. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Ja dat herken ik! Zei al tegen mijn vriend het is fijn dat je wat voelt maar ook niet, als het even rustig is maak ik me awleer zorgen!

20. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,985
    6,983
    113
    Female
    Ja precies dat heb ik dus ook regelmatig.. maar de drempel om daadwerkelijk de vk te bellen is voor mij nu ook wat lager. Daardoor ben ik ook wel een stukje relaxter geworden :)

MLady and Soto like this.

Share This Page