Bij mij lag er in de wachtkamer van de verloskundigen een geplastificeerd informatieblad met info van de vk zelf. En dat je het via de huisarts of GGD kok laten doen als je interesse had. Uiteindelijk bleek mij huisarts het dus niet te doen en ben ik naar d'r GGD geweest. Dus ik ben er ook via de vk achtergekomen. Het moet trouwens bij voorkeur tussen de 28 en 32 weken zwangerschap. Ja het gaat zeker ineens snel! Ik vind het een beetje eng worden
Joh dat is me ontgaan, wat rot! Had je sowieso al af en toe hartkloppingen voor de zwangerschap en zijn die erger geworden? Of is het echt pas sinds een tijdje? Wat jammer dat je nu niet merkt dat het beter gaat nu je al met 'verlof' bent...
Vanavond ging het bij de zwangerschapscursus over de persfase en pershoudingen. Mij lijken in de eerste plaats op handen en knieën en op de zij het fijnst en daarna de baarkruk. Op de rug lijkt me een meer inspannende houding om te liggen (steeds je beide benen optrekken) en harder werken om je kindje eruit te krijgen (tegen de zwaartekracht in omhoog). Dus ik denk dat ik mijn voorkeur wel in een bevalplan wil opnemen. Is er hier wel eens iemand op handen en voeten of op de zij bevallen?
Had het hier ook nog niet gemeld hoor. Ik had het voor de zwangerschap ook al. Maar dan was het maximaal een week achter elkaar, en nu is het al 3 of 4 weken aan 1 stuk! En helaas wordt het ook nog eens met de dag erger
Hee dames, ik dacht wat is het rustig op `t forum, maar het bleek dat ik ineens geen meldingen meer kreeg. Dus vandaar m`n afwezigheid de laatste dagen. Even bijgelezen, zag wat langskomen over babyshowers, superleuk! En photoshoot`s, ook leuk zeg! Hopelijk worden ze allemaal supermooi! Hier afgelopen weekend de babykamer gehaald, hiephoi! m`n man heeft vandaag 2 kasten op gezet en morgen ga ik zelf de commode doen denk ik (even kijken hoe zwaar de onderdelen zijn). Heb zoooo`n zin om alles in te richten etc. Nesteldrang is al aardig aanwezig hierzo Ohhh, wat leuk, `n babyshower!! Bij m`n vorige 2 zwangerschappen heb ik dit niet gehad, ik denk deze keer ook niet. Lijkt me heel leuk, maar ik ga er niet op rekenen (mocht ik toch verrast worden, dan laat ik dit uiteraard even weten hier) Bandenpijn is niet fijn, hopelijk heb je er snel minder last van! Hopelijk de volgende keer weer wat verder omhoog! Oei, dat lijkt me niet fijn! Veel sterkte en doe maar rustig aan dan!
Wat leuk die baby showers! Ik heb er eentje de eerste zwangerschap gehad maar verwacht er nu zeker geen een. Hier stond info over kinkhoest op fb v d vk praktijk! Ja t gaat echt hard nu hè nog n paar weken werken en dan verlof Kijk er nu wel een beetje naar uit! Hier straks een groeiecho en een placenta liggingen echo of hoe je dat ook noemt
Jawel dat gaat opzich wel. Alleen op de momenten dat de hartkloppingen heel erg zijn, dan doe ik ff rustig aan. Ik probeer zoveel mogelijk spanning en stress te vermijden. Heel veel meer dan dat kan ik er toch niet aan doen.
Oh wat ben je goed verwend!!! Bij mij was het inderdaad ook een high tea. Zus en schoonzus hadden allemaal lekkere dingen gemaakt. Ik heb geen luiercreatie gekregen..... Wel hele mooie setjes kleding en schoentjes/slofjes, muziek mobiel voor de box, een dooky, draagdoek, bijtring, opberg box, knuffel, speelgoed, verzorgingspakket van Zwitsal en een zwangerschapsketting. En inderdaad mijn oma was erbij! Ze wordt voor de 2e keer overgroot oma op haar nu nog 88e!
Ik heb geen idee.... Ik dacht telkens ik hoef geen cursus te volgen want sport ook nog gewoon lekker dus yoga of gym hoeft ook niet... Maar ik wil nu toch nog wel een cursus gaan volgen voor inderdaad de persfase, ademhalingstechnieken etc. Ben al aan het informeren of ikergens in de buurt kan aansluiten. Vanavond gaan we naar een voorlichtingsavond van de verloskundige voor de bevalling. Is later ook nog maar ze heeft ons voor deze keer uitgenodigd omdat het anders misschien wel erg kort dag zal worden.
Nou jij hebt echt toffe cadeaus gekregen zeg! Dan maar geen luiertaart! Zo dierbaar dat je oma erbij was! Girlpower! Mijn oma (opa's beiden overleden voor ik geboren was en andere oma al lang geleden toen ik nog heel jong was) wist alles van ons jarenlange moeizame kinderwenstraject, ze leefde heel erg met me mee. Helaas helaas is ze afgelopen najaar overleden op de prachtige leeftijd van 92 jaar. Kort daarna raakte ik in verwachting en ik vind het vreselijk dat ik haar dat nooit meer heb kunnen vertellen. In gedachten natuurlijk al lang en we willen vernoemen.... Pff ik word alweer emo nu ik dit zo typ....
@MLady wat fijn dat de cursus je helpt om een keuze te maken. Ik wist niet dat je een pershouding kon kiezen. Eerlijk ik niks over bevalling en ik kijk ook geen programma's of filmpjes. Eerlijk ik durf het niet. Bestaat de cursus uit meer delen of is 1x? Had je vandaag de fotoshoot of is toch op de 15e? @Anouk wat leuk dat je ook goed verwend was! @Palmpje wat vervelend voor jou. Na de bevalling wordt alles alweer normaal? Eerlijk gezegd de tijd mag wat mij betreft wat sneller gaan. Na 14 weken liggen merk ik dat mijn lichaam begint steeds meer en meer in opstand te komen. Straks moet ik de rollator van opa lenen Maar we zijn onwijs blij omdat we vandaag 32 weken in verwachting zijn! Yey ! Morgen controle. Ben benieuwd wat de dokter zegt. Hij had eerste instantie niet verwacht dat we 30 weken gaan halen. Ik ben zo trots! Fijne avond
Vandaag dan eindelijk de echo voor de nierbekken gehad, nog wel verwijd maar niet ernstig dus hoera. Gemiddelde groei kwam nu uit op P43, terwijl het de vorige keren volgens mij rond de 80 en 63 was, dus daar ga ik nog wel even achteraan.
Zwanger! 28 juli Lightblue - 26 - 3e kindje ♡ 29 juli Thea23 - 32 - 4e kindje ♡ 1 augustus Gloriosa - 23 - 1e kindje ♡ 2 augustus MLady - 38 - 1e kindje (na 4,5 jaar mmm) ♡ 3 augustus Korenbloem86 - 32 - 3e kindje ♡ 4 augustus Palmpje - 32 - 1e kindje ♡ 5 augustus Viviennee - 30 - 2e kindje (dochter van mei '17) ♡ 6 augustus Patricia28 - 35 - 2e kindje ♡ 7 augustus Tommi17 - 39 - 1e kindje ♡ (4 vlinders en 1 engel) 9 augustus Envy91 - 26 - 1e kindje ♡ Theprinces - 36 - 2e kindje ♡ 10 augustus muisjes1980 - 37 - ?e kindje ♡ Suus83 - 35 - 3e kindje ♡ 11 augustus LoPi - 40 - 5e kindje (3e waarvoor we mogen zorgen) ♡ Soto - 34 - 3e kindje ♡ 12 augustus MissFlower - 30 - 4e kindje ♡ Anouk - 28 - 1e kindje ♡ Talithaaa - 27 - 1e kindje ♡ 13 augustus Happy91 - 26 - 2e kindje ♡ Sproettie - 27 - 3e kindje ♡ 15 augustus Elphaba1981 - 36 - 3e kindje (mmm) ♡ Hanna83 - 34 - 2e kindje ♡ --------------------------------------------------- jongen (12) | meisje (9) | verrassing (1) --------------------------------------------------- Juni 13 of 15 || MLady - zwangerschapsshoot 13 || Tommi17 - controle 14 || Talithaaa - intake kraamzorg 14 || Elphaba1981- onderzoek en 3D echo generation Next 15 || Palmpje - zwangerschapsshoot 15 || Soto - intake kraamzorg 20 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy) 20 || MLady - controle vk (33w5d) 21 || Elphaba1981- controle vk 22 || Palmpje - Verlof! 23 || Soto - rondleiding geboortecentrum 25 || Korenbloem86 - groeiecho 25 || Envy91 - controle vk 26 || Talithaaa -controle vk 26 || Tommi17 - controle 27 || Soto - Controle vk 28 || Anouk - Controle vk 30 || Anouk - Zwangerschapsshoot Juli 02 || MLady - VERLOF!! 03 || Palmpje - groeiecho gyn 04 || Korenbloem86 - controle vk (Centering Pregnancy) 04 || MLady - controle vk 04 || MLady - Voorlichtingsavond over borstvoeding door vk 04 || Elphaba1981- liggingsecho en controle vk 09 || Soto - bevallingsinfo 09 || Envy91- controle vk + bevalling doorspreken 10 || Tommi17 - controle 11 || Talithaaa - liggingecho en controle vk 12 || Envy91 - VERLOF 13 || Anouk - Laatste werkdag voor verlof! 16 || Anouk - Bevallingsgesprek VK 17 || Tommi17 - controle, cerclage wordt verwijderd HOE PAS IK MIJN GEGEVENS IN DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Mag jij eigenlijk echt helemaal niks? Complete bedrust? Wel grote kans dat jij als eerste gaat bevallen straks he?
Nee. Ik mag absoluut niks doen. Geen kracht op de buik zetten. Als ik iets laat vallen dan pech. Het blijft zo totdat mijn man thuis komt. Hahaha Ik zeg ik mag niks doen maar......ik mag douchen, naar de wc gaan, 1x per dag de trap lopen en af en toe een rondje door de kamer of onze kleine tuin ivm krampen.... Maar dit is ook alles wat ik mag . Verder volledig bedrust. Proficiat met jou echo. Mag ik vragen waarom een echo voor de nierbekken?
Leuk al die babyshowers. En wat ben je verwend @MLady. Hier krijg ik geen babyshower. Helaas. Lijkt me wel heftig @Palmpje
Oh wat naar.... Snap inderdaad dat je daar emotioneel van wordt. Oma heeft goed haar best gedaan om jullie een klein wondertje te kunnen geven!