Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Thea23, Feb 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Oei!! Nog heel even en dan ben je ervan af!

2. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Mn moeder is eigenlijk constant bij me :D En als ze ff weg is dan moet ze verplicht haar geluid op telefoon aan hebben staan ;)

Soto and MLady like this.
  3. LoPi

LoPi Bekend lid

Mar 7, 2012
    520
    278
    63
    Female
    omgeving Deventer
    Ze lag weer goed! Hoofd naar beneden. As maandag een zwangerschap massage voor mezelf ingepland.

Schildklier was ook vrijwel goed, maar ga daarom iets omlaag in medicatie.

En as maandag ook weer controle bij VK. Zal de afspraken er even bij in zetten.

Soto, MLady and Envy91 like this.
  4. LoPi

LoPi Bekend lid

Mar 7, 2012
    520
    278
    63
    Female
    omgeving Deventer
    Zwanger!

28 juli
    Lightblue - 26 - 3e kindje

29 juli
    Thea23 - 32 - 4e kindje

1 augustus
    Gloriosa - 23 - 1e kindje

2 augustus
    MLady - 38 - 1e kindje (na 4,5 jaar mmm)

3 augustus
    Korenbloem86 - 32 - 3e kindje

4 augustus
    Palmpje - 32 - 1e kindje

5 augustus
    Viviennee - 30 - 2e kindje (dochter van mei '17)

6 augustus
    Patricia28 - 35 - 2e kindje

7 augustus

Tommi17 - 39 - 1e kindje (4 vlinders en 1 engel)

9 augustus
    Envy91 - 26 - 1e kindje
    Theprinces - 36 - 2e
    kindje

10 augustus
    muisjes1980 - 37 - ?e kindje
    Suus83 - 35 - 3e kindje

11 augustus
    LoPi - 40 - 5e kindje (3e waarvoor we mogen zorgen)
    Soto - 34 - 3e kindje

12 augustus
    MissFlower - 30 - 4e kindje
    Anouk - 28 - 1e kindje
    Talithaaa - 27 - 1e kindje

13 augustus
    Happy91 - 26 - 2e kindje
    Sproettie - 27 - 3e kindje

15 augustus
    Elphaba1981 - 36 - 3e kindje (mmm)
    Hanna83 - 34 - 2e kindje

---------------------------------------------------
    jongen (12) | meisje (9) | verrassing (1)
    ---------------------------------------------------

Juli
    12 || Envy91 - VERLOF
    13 || Anouk - Laatste werkdag voor verlof! :D
    16 || Palmpje - controle vk
    16 || LoPi - controle VK
    16 || LoPi - zwangerschap massage
    17 || Anouk - Controle VK
    18 || Anouk - Begin Samen Bevallen mini cursus (Beetje laat maar ach...)
    18 || Tommi17 - controle, cerclage wordt verwijderd
    18 || Korenbloem86 - groeiecho
    18 || MLady - controle vk (37w6d)
    18 || Soto - ctg & controle gyn
    20 || Elphaba1981- controle vk bespreken bevalplan
    25 || Tommi17 - controle
    25 || MLady - controle vk (38w6d)
    26 || Anouk - Controle VK

Augustus
    01 || MLady - controle vk (39w6d)
    02 || Anouk - Controle VK
    08 || MLady - controle vk (40w6d)

HOE PAS IK MIJN GEGEVENS IN DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

5. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Ik ben 2 weken geleden iets te hard door de bocht gegaan met de bakfiets en heb toen een trapper in (echt IN!) mijn scheenbeen gekregen, zat een hele deuk in. Paar dagen later zag mijn rechterenkel er ook zo uit, terwijl links gewoon normaal was. Had niet eens meer aan die trapper gedacht, vond het erg raar in de zwangerschap; 1 dikke enkel. Dag later zag ik dat er onder mijn voet een blauwe plek zat, die was dus naar beneden "gevallen" terwijl de zwelling op mijn enkel was blijven hangen. Maar vond het een heel vervelend gevoel zo'n opgezette enkel.
    De tips voor voeten omhoog, koud/lauw voetenbadje etc. weet je waarschijnlijk wel?

Kan nu niet meer vinden wie er gaat verhuizen. Heel veel sterkte!

Wat leuk, ik ga ook voor een badbevalling. Bij de andere twee wel in bad begonnen, maar ze zijn allebei op het "droge" geboren. Lijkt me zo mooi, hopelijk lukt het deze keer wel.
    We hebben dinsdagavond het bad al klaargezet. Bij de oudste dachten we dat we nog een maand hadden, maar toen kwam ze al met 37 weken, tijdens de bevalling het bad nog opzetten, bed moest nog op klossen, vluchttas was nog niet ingepakt, daarom bij de tweede alles klaar met 36 weken (en die bleef zitten tot de uitgerekende datum).
    Daarnaast staat het bad nu in de kamer van de oudste, als de bevalling 's nachts begint, hoeven we haar alleen maar even in een andere kamer te leggen en kan het bad gevuld worden.

Nu ook nog lang niet alles klaar, heb vanmiddag eens opgezocht wat je ook alweer in huis moet hebben voor een thuisbevalling, moeten we ook nog wel wat voor halen. Vluchttas heb ik ook nog niet klaar.

Zijn jullie het al zat? ik vind het eerlijk gezegd jammer dat de laatste paar weken zijn aangebroken en de zwangerschap op zijn eind loopt. De eerste helft kan me niet snel genoeg gaan, daar vind ik geen bal aan, maar vanaf ± 20 weken vind ik het leuk worden. De bevalling van de oudste overviel me echt, voor mijn gevoel waren de laatste loodjes nog niet eens begonnen en toen kwam ze al. Bij de tweede genoot ik ook nog volop van de zwangerschap. Heb er ook geen problemen mee als deze baby ook nog een tijdje blijft zitten.

Soto likes this.
  6. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Ben nog bezig met m'n vluchttas, wil morgen afmaken (want zondag trip door het land).

De klossen blijken niet te passen niet onder ons Malmbed van de Ikea :confused: Dus morgen gaan we langs supermarkten op zoek naar lege bierkratjes...

Als dat niet lukt gaat er een 2e matras op. Het is niet anders.

Nee ben het beslist niet zat. Af en toe wat ongemakkelijk misschien, maar ik geniet met volle teugen van elk schopje en duwtje <3

Soto likes this.
  7. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

Feb 16, 2012
    2,037
    517
    113
    Ooh herkenbaar die voeten vooral eind v d dag!
    Ben t nog niet zat maar merk ook dat ik wel nieuwsgierig ben en Mn lijf weer terug wil! Vind t wel gek t is de laatste keer dus wil er nog extra van genieten!

Soto likes this.
  8. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Ik heb bijna een maand weeën, ik ben het al minstens zo lang zat :o:

9. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Ik ben het echt zat.. ik wil mn lijf idd ook weer terug. En mn bekken doen zo’n pijn :( Tuurlijk geniet ik wel van de bewegingen in mn buik hoor! Maar sinds een week vind ik zwanger zijn een stuk minder leuk. Morgen mag ie komen wat mij betreft! :)

10. LoPi

LoPi Bekend lid

Mar 7, 2012
    520
    278
    63
    Female
    omgeving Deventer
    Ik heb inderdaad zelf klossen op mijn werk laten maken voor ons malm bed. Ik heb ze er nu nog niet onder. Voor de kids zo onhandig.

MLady and Tommi17 like this.
  11. Tommi17

Tommi17 Actief lid

Apr 19, 2018
    286
    327
    63
    Female
    Hier alles bijna klaar. Alleen maar hier en daar een beetje dingetjes rechttrekken....

Ik ben zo veel mogelijk aan het genieten en ik vind zo bijzonder wat met mijn lichaam gebeurd. Aangezien dat de kans heel groot is dat ik in de volgende zwangerschap alweer volledig bedrust moet houden, ik denk niet dat mijn man nog een keer wil proberen. Tenzij hij alles vergeten is op het moment dat onze bengel geboren wordt :thumup::D. Het is toch pittig voor alle twee zo een zwangerschap.
    Dus genieten zoals het hoort bij de eerste en laatste keer ;):thumup:

Mijn nagels zijn gelakt en mijn outfits voor de zwangerschapshoot klaar. :)

Soto, MLady and Palmpje like this.
  12. Tommi17

Tommi17 Actief lid

Apr 19, 2018
    286
    327
    63
    Female
    En nu iets anders die niet met de zwangerschap te maken heeft. :D
    Dit is mijn Mr.Tommi :) die de hele dag door mij gezelschap houd ;)
    20180713_205808.jpg

Soto, DN2017, Envy91 and 3 others like this.
  13. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Ahhhh wat een mooierd!!

Tommi17 likes this.
  14. Talithaaa

Talithaaa Fanatiek lid

Nov 13, 2017
    1,239
    1,170
    113
    Female
    Hi! Sorry ik lees meestal 1x per week bij op het forum. Vorige week zaterdag had ik onverwacht mijn babyshower! Echt zo lief!

Verder was de kleine rustig zondag en maandagochtend ook nog steeds. Normaal beweegt hij erg veel en nu voelde ik hem een stuk minder. Ik heb toen de verloskundige gebeld en kon direct erheen om alles te checken. Zit gelukkig lekker dichtbij het werk. Ik kreeg meteen een echo en alles was goed. Hij lag alleen met z’n rug aan de andere kant dan ik gewend ben en daarom voelde ik hem minder. Verder meteen de groei etc. bekeken en dat was helemaal in orde.

Woensdag nog een keer naar de verloskundige, ook nog voor de bevalinformatie. Toen kregen we een extra echo, gewoon omdat het leuk is. Mijn vriend was maandag namelijk niet mee. De kleine ligt ook al wat dieper in mijn bekken en z’n rug weer aan de gebruikelijke kant. Ik voelde hem vanaf dinsdag ook alweer zoals vanouds.

Afgelopen donderdag weer zwangerschapsyoga gehad en ook een geweven draagdoek mogen proberen. Lijkt me voor straks erg fijn!

En gisteren had ik mijn laatste werkdag, dus nu heerlijk eindelijk verlof! Ben er ook wel aan toe. Blijk nu trouwens ook carpaal tunnel syndroom te hebben gekregen. Mijn handen gaan slapen in de nacht en heb ook wat minder kracht. Ik begin dus denk ik echt vocht vast te houden.

Soto, Tommi17 and MLady like this.
  15. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    @Tommi17, veel plezier met je zwangerschapshoot.
    @Talithaaa, fijn dat je maandag direct terecht kon bij je vlk en alles goed was.
    Carpaal tunnel syndroom is echt heel vervelend. Ik had het bij de tweede vanaf 6-7 maanden, heb toen polsbeschermers (gewoon die je voor skeeleren kunt gebruiken) omgedaan 's nachts zodat de toevoer van en naar mijn handen optimaal was, het dove, tintelende gevoel in mijn vingers werd er wel een stuk minder door. Mijn polsen bleken 'dubbel te liggen tijdens het slapen, want niet bevorderlijk is. Na de bevalling was het vrij snel weer over.
    @Palmpje, ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent als je zo'n last hebt van je bekken. Ik hoop dat hij snel komt.
    @Viviennee, jouw eerste dochter was ook aan de vroege kant toch? Lijkt me best heftig, een maand lang al weeën.
    @MLady, balen dat de klossen niet onder bed kunnen. Wel goed dat je alvast getest hebt, wij zouden er bij de oudste dus tijdens de bevalling achter zijn gekomen. Mijn vlk gaf als tip om bijv. een plank (of iets anders dat hard is) bij de hand te hebben als er 2 matrassen op elkaar liggen (wij hebben nu een boxspring). Je zakt dan iets dieper weg omdat het zo zacht is en dat maakt het hechten wat lastiger.

Ik kwam gisteravond een jongensnaam tegen, waarvan ik dacht "dat is em". De jongensnaam die we hadden, hebben we alleen al 3,5 jaar en zijn we helemaal gewend, dus we zijn (nou ja, ik) nu zo aan het twijfelen. Mijn man zei, onthouden we die voor de volgende:|. Maar ik denk dat ik em toch nog een paar keer laat vallen. Bij onze tweede kwam hij met 39+5 met een andere meisjesnaam, dus ik vind dat ik nog best op tijd ben met een andere jongensnaam op 37 weken:roflmao:. En anders net als bij onze dochter, dat we na de bevalling pas beslissen (en wie weet is het weer een meisje, dan is de naam wel gelijk duidelijk).

Fijn weekend allemaal!

Soto, Tommi17, MLady and 1 other person like this.
  16. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Wij zijn onze voedselvoorraad trouwens aan het vergroten. Wonen erg dicht bij de supermarkt, dus dat is onze voorraad normaal gesproken. Onze tweede kwam op de ochtend dat we altijd boodschappen doen, dus daar was (gek genoeg) niet van gekomen, zaten we 's avonds zonder eten. Gelukkig was mijn zus wel helder en heeft pizza's meegenomen.
    We zorgen nu dat we wat dingen in huis hebben die niet snel over de datum gaan, snel klaar zijn en in de diepvries hebben we ook wat bakjes met maaltijden.

Heb woensdag nog een bruiloft. Heb er totaal geen zin in, wat volgens mij 'iedereen' weet, behalve het bruidspaar, die hebben nogal een bord voor hun kop. Daarnaast trouwen ze redelijk in het geheim, alleen de genodigden weten volgens mij dat ze gaan trouwen. Maar ik heb geen kaartje (met uitnodiging) gekregen, ben alleen mondeling uitgenodigd. Mijn zus heeft een heel andere tijd in haar hoofd dan ik (waarschijnlijk klopt die van haar, want zij is niet zwanger en dus een beter geheugen), maar weet dus ook geen adres.
    Misschien is het bruidspaar er al vanuit gegaan dat ik toch niet kom en vonden ze het daarom niet nodig om tijd en adres te laten weten. Dacht eerst, ga ik gewoon 'even' bevallen op die dag, beste excuus om niet te hoeven gaan, maar ze gaan daarna 2 weken op huwelijksreis naar een plaatsje 6 km hiervandaan:( zodat ze snel (en vaak?) op kraambezoek kunnen komen. Heb daar ook totaal geen zin in of behoefte aan.
    Probeer me er niet al te druk over te maken, zit wel te hopen dat ik beval als zij weer naar huis zijn (dan is het 2 uur rijden) zodat eerst de leuke mensen op kraambezoek kunnen komen, maar ben er af en toe strontchagrijnig van.

17. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    O ja, je shoot! Veel plezier!

Tommi17 likes this.
  18. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Tommi17 likes this.
  19. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Je hoeft toch niet te gaan, en ze al helemaal net na de geboorte niet meteen binnen te laten :eek: Deze tijd draait om jou en de baby, hoor :thumup:

Soto and Tommi17 like this.
  20. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Au! Dat klinkt niet fijn! Is het inmiddels wat afgezakt?

Ik ga in het ziekenhuis bevallen dus het bad staat al voor me klaar, als het niet bezet is. Een badbevalling lijkt me geweldig naar vind het wel eng dat ik het zonder pijnstilling ga doen.

Als het echt niet gaat ligt er een ruggenprik klaar en wordt de kleine ook op het droge geboren.

Tommi17 likes this.

Share This Page