Oei je geduld wordt op de proef gesteld! Ja stom hè. En dan heb je nog geen rust omdat je maar loopt te malen. Toucheren vind ik echt niet fijn! Gaan ze dat de komende tijd vaker bij jou doen? Kuurtje en paracetamol. Bloeding onverklaarbaar.
@Tommi17, je cerclage eruit vandaag! Ben zo benieuwd of je gelijk weeën krijgt en je de eerste bent die gaat bevallen. Ik vind het bijna jammer dat ik vandaag een dagje weg ga (nou ja, alleen middag, 's ochtends eerst nog een groeiecho) kan ik niet lezen of er iets bij je gaat gebeuren. Onze oudste zat gisteren voor de commode en zag een pakje wat ze wel heel mooi vond voor de baby; lichtroze. Ze had het echt even moeilijk; ze is er van overtuigd dat ze een broertje krijgt (en wil dat graag) en dit is voor een zusje en dan ligt er zo'n leuk pakje, dat paste niet bij haar "overtuiging". Heb daarna de blauwe kleertjes die ernaast liggen laten zien, die vond ze ook mooi (maar zag haar blik toch nog wel even naar het roze pakje gaan). 's Avonds zat ze met een speeltelefoon te bellen, horen we haar opeens zeggen "Hoe heet de baby?" En vervolgens allebei de jongensnamen zeggen. Gelukkig is ze door haar slechte mondmotoriek (heel) slecht te verstaan voor anderen, maar voor ons dus wel. Is ook wel onze eigen schuld, we hebben de namen (ook de meisjesnaam) met haar geoefend zodat ze die straks redelijk herkenbaar voor anderen kan zeggen, maar stond nu wel even raar te kijken.
@Tommi17 succes vandaag!!! Onze oudste is 4 en we hebben expres de naam nog niet verteld (ja, de roepnaam hebben we al een paar weekjes en sinds gisteren ook de tweede naam). Nu verzint hij zelf de hele tijd namen: lula, lowa, ... Allemaal onbekende namen. Als we zeggen dat het een verrassing is welke naam we hebben gekozen zegt hij dat we het hem wel in z'n oor mogen fluisteren. Hij houdt het wel geheim (echt niet). Gisteren zei hij nog dat hij niet van verrassingen houdt. Gisteravond partner avond van zwangerfit gehad. Handig om weer even alles nog eens te horen. En vannacht weer twee uur wakker gelegen. Nu richting opstaan en richting ziekenhuis: glucose tolerantie test, bah!
Zo, wat vies. Ben nu misselijk in het ziekenhuis op ronde 3 van het prikken aan het wachten. Dit was eerste zwangerschap zonder glucose tolerantie test (vorige keren preventief ivm BMI, deze zwangerschap 10 kg lichter ingegaan), maar toch niet. Gelukkig wonen we dicht bij het ziekenhuis dus ik ben lekker lopend. Boek mee en telefoon, dus genoeg vermaak, maar heb dorst en wil wat eten tegen de misselijkheid. Ik kan morgen al bellen voor uitslag, ben benieuwd.
Is toucheren in jullie ervaring pijnlijk? Ik dacht nl. dat het in principe geen pijn mag doen en dat als je wel pijn hebt, je dat aan moet geven zodat de vk even kan wachten tot de pijn is weggetrokken..?
@Tommi17 Heeeel veel succes vandaag!! Ben echt ontzettend benieuwd of het vandaag op gang gaat komen @LoPi waarom nu nog zo’n test? Wat het heeft het nu nog voor zin dan? Wanneer gaat de vk voor het eerst toucheren? Is nog nieuw voor mij
Nee, niet echt pijnlijk. Wel vervelend. Maar ja, als je met 35 weken s nachts in t ziekenhuis ligt te weeën en ze checken, dan is dat sowieso anders dan wanneer je vk thuis langskomt omdat het misschien begint met 37/38/39/40 weken of zo.
@MLady ik vond het pijnlijk, ja. Om het even bruut te zeggen; het voelt vandaag of ze haar hele vuist er in heeft geduwd. Ik denk trouwens dat de pijn komt doordat je niet helemaal ontspannen bent en ze moeten natuurlijk best diep voelen.
Ik ben alleen tijdens de bevallingen getoucheerd, voelde vervelend en wat gevoelig, maar vond de weeën pijnlijker, dus toucheren viel mee, maar weet niet hoe dat is als je voor de bevalling wordt getoucheerd. Daarnaast had ik het geluk dat ik snel bevallen ben en bij beide bevallingen maar 1x getoucheerd ben. Bij de oudste met 3 cm, en 2 uurtjes later bevallen. Bij de tweede had ik 4 cm. en was ik een uur later bevallen, dus toen hadden de vlk's verder ook niet veel mogelijkheden om nog eens te toucheren. Ik dacht altijd dat als je ging persen er ook gecontroleerd werd of je echt volledige ontsluiting hebt, maar dat konden deze 2 vlk's aan mij zien/merken, dus dat was niet nodig. Tijdens de bevalling 'zakt' je baarmoederhals ook naar beneden waardoor toucheren 'makkelijker' wordt omdat de vlk er beter bij kan. Voor de bevalling ligt de baarmoedermond/hals verder naar achter en moeten ze dieper 'wroeten' om er bij te kunnen wat pijnlijker kan zijn. Verder proberen om te ontspannen (diep uitademen, dan ontspant de boel beneden). O bah, ronde 3 is toch de laatste 'prikronde'? Heb je wat eten en drinken meegenomen om na afloop op te eten/drinken? Hier vannacht ook (weer) wakker gelegen, daarom mijn nachtelijke berichtje.
@Palmpje Als ik zwangerschapsdiabetes heb, verklaart dat de grote van het kind en gaan ze dat goed in de gaten houden (en krijg ik dieet verwacht ik). @Korenbloem86 Ronde 3 is idd de laatste ronde. Niets meegenomen, was van plan thuis te eten/drinken (5 minuten lopen), maar haal toch een broodje in het ziekenhuis.
Er werd bij vorige echo (vorige week) geschat dat ze 4 kg bij 40 weken weegt. Dat is een sprong in haar eigen curve (vergeleken met 16 & 20 weken) en heel wat meer dan haar broers. Vandaar nu gtt en volgende week nieuwe groeiecho. Aan mijn buik voelt de VK overigens geen grote baby of grote sprong in groei. Dus ik maak me er nog niet druk om.