Wat zal dat heerlijk zijn na die lange periode van bedrust!! Hoe gaat het nu? Nog verandering gevoeld? Na overleg met de verloskundige wacht ik de uitslag van het onderzoek even af (volgende week donderdag) en dan zorgt zij ervoor dat ik een andere gyn krijg en dat er een melding wordt gemaakt van dit alles. Ik heb nog telefonisch consult gehad, de informatie was inderdaad onjuist en de huidige richtlijnen zijn zo dat als je gbs draagster bent en de bacterie is actief, dat je dan met een AB infuus moet bevallen. Het is alleen nog even kijken of we gewoon afwachten tot de kleine zich uit zichzelf aandient of dat ik ev ingeleid wordt. Bij nr 3 kan het snel gaan en het ziekenhuis ligt niet om de hoek. Daarnaast had ik bij de andere 2 kids geen regelmatige weeën, dus vind ik het lastig om in te schatten wanneer ik moet bellen. Dus dan kan het zijn dat ik niet op tijd in het ziekenhuis ben om het infuus nog te krijgen. Maar dat moeten we allemaal nog bespreken. Vannacht trouwens weer voorweeën gehad, maar ik heb om 11:30 afspraak bij de vk, dus dan kan ik dat meteen even doorgeven. Zijn er verder nog dames met veel/vaak voorweeën? Ben echt benieuwd wanneer de eerste baby wordt geboren van deze groep!!
Bizar hoe het dan gelopen is zeg, goed dat je vk er voor je achteraan gaat, superfijn! Ja kan me voorstellen dat dat een beetje spannend is. Mijn schoonmoeder beviel van haar 2e (mijn man) na 3,5u weeën en 15 minuten persweeën, dus ja het kan idd enorm snel gaan na je 1e. Fijn dat je het gaat bespreken Nee ik volgens mij niet. Wel soms ineens nog steeds een keiharde buik maar sinds ik met verlof ben is het veel rustiger. Wel draait ze nog steeds af en toe van links naar achteren met haar kontje, dus ze kan vast komen te liggen als sterrenkijkertje... dat zou ik minder vinden... afwachten!
@Soto Wat ik me nou steeds afvraag hè? Je nick klinkt Aziatisch... heb je Aziatisch bloed? En verder: ik ga zo lekker naar de kapper! Deze doet altijd van die heerlijke hoofdmassages.... <3 En ik hoop voor volgende week nog een pedicure-afspraak te kunnen maken... lekker nog ff verwennen. Meer die nog zulke plannetjes hebben??
Gister weer weinig bewegingen gevoeld dus weer even aan de ctg gelegen. Alles was goed maar had opvallend veel harde buiken. Vorige keren aan ctg ook wel maar minder heftig en ook niet goed te zien op de ctg. Dit keer dus wel! Kwam gewoon paar keer tot en over de 80. Das best flink toch? Of zegt dat niets? Zolang ze geen pijn doen zegt het niets zei de arts. Maar zijn dit dan voorweeën? De harde buiken met deze intensiteit heb ik elke avond eigenlijk wel.
Bij sommigen wordt er helemaal niets geregistreerd terwijl ze echte weeën hebben, dus denk dat dat zeker niet altijd iets hoeft te zeggen. Bij mij registreerde er ook nooit iets. Kan gelukkig wel zijn dat je voorwerk de boel vast wat gereed maakt, dat is wel fijn
Eerlijk moet nog aan wennen, moet psychisch nog omschakelen. Bijna 20 weken plaat gelegen met een strikte rooster en nu opeens mag ik zitten, een blokje omlopen , in de keuken bemoeien ...... Ik ben nog aan het zoeken wat ik mag/kan/moet/wil.... als ik te lang zit dan krijg ik een deep schuld gevoel dat ik niet goed bezig bent voor mijn kindje en daarna herinner ik me dat in wel in de veilige weken ben en dat ik wel in de stoel mag zitten als dat fijn is Ik merk nu dat ik wel wat slijm verlies heb en dat maakt me wat onzeker. Tot nu toe niet gehad maar misschien dat kwam door de cerclage. Hebben jullie dat ook?
Wat fijn dat de verloskundige voor jullie goed haar best doet want dit is zo frustrerend. We waren een keer door onze begeleidende gynaecoloog gefeliciteerd met 12 weken zwangerschap terwijl ik 1,5 geleden een miskraam had gehad..... Hier ook af en toe een rommelige buik, maar het valt in principe mee. Morgen krijg ik een CTG scan dus ik ben benieuwd ....
Wat leuk! Heel veel plezier! Ik vind het zo heerlijk bij de kapper ! Ik zou ook naar de kapper willen maar ik durf het niet. Ben bang dat de vliezen daar breken
De gynaecoloog zei dat ik wat ontsluiting heb 1 á 2 cm..... heb ik dan nog een prop? De slijm is wat dik maar elastisch en is niet echt wit. Maar ik denk dat de kleur heeft een beetje te maken met wat bloed verlies ( had wel wat toen de cerclage werd verwijderd
Ja, kan wel denk ik hoor. Wat lichtbloedverlies kan ook bij slijmprop horen, en je kan het in delen verliezen.
Eerlijk ik heb geen idee. Ik ben zelf ook aan het puzzelen. .... Vorig jaar met 24 weken werd ik ingeleid en ik begreep dat nu toch totaal anders is.....
Vanochtend een heerlijke massage gehad. Daarna kinderen opgehaald. 1 is bij vriendinnetje aan het spelen en de ander ligt te tukken. Nu dus weer lekker rustig. Straks wel even eten alvast maken, want manlief is pas laat thuis (vakantie borrel). Net nog even naar mijn werk gebeld. Ze hebben alles onder controle (na volgende week zijn we drie weken gesloten, dus volgende week druk met bestellingen de deur uit krijgen). Zo zit ik wel lekkerder, ik had dat toch nog een beetje in mijn hoofd. Hier rommelt het nog niet echt. Ze is voldoende ingedaald om niet meer te hoeven liggen bij brekende vliezen. En ligt dus ook goed! Zondag en maandag nog een familie weekend. Maxi cosi voor zekerheid wel mee.
k Heb ze hier juist de hele dag door en s avonds wordt het steeds rustiger :') Maar op sommige momenten echt zooooo erg dat ik t herkende van Juju's bevalling. Maar toch niet. Dus toch voorweeën. Zeg het maar.
Ohh die warmte!! Hier in t zuiden is het echt niet te doen hoor. Weet niet hoe het bij jullie is? En die vooruitzichten En zo bewolkt is het dus echt niet.. Ik ga ff in t zwembadje afkoelen!