Gronings accent vind ik idd verschrikkelijk haha. Zelf heb ik familie in Overijssel wonen en kan daar al niet tegen. Haags accent vind ik weer geweldig
Gelukkig maar, anders had ik je uit de groep moeten zetten Oooh ja, dat vind ik ook mooi man. Zoals Willy en Barbie haahahah, prachtig.
Oh en heel veel Groningers die continu ja zo middenin een zin zeggen!!! Ik zeg gelukkig geen eigenlijks
Jaa gefeliciteerd een meisje!! Hahah groningen is een super stad, willen hier ook zeker niet weg. Eigenlijks zeg ik ook niet. Ben sowieso niet heel "grunnegs/grunnings" opgevoed met Indische genen haha!!
Mijn man heeft ook een hekel aan dat Gronings accent. Ik kom echt uit een boerengat en ik merk dat als ik moe ben of als ik even terug ga naar mijn ‘hometown’ dat ik wel last heb van mijn accent.. ontzettend knauwen en de aaaa en eeee. Maar op mijn werk hoog Hollands en is mijn accent schijnbaar niet hoorbaar. Man is er trouwens van overtuigd dat alle mannen hier hun vrouw aan spreken met Mien Wiefke. Dus dat zegt hij met zijn Haags accent steeds tegen mij. Heb al tig keer uitgelegd dat echt niemand dat zegt
Yaay, je voorgevoel klopte!! Zo leuk Gaan jullie het nu leuk wereldkundig maken? Of houden jullie het geheim? En hoe groot was je beebje, alles goed? Neuh, ik voel me overal wel thuis. Ben opgegroeid met lange afstanden afleggen (moeders familie in N-Brabant) dus ik tuf net zo makkelijk van hier naar Frl Maar in de praktijk komt het erop neer dat we elkaar soms 2x in 1 maand zien en soms 2 maanden niet. Het gaat daar om 3 verschillende woonplaatsen (broer, zus en ouders) en hier om 1. Ik ben dus de mafketel die ver weg is gaan wonen Nu we steeds meer kleintjes hebben zien we elkaar gelukkig vanzelf vaker (meer verjaardagen ). Manlief komt van origine uit noord holland, zijn ouders wonen daar nog, maar zijn zus is gaan wonen onder de rook van Rotterdam. We zijn het rijden dus wel gewend en hebben niet zo de behoefte om dichterbij te gaan wonen. Hoe heeft je lief zijn verhuizing 13 jaar geleden aangepakt? Eerst een woning gevonden in grn en verhuisd, en toen baan gezocht en gevonden? Of eerst baan en toen huis? Lijkt me zo lastig tenzij je bij iemand kunt intrekken ofzo... Jaaa.. studentenleven! De keiweek, fout (met stro op de vloer om al het bier te absorberen) bij de Blauwe Engel, alternatief bij Vera, verderop naar die Engelse (of Ierse? Hoe heet die ook alweer... pub, poolen bij Santana (dacht ik) en uiteraard snacken bij de febo Ik vind alle accenten juist geweldig! Toch briljant dat we in zo'n klein land zoveel lokale verschillen kunnen hebben?! Ik woon al sinds 98 niet meer in Frl en sinds 2002 niet meer in Grunn OMG ik woon al 16 jaar in ZH! #realitycheck Mijn accent was ik schijnbaar al heel snel kwijt, want in 2005 dacht men dat ik uit Utrecht kwam Zeg je dan ook moi ipv hoi Ja volgens mij ook?! Of is dat iets wat stadjers zeggen