Ah leuk he om alles klaar te zetten Weet je ook dat ze max 2 uur per dag in allerlei voorgevormde zitjes mogen? Incl Stokke, cosi, wipstoeltjes ed.
Per dag? O ik dacht max 2u achter elkaar en dan een tijdje pauze... Mijn fam woont op 2u maxicositijd rijden, dan zou dat betekenen dat ik altijd bij ze moet blijven slapen? Dat deden ze ook niet toen zij hierheen kwamen en hun kinderen nog in de maxicosi pasten... Ik zal me er nog eens in verdiepen. Maar ik wist idd wel bijv ook met wipstoel dat je er goed op moet letten, thx
Niets geks aan toch? Ik denk dat een natuurlijke bevalling langzaam op gang komt terwijl je bij een inleiding en plots in zit. ( dat is wat ik denk hoor, ik weet het niet) En jij moet het doen. Dus als jij pijnstilling nodig hebt, dan is dat zo! Spannend allemaal hoor.
Nah, als je elke dag op bezoek zou gaan misschien wel ja, maar een keer kan het niet zoveel kwaad hoor. Als je langer rijdt idd pauze tussendoor, maar als het een half uur langer is zou ik alsnog gewoon doorrijden. Een uur langer zou ik wel pauze doen Ik wist het in het begin ook niet.
Vk gaf aan achterelkaar. Heb dit ook nagevraagd omdat de schoonfamilie op 2,5 uur afstand rijden woont. Het is ook niet erg als hij 1 dag iets langer zit. Als je dan op andere dagen maar beperkt.
Morgen is het 4 augustus. Op onderstaande foto geeft de kleine duidelijk aan dat hij op 4 augustus komt . Ik wacht weer af.
Het is allebei. Die houding is niet goed voor hun rug en nek, dus als je 2 uur rijdt zou ik baby daarna alleen nog neerleggen en niet meer in stoeltjes doen.
Je hebt ook reiswiegen voor in de auto. Hebben wij gebruikt voor vakantie toen Chris een half jaar was. Dan kunnen ze gewoon liggen. Je kunt ze bij ANWB huren, maar als je hem vaak nodig hebt voor lange stukken misschien nog idee als kraamcadeau (of bijdrage voor).
Hoe lang mag je baby in een Maxi-Cosi zitten? (...) [N]et als volwassenen moeten baby’s voldoende kunnen bewegen. Zit je baby lange tijd in één houding, dan krijgt hij niet de mogelijkheid om zijn motoriek en arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Daarom is het advies om je baby niet langer dan twee uur achter elkaar in het autostoeltje te laten zitten. (...) Op vakantie, wat nu? Ga je op vakantie of een dagje weg, dan is de kans groot dat je baby langer dan twee uur in het autostoeltje zit. Gebeurt dit een enkele keer, dan is dit niet erg en niet meteen schadelijk. Wel is het verstandig om je baby elke twee uur even uit de Maxi-Cosi te halen en hem minstens een kwartier vrij te laten bewegen op een speelkleed of in een reiswieg of campingbedje. (...) Bron: Ouders van nu
Klopt en ik had begrepen dat je bij een inleiding vrij veel kans hebt op een weeënstorm , dat lijkt me echt heftig!