Oh ja dat zou idd een super moment zijn!! Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen? Net de laatste cursus gehad en daar zeiden ze dat als je gestript wordt, je het beste kan vragen of de vk bij je thuis komt zodat je dan gelijk volledig kan ontspannen. Moest gelijk aan jou denken Ik denk het nog niet. Denk met 41 weken..
Goeie tip! Zal er van t weekend om vragen. Lijkt mij ook erg fijn idd om thuis gestript te worden... Ml vindt eigenlijk een fijner idee om sowieso naar zkh te gaan. Ik heb er ook geen bezwaar tegen dus we kiezen in principe voor zkh bevalling. We wonen er ook niet ver vanaf, maar paar minuutjes met de auto. Mocht het nou heel snel gaan en heel soepel dan hoef ik er niet per se heen maar dat zien we dan wel weer. Heb begrepen dat ik altijd nog van gedachten mag wisselen. En jij?
Hetzelfde als jij. In principe ziekenhuis maar mocht het niet meer lukken omdat het te snel gaat dan thuis.
@Tommi17 hoe gaat het? Wanneer hebben jullie de fotoshoot bij Astrid? Ik hem m dinsdag Heb er echt veel zin in
Heerlijk zon koele nacht merk dat ik echt stukken beter heb geslapen! Hoe vandaag afspraak vk vanmiddag hopelijk kunnen ze strippen hoewel ik er niet te veel Van verwacht bij de andere twee ben ik ook vaker gestript Hoest bij de rest?
Hé dames.. Hier even een klaag berichtje vanaf mijn kant.. heb echt alles bij elkaar tegen lijkt het wel. Naast de afwijking waar beeb mee geboren is.. (zie fb) Eerst hadden we spruw vorige week. Van het weekend heb ik galaanvallen gehad. Zaterdagavond de eerste, anderhalf uur.. ml had huisartsenpost gebeld want ik krioelde over de grond van de pijn. Dus die kwamen langs en hebben de diagnose galaanval/galkoliek gesteld. Achteraf heb ik het ook twee keer (ietsje minder heftig) in mijn zwangerschap gehad. Maar toen zei de vk dat het pijn was van organen die aan de kant gedrukt werden. Van de huisarts pijnstilling gehad voor als t weer kwam. Volgende nacht weer raak. Drie en half uur. Pijnstilling werkte haast niet.. en dan moest ik dus ook voor beeb zorgen, bv geven. Volgende dag eigen huisarts gebeld dat ik met spoed van die galblaas af wil omdat die aanvallen echt niet te doen zijn. Maar dat kan dus alleen als er iets ontstoken is, dus dan zou ik koorts tijdens een aanval moeten hebben. Wat niet het geval is. En anders doen ze het 6 weken na de laatste aanval op zn vroegst. Dus ik gezegd dat ik een echo wil om te zien wat ik nog kan verwachten, maar daar is dus een wachtrij voor.. daarnaast bloed laten prikken. Uitslag was dat mn lever waardes goed zijn en licht verhoogde ontstekingswaardes maar dat kan bij wijze van ook komen door n verkoudheidje ofzo. Nu gisternacht een aanval gehad van haast 7 uur. Ik kan dit echt niet nog een keer krijgen.. zit er dwars doorheen. Daarnaast heeft beeb zo veel pijn van de voeding. Dat hij de hele nacht letterlijk ontroostbaar is. Helemaal rood, wild aan het maaien met zn armen, zn lichaampje aan het strekken. Heeft ook veel de hik, alleen maar spuitluiers.. zo zielig! We hebben hem omstebeurt vast (overeind of met zn buikje ergens op leunend) maar het helpt hem niet. Soms doen hij uitgeput 3 minuutjes zijn ogen dicht, maar dan begint het weer opnieuw. En dat dus vanaf de voeding begin vd aaf tot vroeg in de ochtend. Overdags is het met kwartiertje opgelost meestal.. En dan denk je alles gehad te hebben. Lig ik sinds gister met hoge koorts in bed. 4 dekens nodig en dan ril ik nog. En nu weer zonder deken want nu juist het tegenovergesteld, z w e t e n .. Ik heb dus borstontsteking, au! Hoop zo dat alles wat ik eraan doe ervoor zorgt dat het heel snel over is.. Zoo dat was mijn klaagzang. Hoop dat de andere kraamvrouwen het beter hebben!
Heeft hij zoveel pijn van de bv? Of krijgt hij nog wat anders? Echt rot van die galstenen, ik ken het. Kreeg op een gegeven moment gelukkig morfine mee naar huis en mocht wel gewoon mijn galblaas eruit laten halen. Wat hier trouwens het beste helpt tegen kramp is je handen onder de beentjes en dan omhoog en omlaag bewegen steeds. Je kan ook een kip kep woller aanschaffen, is zon baby pittenzak, en op het buikje leggen. Warmte schijnt te helpen. Badje dus ook. Hoor ook altijd dat het goed helpt om ze op hun buik op je onderarm te leggen, met het hoofd in je hand.
Oh, en inbakeren of de piep. Alleen moet je daarmee oppassen met bvbaby's dat ze daardoor geen voeding overslaan.
Vreselijk @Gloriosa !! Hier kun je altijd je verhaal dumpen hoor! Fijn dat je zoveel tips hebt @Viviennee ...
@Gloriosa wat een pech, dat is niet wat je wilt. Bij Bas heb ik eerst zuivel laten staan, dat hielp wel wat. En we gebruikten cinababy tegen de krampjes (geen infacol, want dat kan het juist verergeren). Eerste nachten om en om wacht gehouden en half rechtop Bas vastgehouden. Heb je al advies van een goede lactatiekundige? Wat beteftb je eigen pijn. Ik ken het niet, maar heel veel sterkte. Probeer overdag zoveel mogelijk rust te pakken. Als baby slaapt, jij ook. Accepteer alle hulp die je aangeboden krijgt. En huishouden kan echt wel blijven liggen. Het is belangrijk goed voor jezelf te zorgen en rustig aan te doen.
Hier nog steeds alles rustig. Vanochtend naar IKEA geweest met mijn moeder. Kids voor laatste keer naar gastouder, die gaat drie weken op vakantie. Volgende week zijn ze de hele week thuis, maar ik kan wel opa's en oma's inschakelen. Daarna weer beetje peuterspeelzaal en bso. Maar hopelijk is zusje er dan ook, zodat mijn man er ook is (zijn vakantie mag hij in laten gaan wanneer we willen).
@Gloriosa jeetje dat meen je niet!! Geen wonder dat je er doorheen zit! Wat heftig. Dit hou je niet vol. Ze moeten je toch helpen?
Van de borstvoeding inderdaad! Thanks voor alle tips. Melkproducten even skippen gaan we sws proberen. Ik eet erg veel yoghurt namelijk.. Sommige dingen doen we al maar lijkt nog niet helemaal te helpen.
Hihie door de koorts lig in nu volledig op bed. Ben al bijna te duizelig om naar t toilet te lopen. Gelukkig heeft manlief nog vakantie, maar volgende week loet hij na 3 weken toch echt aan de slag.. geen idee hoe we dat dan gaan doen. Cinababy gaan we kopen, ben benieuwd.
Heb nu HA gebeld dat ik echt zelf een spuit in huis wil voor aanvallen snachts.. hoor straks of ze dat akkoord vinden, hoop het zo. Om nu snachts naar de HAP te moeten (25 min rijden) is echt een te grote stap met pijn en dan ook nog beeb mee..