Is toch gek he, wat is dan het biologisch voordeel om net wat meer mannen te hebben? Heb ook wel eens gelezen over gebieden waar ze een tekort aan juist mannen of vrouwen hadden :')
Ja heb ik ook gelezen. Maar ook dat na een oorlog er meer jongens geboren worden. Dat vonden we zo gek! Hoe kan dat nou. Maar eigenlijk begrijp ik dat nu wel. Gaat erom dat de man bepaalt wat het geslacht wordt. En je hebt van die gezinnen waar steevast meer jongens worden geboren dan meisjes. Daar is het jogenschromosoom dus sterker. Als uit alle gezinnen 2 zoons wegvallen door de oorlog, zijn er vooral zoons over in die gezinnen waarin het mannelijk geslacht sterker is. Want de gezinnen met meisjes en 1 of 2 zoons hebben dan geen zoons meer. Dus van die overgebleven zoons in 'jongensgezinnen' is de kans ook weer groter dat ze meer jongens dan meisjes krijgen. Wat een theorie... maar ik volg m wel. Hoop dat ik het goed uitleg en dat jullie me snappen... Gaat er volgens mij dus om dat onze mannen uiteindelijk het geslacht van ons kindje bepalen
Zijn gewoon egoïstische mannenmakers dus Snap het verhaal niet helemaal though, waarom zijn het dan juist de mannenmakers die over blijven? In een oorlog gaan er wel veel meer mannen dood natuurlijk, alsof die genen dat kunnen ruiken :')
Dus al die tijd dat die man van mij zegt dat zijn genen sterker zijn en hij daardoor jongens ‘produceert’ had hij gelijk? Dat ga ik niet tegen hem zeggen. In het gezin van mijn man zijn ook meer jongens, dus de kans dat hij een jongen zou ‘ krijgen’ was van tevoren al best groot? Of begrijp ik het dan niet goed @MLady
Volgens mij is het wel zo dat vrouwen gemiddeld ouder worden dan mannen. Dus uiteindelijk bestaat de complete bevolking misschien wel uit meer vrouwen.. Ook al worden er meer mannen geboren.
Lijkt me dat je dan zat meisjeskans moet hebben toch? Mijn vriend heeft twee zussen, en wij dus twee meiden straks. Zeg het maar haha Zijn zus heeft twee jongens, maar dat doet er dan niet toe Geen idee hoe haar man in de broers en zussen zit
Als ik naar mijn vaders familie kijk klopt de theorie ook niet. Mijn opa en en oma hebben meer zoons. Maar bij de kleinkinderen zijn de meiden in de meerderheid. Of ik begrijp het gewoon niet goed.
De vader maakt het geslacht. Wij hebben een X-chromosoom weg te geven, en de zaadcel is of X (meisje) of Y (jongen) Vrouwen hebben dus helemaal niets over het geslacht te zeggen. En het schijnt dus dat sommige mannen gewoon veel meer Y weggeven dan X (of andersom), en dat zou dan genetisch bepaald moeten? kunnen? zijn. Dus bij de kleinkinderen van jouw opa en oma is het van belang welke geslacht de kinderen van hun zoons hebben. Hun dochters tellen niet mee omdat zij het geslacht krijgen van hun aangetrouwde mannen.
In dat geval zijn de meiden nog steeds kn de meerderheid. Mijn vader heeft een zoon en een meid. Zijn broertje heeft 3 meiden Zijn jongste broertje heeft 3 meiden, 2 jongens.
En jouw broer? En die 2 jongens? Mijn vader heeft 1 zus, en zelf 3 meiden en 1 jongen. Mijn broer heeft geen kinderen dus kan het hier verder niet testen haha
Jammer is dat, Haha. Is wel interessant om uit te zoeken. Mijn broer heeft geen kinderen. De oudste zoon van mijn oom ook niet. Jongste zoon heeft een dochter.
Wie van jullie komt ook snel aan en heeft de hele dag dorst?? Ik ben er een van.. drink veel dorst gaat niet weg..