Ik heb ook een plastic mapje van de vk en daarin een USB stick. Die word telkens bijgewerkt Beterschap voor alle zieke kindjes
We prikken dan toch niet voor controle? Dacht dat beide prikken waren om ervoor te zorgen dat je volgende kinderen niet ziek worden
Een stick? Hoe hip Toitoitoi morgen @Thea23! Hoe laat had je je afspraak nou ook alweer? (Sorry als je dat al gezegd had...) En @Gloriosa controle!
Ik word geprikt om te zien welke bloedgroep beebje heeft (als die ook - heeft is er niks aan de hand) en om te zien of ik bepaalde antistoffen al heb (of juist niet? ) In het ene geval is een prik voldoende voor en na de bevalling en in het andere geval is een prik niet voldoende. Dan moet ik voortijdig ingeleid worden. Mijn zusje was zo'n lucky bird. Die had die bepaalde antistoffen wel (of niet?? Shit hoe zat het nou) en daarbij stond dus vast dat ze haar kindje zou vergiftigen als ze op natuurlijke manier zou bevallen. Dus die is bij haar 1e kindje al met 34 weken ingeleid (of 33, gos wat ken ik de details slecht) Normaal gesproken heb je dat gevaar niet bij je 1e kindje. En kunnen ze dat gevaar dus ook tegengaan met die prikken. Maar dan moeten ze eerst ook nog uitzoeken of mijn kindje überhaupt een positieve bloedgroep heeft.
Heb jij dit al meegemaakt bij je zwangerschap van Jule, @Viviennee ? Wanneer kreeg je toen die 2 prikken? En wanneer hebben ze nu de bloedgroep van je 2e beeb vastgesteld dan?
Ja, toen hebben ze ons beide getest en bleek ik A- te zijn en zij A+, daarom moest ik in de 27e week of zo een prik en gelijk na de bevalling. Maar dat schijnt dan niet voor haar te zijn geweest, maar voor een volgende zwangerschap. Dus eigenlijk heb ik toen voor Lola geprikt, en zou ik nu moeten prikken voor een derde baby die er niet komt. Dat verhaal wat jij vertelt over inleiden en alles zegt me niks Juist niet met de eerste ook
Weet het niet meer precies hoor, maar dacht dat je na de bevalling van een positieve rhesus antistoffen aan gaat maken, waar een volgende baby dan ziek van kan worden. Volgens mij zou de eerste baby er niet ziek van worden omdat je pas tijdens of na de bevalling in contact komt of zo
https://www.24baby.nl/zwanger/echo/rhesusfactor/ Ah, misschien heeft het met C te maken, en had je zusje dat? "Er zijn verschillende rhesusfactoren. In dit artikel zijn we ingegaan op de belangrijkste: rhesus D-negatief. Informatie in dit artikel geldt echter óók voor rhesus c-negatief, met één belangrijk verschil: er bestaat geen prik tegen de aanmaak van antistoffen door rhesus c-negatieve moeders."
Ja rhesus C is anders zoals ik heb dus.. met 27 wk prik je volgens mij alleen om te kijken of er antistoffen worden gemaakt of niet Over dat papiertje bij mij wordt daarop de afspraken, gewicht, bloeddruk, meting van de buik straks en straks hoe het kindje ligt en of het hartje is gevonden en of je de baby voelt genoteerd. Zal wel even foto bijvoegen zijn van Merano en nu
Mijn oudste heeft positief bloedgroep dus toen kreeg ik prik na de bevalling, zoontje had ook negatief en mijn jongste ook. De jongste en deze zijn van mijn huidige vriend en hoorde laatst toevallig dat ze voor 90% zeker weet dat hij ook negatief is dus dan zal dit kindje ook negatief zijn
Oh ja, mijn moeder heeft wel zoiets van mij zag ik in mijn babyboek, maar ik heb het zelf niet gehad.
@MissFlower, @Sproettie, @Envy91, @Nenna185, @Viviennee Deze folder (download helemaal onderaan) kreeg ik via m'n zusje, wordt een hoop in uitgelegd. Fragmenten waarvan ik denk dat ze nu ff zinvol zijn, maar download de folder vooral zelf om m later nog eens door te kunnen bladeren, mocht het nodig zijn: (Bij de meeste van ons hier, houden ze dus kennelijk 27 weken aan?) Vanaf p 10 wordt uitgelegd wat het scenario is als je resus-antistoffen hebt en je het bloed van je kindje afbreekt (veroorzaakt bloedarmoede en geeft een geel-uitziend kindje), hoe ze je dan in de gaten houden tijdens de rest van je zwangerschap en hoe ze je gecontroleerd laten bevallen. Vooral zelf lezen als je meer wilt weten, allemaal goed om te weten. Mijn zusje was dus een zeer zeldzaam geval: zonder eerdere zwangerschappen had zij de jackpot: resusnegatief met antistoffen. (Niet resus-C maar echt resus-D) Ze kreeg vanaf heel vroeg in de zwangerschap regelmatig echo's om het kindje in de gaten te houden, werd voortijdig ingeleid en kreeg toch nog een licht-gelig kindje. Allemaal helemaal goed gekomen gelukkig
yipp dat ben ik haha, het word steeds rustiger, het is gewoon bizar hoe iemand anders dingen kan zien dan jijzelf. mijn 11 jarige voor lul zetten op Facebook, mij teef noemen naar andere en dat ik op moet passen. Maar ondertussen berichtjes sturen dat hij toch niet zo slecht is? Ik negeer hem totaal. Ik heb hem gezegd dat hij in aug van mij een bericht krijg . En ja ik ben een vrouw die zich aan haar woord hou. Dus inderdaad zal hij van mij een bericht krijgen in aug. En dan zien we wel verder. Maar wat ik zeg, ik vind wat hij gedaan heeft heftig genoeg om geen contact nu te willen Hij is vooral boos, dat hij met de feestdagen niks van mij heeft gehoord en dat ik nogal overtrokken reageer. Maar goed we zijn nu al langer uit elkaar dan bij elkaar geweest. En ik voel mij vooral dom . Dat ik toen zo zwak ben geweest. Om in alle mooie praat te trappen