Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Thea23, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Handig om alvast in de lijst te hebben, ik vraag het me ook steeds af ;)

2. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb ook een plastic mapje van de vk en daarin een USB stick. Die word telkens bijgewerkt:D

Beterschap voor alle zieke kindjes

3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    We prikken dan toch niet voor controle? Dacht dat beide prikken waren om ervoor te zorgen dat je volgende kinderen niet ziek worden

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Een stick? Hoe hip :thumup:

Toitoitoi morgen @Thea23! Hoe laat had je je afspraak nou ook alweer? (Sorry als je dat al gezegd had...:oops:)

En @Gloriosa controle! :thumup:

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik word geprikt om te zien welke bloedgroep beebje heeft (als die ook - heeft is er niks aan de hand) en om te zien of ik bepaalde antistoffen al heb (of juist niet? :$) In het ene geval is een prik voldoende voor en na de bevalling en in het andere geval is een prik niet voldoende. Dan moet ik voortijdig ingeleid worden.

Mijn zusje was zo'n lucky bird. Die had die bepaalde antistoffen wel (of niet?? Shit hoe zat het nou) en daarbij stond dus vast dat ze haar kindje zou vergiftigen als ze op natuurlijke manier zou bevallen. Dus die is bij haar 1e kindje al met 34 weken ingeleid (of 33, gos wat ken ik de details slecht)

Normaal gesproken heb je dat gevaar niet bij je 1e kindje. En kunnen ze dat gevaar dus ook tegengaan met die prikken.

Maar dan moeten ze eerst ook nog uitzoeken of mijn kindje überhaupt een positieve bloedgroep heeft.

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Heb jij dit al meegemaakt bij je zwangerschap van Jule, @Viviennee ? Wanneer kreeg je toen die 2 prikken?

En wanneer hebben ze nu de bloedgroep van je 2e beeb vastgesteld dan?

7. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, toen hebben ze ons beide getest en bleek ik A- te zijn en zij A+, daarom moest ik in de 27e week of zo een prik en gelijk na de bevalling. Maar dat schijnt dan niet voor haar te zijn geweest, maar voor een volgende zwangerschap. Dus eigenlijk heb ik toen voor Lola geprikt, en zou ik nu moeten prikken voor een derde baby die er niet komt.

Dat verhaal wat jij vertelt over inleiden en alles zegt me niks o_O Juist niet met de eerste ook

8. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Weet het niet meer precies hoor, maar dacht dat je na de bevalling van een positieve rhesus antistoffen aan gaat maken, waar een volgende baby dan ziek van kan worden. Volgens mij zou de eerste baby er niet ziek van worden omdat je pas tijdens of na de bevalling in contact komt of zo

9. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    https://www.24baby.nl/zwanger/echo/rhesusfactor/

Ah, misschien heeft het met C te maken, en had je zusje dat?

"Er zijn verschillende rhesusfactoren. In dit artikel zijn we ingegaan op de belangrijkste: rhesus D-negatief. Informatie in dit artikel geldt echter óók voor rhesus c-negatief, met één belangrijk verschil: er bestaat geen prik tegen de aanmaak van antistoffen door rhesus c-negatieve moeders."

10. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ja rhesus C is anders zoals ik heb dus..
    met 27 wk prik je volgens mij alleen om te kijken of er antistoffen worden gemaakt of niet

Over dat papiertje bij mij wordt daarop de afspraken, gewicht, bloeddruk, meting van de buik straks en straks hoe het kindje ligt en of het hartje is gevonden en of je de baby voelt genoteerd.
    Zal wel even foto bijvoegen zijn van Merano en nu

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      65,9 KB
      Weergaven:
      21
  11. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Mijn oudste heeft positief bloedgroep dus toen kreeg ik prik na de bevalling, zoontje had ook negatief en mijn jongste ook. De jongste en deze zijn van mijn huidige vriend en hoorde laatst toevallig dat ze voor 90% zeker weet dat hij ook negatief is dus dan zal dit kindje ook negatief zijn

12. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oh ja, mijn moeder heeft wel zoiets van mij zag ik in mijn babyboek, maar ik heb het zelf niet gehad.

13. kimberley1980

kimberley1980 Niet meer actief

jullie praten gewoon teveel hahaha
    ik kan het op mijn oude dag niet meer bijhouden haha

Elphaba1981, Anouk en LoPi vinden dit leuk.
  14. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #994 MLady, 6 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
    @MissFlower, @Sproettie, @Envy91, @Nenna185, @Viviennee

Deze folder (download helemaal onderaan) kreeg ik via m'n zusje, wordt een hoop in uitgelegd.

Fragmenten waarvan ik denk dat ze nu ff zinvol zijn, maar download de folder vooral zelf om m later nog eens door te kunnen bladeren, mocht het nodig zijn:

(Bij de meeste van ons hier, houden ze dus kennelijk 27 weken aan?)

Vanaf p 10 wordt uitgelegd wat het scenario is als je resus-antistoffen hebt en je het bloed van je kindje afbreekt (veroorzaakt bloedarmoede en geeft een geel-uitziend kindje), hoe ze je dan in de gaten houden tijdens de rest van je zwangerschap en hoe ze je gecontroleerd laten bevallen.

Vooral zelf lezen als je meer wilt weten, allemaal goed om te weten.

Mijn zusje was dus een zeer zeldzaam geval: zonder eerdere zwangerschappen had zij de jackpot: resusnegatief met antistoffen. (Niet resus-C maar echt resus-D) Ze kreeg vanaf heel vroeg in de zwangerschap regelmatig echo's om het kindje in de gaten te houden, werd voortijdig ingeleid en kreeg toch nog een licht-gelig kindje. Allemaal helemaal goed gekomen gelukkig :thumup::thumup:

Bijgevoegde bestanden:

Nenna185 en Envy91 vinden dit leuk.
  15. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ej zoveel schelen wij niet, foei! :p

kimberley1980 vindt dit leuk.
  16. kimberley1980

kimberley1980 Niet meer actief

yipp dat ben ik haha, het word steeds rustiger, het is gewoon bizar hoe iemand anders dingen kan zien dan jijzelf.
    mijn 11 jarige voor lul zetten op Facebook, mij teef noemen naar andere en dat ik op moet passen. Maar ondertussen berichtjes sturen dat hij toch niet zo slecht is? Ik negeer hem totaal. Ik heb hem gezegd dat hij in aug van mij een bericht krijg . En ja ik ben een vrouw die zich aan haar woord hou. Dus inderdaad zal hij van mij een bericht krijgen in aug. En dan zien we wel verder.
    Maar wat ik zeg, ik vind wat hij gedaan heeft heftig genoeg om geen contact nu te willen
    Hij is vooral boos, dat hij met de feestdagen niks van mij heeft gehoord en dat ik nogal overtrokken reageer.
    Maar goed we zijn nu al langer uit elkaar dan bij elkaar geweest. En ik voel mij vooral dom . Dat ik toen zo zwak ben geweest. Om in alle mooie praat te trappen

MLady vindt dit leuk.
  17. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik ben geloof ik een van de weinigen die juist blij is met al dat gelul :roflmao:

kimberley1980 vindt dit leuk.
  18. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hij had jou er toch uitgezet of niet?

19. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014