Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Thea23, Feb 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    32867759-8af1-4e80-8294-2e7a82fcdfe9.jpg b83abaf7-2c09-41b1-ab75-ebd7cdbb38fa.jpg c984b5a9-0a60-4fd8-88cf-f263eb2b07e8.jpg dc1f34a7-29ec-4644-af6d-447b4ce8e1f7.jpg dc84674b-6b15-4e48-ab75-cb350339ee5c.jpg e82da42b-698f-441f-b5df-b0830daf8c32.jpg

Soto, MLady, Anouk and 2 others like this.
  2. Envy91

Envy91 Niet meer actief

NOOOOO ik heb C

3. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Thea23 likes this.
  4. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Lijkt mee te vallen. We denken nu dat 1% van de mensen met c- al antistoffen aanmaakt waardoor er zich problemen voor kunnen doen, de rest schijnt niet zoveel aan de hand te zijn :p

5. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Over het gewicht. Ik was de laatste afspraak 4 kilo afgevallen in 4 weken. Dat is nu 2 weken geleden ofzo? Vanochtend kwam ik er achter dat ik er 2,5 heb bijgegeten in 2 week.. ik moet even met mezelf ingesprek :roflmao:

Soto and Anouk like this.
  6. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Hahaha nee dat snap ik..
    Vind het ook elke week weer spannend :roflmao::roflmao:

7. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Waarom wegen jullie elke week?

8. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik ook maar niet zoveel aan de hand hoor... Gewoon een extra controle! :thumup:

Envy91 likes this.
  9. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik ben vorig jaar door PCOS 10 kilo aangekomen, ging van 60 naar 70.... Toen ben ik met hulp van mijn schoonzus (diëtiste) weer bijna 6 kilo afgevallen voordat ik zwanger raakte.
    Toen woog ik me elke week om te kijken wat de resultaten waren en dat is eigenlijk gebleven...

10. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,995
    6,992
    113
    Female
    Doe ik al jaren, ben ook altijd met mn gewicht bezig

11. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    image.png Ik weeg eigenlijks nooit!
    Alleen als het moet bij vk of dokter maar tot ju toe alleen in het begin gewogen bij vk !

O ja had ik nog niet gezegd , geen stokke geworden ( vond hem steeds lelijker worden ) vandaag wel nieuwe wagen opgehaald adventure x line domino
    Met alles erbij , autostoel en luiertas enz enz alles zelfde kleur ( vind ik altijd wel fijn ) dus ben helemaal blij

Soto, MLady and Envy91 like this.
  12. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Wij hebben de cowboysbag <3 <3 <3

upload_2018-3-7_14-34-49.png

Pics van je aankopen? Oh ahha, zag het kleine plaatje niet :roflmao:

Soto, Palmpje and Anouk like this.
  13. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,995
    6,992
    113
    Female
    Gaaf!

14. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,995
    6,992
    113
    Female
    Ik heb de tas van Joolz. Alles in dezelfde kleur ook. Al vind ik de kleur in het echt heel anders dan op de foto!
    View attachment 561431

Soto likes this.
  15. Patricia28

Patricia28 Actief lid

Dec 14, 2010
    421
    133
    43
    Ja is bekend. Zit nog in dezelfde praktijk omdat ik bij haar ook altijd ga voor een uitstrijkje... dat loopt anders hier. Is een frauenarzt... gyn zeg maar.
    En deze waardes staan ook in mijn boekje... bij de eerste afspraak is weer bloed geprikt en daar zijn stickers van in mijn boekje geplakt.

Elphaba1981 and MLady like this.
  16. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

Oct 24, 2015
    691
    345
    63
    Om de C rhesus hoef je je idd niet zo druk te maken hoor! Inleiden is dan zeker niet aan de orde

Over geplande ks of inleiden:
    Merano zat vast, schouderdystocie
    Dus na de 30 wk krijg ik extra echo’s voor de groei en ligging. Kan dus zijn dat ik wordt ingeleid of ks als het niet goed blijkt. Maar gaan we niet vanuit.
    Gaan voor natuurlijk bevallen maar zodra er maar 1 ding tegen zit wordt wel actie ondernomen

17. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Doe ik ook. Gewoon, interessant, vind ik leuk :)

18. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Hihi ik vind die Stokke postkar die jij op het oog had ook zo uitgesproken van uiterlijk! Zo... raar! Gek ding :)

Ben nog steeds heel blij dat we de Stokke Trailz hebben ontdekt. Echt zo'n opluchting!

19. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Oké, hier komt weer een long read! Speciaal voor iedereen met kans op resusantagonisme (zegmaar bloedgroep-botsing).

~~~~~~~~~~~~

Ik heb mijn zus maar even gebeld. want het is alweer even geleden en ik had het niet meer zo scherp (zelf moest ze ook even goed nadenken en meneer Google was er voor de rest).

Rhesusbaby's
    Bij de bloedcontrole rond 12 weken bij haar 1e kindje was er grote paniek want ze zou haar kindje ziek maken. Zelf voelde ze zich kippetjefit, maar ze moest meteen naar het ziekenhuis voor controle. Bleek dus dat ze O-, Rhesus D- was en de antistoffen al had. En dat laatste was raar. Ze vroegen of ze ooit een miskraam had gehad, maar dat was niet zo. Dus ze moet op een andere manier ooit met de verkeerde bloedgroep in aanraking zijn gekomen, waardoor ze de antistoffen al had. Want ze was dus al bezig actief het bloed van haar kindje af te breken en haar kindje bloedarmoede te geven. Ze bleek zwanger van een resusbaby (babyenkind.nl).

Sindsdien had ze zo'n beetje elke week echocontrole om kindje in de gaten te houden (meer info, oa mogelijke afwijkingen op encyclopedie.medicinfo.nl).

Haar man is onderzocht en die bleek een bloedgroep te hebben waardoor ze ALTIJD jongetjes met bloedgroep A+ zouden krijgen. Zij O-, D- en kindjes altijd A+, dus altijd bloedgroepbotsing. Haar bloed is verder onderzocht en ze heeft Anti D, Anti WRA en fenotype CcD.ee (dus net even anders dan @Patricia28 als ik je kaartje zo zie). Kell zei haar niets, dus dat is wéér wat anders :)

Waarom ingeleid?
    De reden dat ze is ingeleid met 38 weken is omdat haar bloed zo zeldzaam is, dat er maar 2 donoren waren in heel Nederland (op dat moment). Als ze een bloedtransfusie nodig zou hebben tijdens de bevalling, dan zouden ze dat bloed nooit op tijd in huis hebben, tenzij ze de bevalling planden en de bloeddonoren op standby hadden. Dat had dus niet per sé iets met haar resusantagonisme te maken (sorry voor de verwarring...........:oops:).

Ook bij haar 2 latere kindjes is ze ingeleid, louter en alleen omdat ze zelf zulk zeldzaam bloed heeft en de bevalling dus voor de zekerheid gepland moest worden.

Donor Anti-D
    Omdat zij de klassieke rhesusbaby's maakt en haar bloed dus zo zeldzaam is, is ze bloeddonor bij Sanquin geworden. De prikken die je krijgt als je bloedgroep botst met die van je ongeboren kindje, wordt mede mogelijk gemaakt door haar!

Dus als ik die 2 prikken nodig ga hebben, heeft ze al die jaren bloed gedoneerd voor mij ;) Da's pas zusterliefde <3 :D

Verder lezen:
    • Rhesusantagonisme (Wikipedia)
      Een resusnegatieve moeder kan een positief kind hebben als de vader van het kind resuspositief is. Is de vader homozygoot resuspositief (en de moeder negatief), dan zal het kind altijd heterozygoot resuspositief zijn. In dat geval treedt dus resusantagonisme op. Is de vader heterozygoot resuspositief, dan zal het kind met 50% kans resuspositief zijn.

(Bij mijn zusje dus: kind altijd heterozygoot resuspositief)

In de geschiedenis zijn vrouwen bekend die een gezond kind hadden en daarna alleen miskramen. In zo'n geval is het zeer goed mogelijk dat er sprake was van resusantagonisme. Had een vrouw meerdere miskramen maar ook gezonde kinderen, dan was er misschien sprake van een heterozygoot resuspositieve vader.

(ik weet niet of er mensen zijn die het verhaal van Anne Boleyn bijvoorbeeld kennen...?? waarschijnlijk verloor zij dus vanwege resusantagonisme zelfs haar hoofd...;)o_O)

• Wat gebeurt er in week 27 en week 30? (RIVM voor professionals)
      Week 27: Foetale RhD-typering en IEA

Met ingang van 1 juli 2011 is de foetale RhD-typering geïntroduceerd. Erfelijk materiaal (DNA) van het ongeboren kind is aantoonbaar in het bloed van de moeder. [...] Het [DNA-]onderzoek beperkt zich tot RhD-negatieve zwangeren.

[RhD-type van het kind onbekend]
      Indien in week 29 van de zwangerschap geen uitslag van de foetale RhD-typering bekend is, krijgt een RhD-negatieve moeder in week 30 van de zwangerschap anti-RhD-Ig toegediend. Indien duidelijk is dat er ook geen uitslag komt, moet, voorafgaand aan de toediening van anti-RhD-Ig, alsnog bloed worden afgenomen voor de bepaling van de foetale RhD-bloedgroep en opgestuurd naar Sanquin.

Kind is RhD-positief
      Alleen RhD-negatieve vrouwen die zwanger zijn van een RhD-positief kind krijgen [...] in week 30 en [...] binnen 48 uur [na de bevalling] anti-RhD-Ig toegediend. Bepaling van de RhD-bloedgroep van het kind [gebeurt sinds 2013 niet meer standaard via] het navelstrengbloed [...].
    • Bloedgroep-immunisatie tijdens de zwangerschap (rhesus-poli LUMC)
      [Op deze poli komen] alle zwangeren met bloedgroep-immunisatie. Elk ongeboren kind met een risico op bloedarmoede wordt dan zorgvuldig onderzocht. Bij elk bezoek wordt opnieuw beoordeeld of aanvullend onderzoek, een bloedtransfusie of bevalling noodzakelijk is. [...]

De ADCC test
      Elke twee weken wordt bij de zwangere bloed afgenomen voor de ADCC-test [die] bepaalt [...] hoe ‘agressief’ de antistoffen [...] zijn. Hoe hoger het percentage, hoe meer kans dat uw kind bloedarmoede ontwikkelt. [...]

En daaronder staat dan vrij vertaald nog:
      - Rhesus D-antistoffen: kans op bloedarmoede bij ADCC-waarde vanaf 50%.
      - Andere antistoffen zoals Kell, c of Fya (Duffy): kans op bloedarmoede bij ADCC-waarden vanaf 15-20%. [...]
    Sjongejonge niet voor niets dat mensen geneeskunde en biologie enzo studeren zeg! Respect! Echt super ingewikkeld... :eek:o_O:thumup:

Maar goed, eerst dus maar het onderzoek van week 27 afwachten. Dan weten we of het nog relevant is voor ons!

Envy91 likes this.
  20. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Volgens mij was dat ook de trailz die wij wilden met juul, maar 1800 euro, dus toch maar niet. :roflmao:
    Limited edition dan wel

Share This Page