Uitgerekend 1 t/m 15 aug part II

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Thea23, Feb 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    upload_2018-2-28_10-29-26.png ik had zo'n startpakket

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Is ook niet leuk, maar als je het nodig hebt is het nodig. Maar hopelijk gaat het met je dochter nu beter en daardoor ook met jou

3. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Ik zat naar de Philips Avent flessen te kijken. Niet doen dus?

En de brede hals, waar is dat goed voor? Sorry ben nog een leek op dit gebied:roflmao:

4. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Ja in 1 van die zwangerboxen zat een mini Avent flesje, ik zat ook aan Avent te denken. (Maar was er nog niet zo mee bezig)

5. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Thanks voor de tips over de flessen! Ik ben nog heel erg aan het twijfelen over of ik wel of geen bv wil geven.
    Ik heb vorig jaar april een borstvergroting gehad en hoor van verschillende dat je borsten er na bv echt heel slecht uit kunnen gaan zien haha.

Ene kant denk ik zonde om dat risico te lopen en beter maar flesvoeding te geven. Ook omdat dat makkelijker is als je van huis gaat, hoeft er niet altijd zelf uit snachts...

Wat heeft jullie voorkeur?

6. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Ja volgens mij omdat dat meer op een tiet lijkt, en ze zijn toch gemaakt om daaruit te drinken. De speen is dus ook breder

Als jij Avent wil doen moet je dat doen, mijn voorkeur is dr brown brede hals :p

Envy91 likes this.
  7. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Ik probeer het omdat het het beste is voor de baby :oops:

Anouk likes this.
  8. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Ja, dat is ook de grootste reden waarom ik het in ieder geval zou willen proberen.
    Toch denk ik dan ook weer aan de hoeveelheid voeding, hoe weet je dat je kindje genoeg heeft gehad.... En met een fles weet je dat je goed zit.

Vind het erg lastig!

9. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Ik twijfel heel erg. Het is natuurlijk het allerbeste voor je kindje.

Maar ik zie ook nadelen :oops:.

Ik ben bang dat ik mij bertha 34 ga voelen, man kan niet voeden, niet altijd even handig.
    Maar ben ergens ook bang dat ik het mezelf ga verwijten als ik het niet probeer.

Anouk likes this.
  10. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Bedankt @MissFlower, wordt denk ik zoiets:thumup:.

Ben een aantal jaar geleden goed ziek geweest op vakantie; overgeven, diarree, ORS bleef ook niet binnen. Voelde me steeds slapper worden, toen was er een reisgenote en die gaf de tip om coca-cola te drinken en chips (naturel) te eten, dat ging goed.
    En (kleine) kinderen willen over het algemeen ook al ze ziek zijn wel wat chips;).

Flessen
    Bij onze oudste werd in het ziekenhuis de dr. Brownfles aangeraden. Ik vind de nieuwe flessen (met groen) er wat mooier uitzien dan die van 4 jaar geleden. Een aantal van mijn oppaskindjes hebben ook de dr. Brownfles gehad, ik zie ze ook steeds meer in winkels. 4 jaar geleden verkocht alleen Etos ze, maar zijn nu veel beter verkrijgbaar.
    Toen we pap in de dr. Brownfles wilden doen, kwam dat niet goed uit de speen. Heb van alles geprobeerd maar (dunne) pap uit de dr. Brownfles is me niet gelukt, maar misschien dat dat wel veranderd is in de tussentijd?
    Wij hebben de smalle, de 1-2-3speen van Kruidvat past er ook op.

"Ongewenste" kraamkado's
    Bij onze jongste zijn er inderdaad heel wat kado's in de kadokast gegaan (wel stickertje erop doen van wie je het hebt gehad, zo stom om het aan de gever terug kado te geven).
    Verder kijk ik ook wel aan wie ik wat vraag. Mijn zus en schoonzus kopen altijd hele leuke kinderkleren dus aan hen vraag ik kleertjes. Mijn schoonmoeder heeft een andere smaak, dus haar laat ik geen kleren kado geven.
    Mijn broer heeft bij onze dochters een kinderbestekje gegeven (met naam erin gegraveerd), vind ik erg leuk. Toen we vertelden dat er een derde kindje komt, heeft hij gelijk gezegd dat hij weer een kinderbestekje doet:).

Nog een opmerking van onze oudste, ze is er echt van overtuigd dat ze een broertje krijgt. Gisteren kwam ze boven op me liggen dus ik zei dat ze de baby aan het pletten was en vroeg of wie er in mijn buik zit. "Broertje" zei ze. Dus ik gezegd dat het ook een zusje kan zijn, haar antwoord: "Nee, 1". Met andere woorden, er zit een broertje in de buik, dus er kan geen zusje in zitten:D.

Soto, MLady and Anouk like this.
  11. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Eh ja logisch... Dat had ik zelf kunnen bedenken :p

Ik ga me eens laten informeren in een winkel over de verschillen.

12. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Jij zit in hetzelfde schuitje als ik dus haha. Vind het ook een hele moeilijke keuze. WIl het graag proberen omdat het inderdaad het beste is voor de baby, maar zie idd ook nadelen.

Inderdaad jezelf straks niet mooi vinden, moet alles zelf doen, in het openbaar bv geven, kolven etc.

13. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    ikzelf ga gelijk fles geven. structuur in huis en voedingen heerlijk!
    Daarbij zijn mn andere 3 er ook mee groot geworden, borstvoeding neem ik alleen in overweging bij prematuur

Envy91 and Anouk like this.
  14. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Ja idd. Je kan meer samen doen.

15. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Hier gaat het waarschijnlijk niet eens werken. Maar als ze die eerste melk binnen hebben gekregen is dat ook al heel goed. Hoe heet dat ook alweer, lustrum of zo? Dus stel je doet het een week, is beter dan niets.

16. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Ik vind het vooral vervelend dat je dan dus nog steeds van alles niet mag :roflmao:
    Als je pro bent kan je ook kolven natuurlijk, dan kan je met zes weken of zo wel de fles erbij geven

Maar ja, ik ga er iig vanuit dat het weer niet lukt. Ga aan het eind van de zwangerschap die allerbeste kolf weer even huren voor die eerste beste melk, lukt het niet heeft ze dat iig en daarna krijgt ze ook ah bio

Anouk likes this.
  17. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Maar je hoeft het ook geen jaar of zo te doen he. Alles wat ze binnenkrijgen is mooi meegenomen.

Anouk likes this.
  18. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Ik had hier tepelhoedjes en andere meuk nodig, en nog werkte het niet. Aan het kind lag het niet, die deed haar best, maar die had ik elke keer een half uur jankend aan een tiet om eten. Vond dat eeeeeecht niet leuk.
    Toen die kolf gehuurd, 1 keer 60cc uit of zo en de keer daarna weer helemaal niks. Zaten op dag 4 dus ze had toen al kv gekregen (doen ze na 3 dagen of zo, tot die tijd kunnen ze nog overleven met wat ze hebben) en toen heb ik echt hormonaal en woest die kolf weggegooid.

Dus ga daarom nu proberen aan het eind wat te kolven, heeft ze dat iig, tiet werkt vast weer niet en dan gewoon kv. o_O

Anouk likes this.
  19. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    En dan lekker drankjes drinken, joechei.

MLady and Thea23 like this.
  20. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Mijn zus heeft ook tepelhoedjes nodig gehad en was ook niet echt een groot succes de borstvoeding. Ik denk dat ik zelf ook die tepelhoedjes nodig zal hebben.
    Mijn moeder heeft het ook geprobeerd maar had geen voeding dus was bv ook geen optie.

Share This Page