Ik ben een weekje op vakantie, lekker uitwaaien aan zee. Daarom ook niet actief op het forum, lees af en toe wel bij Wil jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen. Geniet er van!
Voor nu gaat het oke.. afgelopen 48uur geen bloedverlies en krampen gehad dus dat lijkt me positief maar het blijft heel onzeker.
Wij hebben het inmiddels eergisteren aan 1 zusje verteld. Helemaal door het dolle haha. Vandaag tegen zwager en vrouw vertellen (hun kids zijn daar ook bij dus die moeten het dan nog wel geheim houden!) En vanavond komen mijn kinderen weer terug van hun vader. Dan ligt er een mooie verassing onder de boom! Morgen dan vertellen aan mijn andere zusjes +aanhang. En daar laten we het dan de komende weken weer even bij.
@xxmamaxx2016, pff wat vreselijk balen zeg die onzekerheid telkens. Wanneer heb je weer een echo? @Dominique00, Ohh super leuk! Ben heel benieuwd hoe je kinderen gaan reageren. Ik heb het alleen m'n schoonzusje verteld, omdat ik echt hulp nodig had omdat ik zo brak was, maar ze was ook zo blij. Hier gisteravond echt heel duidelijk het hartje horen kloppen met de angelsound, zo verliefd!
Ik heb vd week nog gereageerd hoor haha! Zaterdag nog! Maar had toen ook aangegeven dat ik nu 6 dagen in Duitsland zit met mijn familie dus dan wordt het lastiger bij te houden. De nachten gaan nu iets beter gelukkig! Verlang wel naat eigen bed had al last can mn rug maar door de bedden hier al helemaal.. Ahh @kimberley1980 knuffel voor jou!! Ik ben ook chaotisch, moe, emotioneel.. volgende week weer echo! @Viviennee jij was ook een poos stil, alles nog goed gelukkig?
Hey dames! Hier was er ook even wat radiostilte, vanwege (de voorbereiding voor de) drukke dagen en zo nu en dan misselijkheid. Voor degenen die het nieuws hebben verteld: leuke reacties? En voor degenen die het nog gaan vertellen: spannondddd!! Vanaf morgen ben ik hier weer van de partij . Oja en gefeliciteerd met de goede echo's dames! Fijne feestdag nog
Zo even wat uitgebreider reageren. Zaterdag had ik dus de intake en echo bij de verloskundige. Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken, mis een beetje het enthousiasme van mijn 'oude' verloskundigen. Kwam binnen en ze begon vrij snel dat ze zo de echo ging maken, en konden we dus even kijken. Daarna "alles" in de computer zetten, ze heeft gevraagd of we de NIPT wilden doen, toen ik aangaf dat we dat niet wilden, werd het boekje weer van tafel gehaald en het boekje van de 20-weken echo neergelegd zodat we daar alvast over konden nadenken. Daarna vroeg ze of ik waterpokken heb gehad, schildklierproblemen heb of wel eens bloedarmoede heb gehad. Dat was het. Ik was naar deze praktijk gegaan omdat ik graag aan de centering pregnancy mee wilde doen, heb ik direct na de positieve test laten weten, en toen heb ik de eerste datum gekregen (van deze verloskundige), vraagt ze nu of ik daar interesse in heb en dat ze even moet kijken want de groep van begin augustus is al vol. Nadat ik aangaf dat ik me daarvoor al had aangemeld en datum+tijd van de eerste bijeenkomst noemde, kon ik daar toch nog bij. Maar vond het zo vreemd, want dat was juist de reden dat ik nu al bij hen onder controle ga terwijl we april pas gaan verhuizen. Vervolgens nieuwe afspraak gemaakt, zegt ze: dan nemen we dan ook wel je vorige bevallingen door en doen we de intake. Terwijl ze me ook had gevraagd nu "al" mijn dossiers mee te nemen. Volgende keer een andere verloskundige en dus blijkbaar de intake. Maar ik ben van mijn vorige praktijk gewend dat er bij de 1e controle (intake) gevraagd wordt naar je beroep, erfelijke ziektes in de familie. Ik werk als gastouder, dus werd bij de vorige 2 direct op antistoffen voor waterpokken, 5e ziekte en rode hond getest. Nu werd er niet naar mijn werk gevraagd, dan mis je toch een stukje risicoselectie lijkt mij? Ik weet inmiddels dat ik antistoffen heb voor die 3 kinderziektes, maar als ze dat bij anderen ook niet vragen, dan missen ze toch wel wat. Ik ben hierdoor wel nieuwsgierig of dit een 'normale' 1e controle is, of dat inderdaad een beetje vreemd is. Hoor dus graag jullie ervaringen. ======================================================= Over mijn oudste dochter had ik twijfels of ze het al weet dat ik zwanger ben. Vorige week kwam mijn schoonmoeder eten en na het eten draaiden we een kaartje van de adventsslinger om. We vertellen even het hele verhaal en dan dus een nieuw kaartje. Bij kaartje 8 staat Maria met een dikke buik. Dochterlief zit dus heel lief te vertellen en over haar buik te wrijven "Baby buik Ma.." Kon natuurlijk 2 kanten op; Maria of Mama, maar ze keek me zo stralend aan, dat ik snel naar kaartje 9 ben gegaan. Nu met mijn moeder en zus deed ze exact hetzelfde, dus ik weer snel over kaartje 9 begonnen. Gisteren vroeg ik wie er een baby in de buik heeft en toen wees ze mij aan. Dus ze heeft het goed in de gaten. Ze zei ook dat ze een broertje wil, net als F. (haar vriendinnetje). Wij vertellen het pas eind januari/begin februari. Eerste zwangerschap is met 12 weken een miskraam geworden. Daarnaast kunnen we het dan gelijk aan 'iedereen' vertellen. Schoonmoeder vindt het namelijk heel erg moeilijk om haar mond te houden en heeft de vorige keren minimaal 1x per week gevraagd wanneer we het nu aan ...... gingen vertellen. Mijn schoonzus en zwager hebben het iedere keer heel vroeg verteld, bij hun 2e kon schoonmoeder haar mond niet meer houden en heeft met 7 weken aan ons verteld want ze vond dat wij het ook moesten weten. Een week later wilde mijn zwager het grote nieuws vertellen, maar toen wisten we het dus al. Mogelijk vertellen we het mijn moeder wel eerder, ze gaat een maand naar Indonesië en komt half februari terug, dus zit te denken om het op de dag van vertrek te vertellen. Ze heeft daar vrijwel geen bereik, dus ze kan het hooguit aan wat loco's vertellen. En als we zeggen dat de rest het nog niet weet, houd zij haar mond wel. Had gisteren lekkere kipdijrolletjes gehaald. Heb een halve op, vond het zo vies. Gelukkig vind ik het meeste nog wel gewoon lekker, zit alleen sneller vol waardoor ik minder eet. Fijne 2e kerst allemaal!
Wauw, wat een ervaring bij de verloskundige @Korenbloem86 Ik had afgelopen woensdag mijn intake bij de verloskundige en kreeg meteen (na de echo) de vragen over erfelijke ziektes, bloedprikken, nipt, wat voor werk mijn man en ik doen etc. Was bij mijn vorige praktijk ook meteen bij de eerste afspraak. En inderdaad ook of ik waterpokken heb gehad, bekend ben met koortslip e.d. Ook raar dat je je dossiers mee moest nemen en er niet direct wat mee wordt gedaan en ze zo vreemd doet met centering pregnancy . Ik zou hier toch nog op terugkomen bij je volgende afspraak, vooral als je er geen goed gevoel bij hebt!! En wat moest ik lachen om jouw opmerking over jouw moeder, dat ze het dan alleen aan locals kan vertellen . Wel grappig dat je dochter het al helemaal door heeft en al duidelijk een voorkeur heeft voor een broertje. Al is een zusje vast ook leuk, kan ze staartjes maken . Ik snap het ook goed dat je het pas later wilt vertellen. Allereerst vanwege de eerdere miskraam, maar ook dat je het dan op jouw manier wereldkundig kunt maken. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het ook ietwat geforceerd eerder tegen mijn schoonfamilie verteld, omdat mijn schoonmoeder het te graag wilde vertellen. Heel herkenbaar wat je schrijft. Hier kreeg ik trouwens met kerstavond weinig eten weg, maar lukte het gisteravond iets te goed om het te compenseren
@Korenbloem86 ik reageer even kort want ben bijna bij mijn schoonfamilie. Maar bij ons is de intake ook pas hij de 2e afspraak. De eerste afspraak draait om de echo en het informeren over de nipt etc. Ik vond dit in het begin ook erg vreemd maar schijnt best normaal te zijn.
Ik ben er nog! Alleen is de maand december zo ongelooflijk druk dat ik nu maar weinig toekom aan het forum... Ook nog met een rondlopende dreumes maar weinig vrije tijd op dit moment. Wat een mooie echo’s allemaal! 4 januari hebben wij pas de intake en eerste echo, dus nog even spannend hier.
Ik kreeg ineens hetzelfde gevoel als bij de miskraam, en daarmee verdween ook mijn behoefte om op zp aanwezig te zijn. Dus dunno man, misschien is het gewoon mijn angst dat ik straks twee baby's tegelijk heb, of is het inderdaad weer een miskraam. We zullen het zien morgen.
Hier ook druk met kerst, maar wij hebben morgen ook echo! Doodeng! @Viviennee hoelaat heb je jouw echo? Wij om 15u pas...
Heb hem al gehad. Deze keer vriend en baby mee met goed resultaat. De nieuwe gyn zal ook wel geholpen hebben, though.
Ik heb morgen mij 2e echo om 08:30. Maar voel me wel gerust want kwaaltjes lijken iets erger te worden. Moe, met vlagen misselijk, minder eetlust. Gaat wel op en af want de lage rugpijn en buikkrampjes zijn juist minder geworden. We hebben het inmiddels verteld aan mijn kinderen En onze broers/zussen. Reacties waren super!! En de kids zijn echt dolenthousiast!!