Uitgerekend 1 t/m 15 augustus 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Viviennee, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Bij ons wisten de buren het al voordat we het verteld hadden.. die hadden de flessen van MvM herkend. Oepsie.. achja... ze hadden er niet naar gevraagd of iets van gezegd. Pas toen wij het vertelden zeiden ze 'ja, dat hadden we eigenlijk al gezien'

Soto en Lightblue vinden dit leuk.
  2. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Spannend @MissFlower!

M'n jongste sliep pas door toen ik met co-sleepen stopte en de bv stopte dus ongeveer toen ik opnieuw zwanger raakte. Ze was een flessenweigeraar en speenweigeraar met flink veel zuigbehoefte dus was ik de sjaak haha. Overdag was/is ze een makkie. M'n oudste was geen huilbaby maar nooit tevreden en altijd aan het zeuren (nog steeds eigenlijk) en sliep ook niet door het eerste jaar, maar hij nam wel flesjes dus kon m'n man het overnemen. Ben zo benieuwd hoe het ons dit keer af zal gaan haha. Meer kindjes die het eerste jaar niet doorsliepen, dus 6 uurtjes achter elkaar?

3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mijne slaapt overdag weinig, maar sliep al gauw van 20/21 tot 6/7/8 :oops: Waren haar een keer vergeten wakker te maken om 23/24u voor de laatste fles omdat we zelf in slaap waren gevallen, bleek ze die allang niet meer nodig te hebben en sliep dus gewoon door :roflmao:

Soto en Lightblue vinden dit leuk.
  4. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Oh heerlijk!! Dit geeft nog een beetje hoop haha

5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Zij ligt trouwens wel nog steeds bij mij in bed, misschien helpt dat, geen idee.

6. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hier sliep de oudste ook niet goed t eerste jaar was met elf maand nog steeds een keer wakker in de nacht.

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Ik weet het eigenlijk niet meer maar wel dat ze de eerste maanden niet hebben doorgeslapen ofzo. Denk dat het vanaf 8/9 maand beetje begon. Elke baby is ook anders natuurlijk dus blijft afwachten

8. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Zij sliep dus al gauw zo goed, met 3 of 4 maanden of zo denk ik.

Ze at dr fruit en groente meteen goed. Eerste keer boterham at ze meteen een hele op, paar dagen later zelfs 2. Is eigenlijk alleen boos/vervelend/jankerig als er echt iets is. In het begin wel last van krampen gehad en dergelijke.

Maar echt, dit kind is zo ontzettend makkelijk. Ben echt bang dat ik straks uberhaupt twee heel jonge kinderen heb, maar dat de tweede dan ook nog niks wil straks en alleen maar moeilijk gaat doen. Ben toch niks gewend zo :roflmao:

9. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Voeding was hier dikke drama haha. Begon sowieso pas met 6 maanden, maar met 7 maanden wilde ze nog niks totdat iemand mij zei de rapley methode te starten, vind dat doodeng maar zij accepteert het tot de dag van vandaag niet om gevoerd te worden haha ook niet als het een lekker toetje is.

Ik wilde zeggen dat kindjes vlak achter elkaar lekker is omdat je nog in dat ritme zit, maar dat kan dus nog wel eens anders uitpakken bij jou haha. Neejoh, word was weer een baby die het voorbeeldig gaat doen!

10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oooh ja, ik ben ook fan van rapley maar durf het inderdaad niet hahaha! Vond dat brood al verschrikkelijk, pff.

11. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Ik ben niet van plan om dat deze keer weer te doen, doodeng idd die broodjes :oops:

12. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mijne is wel verschrikkelijk lui trouwens. Ze is morgen 8 maanden maar begint nu pas echt een beetje te rollen :') Wilde ook nooit op haar buik liggen, tijgeren is helemaal nog uit den boze

Zou me niet verbazen als de tweede eerder loopt dan zij :roflmao::roflmao:

Soto en MLady vinden dit leuk.
  13. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Mijn zoontje sliep na ongeveer 9 maanden door, vanaf het moment dat hij op zijn eigen kamer ging slapen. Vriend is dus overtuigd dat dat de truc is dus wil dit kindje zo snel mogelijk op eigen kamer. Terwijl ik rooming in juist fijn vind en handig met deborstvoeding (je heist t kind zo in bed even aan de borst, half doorslapend, en even later weer terug). Maar goed misschien was de virtuele navelstreng tussen hem en mij nog iets te strak want 9 mnd was bij nader inzien wellicht wat lang....

Soto, Lightblue en Viviennee vinden dit leuk.
  14. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oooh, ik ben echt een gigantische fan van rooming in (obviously, aangezien ze er nog steeds ligt haha)

To each their own hoor, maar de helft van de groep deed ze ook vrijwel meteen naar hun eigen kamers. Die piepkleine baby'tjes die net uit hun veilige baarmoeder de wrede, koude, grote wereld inkomen :cry: Vind dat echt zo verdrietig haha

Hanna83 en Lightblue vinden dit leuk.
  15. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    M'n 2 jarige slaapt nog steeds op onze kamer :oops: zodra we gaan verhuizen wil ik hem direct op z'n eigen kamertje gaan doen, misschien m'n dochtertje ook, ruimte maken voor de derde haha.

Ik las of hoorde trouwens dat vroeg of laat lopen in de familie kan zitten! Geen idee of dat werkelijk zo is hoor, hier liep de eerste met 9,5 maand en de ander met 10 maanden en het schijnt dat m'n mans familie snel was wat dat betreft.

Praten deed m'n oudste wel later, we voeden ze 2-talig op, dat speelt ook mee, maar hij sprak ook later dan dat gemiddelde

16. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Hoe zit het hier met de kwaaltjes bij jullie eigenlijk? Ik ben niet meer vermoeid, maar de misselijkheid is vandaag weer zo aanwezig o_O

17. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik zie Juul de eerstkomende maanden ook nog niet naar haar eigen kamer gaan. Misschien als we in april of zo naar een nieuw huis gaan dat ik t ga proberen omdat de baby straks komt.. Maar ik weet het niet hoor haha.

M'n ouders vinden haar ook lui haha, volgens mij deden wij allemaal meer.

Wat voor talen doen jullie? Ik wil eigenlijk ook Engels en Nederlands doen. Zij heeft trouwens wel, volgens mij expres, met 6 maanden al papa en mama gezegd, maar ook dat doet ze niet meer.

18. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Heb ze niet

19. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Nou, geef d'r eens ongelijk haha, ze moet straks heel d'r leven nog lopen. Ze neemt t d'r lekker van. Maar dus al wel een kleine kletskous!

Ik spreek zelf Nederlands tegen ze en m'n man Arabisch. Hij is vaak in de ochtend weg en in de nacht pas terug dus het is nog heel beperkt, mijn Arabische uitspraak is om te huilen dus probeer ik het via YouTube. Hoe ouder ze worden hoe lastiger het gaat worden en begin dat al te merken, echt balen.

Is 1 van jullie Engels of gewoon omdat het handig is?

20. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Het maakt mij verder ook niet zoveel uit, ga d'r niet echt pushen of zo. 't Zal vast wel een keer komen.

Ah cool, Arabisch ga ik me maar niet aan wagen :roflmao: Twijfel nog wel wie van ons dan Engels moet gaan praten. Ik die altijd met haar is, of vriend 's avonds en weekend..
    Ga jij ook Arabisch met ze spreken dan als je er beter in bent? Mijn voorkeur gaat wel uit naar one parent, one language denk ik

Nee, mijn lijn komt alleen honderden jaren geleden uit Engeland. Maar Engels is de wereldtaal wat mij betreft, en het is ons allebei aan komen waaien. Beide eigenlijk nooit iets voor hoeven doen. Vind het ook goed voor de ontwikkeling. Het is wel normaal dat ze dan later gaan praten toch, maar ze kunnen veel eerder andere verbanden leggen en dergelijke door die ervaring. Goed voor de hersenen, goed om later nog meerdere talen te leren.

MLady en Lightblue vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina