Uitgerekend 1 t/m 15 augustus 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Viviennee, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    't Zit op de goede plek, ziet ring en vruchtzakje maar lijkt nog minder dan 4 weken.

Nu vermoedde ik sowieso al dat ik pas op dag 17 een positieve ovulatietest heb gehad, maar zeker weten deed ik het niet. De testen kwamen daar ook wel mee overeen, though. Dus zou dan eigenlijk 4w1d - 4w3d zijn, dus misschien nog niet zo veel aan de hand.. Ben er ook wel echt heel vroeg bij. Mja. Over twee weken weer.

En anders ben ik er iig op tijd bij als het weer niet goed gaat.

Welkom MammaR!

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    #522 Viviennee, 30 nov 2017
    Laatst bewerkt: 30 nov 2017
    Zwanger!

1 augustus
    May6513 - 35 - 1 dochter van 4,5
    Orselia - 30 - 1e kindje

2 augustus
    Suus2910 - 31 - zoon van 2
    Bloem2015 - - dochter van 3
    Citroentje93- 1e kindje

3 augustus
    Vivienne - 29 - dochter van mei '17
    Nenna185 - 23 - zoon van 9 maand

4 augustus
    MilouR - zoon van 1

Palmpje - 32 - 1e kindje
    Korenbloem86 - 31 - 3e kindje

5 augustus
    Kimberley - 37- 3e kindje (5e samen)

6 augustus
    Bozoe - 25 - dochter januari '17

7 augustus
    Knofje - 36 - 2 dochters van 7 en 8 jaar
    Hilary88 - 29 - dochter 1,5
    MammaR - 27 - dochter van 2 jaar en 10 maanden

8 augustus

9 augustus
    Izzie76 - 40 - vierde kindje

10 augustus
    Suus 83 - 34 - 3e kindje
    Mooneyglow - 25 - 2e kindje

11 augustus

12 augustus

13 augustus

14 augustus

15 augustus

------------------------------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (18)
    ------------------------------------------------------------------

Afspraken:

December

05 || Nenna185 - plaatsingecho bij de gyn
    06 || May6513 - eerste echo
    09 || Palmpje - eerste echo
    13 || Vivienne - tweede echo gyn
    14 || Suus2910 - echo fertiliteitsarts
    16 || Citroentje93 - intake VK+ echo

18 || Palmpje - echo fertiliteitsarts
    20 || MilouR - intake VK + echo
    21 || knofje - intake vk + echo
    22 || Suus83 - intake Vk + echo
    23 || Korenbloem86 - intake + echo
    27 || Hilary88 - intake VK + echo

Januari
    01 ||
    02 || Nenna185 - 10 weken echo +intake VK
    03 ||
    04 ||
    05 || May6513 - 10 weken echo en hele rataplan
    12 || Hilary88 - Termijnecho
    31 || Korenbloem86 - 1e bijeenkomst Centering Pregnancy

3. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Nou het zit in ieder geval op de juiste plek dat is toch erg fijn!
    En je geeft zelf ook aan positieve test op CD 17 te hebben dus dan is het ook niet erg dat je een paar dagen teruggezet wordt dan klopt het allemaal precies!
    Ik had mijn positieve test ook pas op CD 16 of 17 dus hield nu ook al rekening mee dat ik dus minder ver ben, voorkomt dan weer teleurstelling ;)

Maar joh hartstikke goed nieuws toch! En fijn over twee weken mag je dus al weer! Tijd vliegt nu toch met al die feestdagen!

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja maak me er niet heel veel meer zorgen om nu hoor, het is met deze termijn sowieso nog zooo klein. Maar ja, ik ben veel te ongeduldig om te zeggen "nee, doe maar over twee weken pas" :roflmao:

5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Eeeeen het is er dus maar 1 :cool:

MilouR, Suus83, Suus2910 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

spannend hoor Vivienne , ik dacht altijd dat er pas wat te zien was met 5 weken op z'n aller vroegst

7. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Dankjewel!
    Toch wel heel prettig die bevestiging vanochtend, alhoewel je testen natuurlijk ook niets anders uitwijzen ;)
    Heerlijk over twee weken kijken naar de nieuwe ontwikkelingen in je baarmoeder.. wat wil je nog meer?!
    Had er zelf tijdens de hele zwangerschap 3, waarvan 1 in het ziekenhuis en 2 in de verloskundige praktijk toen ik daar naar overging.. een vriendin van mij kreeg bijna elk bezoekje wel de echo op d'r buik en had een heel album vol! Vet jaloers natuurlijk :oops::D maar als ze dit keer opnieuw zo spaarzaam zijn met echo's dan gaan we een extra pretecho doen hoor, vond het vooral tussen de 20weken echo en de 42e week dat ze geboren werd te lang duren zonder nog even om het hoekje te mogen kijken :confused:

8. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik vind dat ze ook te weinig echo's doen in Nederland. Eigenlijk heb je alleen met 10 en 20 weken een echo he? Sommige praktijken doen later nog een liggingsecho maar velen niet.

Vanaf 20 weken niets meer vind ik echt ontzettend schraal. Heb zelf het geluk gehad met de vorige bij de gyn te lopen, en deed geslachtsbepaling, en 3d dus ik heb van haar ook wel een album vol hahaha. En later nog meer door de problemen, maar anders had ik er inderdaad ook maar 2 gehad o_O Bizar toch?!

MammaR vindt dit leuk.
  9. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ik heb toch bij mijn vorige zwangerschappen veel vaker een echo gehad, eentje bij een week of zes, week of twaalf, rond de 20 weken en rond de 35 weken meen ik nog een x voor de ligging. Daarnaast heb ik zelf nog een pret echo laten doen en een groei echo gehad in t ziekenhuis omdat mijn kindjes allemaal te vroeg geboren zijn en heel klein waren

10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hier doen ze 10 en 20, niet eens een liggingsecho. Wilde met de miskraam ook een vroege echo bij de vk omdat ik het niet vertrouwde, maar was dan toch niet medisch dus moest ik t zelf maar betalen.

11. Mooneyglow

Mooneyglow Actief lid

28 jan 2015
    192
    80
    28
    @Viviennee er is in dit termijn ook niet zoveel te zien (helaas) Ze zien iig de zwangerschapsring dus dat is al heel fijn! Super dat je over 2 weken al weer mag. Het kan natuurlijk altijd nog 1 eiig zijn :$

MammaR ooh dat is ook frustrerend zeg, bij ons deden ze ook niet super veel echos. Heb zelf ook 2 pret echos laten doen, 1 met 15 weken voor het geslacht en 1 3d met 24 weken. Maar dat laatste ga ik niet meer doen, vond dat zo'n vreemd beeld. :$

Nou hier hebben we ook de vk gebeld en we mogen 22 december voor een echo. Nog net even voor de feestdagen, zat wel te twijfelen of ik dit zou doen want als het niet goed zou gaan dan is dat wel een extra moeilijk denk ik.

Ik zit te denken dat het misschien leuk is om een slabbertje te laten bedrukken met ik wordt grote zus voor onze dochter en dan met de kerst te dragen oid.

12. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ik durf de verloskundige nog niet te bellen. Vorige keer toen ik belde moest ik haar de volgende dag al bellen dat t mis was. Ik wacht eind volgende week af

13. Mooneyglow

Mooneyglow Actief lid

28 jan 2015
    192
    80
    28
    Ah ja, dan snap ik dat wel. Ik had niet gebeld maar moest wel langs komen om te kijken of alles weg was en toen gaf ze aan dat ik de volgende keer gewoon moest bellen dezelfde dag haha. Dat heb ik dan ook maar braaf gedaan.

14. Hilary88

Hilary88 Niet meer actief

Ik had precies het zelfde. Alleen de afspraken vallen precies in de kerstperiode, en wilde wel zeker weten dat ik nog terecht kon.:p

@Viviennee Fijn dat het op de goede plek zit. Komende weken sowieso spannend. Fijn dat je over twee weken nog eens maken. Zou me inderdaad nog geen zorgen maken.

Welkom @MammaR, mooi verhaal!! Fijn dat je bij ons kunt aansluiten.

MammaR vindt dit leuk.
  15. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, same. Ik wacht ook nog lekker even af.

16. Hilary88

Hilary88 Niet meer actief

Hoe is je gesprek gegaan??? Ik vind het zo'n apart verhaal... niet te doen die onzekerheid.

17. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Ook een leuk idee van die slabber zeg! Had al wel het idee om bij m'n dochter's verjaardag het bekend te maken. Aan de ene kant is alle familie mooi bij elkaar als het februari is en we zo'n 12/13 weken zullen zijn, aan de andere kant is het wel m'n dochter d'r verjaardag dus misschien ook niet zo leuk om dat te doen.. ach, nog alle tijd voor om te bedenken hoe of wat..!!
    Mijn man schrok zich indertijd rot van de prijzen van de pretecho of van een zwangerschapsshoot. Dat hoefde van hem allemaal niet :confused: Maar nu weet hij dat ik het bij onze eerste toch wel erg gemist heb, dus nu vind hij het oké (als het maar in het redelijke blijft en niet een stuk of vijf zo zei hij :p)..
    Jij hebt dan ook mooi iets om naar uit te kijken de 22e! Dan is er hopelijk al duidelijk iets te zien ook..

18. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    bozoe heeft ook een topic in ovulatie- en zwangerschapstesten met alle info :)

19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Even gekopieerd uit mijn andere topic :)

Net een gesprek gehad met iemand die ik nog niet eerder heb gezien. De betreffende co-assistent was niet aanwezig (uh?). De bloeduitslagen waren nog niet binnen maar een fout in het lab was onmogelijk. Het ligt aan de testen van de drogist en de huisarts, die zijn te gevoelig en had ik pas moeten doen als ik overtijd was want waarschijnlijk heb ik nog geen innesteling gehad. Ik ben echt nog pissiger! Heb haar ook verteld dat er toch echt een fout moet zijn gemaakt en dat dat niet erg is maar dat het de manier is waarop ze er mee omgaan.

Ik wacht nu op een telefoontje van de bloeduitslagen.

20. Orselia

Orselia Lid

24 jun 2017
    89
    40
    18
    Vrouw
    Whuuut?! Mijn hemel zeg. Als het niet zo triest was, zou je toch bijna gaan lachen.

Gewoon blijven volhouden dat het niet hun fout was ook... :|

Ik ben echt benieuwd wat de bloeduitslagen zeggen. Je bent gewoon zwanger joh... Tig positieve tests en 1 negatief. En dan ligt het aan al die positieve tests. Sure.:rolleyes:

Deel Deze Pagina