Wat is er alweer een hoop gebeurd! Tegen de tijd dat ik dit bericht af heb zul je zien dat er alweer een hele pagina bij gebabbeld is.. was de hele dag in touw, alleen even tijdens m'n dochters middagslaapje wat gelezen en gereageerd in de NODlijst, tegen de tijd dat ik aan dit topic wilde beginnen was ze alweer wakker zul je zien dat ze geen middagslaapje meer wilt doen op het moment dat ik er juist aan toe ben @Nenna185 hoe is het nu met je zoontje? Afgelopen weekend had mijn dochter 40.1 en was ze flink verkouden, nu enkel nog hoesten en een beetje snel aangebrand Van mij gekregen denk ik toen ik twee weken terug met de ovulatie ziek was (waar ik me nog steeds over verbaas)!! Zo sneu hé met die kleintjes, hun temp kan echt ineens door het plafond schieten @LollyLolbroek86 JAYYY!!! Welkom hier! Zo gaaf dat je ook mee mag schrijven in dit topic, echt nogmaals: SUPER GEFELICITEERD!! Wens je een dikke plakkerd toe en dat we nog maar lang elkaar mogen bezig houden met al onze verhalen.. @Bloem2015 Bedankt voor je verhaal over jouw hypothyreoīdie.. Vandaar dat je dan nu gelijk verder kan bij de internist, fijn dat je zo'n sympathieke, meedenkende arts getroffen hebt!! Bij mijn dochter waren er verschillende zaken die ik als oorzaak zag waardoor ik een tijd in een dip heb gezeten. Recent las ik echter ergens (meen op de site van de schildklierstichting) dat je na de bevalling weer langzaam af moet bouwen in medicatie naar je waardes van voor de zwangerschap, zeker wanneer je borstvoeding geeft. Mijn internist vertelde mij bij de laatste controle voor de uitgerekende datum dat ik de dag na de bevalling weer m'n oude hoeveelheid moest gaan slikken en verder weer bij de huisarts onder controle moest. Tja en je schildklier is niet voor niets de motor van je lijf, ik begrijp nu des te beter waarom ik regelmatig erg depri voelde en het zeker anderhalf jaar duurde voordat ik alles een plek kon geven.. werd echt verdrietig en een beetje boos toen ik het las en ga die info zeker meenemen naar m'n internist straks! Dat overkomt me niet nog eens, zo ongelukkig als ik me toen vaak gevoeld heb, ik was duidend keer emotioneler en gevoeliger na dan tijdens de zwangerschap! Maandag ga ik bellen naar het ziekenhuis, wil dit weekend eerst nog even bevestiging hebben met twee testen.. durf het nog amper te geloven @soblessed jeetje, wat heb je al veel meegemaakt voor je eerste!! Ik wens je een hele dikke plakker toe tot augustus 2018!! @Izzie76 nee, nee, nee!!!! Snap maar al te goed dat je d'r een hartverzakking van krijgt!! Lees ook dat je je hebt voorgenomen alleen nog met ochtendurine te testen? Ik ook, nog twee testen en dan stop ik heb ik tegen mezelf gezegd... maak mezelf er anders alleen maar gek mee en heb buiten de eerste en nu deze tweede zwangerschap om altijd omowitte testen, dus ik vertrouw ze inmiddels beter dan m'n gevoel @Lia1986 Welkom, mooie testen heb je, hoor! Leuke oneliner ook in je handtekening @Viviennee moest wel lachen om je reactie op Lia1986 dat ze niet kan verwachten dat de testen in 24u oplopen terwijl je er zelf 100 op een dag doet Knallender dan je laatste lukt denk ik ook niet dus ga maar lekker genieten joh @knofje de eerste buikfoto hier!! Wat een mooie joh, kan me voorstellen dat je een positiebroek wilt hebben als het al niet lekker zit.. Helaas (voor mij bedoel ik) is zo'n buikje van jou klein vergeleken met mijn maandelijkse opgezette buik bij de menstruatie voordeel ervan is dat ik genoeg wijdere tuniekjes heb om elke vier weken die ene week enigzins leuk gekleed te gaan zonder maandelijks de vraag te krijgen zwanger te zijn .. afgelopen keer had ik het in m'n hoofd gehaald om te gaan werken op m'n eerste menstruatiedag.. volgens mij had jij dat ook meegekregen in ons NODforum en dat ik daardoor naar de gyn was gegaan? Afijn, die dag had ik dus ook een positiebroek aan omdat ik tensplakkers ter hoogte van m'n baarmoeder had geplakt en bij een gewone broek gaat dat niet! Niet dat het iets had geholpen wat dat betreft ben ik zó blij nu een jaar menstruatievrij te mogen zijn! Daar alleen al zou ik zwanger voor willen zijn!!! Oké, dat mag je met een korreltje zout nemen natuurlijk, maar het is wel een bijzonder prettige bijkomstigheid trouwens: wel fijn dat we in het najaar/de winter in verwachting zijn! Met lekker veel laagjes kun je het langer verdoezelen dan in de zomer (mijn ervaring bij m'n dochter)!! @ChloeSiere je zei eerder toch al dat je in de mail had gezet dat je z'n reactie kende en z'n woorden niet nog eens hoefde te horen?! Als je een relatie hebt heb je er beiden evenveel over te zeggen. Maar hij wil geen relatie (in de toekomst) met je, dus dan ook geen inbreng zeg ik! Maar ik kan me voorstellen dat je gevoel er anders op reageert en dat loslaten pijn zal doen.. sterkte meid!! @LollyLolbroek86 ken je de zgn 'spruitjesfoto' van blogger Jodi van liefthuis.nl? Geweldige foto van de eerste die de geboorte aankondigt temidden van de spruitjes met het opschrift: 'september spruitjestijd'. Maar om in ons geval de zwangerschap aan te kondigen met 'augustus oogstmaand'.. @misselijkheid, bij mij begon het bij de eerste tussen de 6e en 7e week ongeveer.. elke ochtend op een vast tijdstip op het balkon in de trein nu reis ik met de auto naar m'n werk, dus hou m'n hart vast, want met 130 op de snelweg ineens over je nek gaan.. nou, daar moet ik niet aan denken!! @Anne86 Jaaaa!! Ook jij van harte welkom hier! Volgens mij had je als eerste positief getest in onze NODlijst, toch?! Blij dat je hier nu ook bent, kunnen we elkaar hier steunen in deze onzekere tijd.. en wat je kerstoutfit betreft.. mijn afdeling heeft besloten op het eindejaarsfeest een tshirt aan te trekken met print. Nu heb ik woensdag toen ik nog niet wist dat ik zwanger was een shirt ingeleverd om te bedrukken en bedenk nu nu ineens dat dat shirt straks niets meer te raden zal laten hier willen we het tot begin februari geheim houden.. vond het prima dat mijn man dat voorstelde (bij de eerste ook gedaan behalve m'n ex-huisgenootje en vriendin waarmee ik iets zou gaan drinken en ouders en broer/zussen met 6 wkn). Alhoewel ik in dit forum de indruk krijgen dat we de enige zijn die het pas met 12wkn willen vertellen?!! @MilouR een zwangerschapsdagboek ligt hier al maanden te wachten elke ronde in een notitieboekje geschreven in afwachting tot het zover was.. en nu het zover is durf ik het ook niet zo goed meer, dus schrijf ik voorlopig nog even door in m'n boekkie dat op m'n nachtkastje ligt (met de toepasselijke titel: Never sleeping, always dreaming') en dan kan ik het later zo overpennen wanneer dat goed voelt.. @Viviennee volgens mij ben ik de enige op deze wereld, maar facebook heb ik niet.. Whatsapp kan altijd in een later stadium, super gezellig maar misschien wel iets minder overzichtelijk.. Van de zwangerschapsgym heb ik nog steeds een app groepje, we zijn lang niet meer zo actief, maar het was voor ons allemaal het eerste kindje en vooral de kraamtijd en eerste maanden heb ik er onwijs veel aan gehad bij het delen van alle onzekerheden en adviezen.. had ik niet willen missen!! @MilouR woon ook in Zuid Holland, kilometertje of 20 bij je vandaan, daar laat ik het even bij, heb ook expres m'n woonplaats weggehaald bij m'n openbare gegevens omdat toch iedereen mee kan kijken hier, lid of niet.. strakjes in februari mag iedereen het weten @soblessed hoe ging het vanavond bij je schoonouders?!! @Suus83 bedoel je soms het boekje 'Wat zit er in je buik, Mama' van Sam Lloyd? Ziet er heel leuk uit met die flapjes zeg! Je hebt me op een idee gebracht...!! Wat nou als ik dat boek inpak en op m'n dochter's verjaardag dit boek als cadeautje geef waar iedereen bij is?! Eens kijken hoe snel men het door heeft dan
Heb de echo van mn eerste weer gevonden. Was 1 sept voor t laatst ongesteld, en echo 6-10. dat was dan ook 4w6d toch? iig als ik het mij goed herinner (heb de echo niet meegekregen) lijkt het hetzelfde beeld te zijn
Ja het is fijn dat we het hebben kunnen delen en iedereen heel blij. Alleen m’n oudste neefje bleek er onverwacht bij en m’n vriend appte me stiekem doe maar gewoon, die kan dat wel geheim houden. Dus slab aan en iedereen even kijken en toen blij blij. Alleen omdat ikzelf probeerde om het toch snel nog te verbergen voor m’n neefje heb ik minder genoten dan ik had gewild maar afijn, kunnen het niet overdoen helaas. Ach, we hoeven bij hun niet meer stiekem te doen Op naar de echo
Zo weer bijgelezen Kwaaltjes Heb ook vet haar, balen! Kan er niets mee!! Mijn opgeblazen buik dan en slaap slecht, vroeg wakker. Kramp scheut af en toe bij mijn buik en soms wat steekjes. Mijn borsten auw daar heb ik het meeste last van, nou ja last! Gek genoeg stelt mij dat gerust, ik voel mij er heel erg zwanger door verder ben ik een verstrooide professor Haha verlies mijn sleutels toch x per dag. Dit heb ik anders nooit.... en sinds vandaag ook emotioneler Na de echo sta ook ik open voor FacebookPagina, leuk! Ik kom uit Gelderland Wat een geweldige tip! Bedankt! Nu nog uitzoeken of hij al ergens verkrijgbaar is @so blessed hoe is het gegaan? Ben zo benieuwd @MammaR vandaag ondervonden dat het inderdaad ook nog lekker warm is zo n broek heerlijk! Wat vervelend iedere x bij menstruatie, kan mij heel goed voorstellen dat je blij bent daar even vanaf te zijn en een buikje krijgt voor een goed doel
Nog even mijn buikfoto in spaghettitop.. zo ziet het er dus altijd uit met m'n menstruatie's: met dank aan m'n darmen.. het steekt veel verder uit dan m'n borsten en dan kleed zwart dus nog af hé En nu zijn de darmen natuurlijk ook weer de boosdoener.. Kon het bij m'n dochter amper geheim houden tot het 2e trimester maar ben nu zo'n 10kg afgevallen, dus hoop eigenlijk dat het dit keer niet weer zo hard groeit.. iedereen dacht met 20wkn dat ik al uitgerekend was (of vroeg of ik het wel zeker wist dat het er maar één was) Geen idee hoe ik over drie weken in strak shirt op het feest van m'n werk moet verschijnen, verzin wel iets dat ik het shirt kwijtgeraakt ben ofzo
Goedemorgen haha ik had mijn berichtje verwijderd omdat ik te verdrietig was en ik had iets geplaatst en toen dacht ik nee even negativiteit weg halen
Wat is er aan de hand dan? Hoeft toch niet alleen maar halleluja in de Gloria te zijn? Misschien kunnen we je helpen?
In Mn eerste zwangerschap was ik de enige met het vette haar maar gelukkig ben ik niet de enige! @MamaR ja zeker dat is dat boekje. Ik vind het een leuk boek voor de kleintjes. Alleen wilden de kinderen het hier zo vaak lezen dat de moeder op het eind wat ledematen mist Wij vertellen het de fam na de eerste echo 22-12 en verder pas na de termijnecho dus dat is rond de tien of elf weken denk ik. Ik heb op een gegeven moment gewoon zin de buik te mogen showen in plaats van moeilijk te doen Hahaha Aftelkalender ik vind t zo jammer dat die nergens online te verkrijgen is voor eind feb want dat vind ik thuis te laat. Pff hier elke morgen vroeg wakker en kan dan ook niet meer slapen.... Jullie nog leuke plannen dit weekend???
ik was vannacht idioot vroeg wakker , om 3.30 al, had heel naar gedroomd en daarna de slaap niet meer kunnen vatten. Nu lag ik er ook al om 20.00 in, dat scheelt. Net nog weer even weg gedommeld op de bank en zo maar boodschappen gaan doen. Ik heb geen hongergevoel of trek maar ik moet toch echt wat gaan eten ondertussen.
Erg hè? Daarom doe ik dus elke maand al aan verstoppertje, heb een héél uitgebreide garderobe Bij m'n dochter was de enige oplossing met negen weken vet strak corrigerend ondergoed aantrekken. Elke dag direct uit het werk de boel uit en rooie striemen!! Toen m'n man dat de laatste dag zag ging die helemaal over de zeik terecht denk ik, had ik bij een ander ook gedaan maar vond het toen enorme aanstellerij Met 10 tot 12wkn gingen wij op vakantie (al maanden eerder geboekt maar wat kwam dat toen goed uit!!) en toen ik terug kwam heb ik het direct van de daken geroepen!! Al hoefde dat toen eigenlijk niet meer, m'n lijf sprak voor zich Heb overigens nog wel een tip voor andere dames hier die net zo'n lekker holletje in hun onderrug hebben als ik: ik kreeg van mijn zus (die pas écht een slechte rug heeft met een dubbele S in d'r wervelkolom) ondergoed van Noppies dat op corrigerend ondergoed lijkt maar láng niet zo strak zit en wat meer voor stevigheid zorgt voor je core. Heb ik met name toen bij jurkjes gedragen als ik de ondersteuning van de band van een positiebroek mistte.. en via marktplaats heb ik recent twee speciale zwangerschap Spanx gekocht waarbij de stof op de buik dus veel rekbaarder is, die hoop ik in de toekomst uit te gaan proberen!
Mn zoontje heeft nog steeds hoge koorts helaas. Dus de nachten zijn verschrikkelijk. Ik had erge haaruitval na de bevalling dat is nu 10 x minder! Thnx zwangerschaphormonen haha! Verder niet echt veel kwaaltjes. Moe, vergeetachtig en emotioneel Oja en sommige luchtjes.. Maar bij M kwam alles pas rond of ma week 6 dus ben benieuwd. Is Het al dinsdag ik wil de echo! Hier geen spannende plannen. M is nog ziek en huishouden loopt achter haha