Borstvoeding: Bij mijn eerste denk ik een week of twee gegeven in combi met de fles Bij mijn tweede door ziek zijn van haar en later heeft ze op de intensive care aan de behandeling gelegen, heb ik langer borstvoeding gegeven en ook gekolft. Zo had ik het gevoel iets voor haar te kunnen doen, totaal denk ik week of tien...maar ik vond het vreselijk borstvoeding de eerste dagen vind ik mooi en natuurlijk doet het ook nog zijn werk op je baarmoeder bijv. maar de zekerheid van flesvoeding, weet precies hoeveel hij/zij drinkt en mijn overtuiging dat flesvoeding ook heel goed kan zijn voor een kindje maken het dat ik bij mijn volgende de eerste dagen borstvoeding ga geven in combi met flesvoeding. Na een paar dagen gaan we over op flesvoeding. Zo denk ik er nu over
Jeetje wat een berichten weer! @Izzie76 jammer als je weggaat. Een discussie afentoe moet kunnen. We hebben allemaal last van onze hormonen denk ik. Veel sterkte aan de dames die slecht nieuws hebben gehad! Borstvoeding; hier de eerste week niet mogen geven in verband met magnesium en andere medicatie via het infuus. Daarna wel maar alleen maar gedoe gehad, overproductie, ze hapte niet goed aan en na 10 weken gestopt. Ze bleek ze KMA te hebben en krijgt daar nog steeds Neocate voor. Dus ik weet het nog niet of ik dat hele circus weer wil doorstaan. Wij gaan nu Sinterklaas vieren. Fijne avond allemaal!
Oh mannnn... even klagen hoor. Ik durfde al sinds de positieve test niet meer klaar te komen tijdens de s*x. Doodsbang dat er door de samentrekkingen van de baarmoeder iets mis sou gaan (al lees ik overal dat dat echt niet gebeurt). Dus. Nu toch liefste wederhelft maar zijn zin gegeven (en ja duh, ik wilde ook natuurlijk). En damn. Alles was al wat gevoeliger, maar toen ik klaarkwam dus echt flinke pijnscheut door mn baarmoedermond. zo niet leuk. Owee als het nu mis is.
Vandaag idd maar bedacht om gezonder te snacken haha. @knofje dat zou heeeeel fijn zijn haha maar denk echt dat ik er volgende week aan mag geloven. Voor jou minder maar het went. @ChloeSiere aaahh wat ruk meis hoop dat je het een plekje kan geven en een leuke man ontmoet waarmee je je droom nog mag waarmaken ❤
Zowel uit gesprekken met de verloskundige, de gynaecoloog en de bekkentherapeuten heb ik te horen gekregen dat er 50% kans is op herhaling. Oefenen met de Epi-No (als ik tenminste niet vroegtijdig beval uiteraard) zal me dénk ik wel helpen om er minder tegen op te gaan zien ja.. het heeft tijd nodig gehad, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat ik een vaginale bevalling opnieuw een kans wil geven, zeker als ik bedenk dat het een mooie ervaring kan worden die de eerste uit kan vlakken! Ik heb zelfs voorkeur voor m'n oude verloskundige ja Heb haar wel honderd keer gevraagd of het m'n eigen schuld was dat ik was uitgescheurd (hoor je ook regelmatig wanneer iemand perst wanneer het hoofdje staat) maar steeds zei ze dat dát het geval niet was en het waarschijnlijk domme pech is (en wellicht dus ook een overactieve bbm, maar dat zullen we achteraf niet meer te weten komen). In een recent gesprek met haar dacht ze dat ik haar er misschien op aan keek, maar het tegenovergestelde is waar, ik ben haar juist oprecht dankbaar dat ze me de baarkruk gaf (al is een volgende bevalling daarop nu niet meer aan te raden), want ik verging van de rugpijn toen ik met de persfase op bed ging liggen.. Had de uren daarvoor de ontsluitingsfase alles behalve op bed doorgebracht, maar weet dat ik nu ook andere houdingen aan kan gaan nemen bij het persen.. en waarschijnlijk het laatste stukje toch plat op de rug om de zwaartekracht tegen te hebben én goed zicht te geven voor eventueel voorkomen van uitscheuren (warme washandjes etc).. ergens zie ik er wel naar uit omdat de ontsluiting heel goed ging en ik denk dat het met deze aanpassingen misschien wel moet lukken om zonder schade de volgende op de wereld te zetten, anderzijds: ik denk dat er tot de bevalling ook nog spanning en misschien ook angst zal blijven.. maar daar wil ik me nu nog niet tè druk om maken dankjewel iig voor het aanhoren (lezen) Fijn te lezen dat jouw herinnering aan je bevalling goed is, koester die maar!! Tegelijk ook rot van je stuitje zeg! Komt dat nog wel goed denk je?
@Nenna185 wat fijn meis!! @Envy91 oh meis toch haha. Ik wilde al zeggen dat ik de controle streep ook niet heel donker vond. Maar je hebt nog een test gedaan. Nu is het klaar geniet!
@MammaR wat een verhaal weer. Fijn dat je ondanks alles toch een goed gevoel heb bij deze vk. Het is zo belangrijk om je vk 100% te vertrouwen. Dat helpt je grotendeels door de bevalling heen.
Tjonge, dat is dan nog even spannend en afwachten dus!! Kunnen ze achteraf dan nog onderzoeken of het pre-eclampsie was of kun je dat nu enkel maar afwachten.. Dus je hebt je dochtertje ook nog niet zo heel lang thuis.. heftige tijd (geweest), hoor! En ben je ook alweer aan het werk? Wel ontzettend mooi om te lezen dat je jezelf wel met twee kindjes ziet
Oh wat naar! Mijn zoontje krijgt ook nog pepti! Las iemand over rugpijn, ik verga al 3 dagen van de rugpijn.. Hopelijk komt het door een verkeerde houding anders word het een zware zwangerschap Heb al scheve bekken, HMS EN fibromyalgie dus genoeg pijntjes, vermoeidheid en kwaaltjes al zonder zwanger zijn haha
Misschien wel een meisje dat je je zo anders voelt?! Misselijkheid schijnt daar ook meer bij voor te komen.. Ik was vanmorgen nadat ik een gekookt ei had gegeten als pauzesnack even goed misselijk.. geen idee of dat van het ei kwam of dat het toch zwangerschapsmisselijkheid was.. fijn dat je je zo goed voelde bij je eerste! Dat wens ik je nu weer toe
Ohjee dat meen je niet! Niet fijn! Ik begrijp je angst wel hoor! Ik begrijp je angst wel ik durf het nu überhaupt niet te doen. Manlief is gelukkig wel begripvol.
@Catlady90 en @ChloeSiere Heel gek sterkte toegewenst meiden, hoop dat het gauw een plekje mag krijgen allemaal.. @Happy91 en @Lola23 Van harte gefeliciteerd en welkom hier!! @Izzie76 Heb de discussie hierboven gelezen en wil hem niet weer opnieuw aanzwengelen.. maar het blijft nu eenmaal internet waarop we sneller heethoofdiger zijn dan in real life en dan ook nog eens allemaal Momzilla's to be... dus alsjeblieft.. wil je terug komen?! Het is hier half niet zo leuk zonder jou, hoor!!! @bv hier 6mndn fulltime gekolfd tot de laatste druppel, met elke menstruatie liep het verder terug, en uiteindelijk was het echt op! Moest fulltime kolven ivm ernstige reflux waardoor elke voeding ingedikt moest worden. Enorm m'n eigen grenzen voorbij gegaan dus mijn man moeten beloven dat de tweede, als deze gezond is bv krijgt, maar als het weer een ernstige reflux-baby is de fles.. met pijn in m'n hart het hem beloofd want was op den duur voor niemand meer gezellig op z'n zachtst gezegd
Vanmorgen heb ik de ClearBlue test gedaan met de uitslag 2-3wkn.. vandaag 5 wkn sinds mijn laatste menstruatie, dus dat kan goed kloppen! Nu nog een mooie foto ervan maken! Gisteren de huisarts gebeld, direct nieuwe medicatie om vanaf vanochtend te gaan slikken bij de apotheek opgehaald, vandaag uit het werk op antistoffen geprikt (bij m'n dochter ook gehad, dus die voelde ik al aankomen, drie keer negatief bij de huisarts, gynaecoloog en verloskundige, dus denk niet dat er iets veranderd is, maarja, protocollen hé ).. Vandaag ook terug gebeld door de assistente van de internist. Overmorgen intake bij de internist die me verder hoopt te gaan behandelen ipv de huisarts voor m'n schildklier. Wel maar liefst een half uur lang, dus dat wordt de tablet meenemen voor dochterlief zodat ik zelf m'n aandacht goed bij het gesprek kan houden Wat dat betreft gaat het balletje nu wel rollen! Wel vreemd om alle medici je te horen feliciteren terwijl nog niemand het verder in m'n omgeving weet.. Vandaag Sinterklaas langs gehad op het werk en één van de pieten (collega van me), vulde mijn hand met strooigoed en toen ik zei: "d'r past ook nog wel wat in m'n andere hand" toen zei hij (aardig buikfiguur zeg maar): "da's niet goed, weet ik alles van want daar wordt je alleen maar dik van". Dus toen had ik even een binnenpretje dat ik ook zonder wel dik wordt de komende maanden na vijf kruidnoten had ik er trouwens alweer genoeg van en de rest in de pot gestopt met kruidnoten voor de klanten