Je krijgt beide niet vergoed begrijp ik? Behalve als op medische basis is of als je boven de 35 bent. Ik bespreek het ook gewoon even met de vk. Bij de andere 3 ook geen testen gedaan
Voor mij wordt het vergoed, maar ook ik bespreek het even bij de vk. Ook wij hebben het nooit bij de andere 2 gedaan! Voor mij hoeft het niet, maar misschien heeft de vk betere argumenten
Nee, klopt. Ik heb de combinatietest gedaan en daarna nipt, in Belgie nog. Nu zou t samen in Nederland op een euro of 400 uitkomen? Ga nu meteen voor de nipt though
Ik las dat ze beide per test ongeveer tussen de 160-180 euro zitten maar beide is niet nodig maar twijfel of ik dan wel test wil doen want dacht meer zo van mooi mee genomen maar als niet vergoed word dan twijfel ik nog. Denk eerlijk gezegd dat het vast wel goed zit maar misschien is dat wat naïef
Nee ik kreeg met de combinatie 1 op 300 voor down, t is me nog steeds een raadsel waarom overigens, en daardoor nipt erachteraan gedaan. Deze keer sla ik de combinatie dan over. Wat doet dit nieuwe kind mij aan man. Ik voel echt W O E D E in mijn lijf door stomme dingen die mijn vriend doet. Wat een kutgevoel zeg
Hahahahaa ik ben juist heel mild, verder alleen wat trekkend gevoel in buik en gevoelige borsten maar geen misselijkheid
Wat mij erg heeft geholpen is de vraag; waarom zou je het willen onderzoeken? Wat zou je doen als er een negatieve uitslag komt en je kindje een chromosoomafwijking heeft? Wij doen geen NIPT of combinatietest omdat we een zwangerschap waarschijnlijk niet zouden laten afbreken. Wanneer bij bijv. de 20-weken-echo of een groeiecho afwijkingen zichtbaar zijn, is het alsnog mogelijk om te onderzoeken. En kan ook de medische hulp klaar staan bij de geboorte. En naïef ben je niet, bij de meesten zit het inderdaad goed, Patau komt bijv. bij 1 op de 16.000 voor, dat zijn dus 15.999 waar het goed zit. Succes met je keuze, gelukkig heb je nog een paar weken om er over na te denken.
Ik kots en diarree tegelijk nu, maar dat komt vast niet door de baby Ja dat is het inderdaad, wat wil je met de info doen. Als het niet uitmaakt zou ik het lekker laten wezen. Ons maakt het wel uit.
Wij doen geen nipt/combinatie test. Bij onze eerste ook niet gedaan aangezien wij het niet weg zouden laten halen. Ooh dames die vandaag hun echo hebben heel veel plezier en succes. Toch spannend de eerste echo. Ben ook niet stiekem een klein beetje jaloers
Nee de vroege echo was bij de gyn. En heb de vk gebeld dat ik blijvende rugpijn heb en toch wel rustig het nieuwe jaar in wil en begrepen ze volkomen. Echt fijne vk!
Pfoe, zojuist mijn eerste positiebroek gekocht . Die van H&M heeft alleen geen riemlussen, dus echt voor mijn huidige maat gekocht. Als ik aan kom, moet ik wel een nieuwe kopen . Ik moest 40 minuten lopen, zodat de buggy mee kon. Met de fiets moest ik mini anders sjouwen. Nu ben ik zooo verschrikkelijk moe, ongekend moe zelfs. Wat de combinatietest en nipt test betreft: Wij gaan dit niet doen. De combinatietest vind ik maar een stomme kansberekening, die mij onnodig onzeker kan maken. Daarnaast zijn er een tal van andere aandoeningen die voor kunnen komen, ook na de bevalling. De NIPT vind ik onnodig, puur omdat ik het kindje denk ik toch niet laat weghalen (terwijl mijn man dat wél nodig zou vinden). Hier pas ik voor Nou, mini ligt in de gang te slapen. Ik probeer ook even een turbo powernap te doen
Hier ook geen Nipt oid. Ons kindje wordt sowieso al extra in de gaten gehouden ivm eventuele genetische afwijkingen. Qua erfelijke ziekten zijn vriend en ik allebei goedgekeurd, dus daar zal geen probleem mee zijn. Verder wil ik wel bv gaan geven.
Hoi allemaal, Mag ik hier nog even meelezen? Waarschijnlijk uitgerekend op 18 augustus. Heb een nieuw topic gemaakt voor 16-30 aug maar ben nog in mn up Zie dat sommigen de eerste echo al hebben en nadenken over nipt en combinatietest, spannend allemaal! Ik geniet eerst nog even van mn positieve test, volgende week vk bellen en dan kijken we verder!
Jaaa vandaag de eerste echo inderdaad Vind het nu toch wel erg spannend hoor. Ik voel zo weinig behalve een opgezette buik, heel moe, snel buiten adem en veel dromen. Maar bij de eerste kwam dat ook na een paar weken pas geloof ik. Ik hoop echt dat alles goed is want de teleurstelling is anders weer zo groot Ik mag pas rond half 6....... even wachten dus! Veel plezier @May6513