Uitgerekend 1 t/m 15 augustus 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Viviennee, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Voor ik t vergeet, in verband met herkenbaarheid Wissel ik regelmatig het aantal kinderen dat ik heb en hun geslachten om. De leeftijden kloppen wel ( ik was al heel erg jong moeder )maar mijn eigen leeftijd houd ik ook even geheim nog. Als de hele wereld straks weet dat ik zwanger ben dan zal ik hier ook wat meer in detail treden. Lekker anoniem dus.

Hoe denken jullie trouwens over de nipt en eventuele combinatie test? Gezien mijn leeftijd wordt het wel aangeraden ( en vergoed) maar ik vind het ergens zo vreselijk eng.

knofje vindt dit leuk.
  2. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Mijn laatste test. Volgende week de echo!
    Zo naar het werk.
    Gisteren een financiële domper gehad dus die stress kan er ook wel bij helaas
    Ik ga alleen naar de echo mijn man kan niet makkelijk vrij krijgen. De rest van de echo's gaat en wil hij wel mee.
    M is pas 9 maand die gaat denk ik mee die zegt toch niks haha!

Bijgevoegde bestanden:

Izzie76 vindt dit leuk.
  3. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Haha slim!
    Bij M hebben wij alleen de nekplooimeting gedaan. Hadden toen het geld niet en de volste vertrouwen. Maar moet nog overleggen wat manlief nu wil

Izzie76 vindt dit leuk.
  4. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Ik wil sowieso de NIPT doen. Vind het nu niet meer zo onbevangen als voor de mk.
    Haha van dat anonieme herken ik wel. Heb ooit eens opgevangen dat mijn zus hier ook meeschrijft en dat is best een nieuwsgierige ;)

Izzie76 vindt dit leuk.
  5. Orselia

Orselia Lid

24 jun 2017
    89
    40
    18
    Vrouw
    Hier ook een meeschrijver! 1augustus uitgerekend van ons 1e kindje. Ik heb gevoelige borsten en een zeurend gevoel in mijn onderbuik, verder nog niks.

Ik vind het doodeng. :oops:

Draag continu inlegkruisjes, want durf er niet op te vertrouwen dat het zomaar goed zit/blijft gaan. Ben ik volgens mij niet de enige in.:D
    Ik zit ook af en toe even tegen mijn borsten te duwen om te checken of ze nog gevoelig zijn. :rolleyes:
    Echt, het kan me niet snel genoeg gaan...

Nog een vraagje: hoe nauw nemen jullie het met de regeltjes van wat wel en niet mag? Ik rook of drink niet, dus no problem there. Maar we hebben katten. En dus kattenbakken. En ik ben eigenlijk altijd degene die ze verschoont.
    Ik heb jaren in een asiel gewerkt, en onze eigen katten hebben we ook al 7, 9 en 10 jaar... Ik vermoed dat ik dus al wel weerstand tegen Toxoplasmose heb opgebouwd. Die Toxoplasma parasiet komt bovendien pas na 24uur vrij, dus als je elke dag de poep uit de bak zou scheppen, kan er in theorie niks misgaan toch?
    Ik lees overal dat je direct contact met kattenpoep dus moet vermijden. Maar als ik gewoon de kattenbak leegkieper, hem weer vul en daarna goed handen was, lijkt het me niet echt een risico.

(Het zit me hoog, valt het op?:D)

6. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ik verschoon de Kattenbakken maar met handschoenen aan. Verder let ik wel op met cafeïne, rauw vlees etc

7. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Jaa ik ben hier ook haha ! Ja mijn action is sinds vandaag eindelijk richting de knaller..zo gevoelig zijn ze dus niet bij mij. Kruidvat knalde al snel terwijl de action echt nog tuur was. Maar ook daar komt verandering in gelukkig

Bijgevoegde bestanden:

8. Orselia

Orselia Lid

24 jun 2017
    89
    40
    18
    Vrouw
    Ja dat doe ik wel vrij streng. Ik ben al afgekickt van de rotzooi die energiedrank heet (want ik lust geen koffie, dus dronk ik dat spul ipv koffie).

Ik ga de carpaccio missen. Maar ach, met plezier, want het is voor het goede doel.

9. knofje

knofje Actief lid

26 aug 2008
    130
    74
    28
    nijmegen
    Ik ben ook wel benieuwd wat anderen met de kattenbak doen @Orselia!
    Hier doet mijn man het eigenlijk altijd en ik houd het bij, dus om geen risico te lopen laat ik het aan hem over de aankomende maanden.

Hebben jullie het al met jullie partner over de vakantie gehad? Hier moet mijn man binnenkort aanvraag indienen voor de grote vakantie onze bevallingsdatums liggen eigenlijk een beetje in het midden van de grote vakantie scholen. Nu heb ik twee kinderen en vragen we ons af of mijn man voor de bevalling vrij moet nemen of erna! Beetje vroeg om over na te denken, maar wij moeten dit binnenkort al aangeven! We nemen Zoiezo ook in mei een weekje vrij.....

Ik las dat er veel nog in het geheim zwanger zijn, spannend!
    Hier zijn mijn kinderen en ouders inmiddels op de hoogte en vriendinnen, duurt niet lang meer denk ik voor de meeste het weten. Mijn kinderen zijn na de miskraam heel nieuwsgierig geworden en hadden gelijk iets door Haha mijn dochter vroeg net of ze het mocht vertellen op school.....

Citroentje93 vindt dit leuk.
  10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mooie test, Citroentje!

Mijn Actiontesten waren ook veel vager. Lopen nu wel ok maar in het begin zou je er bang van worden.

Mijn testen zijn nog nat maar zijn niet beter dan die van gisteren denk ik. Wellicht vanmiddag weer.

Citroentje93 vindt dit leuk.
  11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal :)

Ik kom ook uit het andere topic dus ik sluit me nu gezellig bij jullie aan

Middels ICSI ben ik zwanger geworden, daarvoor 5 mislukte IUI pogingen. Ik heb geen partner, heb gebruik gemaakt van donorzaad uit Denemarken. Afgelopen vrijdag op 13dpo had ik voor het eerst een positieve test in handen :o: Ik zit sindsdien op een enorm mooie wolk haha. Het wordt mijn eerste kindje.

Kwaaltjes heb ik nog niet echt, mn tepels branden af en toe ineens heel erg, en ik moet vaak plassen, meer nog niet!

Ik heb bij de kliniek op 18 dec een echo, maar ik ga vanmiddag een afspraak maken bij de vk en een echo bij 6 weken laten inplannen. Anders moet ik nu nog 3 weken wachten, duurt me te lang haha

12. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hhahahaha! "En wat is hier de bedoeling van, moeder?!"

Hoe oud zijn je andere kinderen?

13. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

14. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ik was echt heel jong toen ik mijn kinderen kreeg. Als alles goed gaat heb ik ze echt van verschillende generaties

15. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Heb de vorige keer beide gedaan. Kwam 300 uit voor down - snap nog steeds niet waarom - dus toch maar naar Belgie gereden voor de nipt.

16. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Netjes!

17. Orselia

Orselia Lid

24 jun 2017
    89
    40
    18
    Vrouw
    Hier bij ons is nog niemand op de hoogte, alleen wijzelf en de vk. Deze week gaan we het wel aan onze donor vertellen, omdat hij nu niet meer nodig is.
    Ivm kans op genetische afwijkingen hadden wij gekozen voor een donor (beste vriend van mijn vriend). Maar uitgerekend deze ene ronde waarin ik even niet wilde insemineren, even rust wilde, ben ik zwanger van mijn vriend geworden (wat inhoudt dat zijn sterilisatie dus ook niet meer 'werkt').

Na eerste gesprek bij vk bleek dat wij tot nu toe op basis van onjuiste info hebben gehandeld en dat ons risico op afwijkingen ontzettend meevalt.

LollyLolbroek86 vindt dit leuk.
  18. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Gefeliciteerd en welkom alllemaal!

Mooie testen weer

Nipt test ik denk wel dat we dat gaan doen. Gaan ons eerst laten voorlichten
    Bij de andere twee niet gedaan trouwens

19. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik dacht eigenlijk dat dat tegenwoordig allemaal wel meeviel met de kattenbak, maar dat heb ik mijn vriend nooit verteld. Heb al in geen jaren meer een kattenbak verschoond, hahaha!

20. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ik ga me eens goed verdiepen in alle tests die er zijn. Een kindje met Down zal ik namelijk niet per definitie niet welkom willen heten. Als een aandoening niet met het leven verenigbaar is dan heb je weinig andere keuze maar ik vind het een duivels dilemma.

Nou ja eerst maar eens zien de tien weken te halen

Deel Deze Pagina