Super, van harte gefeliciteerd !! Proficiat & welkom!! We hebben vandaag tegen mijn moeder verteld dat ik zwanger ben, ze was ontzettend blij en het "beren op de weg zien" viel reuze mee. Heerlijk, heb een hele hechte band met haar (vooral nadat mijn vader vorig jaar heel plotseling overleden is) en ik vind het erg fijn dat ze zo gelukkig is met ons nieuws. Morgenochtend naar de huisarts en we krijgen morgen waarschijnlijk ook een telefoontje van de verloskundigenpraktijk voor de eerste afspraak
Vertellen van de zwangerschap, even overleggen mbt medicatie die ik gebruik en waarschijnlijk bloedprikken (werd bij m`n vorige zwangerschappen ook gedaan).
Ohnee hier nog geen buikje hoor haha ben pas 5 wkn .. Mijn ouders weten het sinds een paar dagen. Ze reageerde weer heel blij Ik heb 28 dec 1e echo bij gyn : D
Wat fijn dat jullie allemaal zo snel een echo krijgen, dan krijgen jullie als nog rond 10-12 weken een echo? Hier doen ze standaard tussen dat termijn pas 1 tenzij je twijfels hebt doordat je bloedverlies ofzo hebt gehad zoals ik had bij de 3de
Ik heb hier met 8 weken een echo, maar geen idee of er dan nog een echo volgt met 12 weken. Zou wel moeten denk ik, met 8 weken kunnen ze toch nog niks meten? De praktijken in mijn woonplaats hebben gekozen voor een vitaliteitsecho lijkt. Zien of het op de juiste plek zit en of het hartje klopt. Zou elke praktijk moeten doen! Maar toch vind ik het lang duren. 4 weken vanaf de eerste test
Oja, iemand vroeg of er nog tips zijn tegen misselijkheid. Hier wil gemberthee nog weleens helpen, maar over het algemeen werkt er vrij weinig .
Hoi dames, Jullie mogen mij helaas weer van de lijst halen. Mijn testen liepen al niet (snel genoeg) op en ik heb dus toch vannacht een vroege miskraam gehad. We durfden het eigenlijk al niet te geloven dus het gaat wel okay, we waren hierop voorbereid. Hopelijk is de volgende wel een plakker. Ik wens jullie allemaal een gezonde fijne zwangerschap!
Ik kreeg net een mail dat de afspraken bij de verloskundige anders gaan lopen als dat ik had verwacht. Eerste afspraak echo+voorlichting. Tweede afspraak de intake +bloedprikken. De derde afspraak zal rond de 13-15 weken pas plaatsvinden en dan worden de uitslagen besproken. Nou oke dan. Ik kan ook kiezen voor CenteringPregnancy. Dat zijn groepsafspraken. Je wordt dan in een half uur onderzocht en daarna sluit je je aan bij een groep andere dames om je vragen etc. te stellen.
Hoe dan ook is het naar! Ik wens je al het geluk toe en hopen dat je gauw een plakker hebt ❤️. Voor nu sterkte!
Dat lijkt mij een beetje de standaardroutine bij een verloskundige . Al klinken die uitslagen zo ver weg, maar dat kan ik verklaren doordat de afspraken in het begin om de 4 weken zijn. Ga jij centering pregnancy doen?
Op zich is dit wel standaard hoor. Hier heb ik ook met 7/8weken een afsp en dan pas met 14 weken en worden alle uitslagen besproken Ik denk als er iets niet goed is zullen ze wel aan de bel trekken. Maar bij de Vk is dit wel standaard hoor