Haha wat dan? Drukke bedoeling daarbinnen? Wordt leuk als ze groter is. Blauwe plekken, gekneusde ribben
Wij zijn carnaval juist ontvlucht, lekker in een huisje net over de grens in België. Genieten met z'n tweetjes.
Hier woon ik noordelijk genoeg dat er geen carnaval is. Vandaag de verloskundige gesproken en ik laat morgen mn urine testen op blaasontstekingen en ik mag morgen extra keer langs komen om hartje te luisteren. Ben er wel blij mee, want ik voel allemaal dingen die ik niet kan plaatsen. De baarmoeder zit in de weg, voelt ook al heel zwaar en strak soms. Veel steken in die regio. Gespannen gevoel. Beetje naar en vervelend. Dus fijn dat we even checken.
@Lindavvv fijn dat je morgen even terecht kunt bij je vk. Hopelijk kan ze je gerust stellen. Heb je last van pijnlijke steken? Dat zware gevoel herken ik overigens ook wel. Succes morgen! @Beausecret oooh heerlijk, geniet ervan!! Ben je wel af van je misselijkheid?
Oh haha ik was even in de bonen, dacht even dat het een meisje was. Iets gemist zeker... of weetjewat, ik steek het gewoon op zwangerschapsdementie
Oh ik ben een echte Brabantse die carnaval niet overslaat hoor. Ook al heb ik vandaag een dagje Efteling gehad... Morgen gewoon lekker een kroegentocht houden! Maar nu dan wel nuchter natuurlijk. Doen we toch echt ieder jaar. Geen uitzondering. Geweldig!
@Beausecret vieren ze daar geen carnaval? Hier net over de grens wel. Hoe is het met je misselijkheid?Houd het honger gevoel al wat langer aan? Ik geef niks om carnaval en mijn man ook niet. Heel soms gaan we naar een optocht kijken maar eigelijk wil ik er zo min mogelijk van meekrijgen. Vroeger toen ik jong was,gingen we in deze periode ook altijd op skivakantie, heb het alleen gevierd toen ik in de puberteit zat,maar alles hier is in het dialect van de liedjes tot de borden en posters toe, en ben denk ik 1 van de weinige limburgers die geen dialect praat,kan het wel redelijk verstaan maar lezen al helemaal niet. Heb trouwens ondanks de preventie pillen ook een blaasontsteking te pakken helaas. Hopelijk voel ik me snel wat beter,normaal met een blaasontsteking voel ik me niet echt ziek of belabberd maar nu voelt ie toch anders als normaal. Wat fijn dat je morgen naar de VK kan @Lindavvv hopelijk stelt het je een beetje gerust
Ik woon in het noorden dus geen carnaval hier. Wel jammer want ik ben niet vies van een feestje. Ik zag vandaag in mijn online dossier de uitslagen van de glucosetest. Volgens mij nog helemaal prima. Nuchter 5.0 en na 2 uur na drankje 6.4. Heb het nog niet besproken. Maar lijkt mij nog geen reden tot paniek. Ik ga het weekend even door alle baby kleren en spulletjes van O. Even kijken wat we weer willen gebruiken en wat weg kan. Zo kunnen we ook zien wat we nog nodig hebben. Hoe gaat het met jullie met werken? Ik heb een hele fysieke baan. Hele dag staan, sjouwen etc. Weet nu denk ik al dat ik het niet vol ga houden tot 36 weken. Het gaat nu nog wel goed maar ik overvraag mijn lichaam snel. Helaas ook weinig medeleven vanuit het management.
@Lindavvv veel plezier vandaag bij de vk! @Beausecret jij veel plezier in België @indy90 je hebt als zwangere vrouw meer rechten dan je denkt. Zie het linkje. Sjouwen en bukken mogen alleen beperkt dus je werkgever heeft een probleem en jij niet. Kom voor jezelf en je baby op. https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel/3909276/zwanger-op-het-werk-dit-zijn-je-rechten-meer-dan-je-denkt Hier heb ik een kantoorbaan met veel zitten. Dat is ook onprettig. Helaas hebben we in mijn kamer geen zit/staan bureau. Maar ik probeer gewoon kleine pauzes in te lasten of af en toe tijdens vergaderingen lekker te staan. En tijdens de lunch lekker te wandelen.
Ja grotendeels wel! Gister zelfs uiteten geweest voelt echt als mega overwinning! Zo heerlijk om weer eetlust te hebben na 12 weken. Ik werk tijdelijk nog niet @indy90. Hier ook kantoorbaan dus probeer het vanaf nu weer wat op te bouwen.. Denk inderdaad om jezelf met teveel sjouwen/tillen! Succes vandaag bij de vk @Lindavvv geruststelling is altijd wel fijn.
Heb het vanmorgen met mijn meest begripvolle leidinggevende besproken. Hij zal er voor waken dat ik me zelf niet ga overvragen en geen zware dingen meer ga doen. Hij vond het ook niet oké dat mijn manager mij gewoon op de zwaarste diensten in zet. Voelde me wel gehoord. Nu zelf ook nog accepteren dat ik niet alles kan.
Fijn dat je een goed gesprek heb kunnen voeren hierover. Hopelijk gaat je andere manager er nu ook anders mee om, hoor helaas wel vaker dat men eigelijk niet weet wat ze met zwangere aanmoeten of gewoon vinden dat zwanger zijn geen ziekte is, wat natuurlijk ook wel klopt,maar je krijgt wel te maken met beperkingen in je doen en laten. Ook voor jezelf is dit heel lastig, dat herken ik wel. Dan denk k voor mezelf dat ik die dag niet veel gedaan heb, omdat dit veel minder is wat ik normaal doe, maar mijn lichaam denkt daar dan toch heel anders over.
Wat goed @indy90! Wat een goede overwinning voor jezelf. Joh, als ik een flink eind met mijn man ga wandelen dan vraag ik al na 400 meter of hij langzamer wil lopen... Het vraagt gewoon nogal wat van je.
Je lichaam is gewoon keihard aan het werk ook al zonder dat je wat doet. Heb de vorige keer ook behoorlijke bekken instabiliteit gehad mede door over belasting dus dat wil ik gewoon voorkomen nu. Voelt goed voor ons opkomen.
Vandaag een krachtig hartje mogen horen bij de vk. Hartje was ook telkens vlot weer weg, dus bewegelijke baby. Dat is fijn. Ook gelukkig geen blaasontsteking. Tot nu toe lijkt alles goed. Wel laten weten als de klachten erger worden.
Ik dacht dat ik ook nog alles aan kon maar dat ging zondag snel over.. Had vorige week meer als 38 uur , werk ik de zorg en we hadden 2 mensen terminaal liggen.. Zondag is collega voor mij door gegaan tot half 4.
Hier gaat het ook niet meer zoals het ging, ipv 10.000 stappen haal ik nu met een beetje geluk 4000, soms zelfs met pijn als het een wandeling is. Fietsen gaat wel beter. En ook teveel traplopen is niet fijn merk ik! In het huisje was het toilet boven, met een wenteltrapje. Erg leuk als je zwanger bent... nu heel veel pijn van onderrug/stuit.
Wat ontzettend fijn toch @Lindavvv ❤️ @Beausecret ik vind het zo sneu voor je dat je het zo zwaar hebt... gelukkig gaat het qua eten weer wat beter. @Anar91 weet je al of je een zoon of dochter krijgt? Je dacht een jongen toch? Of houd je het geheim?