Uitgerekend 1 t/m 15 Augustus 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Leanna3, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ja, dat is natuurlijk zo @Loesje1988 we moeten het wel allemaal nog kunnen als we tonnetje rond zijn. Maar dat zal dan ook wel de reden zijn want alle dames in mijn groep waren al 30+weken. En ik zie bijzelf ook niet meer een bodycombat klasje pakken hoor! Witte vlag: ik geef mij al over bij het idee.

Slim dat jullie eerst de meubels doen en dan pas de kleur. Wij hebben de meubels bij de muur uitgezocht, maar daardoor was de keuze beperkt.

Veel plezier met meubels knutselen en schilderen!

Loesje1988 en DN2017 vinden dit leuk.
  2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Goed bezig @Thirza78 zowel meubels in elkaar zetten als het sporten!

Lijkt me ook heel veel voldoening geven. Dan wordt het wat je zegt een stukje echter.

Ik heb nog geen idee wat voor meubeltjes ik wil. Wacht eerst tot de vloer erin ligt en de muren zijn geverfd! Heb wel al veel inspiratie opgedaan.. kan niet wachten. :rolleyes:

Evayesmamatobe en Thirza78 vinden dit leuk.
  3. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bam @DN2017 Misschien de volgende keer ophouden na de eerste of tweede punt in die zin. Laten we hier nou niet over gaan discusseren en anderen op gaan beoordelen.

@Thirza78 Heel begrijpelijk. Daarom zijn we nu ook bezig met de kamers, ik wil dit niet meer met een enorme buik na de 30 weken doen ofzo.

Evayesmamatobe, Thirza78 en Beausecret vinden dit leuk.
  4. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Niemand is hier aan het discussiëren, jij bent nu degene die er een probleen van maakt en een discussie aanwakkert. En bovendien, waarom zou ik ophouden na die eerste of tweede zin? Omdat ik tegen ben en niet voor? Want als je voor bent dan mag je wel roepen wat je wil? Aangezien je verder niemand aanspreekt behalve mij?

Er werd eerder door 2 personen gezegd weinig begrip te hebben voor mensen die niet vaccineren, ik zeg vervolgens hetzelfde maar dan de andere kant op. Waarom word ik dan nu aangesproken op wat ik zeg?

Het kan me niks schelen dat jullie vaccineren, lekker zelf weten, het zijn tenslotte jullie lichamen en jullie kinderen. Maar ik laat me niet de mond snoeren omdat mijn mening niet bij die van de rest past.

Ik vind je opmerking érg misplaatst, en zelfs erg jammer. Want niemand maakte er een probleem van. Maar wie de bal kaatst...

Loesje1988 vindt dit leuk.
  5. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Ik heb nu 2 keer ZwangerFit gedaan (ook op dinsdag, haha). Is inderdaad niet heel intensief, maar wel goed om in beweging te blijven. Wat @Loesje1988 ook aangeeft; sommige mensen die meedoen zijn al veel langer zwanger, en dan denk ik dat het inderdaad pittiger is.

Wij gaan binnenkort behangen in de babykamer (oude behang is er al af). Meubels komen bij ons begin april (samen met de kinderwagen). Ik begreep van mijn man dat ze ook in elkaar worden gezet, dus dat hoeven we niet zelf te doen :). De box komt ook gelijk mee.

Ik vind het ook wel heel fijn idee dat de spulletjes dan al in de kast kunnen enzo. Ligt nu allemaal in een kast op de studeerkamer. Zoveel hebben we nog niet, maar dan kunnen we inderdaad meer dingen gaan shoppen die we nodig hebben.

@Lindavvv en @DN2017, ik denk dat jullie het beiden niet vervelend bedoelden naar elkaar toe. Laten we het gezellig houden op het forum. Het gaat over iets moois, onze kindjes :)

Evayesmamatobe, Loesje1988, Ange84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze bedoelde dat het niet nodig was om een sneer te maken dat je geen begrip hebt voor mensen die zich wel laten vaccineren. Het is niet nodig om te benadrukken zeg maar, juist omdat het zo'n gevoelig onderwerp is. Ik had daar niet bij stilgestaan toen ik het vroeg. Maar zeggen: Ja ik vaccineer wel, of niet, was naar mijnziens ook voldoende antwoord.

Als dat eerder tegen jou zo is gezegd heb ik dat echt compleet gemist en zou ik dat andersom voor jou net zo vervelend hebben gevonden. In ieder geval zeker niet bedoelt om de mond te snoeren, anders zou ik het niet vragen.

Lindavvv vindt dit leuk.
  7. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
  8. Roosje-5

Roosje-5 Actief lid

27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Leuk zeg, de spulletjes al in huis en langzaamaan in elkaar zetten :)

Ik doe ook thuis yoga en daarnaast kracht-/cardiotraining, allen via YouTube. Voordat ik zwanger was, deed ik ook aan kickboksen, maar gevoelsmatig wilde ik daar nu mee stoppen i.v.m. mijn miskraam vorige keer. Niet dat dat daardoor kwam, maar ik wilde toch liever alle mogelijke 'risico's' uitsluiten. Daarnaast had ik er sowieso geen puf meer voor haha.
    Ik ben bij mijn vorige zwangerschap vrij laat met ZwangerFit begonnen, omdat ik zo lang mogelijk thuis sportte. Toen dat lastiger ging, ben ik ZwangerFit gaan doen. Vond ik in het begin ook redelijk licht qua fysieke inspanning, maar dat werd vanzelf zwaarder naarmate ik zwaarder werd ;) Vanaf deze week ga ik zwemmen. Ik wil wel ZwangerFit Aqua uitproberen, maar dat is qua tijdstip bijna onmogelijk helaas.

Qua cursus hebben wij vorige keer HypnoBirthing gedaan en ik vond dat fantastisch. Heb mede daardoor ook een hele fijne, ontspannen thuisbevalling in bad gehad :) Wij kiezen voor een korte opfriscursus daarvan.

9. Dinges84

Dinges84 Actief lid

6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    Ik haak hier maar even weer aan. Heb alles gelezen, maar op alles van de afgelopen 2,5 week reageren gaat niet lukken... ;)

Wat is de eindstand qua jongens/meisjes nu eigenlijk geworden?

Grappig dat er een heel aantal toch wel weer overtuigd waren (of een voorgeviel hadden) van het verkeerde geslacht. Hier wederom voorgevoel van een meisje. Voor de 4e keer, klopte slechts11 keer eerder :D

Hier wil ik al wel graag beginnen met 'babykamer-dingen', maar weinig puf, dus het blijft bij bedenken/fantaseren :)

Behang en muurverf zijn al wel in huis + wat accesoires :thumup:

Ben erg benieuwd hoe alle kamertjes gaan worden!

Ik heb mezelf opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ga alleen na de 30 weken pas beginnen. Zelfde heb ik vorige zwangerschap ook gedaan en ook ik heb mede door die lessen mijn fijnste badbevalling ooit gehad.
    Zwangerfit (zonder apparaten) en hele slechte zwangerschapsyoga heb ik tijdens de eerste zwangerschapoen gedaan. Beide minder/niets aan gehad. Aan de eerste wel één leuk eerste-keer-moeder-contact overgehouden.

Tot nu toe volg ik nog de bodybalance lessen (bodycombat ook al heeeel snel opgegeven) en ga ik vanaf vanavond wekelijks zwemmen. Zwangerschapszwemmen heb ik ooit ook gedaan trouwens, maar ik geloof dat ik nu liever op eigen gelegenheid wat baantjes trek. Hou helemaal niet van zwemmen :oops: Maar hoop dat het voor m'n bekken weer veel goeds doet.

Oh, enne, last but not least: ik voel onze frummel bewegen!!

Voor het eerst de avond na de laatste controle waar ik zooo zenuwachtig voor was omdat ik angst had dat het niet goed zat omdat ik echt nog helemaal niets voelde...

Nu zeker dagelijks meerdere malen en hartstikke duidelijk ♥

Kan ik nu beginnen met zenuwen om de 20 weken echo ;)

10. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Er is inderdaad door 2 anderen het tegenovergestelde gezegd, waaronder ik.
    Mijn excuses, het is nu ook weer niet de bedoeling dat er onenigheid komt hierdoor.

Ik heb een hele duidelijke mening over dit onderwerp, maar wil nu ook weer niet dat dit een discussiepunt gaat worden waardoor dingen in deze groep spaak gaan lopen.

Evayesmamatobe, Chanbee, Dinges84 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    #2231 Thirza78, 5 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2020
    Yup same here. Ook ik heb gezegd dat ik weinig begrip heb voor mensen die hun kinderen niet laten vaccineren, medische uitzonderingen daar gelaten. Maar het was een terloopse opmerking en niet bedoeld om mensen uit de tent te lokken ofzo hoor. En eerlijk gezegd stond ik er geeneens bij stil dat dit als aanstootgevend zou kunnen worden opgevat.

Ik heb zelf veel gereisd in ontwikkelingslanden en dat heeft mij alleen maar in mijn mening gesterkt.

Wereldwijd sterven zo veel kinderen onnodig aan ziektes die de wetenschap al lang onder controle heeft, gewoon omdat zij geen toegang tot vaccinaties hebben. Of ze raken ernstig gehandicapt. Dat is zó onrechtvaardig. En dat mensen dan bewust hier in NL er voor kiezen om niet te vaccineren vind ik mind blowing.

Maar goed, trek in een discussie over vaccinaties heb ik zeker niet.

Chanbee, Beausecret, Lindavvv en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik ben het lijstje kwijt haha maar ik had het goed voorspeld ☺️ We krijgen een meisje ❤️

Dinges84, Evayesmamatobe, Lindavvv en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Hahah nog een meid op de lijst:D. Gefeliciteerd!!

Loesje1988 en Chanbee vinden dit leuk.
  14. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Chanbee vindt dit leuk.
  15. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    @Chanbee ook hier van harte gefeliciteerd met je dochter ❤️

Chanbee vindt dit leuk.
  16. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Baby room (op het tune van baby shark)
    Nu nog een klamboe, gordijnen, assecoires, en wat baby spullen. En de commode plank natuurlijk.

Dinges84, Chanbee, Evayesmamatobe en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @Thirza78 wat mooi!! Ziet er gezellig en knus uit. Heerlijk

18. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
  19. Roosje-5

Roosje-5 Actief lid

27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Wauw wat handig, dankje! Ik heb ff een paar broeken besteld op de gok:D

Evayesmamatobe en Lindavvv vinden dit leuk.
  20. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    @Thirza78 wow jullie zijn al helemaal klaar! Ziet er super uit!

Deel Deze Pagina