Uitgerekend 1 t/m 15 Augustus 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Leanna3, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt in de ICT, maar voor een aantal ziekenhuizen. Deze zijn op dit moment druk bezig met het inrichten van extra ic-ruimte voor corona patiënten. Dus hij zit in het ziekenhuis om It-technisch dit te ondersteunen.
    Ik had hem liever thuis gezien, maar ben wel trots op hem, en op alle zorg-collega's die zo dichtbij met dit onderwerp te maken hebben.
    Zelf werk ik thuis.

Voorts proberen we wel al onze contacten te minimaliseren. Want we willen niet bijdragen aan een verdere verspreiding.

Waar ik wel enorm van baal is dat zwanger zwemmen dus ook niet door gaat. Dat is maar een groepje van 3 a 4 en vind ik echt geweldig.. Maar goed. Dan maar een stukje fietsen.

Ange84 vindt dit leuk.
  2. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    @Lindavvv ach meis, wat ontzettend zwaar. Vervelend dat jullie nog niet precies weten waar jullie aan toe zijn.

Kan je niet aan de huisarts vragen of jullie op corona getest kunnen worden zodat je weet of je woensdag wel/niet naar het ziekenhuis kan gaan? Volgens mij kunnen ze onderscheid maken tussen alle verkoudheid en griep-strengen.

Hoe dan ook: hopelijk weten jullie snel meer, zodat je weet welk handelingsperspectief jullie hebben. En zodat jullie je kunnen gaan voorbereiden op de toekomst, ongeacht welk scenario het wordt. Ik wens jullie veel kracht.

Hebben jullie een beetje steun van de omgeving?

Lindavvv vindt dit leuk.
  3. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    He jammer. Ook hier moet ik de 20 weken echo in mijn eentje doen. Ik ga wel mijn man meelaten kijken via de telefoon maar mooi jammer :(

• Alleen de zwangere verwachten wij op het spreekuur. Partners en andere familieleden hebben tijdelijk geen toegang tot de praktijk
    • De dag voorafgaand aan je bezoek word je gebeld en beantwoorden we al je vragen en geven we je adviezen en belinstructies.
    • Tussen de 16 -27 weken zwangerschap zijn medisch gezien geen controles noodzakelijk en worden deze dan ook niet gedaan, tenzij deze echt nodig zijn.
    • Controles die wel plaatsvinden, worden zo kort mogelijk gehouden. Dit betekent dat we alleen je bloeddruk, gewicht en de groei van je kind controleren.
    • Vragen beantwoorden we telefonisch
    • Medisch noodzakelijke echo’s, dus ook die van de 20-weken echo, blijven staan.
    • Kraamvisites doen wij ook telefonisch, tenzij er redenen zijn om persoonlijk langs te komen. Dit kan zowel op verzoek van jou of van je kraamverzorgende. We komen ook langs om de hielprik uit te voeren.
    • De 6 weken nacontrole doen we ook telefonisch.
    • Groepsbijeenkomsten, zoals de informatieavonden en NIPT-bijeenkomsten worden afgelast.
    • Sta je op het punt van bevallen? De keuze voor thuis-of een ziekenhuis bevalling blijft, tenzij het medisch noodzakelijk is dat je in het ziekenhuis bevalt. We kunnen de plaats van de bevalling opnieuw met je bespreken, ook met het oog op de bezetting van ziekenhuisbedden en de druk op het ziekenhuispersoneel.
    • Wanneer je gaat bevallen in het ziekenhuis mag er voorlopig maar 1 begeleider bij de geboorte (en überhaupt in het ziekenhuis) aanwezig zijn, dus ook niet op de gang of ergens anders in het ziekenhuis.
    • Ook kraamvisite na de bevalling is niet gewenst in het ziekenhuis. Beval je thuis of wanneer je na de bevalling weer naar huis gaat vragen we je zeer terughoudend te zijn in het ontvangen van kraambezoek. Je kraamverzorgster kan je hierin adviseren. Moet je langer in het ziekenhuis blijven, dan gelden de regels die in het ziekenhuis worden gehanteerd.
    • Verder gelden voor zwangeren dezelfde maatregelen als voor niet-zwangeren. Houd daarom het nieuws in de gaten en volg de algemene richtlijnen van het RIVM op.
    • Alle praktijken in de regio doen hun best om de kans op besmetting en daarmee verspreiding zo klein mogelijk te houden. We hebben met elkaar afgesproken elkaar te helpen wanneer er onverhoopt toch verloskundigen zijn die ziek worden. In dat geval vragen we je begrip voor het feit dat je wellicht een voor jou onbekende verloskundige treft. Wij doen er alles aan om deze bijzondere periode in jullie leven op de juiste manier te begeleiden.

4. Roosje-5

Roosje-5 Actief lid

27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Hm vervelend zeg! Ik heb ongeveer dezelfde info gekregen, alleen staat bij ons nog dat je bij echo’s (ook 20-weken echo) alleen of met partner mag komen. Hoop dat dat zo blijft... En anders idd maar via de telefoon erbij. Ik ben wel superblij dat mijn nicht bij de geslachtsecho al de belangrijke punten gecheckt heeft en dat dat er allemaal goed uitzag:) Het blijft bizar allemaal!

Thirza78 vindt dit leuk.
  5. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    @Lindavvv ook ik wil jullie graag een hart onder de riem steken. Hopelijk kan de afspraak woe gewoon doorgaan en hebben jullie snel meer duidelijkheid.

Heb net het ziekenhuis gebeld en ze zei aan de lijn dat ik 1 persoon mee mocht nemen (mits gezond). Half uur later werd ik teruggebeld: mag niemand meenemen. Wel facetimen en extra foto’s. Mehhh...

Thirza78 vindt dit leuk.
  6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Voor de 20 weken echo niet extra iemand? Hier is daar de 20 weken echo een uitzondering op.

7. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Nee, ik moet alleen komen :( Wat fijn dat het bij jullie nog wel mag.

8. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Dat zou ik echt niet accepteren en me dan maar gewoon ziekmelden. Denk aan jezelf, jij bent zwanger!

9. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    @Lindavvv wat een nare onzekere periode zeg... heel veel sterkte gewenst. Hier zijn geen woorden voor...

Lindavvv vindt dit leuk.
  10. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Sterkte @Lindavvv , dat je afspraken maar wel door mogen gaan woensdag, dit is zo belangrijk. <3

Lindavvv vindt dit leuk.
  11. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Veel sterkte @Lindavvv hopelijk kan jullie afspraak wel gewoon doorgaan.

Lindavvv vindt dit leuk.
  12. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    @Lindavvv hopelijk kan de afspraak gewoon doorgaan! Het is erg belangrijk om te weten waar je aan toe bent!

Ik heb mijn controles in het ziekenhuis, en heb niks gehoord dat mijn man niet mee zou mogen a.s. vrijdag met de 20 weken echo, dus vooralsnog gaat hij gewoon mee!

Thirza78 en Lindavvv vinden dit leuk.
  13. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Ik had ‘m vandaag in het ziekenhuis, partner mag bij de 20 weken echo mee, alle andere controles niet.

Loesje1988 vindt dit leuk.
  14. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    @Lindavvv Heel veel sterkte, hopelijk mag jullie afspraak wel gewoon doorgaan♡

15. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Was alles goed? (Of had je dat al gepost en heb ik er overheen gelezen?)

Beausecret vindt dit leuk.
  16. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ja, @Beausecret hoe was het? Alles goed met je kleine?

Beausecret vindt dit leuk.
  17. Anar91

Anar91 Fanatiek lid

21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Net telefoon gehad van verloskundige, blijkbaar was alles toch beetje boven het gemiddelde ze hebben contact gehad met gynocoloog en die wilde toch dat ik een suikertest ging doen donderdag en heb volgende week maandag extra groei echo.

Kom allemaal even hard binnen als je dat met 20 weken echo niet gehoord hebt.

18. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Maar wat kan daar dan problematisch aan zijn @Anar91? Sorry voor de vraag, maar ik heb hier geen ervaring mee?

19. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Schermafbeelding 2020-03-17 om 14.12.24.png

Hier alles helemaal goedgekeurd. :) Ze kon vrijwel direct alles goed zien, dus ze lag er goed voor en deed ook goed mee. Erg gerustgesteld!

Dinges84, Evayesmamatobe, indy90 en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Anar91

Anar91 Fanatiek lid

21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Ik Weet zelf ook allemaal niet, ben 2 weken geleden geprikt voor galstuwing ivm erge jeuk maar dat was oké.
    En met 20 weken echo was ook alles goed..hadden ze niks over vertelt. Maar voor de zekerheid hebben ze gebeld met ziekenhuis want aan de telefoon nu zeiden ze dat buikomvang van de kleine aan de grote kant is. Vandaar dan suikertest.

Deel Deze Pagina