Uitgerekend 1 t/m 15 Augustus 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Leanna3, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik mag vrijdag gewoon op de normale 27 weken controle komen. Dan moet ik sowieso weer prikken voor mn Rhesus.

Afgelopen week heb ik een mail gekregen dat mijn praktijk weer de reguliere controletijd gaat oppakken, dus 15 min per afspraak, zonder het telefonisch consult vooraf, dus we kunnen onze vragen en klachten gewoon weer face to face doen.
    Nog steeds zonder partner,maar ik ben blij dat dit stukje weer "normaal" wordt.
    Hebben jullie al iets hierover gehoord?

Thirza78 vindt dit leuk.
  2. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    #2702 Thirza78, 29 apr 2020
    Laatst bewerkt: 29 apr 2020
    Hier gaat men nog niet richting normaal. Vorige week na de persco van Rutte hebben ze nog een mail gestuurd dat alle maatregelen doorgezet worden tot mei. Gisteren ook een gesprek gehad met de bekken fysio (ik heb echt flinke pijn vaak bij mijn schaambot rechts wat vooral bij lopen opspeelt) maar ook zij doen slechts nog videoconsulten. Daar baal ik echt van want dan kan toch minder goed naar je gekeken worden.

Een kennis heeft vandaag een pretecho in een privepraktijk. Ze mag zelfs haar partner mee nemen. Hier is alles dicht voor pretecho's tot 20 mei. Wat een verschillen...

3. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik heb 11 mei een controle. Normaal doen ze dan ook even een groeiecho, maar omdat het heen medische noodzaak is, zou het alleen een controle zijn (en doorverwijzing voor test diabetes... Joepie!). Maar mochten de regels anders zijn, dan weer wel echo. Maar geen idee of dat met partner mag of niet (denk het niet). En hoop ook snel meer info over pretecho. Ik kijk heel erg uit maar de 4D echo, maar als dat niet gaat, gaat het niet. Wil voor mijn dochter bij voorkeur later wel hetzelfde meegeven als mijn zoon (echo foto's enzo, zeker de 4d).

Maar we gaan het zien. Hier in Brabantland gaat het de goede kant op, als ik de cijfers moet geloven. Belangrijkste is natuurlijk dat dit vast blijft houden zodat het normale leven langzaam opgestart kan worden. :)

Ik hoop nog het meeste dat ik nog lekker op kantoor kan werken voordat ik met verlof ga. Dan heb ik ook echt het gevoel met verlof te gaan... anders is het zo van: oke, ik ben met verlof. Ik blijf thuis net zoals ik de hele tijd al heb gedaan, alleen blijft mijn laptop dicht.

Chanbee, Roosje-5, Ange84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier beginnen de bekkenklachten ook weer flink op te spelen helaas. Heb dus vandaag een gesprek gehad op mijn werk dat ik terug wil naar 12 uur in plaats van 24. Mijn lichaam houdt het vele staan en lopen niet meer vol. Mijn leidinggevende vond het maar moeilijk moeilijk. Maar heb heeel duidelijk gezegd tot hier en niet verder want anders val ik helemaal uit.

Maandag opnieuw de suikertest doen en vrijdag heb ik weer een echo en een consult met de gynaecoloog.

Chanbee, Ange84, Loesje1988 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Trots op je @indy90!

Beausecret en indy90 vinden dit leuk.
  6. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    :oops::D

Thirza78 en Beausecret vinden dit leuk.
  7. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Heel goed dat je je grenzen aangeeft!
    Waarom moet je de suikertest opnieuw doen?

8. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Heb je de diabetes test al eerder gedaan? Ik had best vroeg al een doorverwijzing en vanaf 24 weken kan je getest worden.

Ja ik hoop met je mee..ik mis het werken wel. Stel het blijft allemaal langer duren voelt het een beetje raar, geen overloop van werken en dan verlof.. want ik zit al sinds 13 maart thuis.Heb toevallig gisteren erover gehad met mijn manager. Dat als de maatregelen maar tot 20mei duren, dat ik sowieso nog maar max 4!! Weken op het werk ben voordat ik met zwangerschapsverlof ga, aangezien ik ook nog 1.5 week vakantie heb in juni.
    Helaas is dit te kort om te gaan werken op een andere locatie als waar ik de afgelopen maanden heb gewerkt,aangezien ik daar ook weer ingewerkt moet worden. Maar heb aangegeven dat ik eigenlijk die 4 weken wel graag iets wil doen. Maar goed, ik werk in Brabant dus we zullen zien wat men beslist hierover.

9. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik werk in Eindhoven. Dus we gaan het idd wel zien. :)
    Ik heb alleen met vorige zwangerschal diabetestest gehad... hier wordt het rond de 27 weken gedaan, tenzij er een aanleiding is om het eerder te testen. Mijn zus werd al eerder getest omdat bij de 12 weken al een verhoogde waarde was.

Loesje1988 vindt dit leuk.
  10. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Over het werken: hoe graag ik ook terug wil naar kantoor (want wat mis ik het contact met collega's en de onbezonnenheid van vroeger en wat vind ik het jammer dat ik mijn buik niet kan delen) heb ik aangegeven bij mijn werkgever dat ik het niet zie zitten om naar kantoor te komen na 20 mei, mochten de maatregelen versoepeld worden. Rond die periode ben ik namelijk verder dan 28 weken (alhoewel ik plan om door te werken tot 36 weken).

Ik word geacht met het OV te reizen. Het pand waar ik werk heeft geen parkeerplaatsen voor werknemers, tenzij.

In de meeste landen worden zwangere vrouwen opgeroepen om in het derde trimester toch meer social distancing in acht te nemen. Door de grootte van de baby heb je minder longcapaciteit en daar is het virus dol op. En dat maakt je kwetsbaar.

Dus nee, ik zie het zelf niet zitten om met het OV te gaan zelfs als dat weer gaat mogen na 20 mei (ik denk niet dat de ouderwetse stampvolle spitstreinen snel terugkomen, maar ik voel mij daarin voorlopig niet thuis).

Allicht als er een parkeerplaats voor mij vrij gemaakt kan worden dat ik ga heroverwegen. Mijn manager is het overigens met mij eens gelukkig. Hoe vreselijk ik het zelf ook vind. Het is inderdaad helemaal niets om vanuit de thuiswerksituatie je verlof in te gaan.

Maar, gisteren stond in de interne corona update die we ontvingen dat ze bezig zijn na te denken over het inrichten van het pand conform 1.5.m., maar dat ze verwachten dat in het begin alleen een klein deel van de medewerkers terug mag/kan komen. Fysieke bijeenkomsten /events worden tot 1 september geannuleerd. Dus eerlijk gezegd denk ik niet dat men er van uit gaat dat op 21 mei alles weer normaal is.

If you are in your third trimester (more than 28 weeks pregnant) you should be particularly attentive to social distancing and minimising any contact with others.
    https://www.rcog.org.uk/en/guidelines-research-services/guidelines/coronavirus-pregnancy/covid-19-virus-infection-and-pregnancy/#general

Ange84 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  11. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @Cinderella86 ik heb hem rond 15 week ook al een keer gehad. Omdat ik de vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes had. Dus dan konden ze het eventueel vroeg constateren. Maar omdat er grote kans is dat het zich later alsnog ontwikkeld mag ik nog een keer.

@Thirza78 ik snap je volkomen dat je het niet ziet zitten. Gelukkig is je leidinggevende wel meelevend. Kun je je werk nu goed vanuit huis doen? Dan is het wellicht ook niet erg dat je dit gewoon blijft doen tot je verlof. Jammer is het natuurlijk wel.

12. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Dit zijn sowieso de richtlijnen vanaf 28 weken zwangerschap ongeacht waar je werkt.

Zolang de maatregel blijft dat men zo min mogelijk met het ov moet reizen,denk ik dat ik sowieso ook niet hoef te komen,ik werk binnen de OV sector dus dat kunnen ze echt niet maken om mij voor extra werkzaamheden ,die niet noodzakelijk zijn te komen, en dan nog met inachtneming van onderstaande maatregelen.

Screenshot_20200327-221015_Facebook.jpg

Ange84 en Thirza78 vinden dit leuk.
  13. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Gelukkig was alles goed! Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook een aantal van die minderleven onderzoeken gehad. Er werd mij ook op het hart gedrukt dat ik gewoon moest bellen als ik twijfelde, want beter een echo teveel dan een gestresste mama. Dus als je weer twijfelt gewoon weer bellen!

Oh jeetje dat vind ik wel heftig hoor, geen fysio voor je bekken. Bij mijn fysio wordt daar gelukkig een uitzondering voor gemaakt, zij kijken echt goed naar of mensen het wel of niet redden zonder fysieke afspraak, en als dat niet gaat kan je komen. Wel met maatregelen, maar toch vind ik dat erg fijn. Heb je wel oefeningen gehad van de fysio?

Heel herkenbaar!!

Wat megabalen.. maar supergoed dat je je grenzen hebt aangegeven!

Thirza78 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  14. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Bij ons blijft ook sowieso de norm om thuis te werken, en ik weiger sowieso om met OV te reizen nu... Dus áls ik naar kantoor zou gaan, dan met de auto, en dan declareer ik mijn parkeerkosten wel, haha (wij hebben ok weinig parkeerplekken voor personeel). Maar volgens mij is mijn werkgever het daar wel mee eens in mijn situatie, dus dat scheelt...

Loesje1988, Ange84 en Thirza78 vinden dit leuk.
  15. Dinges84

Dinges84 Actief lid

6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    Fijn dat je even kon spieken! Al was de aanleiding niet leuk...
    Lijkt me heel naar als je soms te lang niets/weinig voelt.

16. Dinges84

Dinges84 Actief lid

6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    Hier zijn de controles volgens mij nog gewoon zo kort mogelijk en bellen ze vooraf.
    Geen andere informatie ontvangen in ieder geval.

Gisteren intake kraamzorg gehad. Niet veel nieuws. Wel gaf ze aan dat er (te) weinig celstofmatjes in het kraampakket zouden zitten en ik met VK moest overleggen of er meer moeten komen. Is dit bij jullie ook zo?

En de regels wat kruikzakken betreft waren weer veranderd. Vorige keren mochten kruikzakken niet en wikkelden ze de kruiken in hydrofiele luiers, nu moet ik toch weer kruikzakken kopen, want dat met die luiers mag niet meer...

Zijn er trouwens mensen met ervaring met een cordring i.p.v. navelklem? Ik kende dat niet, maar denk dat ik dat deze keer liever heb.

En iemand die al eens zelf de navelstreng heeft doorgeknipt?
    Ik wil dat misschien ook wel eens doen.

Bekken doet hier ook flink vervelend. Heb gelukkig wel veel aan mijn beeldbelafspraak gehad. Maar misschien ook wel omdat ik de deur plat heb gelopen vorige zwangerschap en ik alleen maar moest weten welke oefeningen ik met mijn huidige klachten juist wel en niet moest doen.

Thirza78 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  17. Dinges84

Dinges84 Actief lid

6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    Hoe snel krijg je daar uitslag van?

18. Dinges84

Dinges84 Actief lid