Ze zijn mooi op tijd zeg, je kraamzorg, weet je al of je de volledige uren gaat krijgen, of wil je dat zelf niet? Owh allemaal dingen waar k geen verstand van heb,waar is zo'n matje voor? Is dat wat je op je matras legt voor als de vliezen breken? Heb zelf maar 1 kruik en een kruikzak gekocht, als ze vinden dat we er 2 moeten hebben,kan ik die van 1 van mn schoonzussen wel lenen. Zij is afgelopen november bevallen en ze had het al aangeboden. Tis geen -10 als ze geboren worden. Fijn dat je veel baat hebt bij de oefeningen,scheelt toch wel een hoop. k doe er ook regelmatig een aantal maar ik merk toch dat ik er nu veel sneller last van krijg. Hoorde bij de vk dat de fysio's langzaam weer de draad gaan/mogen oppakken. Weet trouwens helemaal niet hoelang het duurt voordat de uitslag binnen komt van de Rhesus prik. Ging vandaag met de post naar Amsterdam, weekend ertussen,feestdagen ertussen dus ik ben benieuwd. Nee het is niks als je de baby niet voelt of nauwelijks. Hij is sowieso rustig maar waar is de grens van TE rustig? Voelde me uiteindelijk een beetje overbezorgd omdat er blijkbaar niks aan de hand was,maar goed, dat wist ik ook niet natuurlijk. Als ik het niet vertrouw moest ik idd weer bellen. Heb met 31 weken op medische indicatie een groeiecho van de baby. Baarmoeder zat precies waar ie nu hoorde te zitten, alleen mn buik was iets te groot voor het termijn, ongeveer een weekje te groot op wat het hoort te zijn. Met komende week weer 1 dagje suikerprikken ter controle. Dit moet ik elke 2 weken 1 dag doen. Heb via marktplaats een stokke newborn set gekocht voor 45 euro, ben er helemaal blij mee. Vond 80 a 90 euro toch wat teveel geld voor iets waar ie nog geen 9 maanden in past.
Ik kreeg van de week ook mijn kraampakket binnen, geen idee of daar te weinig celstof matjes in zaten, van de kraamzorg heb ik daar vorige keer in elk geval niets over gehoord en tis hetzelfde kraampakket. Gaat overigens hier grotendeels weer ongebruikt gedoneerd worden want ik heb inmiddels besloten dat ik ga voor een keizersnede. Mijn dochter is gehaald via een keizersnee omdat ze in stuit lag, dus ik mag dit keer kiezen. Heb er best even twijfel over gehad (misschien hebben jullie mijn topic gezien) maar ik ben er geloof ik wel uit nu Maar goed mocht hier iemand zijn die géén pakket krijgt via de verzekering dan heb ik dus een heleboel spullen die ik eventueel wel op kan sturen, ik heb vorige keer het pakket nauwelijks gebruikt. Heb ook wasbaar kraamverband dus zelfs dat niet haha. Vorige keer gedoneerd aan zo'n stichting voor minimagezinnen. Cordring trouwens nog geen ervaring mee, maar wilde ik ook gaan proberen dit keer, lijkt me een stuk fijner dan zo'n grote klem. Moet alleen even kijken of de vk die heeft of dat ik er ergens één moet bestellen. Wij hebben vorige keer volgens mij ook nauwelijks twee kruiken tegelijk gebruikt en toen was het eind september. Dus kan me idd slecht voorstellen dat je het in augustus niet redt met ééntje
Eén van jullie heeft ooit verteld dat haar zusje (jaren geleden) met 27 weken geboren was. Alleen nu weet ik niet meer precies wie dat van jullie was. Ik geloof Loesje, maar weet het niet helemaal meer zeker. Nu we allemaal zo rond die periode komen, wil ik je even sterkte wensen én feliciteren. Het zullen wel extra confronterende dagen (en extra mooie dagen) zijn.
@ConflictDiamond wat fijn dat je de knoop hebt doorgehakt! Wat zal dat een rust geven. En gezien je ervaring de vorige keer denk ik dat je een hele wijze keuze hebt gemaakt. Heb je dan ook al een datum of komt dat nog? Er rust een beetje een taboe op hè ofzo. Dat snap ik nooit zo goed. Laatst beviel een dame van de zwangerfit ook via een keizersnede en in haar mail met het bevallingsverhaal las je daar toch ook een heleboel schaamte om. Dat vind ik zo raar: ze heeft nog steeds haar kind al die maanden gedragen, en ze wordt nog steeds dezelfde moeder. Dat het kind dan alleen niet door de brievenbus paste, maar dat ze een veilige andere route koos die ook nog eens heel zwaar is... Nou, gelukkig is die optie en begeleiding er. Dat de mama gaat voor de veiligheid van haarzelf en haar kind op zo een moeilijk moment valt alleen maar te prijzen. Oef, de posts over het kraampakket laat mij realiseren dat ik nog een heleboel niet weet. Nou ja, dat komt wel. Zo een cording klinkt wel veel fijner. Ik ga er ook een bestellen.
Nou dat is het inderdaad ook. Er rust een soort maatschappelijk taboe op, omdat je lichaam er in theorie voor gemaakt is zou je dus liefst altijd maar natuurlijk moeten bevallen. Het voelt voor mij ook een soort van alsof ik vaginaal zou moeten willen bevallen, terwijl ik eigenlijk die drang niet zo voel. Weet dat er een hoop vrouwen zijn die na een keizersnee de tweede keer heel graag natuurlijk willen bevallen omdat ze dat graag mee willen maken, ik heb dat niet zo. Ik heb nog geen datum, die plannen ze doorgaans pas in met 34/35 weken, en zal dan rond week 39 zijn.
Lief dat je eraan denkt! Mijn zusje is idd rond deze periode geboren. Ze was afgelopen vrijdag jarig en we hebben het er heel kort over gehad. Mn stiefmoeder is vooral heel blij voor ons dat we nu een paar dagen verder zijn als zij van mn zusje. Wel vindt ze het verdrietig dat deze periode voor mij en mn zussen zo spannend was. Alle 3 waren we toch blij en opgelucht dat we de 27 weken gepasseerd zijn met een baby die nog steeds in de buik zit. Wel heeft ze de baby,vrijdag met 27 weken, voelen schoppen dus dat was voor haar ook een heel fijn moment. Het is heel bizar om te weten hoe de baby er in het echt zou uitzien met deze weken. En onbewust denk ik ook van.. oke de baby zou nu ook zelfstandig kunnen ademen mocht er wat gebeuren, of hij past nu in de handpalm van mijn vader. Tis verdrietig en een mooie periode tegelijk voor ons. Verdrietig omdat ze zo vroeg is geboren en mooi omdat ze nu een volwassen dame is van 22 jaar ,zonder echte complicaties van haar vroeggeboorte.
Heb zojuist jouw topic gelezen. Fijn dat je voor jezelf de knoop hebt kunnen doorhakken. Jij moet je goed voelen bij jouw bevalling en het ziekenhuis geeft jouw deze mogelijkheid ook. Persoonlijk snap ik niet waarom er hier zo'n taboe op heerst. Een keizersnede is ook echt geen pretje. In mijn omgeving zijn er zelfs meer keizersnedes geweest als een vaginale bevalling. Wellicht dat ik er daarom zo over denk. Heb ze ook nooit als minder vrouw gezien. Ben vooral heel dankbaar dat de keizersnede bestaat.
Mijn beste vriendin heeft haar zoontje ook via een keizersnee gekregen en mijn oudste zus is ook via keizersnee geboren. Snap ook niet zoveel van de taboe, want een keizersnee is echt niet makkelijk. Het is een zware operatie waar je 6 weken van moet herstellen. Fijn dat jij een keuze hebt kunnen maken waar je je goed bij voelt, @ConflictDiamond ! Mooi dat jullie er zo bewust bij stilstaan, @Loesje1988 , lijkt me heel gek om te beseffen dat je zusje met deze termijn al geboren was! Fijn dat ze er verder niets aan heeft over gehouden! P.S. knap dat jij dat soort dingen onthoudt, @Thirza78 !
Hier de vorige keer ook bevallen met een spoedkeizersnede. Na dat de bevalling niet snel genoeg vorderde. Kreeg hier ook wel opmerkingen als lekker makkelijk zo! Uhhh.. Ontzettend makkelijk een grote buikoperatie nadat je al 3 dagen met je bevalling bezig bent. Ik heb nu dus ook de keuze. En neig toch ook naar een geplande keizersnede. Heb dat hele gedoe als bijzonder traumatisch ervaren en zie dus nu ook als een berg op tegen een eventuele 2e poging om "normaal te bevallen. Heb rond 34 weken nog een afspraak om het uitgebreid te bespreken.
Ik snap jullie heel goed! Ik ben wat dat betreft een verwend nest als het gaat om bevallingen. Mijn bevalling heeft van 1e wee tot het eind maar 2 uur en 7 minuten geduurd en naast hechtingen weinig aan de hand gehad. Ook geen naweeën of waf dan ook. Besef me maar al te goed dat het deze keer zomaar anders kan zijn (ben alleen als de dood dat ik het ziekenhuis niet haal). Dus ik kan me niet voorstellen hoe heftig 3 dagen kan zijn of een bevalling met veel complicaties. Of een keizersnede, al dan niet met spoed. En wat dan nog, het is jullie bevalling he! Kan de ander hoog of laag springen, maar niemand heeft het recht om te zeggen dat een bepaalde bevalling makkelijk is. Of het nu een keizersnee is of niet. Pijnbestrijding of niet. Iedereen ervaart het op hun eigen manier... Maar dat vergeten mensen wel eens, blijkbaar...
Ik ben zo klaar met die mensen die meningen moeten hebben over andere wat dit betreft. Ik zie een keizersnede als een middel om je kindje gezond ter wereld te laten komen. Je krijgt een keizersnede niet zomaar.. ik ben als de dood dat ik een keizersnede krijg en dan vooral omdat het herstel en een operatie gewoon heel heftig zijn voor je lichaam. Je bent afhankelijker van andere en mag meer dingen niet zelf.. dus ik snap niet dat mensen dit als makkelijkere weg zien.
Daar gaat het toch uiteindelijk ook gewoon om? Dat je je kindje goed en wel te wereld brengt? Of het nu linksom of rechtsom is...
precies! Het maakt niet uit of het met een keizersnede is of vaginaal.. Maar goed er wordt ook nog wel eens gezegd dat ivf lekker makkelijk is want dan wordt die embryo gewoon in je baarmoeder gestopt.. mensen blijven bijzondere wezens
Goed nieuws hier: de (bekken)fysio mag weer opstarten en as vrijdag hebben we een face to face afspraak. Ik had vanaf week 23 ineens scherpe pijn bij mijn schaambot na zeg 1.5.km wandelen. En dat werd van kwaad tot erger. De pijn kwam steeds eerder. En vorige week kon ik bijna niets meer, zelfs geen rondje park zonder tig keer 'au gudvr' te roepen. Dus heb ik veel rust genomen en ben ik aanvullende fysio oefeningen gaan doen. Uiteindelijk ben ik ook langs de HA en vlos gegaan, maar gelukkig was het geen blaasontsteking of voorweeën. De kleine ligt gewoon erg aan de oppervlakte (dat is ook leuk want ik kan haar ruggetje en soms hoofdje ook voelen). En daardoor voel ik haar ook goed schoppen. Maar daardoor staat er ook veel druk op mijn spieren en banden. Dus zitten lukte niet goed, met de laptop op de bank werken was ook niet fijn, van alleen maar liggen wordt je ook doodmoe en wandelen was enorm pijnlijk. Om maar te zwijgen wat continu zeurende pijn met mijn humeur doet. Gelukkig gaat het deze week wel wat beter (vorige week had mijn buik echt een groeispurt ofzo en nu is dat weer wat rustiger) en heb ik bijna vakantie. Ook komt er straks met de post zo een enorme skippybal om op te zitten. Maar voor het eerst was ik blij met de corona periode want vorige week was het gewoon niet gelukt om naar het station te wandelen, en van het station naar kantoor, als we gewoon aan het werk waren geweest. Na de vakantie moet ik maar kijken hoe het gaat. En anders zal ook ik minder moeten gaan werken. Want het is frustrerend om achter te gaan lopen in je werkvoorraad omdat je niet goed kan zitten. Het is wel een lesje nederigheid hoor, voor ik zwanger werd reed ik 3 a 4x per week paard, deed ik regelmatig yoga etc. Dus ik had het niet snel bij mij verwacht, maar dus toch. Maar goed, vrijdag dus naar de bekken fysio hoera!
Fijn dat je toch weer heen kan! Hopelijk gaat de skippybal je helpen. @Chanbee Dat ivf lekker makkelijk zou zijn heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Mensen hebben echt geen enkel idee! Ik ben net thuis van de 2e suikertest. Ben benieuwd. Zal het vrijdag wel horen. Dan heb ik weer een afspraak staan.
Waarschijnlijk geen goede uitslag. Had namelijk vanmiddag al een voicemail van de diabetes verpleegkundige dat ze de uitslag wil bespreken. Als het helemaal goed zou zijn zou dat niet nodig zijn gezien ik vrijdag ook een afspraak heb staan bij de gynaecoloog. Morgenvroeg maar even terug bellen.
Wow wat bizar! Het lijkt me echt absoluut niet makkelijk via ivf... dat traject wens ik niemand toe. Keizersnede trouwens ook niet, heb dat van dichtbij meegemaakt. Is echt een lastige keuze, als je die de 2 keer mag maken.
Wat spannend nu dan.. het is opzich wel goed te behandelen toch, alleen het dieet heel vervelend? Of moet je dan ook gaan prikken etc? Ik heb ook een verhoogd risico op diabetes. Heb over 2 weken weer een groeiecho om te kijken of suikertest echt nodig is. Kon nu ook liggen aan onnauwkeurig echo apparatuur... buikje lag qua grootte iets boven het gemiddelde.