Moet je nou eerst 4 dagen thuis prikken om te kijken wat daar uit komt? Of krijg je nu ook gelijk een voedingsschema en insuline? Want bij de vorige zwangerschap heb je moeten spuiten toch? Als ik het goed onthouden heb. Was O dan ook groter als normaal? En mocht je de hele zwangerschap uitdragen? Of ben je hierom eerder ingeleid? Mijn waardes zijn niet te hoog maar schommelen teveel. Over het algemeen ver onder de norm maar soms net eronder. Ik moet nu 1x in de 2 weken een dag prikken. Maar had gisteren hele rare normen. Na de lunch 7.6 (om 14.00 geprikt) en om 19.00 was mn waarde zelfs 3.8, zelfs aan de lage kant voor een zwangere ( dacht ik ) en een uurtje na het avond eten 6.8 dus dat is ook goed onder de norm. Heb van het ziekenhuis een algemeen voedingsschema/advies gekregen maar daar staat voor mij niks nieuws in,zoals ik al had gedacht. Vond het zelfs een beetje tegenvallen, Maar goed ik dacht laat ik het maar vragen dan kunnen ze er ook niks over zeggen.
Ik heb maandag weer een telefonische afspraak om even te kijken hoe de dagcurves zijn gegaan. De vorige keer zat het hem ook vooral in die nuchtere waardes dus dan heeft een dieet geen zin. Heb er ook voor gekozen deze keer daar niet verder op in te gaan in eerste instantie (dat hele dieet gedoe) O woog 3400 gr bij 38.4 geboren dus wel gewoon normaal. Werd toen inderdaad wel ingeleid vanwege de insuline. Ze hebben maandag de meter al verstuurd dus hopelijk komt hij vandaag binnen. Gek dat je waardes zo schommelen. Welke grenzen houden ze bij jouw ziekenhuis aan?
Ik heb de suikertest vrijdag en ik word helemaal niet nuchter geprikt. Vind dat best vreemd. Iemand hier daar ervaring mee?
Weet je dat zeker? Op zich best vreemd ja gezien wat je eet/drinkt behoorlijke invloed kan hebben op je bloedsuikers.
@indy90 kak zeg.. hopen dat het allemaal meevalt en je dagcurves oké zijn. Zou fijn zijn als je niet te veel hoeft aan te passen.
Heel raar als ze je niet nuchter doen prikken,misschien doen ze alleen het vingerprikje en geen buisje, als je nuchter bent, en na het drankje alleen een buisje bloed? Ik sprak laatst een iemand en had alleen nuchter te hoeven prikken en geen drankje hoeven te drinken. Dan heeft zo'n test toch helemaal geen zin lijkt mij.. Hier moet je bij de glucosemeter nuchter onder de 5.3 mmol zitten 1 uur na de maaltijd onder de 7.8 mmol 2 uur na de maaltijd onder de 6.7 mmol Dus in principe zit ik er de hele tijd onder. Zojuist de diëtiste van het ziekenhuis gesproken of ik vragen had over het voedingsschema, en of ik ook het filmpje had gekeken. Dat hele filmpje heb ik over het hoofd gezien en had geen vragen over het schema, zei zelfs dat ik zulke hoeveelheden nooit wegkrijg. 4-7 boterhammen 250 gr groente 4-5 opscheplepels volkoren producten of kleine aardappels ( 4 aardappels/3 opscheplepels pasta) Stuk vlees 1-2 stuks fruit Ben een goeie eter maar dit krijg ik nooit gegeten tussen 09.30 en 19.00 Ook uitgelegd wat mn achtergrond is, koks opleiding gedaan ooit, 20 kilo eraf zonder een diëtiste en door veel met mn voeding bezig te zijn door idd op de Kh te letten, niet kh arm maar beperkt en verspreid, zoals het voedingsschema van hun ook aangeeft maar toch wilde ze graag dat ik het filmpje keek en ze ging me weer bellen erover. Yooo wat jij wilt dacht ik, kost haar tijd wat ze beter aan andere mensen kan besteden.
Haha @Loesje1988 als ik dat lees dan denk ik: waar zijn de tussendoor snackjes gebleven? En de ochtendyoghurt? Dat regime klinkt voor mij echt als honger hahahaha. Wauw 20 kg er af, wat knap. @indy90 wat balen. Hopelijk heb je slechts wat kleine aanpassingen nodig. Vanochtend was ik naar de vlos voor controle. Alles is helemaal goed met de kleine. Ik moest zo lachen. De vlos voelde aan mijn buik en toen zei ze heel droog: 'Ja, daar zit een baby in'. Werkelijk??? Ze heeft mij alleen geadviseerd minder uren te gaan werken ivm de bekkenpijn. Dat lijkt mij een goed idee helaas. Maar dat komt wel na de vakantie! Ipv 10 dagen naar de Dode en Rode Zee is het een mid-weekje een boerderijtje aan de Groningse kust geworden. Dat is bijna even duur, haha. Best erg eigenlijk. Vliegen is echt veel te goedkoop, dat is zeker. Het is wel fijn om over een paar daagjes even naar andere muren te kunnen kijken. En wie weet. Misschien zien we nog wel een zeehond...
Ja ik weet het heel zeker. Heb er nog over nagebeld omdat ik het ook vreemd vond. De uitleg was "omdat daar nooit iets uitkomt". Very weird...
@Loesje1988 ik vind alleen de avondmaaltijd veel. En inderdaad weinig tussendoortjes zo. Thanks even voor je lijstje van waardes. Volgens mij is die wel vrij gebruikelijk als ik zo online kijk. Heb ik even een richtlijn voor mezelf. @Thirza78 wat lekker dat jullie er even tussenuit gaan! Misschien niet zo als gepland maar vast wel even heerlijk. Wanneer gaan jullie? Otje heeft vandaag 2 keer op de wc geplast! Hij word in juni 2. Papa en mama mega trots luid juichend erbij. Hij vond het zelf ook prachtig.
Ja je kan boterhammen in de ochtend vervangen voor een zuivel product. Tussendoor mag je een boterham of een stuk fruit. Owh of 25 gram ongezouten nootjes. Fijn dat jullie er toch even tussenuit gaan. Nu de regels gaan versoepelen vanaf 1 juni wil ik ook eens gaan kijken voor een paar dagen weg in juni. Met hoeveel weken ga je met zwangerschapsverlof?als je al gedeeltelijk in de ziektewet gaat,gaat het verlof ook eerder in,dacht ik. Maar goed als het beter is voor je lichaam is het natuurlijk wel beter. Wel balen dat je ondanks je oefeningen nog zoveel last hebt van je bekken. Fijn om weer een controle te hebben he?Geeft toch een geruststelling. @indy90 wat goed! Dat jullie zo enthousiast zijn erover is natuurlijk dubbel zo leuk voor O. Als je het prikken na 1 uur vergeten bent, moet je het na 2 uur doen en niet na 1.5uur is mij verteld geworden. Ik ben wel blij dat er vanaf 1 juni weer veel meer vrijheden komen. Mijn man moet straks verplicht met een mondkapje gaan lopen op het werk (ov) dat gaat flink veel geld kosten als al het stationspersoneel om de 4 uur een nieuw kapje op moet
Thanks voor de tip. Ga vanaf morgen ermee aan de slag. Wel fijn dat er weer wat meer vrijheden komen. Ik verwacht alleen wel grote drukte dus wij doen voorlopig nog even rustig aan. Hou niet zo van drukte. Lijkt me vervelend de hele dag een mondkapje te moeten dragen. Krijgt je man deze niet gewoon via zijn werkgever?
Lijkt mij ook dat je werkgever dat moet regelen als je het nodig hebt voor je werk... Minder uren werken lijkt me geen overbodige luxe met jouw klachten, @Thirza78 . Hopelijk helpt het en heb je dan minder last.
Ja als het goed is krijgt ie ze gewoon van het werk. Maar mondkapjes moeten om de x aantal uur vervangen worden. Alle eerstelijns medewerkers sowieso,maar dan hebben we ook nog cruciale mensen achter de schermen,die ook door de stations lopen en in de trein zitten. Dat gaat een kostenpost worden voor ze. Ben benieuwd wat de regels gaan zijn, mijn man loopt alleen maar door de reizigers, voor de rest zit ie alleen in de cabine. Zou wel grappig zijn als er mondkapjes gaan komen met het bedrijfslogo, zou echt wat voor het bedrijf zijn om dat te verzinnen, dat doen ze wel vaker met dingen die wij nodig hebben. Collega's gaan dat niet appreciëren Wij hebben een paar dagen geleden een afspraak gemaakt voor een 3/4d echo. De keuze was reuze toen, keek net nog eens voor de grap en alles zat al vol. Hopelijk mag tegen die tijd mn man ook weer mee naar binnen
oh mennnnn. Naast mijn zoon, de hele dag mijn neefje en nichtje over de vloer gehad (moest oppassen). De. Hele. Dag. Ik ben KAPOT. Voor mij is het wel duidelijk. Als deze dadelijk is geboren, is het prima. Een 3e komt er niet meer.
Haha @Cjms oh ja dat kan straks niet meer hè. Ze weer inleveren na een drukke dag spelen @ConflictDiamond ik zie in het lijstje dat je vandaag controle had. Is alles goed gegaan?
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 Augustus 2020 ♡ 28 juli ConflictDiamond - 2e kindje 31 juli Loesje1988 - 32 jaar - 1e kindje Dinges84 - 36 jaar - 4e kindje 2 Augustus Anar91 - 28 jaar - 2e kindje Beausecret - 28 jaar - 1e kindje Chanbee - 1e kindje 5 Augustus Cinderella86 - 33 jaar - 1e kindje 6 Augustus Indy90 - 29 jaar - 2e kindje 7 Augustus Cjms - 29 jaar - 2e kindje 8 Augustus DN2017 - 27 jaar - 2e kindje 10 Augustus Ange84 - 35 jaar - 3e kindje 12 Augustus Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje Evayesmamatobe - 36 jaar - 1e kindje Roosje-5 - 33 jaar - 2e kindje 13 Augustus Thirza78 - 42 jaar - 1e kindje ♡♡♡ jongen (4) meisje (7) verrassing (1) onbekend ♡♡♡ Mei 23 mei - Thirza78 3d/4d pretecho 28 mei- Loesje1988 controle VK 31 weken groeiecho Juni 4 juni - Thirza78 controle VK 30 weken 6 juni - Thirza78 30 weken groeiecho ☆☆ Sterretjes ☆☆ Kristel Barbje Poezemens Lindavvv
Dan is het altijd fijn als ze weer terug naar hun ouders kunnen gaan haha. Mijn nichtje van 4, was afgelopen week 2 nachten bij ons. Toen ze weg was heb ik zeker 3uur geslapen in de middag, was kapot haha. Wakker maken in de nacht om te plassen, hele dag aandacht nodig. Gelukkig wilt ze later met mijn man trouwen, dus hij moest het meeste spelen en liep hem het meeste achterna zodat tante loesy rustig kon doen voor boontje hahaha Respect voor alle mama's die dit elke dag meemaken
Die kleintjes kunnen inderdaad ontzettend vermoeiend zijn. Maar wel heel gezellig. Die van mij slaapt een gat in de dag (zeker 3.5 uur meestal) dus hier kan ik genoeg rust pakken.
Jippieeeeeeeeee!!!!!! https://www.nu.nl/binnenland/6049856/partner-mag-weer-mee-naar-echo-en-zwangerschapsconsult.html