Welkom Thirza, wat bijzonder! Gefeliciteerd! Barbje, hoe gaat het met je? Sterkte vandaag. Mamaloelie, volgens mij ben jij de eerste die voor een intake gaat! Heel veel succes!
@Thirza78 wat bijzonder! Gefeliciteerd! @Barbje hoe is het nu? @Mamaloelie veel plezier vandaag! Krijg je ook al een echo?
Mijn ha is helemaal blij dat we nog een kindje krijgen. Kort gesproken over alle testen, wij doen alleen de 20 wekenecho, andere tests doen we niet. In januari echo Lukte nu nog niet, ik heb liever geen inwendige nl.
@Barbje ik hoop dat je kleuters vandaag voor een beetje afleiding zorgen en dat de gyn vanmiddag goed nieuws voor je heeft!!! @Thirza78 wat prachtig dat deze laatste terugplaatsing nu toch een zwangerschap oplevert! Gefeliciteerd. @Mamaloelie wat een leuke reactie van je ha! (heb je in ieder geval al één positieve reactie binnen ) Jammer dat een echo nog niet lukte..
@Mamaloelie wat een leuke reactie van je ha! (heb je in ieder geval al één positieve reactie binnen ) Jammer dat een echo nog niet lukte..[/QUOTE] De ha wilde t ook niet via de buik proberen hoor en ik wilde geen inwendige dus toen hield het op. Ik heb lichen sclerosus en daardoor wil ik liever zo weinig mogelijk gedoe down under, haha. https://www.thuisarts.nl/lichen-sclerosus (Daar staat op wat t is)
Wat leuk zo een reactie! Wanneer mag je weer voor een echo nu dan? Of lees ik daar overheen? Mag ik vragen waarom jullie alleen een 20 weken echo doen? Puur nieuwsgierigheid hoor!
Het enige wat wij nog moesten regelen, oké vast nog meer, maar het belangrijkste: een huis! Vandaag is ons bod geaccepteerd. Wonen nu in een onhandig appartement (huur) en gaan nu kopen. Spannend ook.. & welkom @Thirza78
Prachtig! Van harte gefeliciteerd! Wij zaten vorig jaar in een vergelijkbare situatie. Mei zwanger geworden, november koopcontract getekend, 4 februari bevallen en 19 februari verhuisd. Het is zo fijn om over te zijn naar ons (eerste) koophuis. Weten jullie al wanneer de sleuteloverdracht ongeveer zal zijn?
Wat leuk zo een reactie! Wanneer mag je weer voor een echo nu dan? Of lees ik daar overheen? Mag ik vragen waarom jullie alleen een 20 weken echo doen? Puur nieuwsgierigheid hoor! Ik mag in januari voor echo. Zijn agenda liep maar tot eind december dus de assistente kon me nog niet inplannen. En nu kan ik een datum prikken waar mijn man ook bij kan zijn Natuurlijk mag je dat vragen. We doen alleen de 20 wekenecho omdat al die andere tests ons niet zoveel zeggen. De echo met 20 weken is voor ons met name om te kijken of het "so far so good" is een eventueel om te zien of er een schisis is oud. Dan kunnen we ons daar op voorbereiden. Voor de rest wil ik het niet weten. Ik wil namelijk niet voor de keuze staan. Misschien wel "kop in het zand" maar op deze manier geniet ik van de zwangerschap. Daarbij komt, mijn dochter heeft epilepsie. Dat zagen ze niet op de echo en zullen ze nu dus ook niet zien. Het zal evt wel in het bloed aan te tonen zijn(weet ik niet hoor) maar dat is voor ons geen reden om de zwangerschap af te breken. Maar, iedereen heeft zijn eigen redenaties om het wel of niet te doen. En elke keuze is, volgens mij, oké. Als je er zelf achter staat is het goed, toch? Ik zal namelijk nooit een ander veroordelen om zijn of haar keuze.
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 Augustus 2020 ♡ 1 Augustus Leanna3 Anar91 - 28 jaar - 2e kindje Dinges84 - 35 jaar - 4e kindje ConflictDiamond - 2e kindje Loesje1988 - 31 jaar - 1e kindje Swissie4 - 40 jaar - 4e kindje 2 Augustus Beausecret - 28 jaar - 1e kindje 3 Augustus Marrissie Barbje - 2e kindje 4 Augustus Chanbee - 1e kindje 5 Augustus Kristel - 24 jaar - 1e kindje Lindavvv - 32 jaar - 2e kindje 6 Augustus 7 Augustus Mamaloelie - 38 jaar - 5e kindje Indy90 - 29 jaar - 2e kindje 8 Augustus 9 Augustus Poezemens - 31 jaar - 2e kindje 10 Augustus DN2017 - 27 jaar - 2e kindje 11 Augustus 12 Augustus Thirza78 - 41 jaar - 1e kindje 13 Augustus 14 Augustus 15 Augustus ♡♡♡ jongen (0) meisje (0) verrassing (0) onbekend (13) ♡♡♡ Afspraken 9 december: Beausecret - kennismaking vk + 1e echo (proberen) 11 december: Dinges84 - vroege echo 16 december: Swissie4 intake + echo 18 december: 1e echo 18 december: Poezemens - vroege echo 19 december Kristel - 1e echo 23 december: Anar91 - 1e echo Kristel - intake Lindavvv - intake en echo 24 december: ConflictDiamond - 1e echo + intake vk 24 december: Marrissie - 1e echo + intake vk 27 december: Dinges84 - intake vk 27 december: Loesje1988 - 1e echo + intake vk 31 december: DN2017 - intake met vk en gyn en 1e echo in ziekenhuis 2 januari: Indy90 - echo 3 januari: Dinges84 - termijnbepaling januari: Mamaloelie- termijnecho
Ohh dus wel rond je bevalling verhuisd! Lijkt me best pittig. Wij kunnen er in februari al in, heel erg fijn! Kan ik eerst nog even wennen daar en is alles gewoon gereed voor de komst van de kleine.
Ja was het wel maar we hadden heel veel hulp van familie. Mijn ouders hebben al het schilderwerk gedaan en voor de rest was het huis wel gewoon netjes en af. Dat scheelde een hoop. Gaan jullie aan de klus of alleen wat cosmetische touch ups?
Oh wat leuk! Gefeliciteerd! Dat is heel spannend. Bij onze middelste was ik ruim 7 maanden zwanger toen we gingen verhuizen. Gelukkig alleen cosmetisch wat gedaan, en mijn vader heeft meegeholpen. Geniet van de voorpret van het verhuizen en straks het kamertje inrichten! ♡
Ik heb net post van de vkpraktijk gehad, zo'n formulier wat ik in moet vullen. Toch best confronterend. Wij hebben 3 kindjes waarvan 2 met hun eigen problematiek. Wel heel verschillend. Onze jongste heeft een spieraandoening, en daar zijn we heel veel jaren heel druk mee geweest. Zelfs nu, na alle nare onderzoeken en operaties, is de diagnose niet gespecificeerd. En ik merk dat door die vragen naar erfelijke/aangeboren aandoeningen het toch even bovenkomt. Waarschijnlijk ook hormonen, daar gooi ik het maar op
mooi verwoord! En zeker, als je achter je eigen keuze staat is dat de goede en enige keuze toch?! wij gaan wel de NIPT doen. Bewuste keuze. Hebben een stilgeboren dochter na afbraak zwangerschap. NIPT zei wel dat er geen afwijkingen waren (vruchtwaterpunctie na slechte 20 weken echo gaf zelfde uitslag als NIPT). Echter bleek op de 20 weken echo dat er verschillende dingen helemaal niet goed zaten. Geeft ons een goed gevoel om de NIPT wel te doen, ook al is er een kleine kans dat uitslag niet correct is.
Inderdaad, ieder heeft zo zijn eigen beweegredenen en niets is verkeerd! Wij gaan ook voor de NIPT. Mijn dochtertje is 10 jaar geleden met een dubbele chromosoomafwijking met 22 weken stilgeboren na afbraak van de zwangerschap omdat ze niet levensvatbaar was. Ik had dat graag geweten bij 12 weken en niet pas bij 20 weken. Dat had ons en haar een hele hoop ellende bespaard, maar de NIPT was toen nog niet beschikbaar en ik was zo jong dat nooit iemand dacht dat er zoiets aan de hand zou kunnen zijn. Ik zat in geen enkele risicogroep en het was ook niet erfelijk (gelukkig maar). We gaan wel voor de NIPT via Gendia in België. Ik laat in NL bloed prikken en stuur het dan op. Dan weten we ook heel vroeg het geslacht al en dat vinden we een leuke bijkomstigheid. Vanwege mijn dochtertje krijg ik de NIPT sowieso helemaal vergoed.
Ja willen met de tijd wel keuken en badkamer verbouwen! Maar voor nu instapklaar en alleen verven ivm kosten.