Uitgerekend 1 t/m 15 Augustus 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Leanna3, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Zo! Alleen nog het plankje boven de commode en dan is de kamer klaar.
    Moet nog alles wassen,maar ik weet als ik dat nu ga doen, dat ik het straks rond de 36/37 weken weer ga wassen en strijken. Ben sowieso erg aan het twijfelen of ik het bedje al moet opmaken, we hebben 2 katten, ze komen tot nu toe niet tot nauwelijks in het kinderbedje, maar k denk als de dekentjes erin liggen wel. Wil ze nu ook nog niet gaan weghouden van de kamer, zodat ze wennen aan het gerommel en de spulletjes. 20200509_182754.jpg 20200509_182840.jpg

DN2017, Ange84, Secretangel en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Lekker bezig! Leuk geworden.

Ik begin de druk wel een beetje te voelen. :| We hebben nog niets gedaan en heb nog maar zo'n 10 weken. Inmiddels wel een bedje + matras gehaald. Wij hebben ook het luma badje. Precies andersom qua kleuren. Erg mooi!

Ange84, ConflictDiamond, Dinges84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Ziet er goed uit!
    Wij moeten ook alleen nog het plankje boven de conmode ophangen. Verder is het kamertje eigenlijk klaar. Als het plankje hangt deel ik een foto :D. Ik maak bewust het bedje nog niet op; dan vangt het alleen maar stof in de tussentijd, dus dat doe ik korter van tevoren. Als ik alles ook ga wassen inderdaad (ga ik in mijn zwangerschapsverlof doen).

Ange84, Dinges84 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  4. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    De kraamhulp doet het ook vaak opnieuw weer opmaken toch dus het is ook niet heel erg nodig. Lijkt wel leuk natuurlijk.

Loesje1988 vindt dit leuk.
  5. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Wat een ruimte zeg! Dat is echt een baby paleis :)

Het bedje opmaken dat doe ik nog niet ivm stof. Maar ik begrijp de verleiding om het wel te doen goed.

6. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Nog maar ongeveer tien weken. Wat klinkt dat eigenlijk gek zeg. Ja dames, we gaan allemaal richting het laatste trimester. Ongelooflijk ♥️

Ange84, Dinges84, Loesje1988 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ja komt wel dicht bij zo hoor! Aan de ene kant kan ik niet wachten hem te ontmoeten maar vind het ook wel snel gaan nu hoor.

Thirza78 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  8. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    @indy90 ja de 10 a 12 weken gaan nu toch langzaam wel in voor de meeste van ons.
    Over de kleuren andersom heb k ook nog over nagedacht,maar deze vond k op marktplaats, scheelde me weer een hoop geld.
    Ja idd de kraamhulp maakt het ook op.

Helemaal gelijk idd dat het stof aan het vangen is als je het bedje al op maakt.

Ja de kamer is best groot voor een baby kamer, en het is ook nog de kleinste slaapkamer die we hebben :rolleyes:
    Ben iig blij dat we dit formaat vloerkleed hebben kunnen vinden voor 50 euro haha, breekt de kamer echt .

De kraamhulp komt hier trouwens niet meer langs, de intake gaat telefonisch en moet van te voren ons bed even opmeten voor de hoogte.

Ange84 vindt dit leuk.
  9. Dinges84

Dinges84 Actief lid

6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    Dat is al mooi geworden zeg! En idd, wat een ruimte.
    (lijkt een beetje vergelijkbaar met hier, maar dan staat ons bed en de onze kledingkast er nog bij in...;))

Ook leuk om jullie keuze in kaartjes voorbij te zien komen!
    Hier maak ik ze zelf via een kaartjes-site. Beetje knutselen met achtergrondjes en lettertypes vond ik erg leuk.
    Nu nog steeds echt helemaal niet uit de naam, dus ook nog niet aan een kaartje begonnen...
    Wat meisjesnaam betreft, zijn we wel op één naam uitgekomen. Maar voor een jongen heb ik slechts één favoriet die alle andere namen ondenkbaar maakt en vriend vind dat vooralsnog helemaal niets.
    Zijn namen komen voor mij niet eens in de buurt van wat ik zou kunnen overwegen/ waar ik aan zou kunnen wennen.

Verder schiet het inrichten van onze kamer als babykamer inmiddels op! Ik ben erg blij met het resultaat tot nu toe :)

Bedje maak ik voor de leuk wel gewoon op. Was ik rond de 40 weken nog wel een keer, en anders ligt er wel schoon beddengoed klaar waar de kraamhulp een stofvrij bedje mee kan maken. :thumup:

Hier ook een luma badje, veel mooier dan het standaard badje wat we eerder hadden!
    Wel gekregen zonder stop/afvoerslang. Heb al wel iets gekocht bij Prenatal wat zou moeten passen, maar nog niet gecheckt...

En ja, het schiet inmiddels behoorlijk op voor ons allemaal! Ik ga uit van 40+ weken, maar sommigen onder ons zullen
    binnen tien weken al kunnen baby-knuffelen. :eek:

Morgen als de kleuters naar school zijn, ga ik met peuter eens op zolder rommelen voor kleertjes/beddengoed en ander babyspul, zin in!

Ange84, Chanbee, Loesje1988 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Dinges84

Dinges84 Actief lid

6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou de groene zelf als inspiratiebron kunnen gebruiken, erg mooi!

indy90 vindt dit leuk.
  11. Dinges84

Dinges84 Actief lid

6 jul 2016
    160
    258
    63
    NULL
    NULL
    De fysio had me gemaild of ik nog een keer een 'hands-on' behandeling nodig had, daar heb ik dit weekend maar op gehapt... ;)

Ik ben overigens niet bepaald donkerharig. Beetje rossig/blond (gouden haar volgens de kinderen ♥) lang haar en verder bleekscheet met sproetjes.

Helaas zit het rode/rossige absoluut niet in de genen van mijn vriend en is geen van onze kinderen ook maar in de verste verte rossig te noemen :( Vind dat, vooral bij meisjes, erg mooi...

Loesje1988 vindt dit leuk.
  12. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Bedje heb ik wel soort van opgemaakt, omdat ik dat er leuk uit vind zien. Maar onze kleine komt de eerste maanden toch op onze slaapkamer in de co-sleeper, dus tegen de tijd dat het bedje gebruikt gaat worden doe ik dat toch wel even opnieuw :)

Verder is ons kamertje zo goed als af, enige wat we nog even moeten doen is de gordijnen ophangen :) Even mijn vriend vragen of hij van de week de stang even ophangt dan kan ik daarna de gordijnen gaan inkorten en is dat ook maar gebeurd.

Zouden jullie het trouwens leuk vinden om een groepschat te beginnen op WhatsApp? Lijkt mij wel gezellig, is wat sneller dan hier en ook wat meer privé.

Ange84 en Chanbee vinden dit leuk.
  13. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Lijkt mij leuk!

14. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Ja hoor, groepsapp kan natuurlijk ook! Dan krijg je inderdaad ook iets meer een beeld van elkaar. Ben wel benieuwd hoe jullie denken dat ik eruit zie, haha.

15. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik heb geen idee waarom maar ik denk een bril. :roflmao:

16. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Leuk idee van de groepsapp! Zal ik je een DM sturen met mijn nr @ConflictDiamond

Hey dames, dat bed op klossen is toch alleen voor de arbo vereisten van de kraamzorg? Ik ga zeker niet thuis bevallen en mijn man kan ook prima bedden opmaken dus dan hoeft het toch niet?

Als het wel moet, hoelang moet je dat nog houden na de bevalling ivm de cosleeper?

17. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    #2817 Loesje1988, 10 mei 2020
    Laatst bewerkt: 10 mei 2020
    Lijkt mij wel een leuk idee, zo'n groepsapp. Hoop alleen niet dat het hier dan dood gaat bloeden voor de dames die liever niet in een app groep zitten. Zal je even een pb sturen.

Qua klossen ,geen idee,denk dat ze eronderuit kunnen zodra de kraamweek voorbij is. Al weet ik van een van mn zussen dat ze die er langer onder hebben laten zitten,ivm het opstaan,bed was lekker hoog zo.

Moeten jullie al vaak in de nacht opstaan om te plassen? Ik kan tot nu toe de nacht doorslapen, word wel steeds vroeger wakker om te plassen,kan daarna ook niet meer in slaap vallen. Vanmorgen ook weer vroeg,met het gevolg dat ik later op de dag in slaap val,en dus nu nog steeds wakker ben (00.50) Merk wel dat mn stoelgang super traag aan het worden is,maar ach,zolang het daar bij blijft en er geen aambeien komen vind k het prima:roflmao: lijkt me geen pretje.

Zit de afgelopen dagen ook niet zo lekker in mn vel, heb opvliegers,zweet me soms kapot. Zaterdag om 10.30 stond ik al te puffen onder de airco van de bloemen winkel dat ik het warm had. Terwijl ik er normaal wel tegen kan en 25 graden aangenaam vind. veel vocht in mn benen en sinds een paar dagen ook in mn voeten. Lig al weken met kussens onder mn voeten op de bank ,drink voldoende water. Komende week koelt het wat af,dus hopelijk voel ik me dan ook wat beter,begin echt last te krijgen van dat vocht.

18. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ja ik ook haha en blonde krullen:rolleyes:

19. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ligt ook even aan hoe hoog je bed is. Hier was het helemaal niet nodig omdat ons bed erg hoog is. Gaat niet alleen om het verschonen maar ook om de nacontroles.

Ange84 en Thirza78 vinden dit leuk.
  20. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik hoef er snachts niet uit. Maar ben sochtends wel enorm vroeg wakker iedere keer. Dan moet ik wel naar de wc. Maar als O mij hoort roept hij direct MAMAAAAA doe jij? Dus ik stel het altijd zo lang mogelijk uit. :|

Thirza78 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina