Mag ik ook met jullie mee kletsen? Ik weet niet hoe actief, maar lezen lig wel! Wij hebben onze eerste echo gehad en hebben 2 kloppende hartjes gezien! Een tweeling dus en alles lijkt tot zover goed. Ik kan het nog niet bevatten.... Uitgerekende datum is nog niet helemaal duidelijk maar we houden het eerst op 7 augustus.
Oh wat gaaf! Een tweeling! Van harte @Itsme9 Kwam dat als een verrassing of hadden jullie er al rekening mee gehouden? Bijzonder zeg.
Zit vooral vervelend dicht, geen pijn meer gelukkig. Heeft het wel gedaan! Enig idee wat het kan zijn? Vervelend hè dat misselijk zijn, continue dat weeïge gevoel! Bleh.
nee, helaas niet. Heb wel vaker mijn oren laten uitspuiten en weet hoe naar oorpijn kan zijn. Gelukkig heb jij geen last van pijn. Haha neus dicht doen en blijven blazen al geprobeerd
De test was op 10 dpo al super duidelijk en ik ben ontzettend moe en misselijk, dus voor de gein zei ik aflopen week, het kan ook gewoon een tweeling zijn. Maar nee dit hadden we echt niet verwacht. We hebben al een zoontje dus dit is wel heel bijzonder. Nu eerst genieten van het mooie nieuws en hopen dat alles goed blijft gaan.
@Itsme9 welkom! En wauw een tweeling! Dat is bijzonder en spannend! Wanneer hebben jullie weer een echo? @Thirza78 super! Gefeliciteerd!! Op naar 31 december hier ben ik sinds maandag al slecht. Dacht eerst misselijk van de zwangerschap maar het is toch soort van griep/buikgriep. Probeer zo goed en kwaad als het kan rust te pakken. Zover dat gaat met de kleine man thuis. Gelukkig doet hij nog 3 dutjes overdag
Pfoeh. Ik heb nu gewoon helemaal nergens last meer van. Béétje gevoelige borsten nog en mijn achterste tanden poetsen is nog niet altijd even prettig. Natuurlijk heel fijn. Maar zo 5 dagen voor de echo gaat nu de spanning echt héél hoog oplopen. Ik hoop gewoon dat ik hier (weer) geluk mee heb en gewoon weinig last heb.
Hoi, ik wil ook graag meekletsen. Ik heb het hele topic doorgelezen en zoveel dingen zijn herkenbaar. Naast de kwaaltjes heb ik vooral last van heel veel stress/spanning... ik zal me even voorstellen: ik ben 40 en net 6 weken zwanger van de 2e. Uitgerekend op 13 augustus (ongeveer, heb de laatste ongesteldheid niet opgeschreven, zul je net zien). Wel al een vroege echo gehad vanwege bloedingen. Ook om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Dat was het gelukkig niet. Er was wel een embryo te zien, alleen was deze wel wat klein volgens de vk. Volgende week vrijdag weer een echo. We gaan het zien. Ik maak me nu vooral druk over mijn hoge bloeddruk, waar die waarschijnlijk nog hoger van wordt. ik hoop voor iedereen een fijne zwangerschap en dat we elkaar een beetje kunnen steunen hier.
Hey @FVD allereerst: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Vanochtend zei de echoscopist van het fertiliteitsteam van het academische ziekenhuis waar ik onder behandeling ben, dat het rond zes weken echt geen zin heeft om het te meten. Ik vroeg haar hoe groot het was en of dat rond het gemiddelde lag. Ze zei dat omdat het rond 6 weken zo klein nog allemaal is dat het nauwelijks goed te meten/vergelijken is. Ze legde uit dat het bij deze termijn belangrijker is dat het compleet is (vruchtzakje, dooier, embryo). En dat het natuurlijk in de baarmoeder zit. Ik vind haar echt ontzettend goed. Zij heeft in het voortraject ook regelmatig echo's bij mij afgenomen en is echt een vakmens. Soms denk ik dat VK's best wel voor wat onnodige paniek zorgen, zeker bij vroege echo's. Je leest best vaak dat de VK negatief was en dat de gynaecoloog er dan bij werd gehaald en dat dan niets aan de hand was. Stelt je dat wat gerust? Enne... Ik snap je helemaal stress hoor... Heb ik zelf ook last van.
Ik heb besloten dat ik Google (Google Ja, dus niet dit forum ) heb geboycot. Ik ga niks meer opzoeken. Niet meer naar cijfers van miskramen per week, niet naar symptomen voor missed abortions, ervaringen, gevolgen, andere symptomen, testen, etc. Het klinkt obsessief. En ja, misschien is het ook. Maar zo erg was het nu onderhand wel. En waarschijnlijk is dat ook juist hetgeen wat voor die onzekerheid zorgt. En tegenstrijdigheden. En gemengde gevoelens. En zorgen.
Dankjewel voor je snelle reactie Thirza78! Dat stelt echt wel gerust! Bij mij werd de gyn er ook bijgehaald en die was inderdaad veel neutraler. Deze opmerking kwam van de vk toen we alweer in een andere kamer waren. Misschien wilde ze me gewoon behoeden voor een grote teleurstelling. Ze was wel erg lief vond ik.
Gefeliciteerd nieuwe meiden. Potverdorie mijn bestelde strijkapplicatie is niet geleverd. Janken! Nu moet ik dus nog voor 2e kerstdag op zoek naar iets anders als ze niet alsnog gaan leveren.
*doet even een klein dansje. 7 weekjes al weer. Gaat deze keer echt een stuk sneller dan de eerste keer. Meisjes probeer alsjeblieft af en toe te genieten. Al is het maar voor heel eventjes. Dit is zo bijzonder! Vandaag zijn we zwanger. Wat morgen brengt weet niemand. ❤
Hoii dames! Vandaag een echo gehad, toch wel heel anders hier in amerika! We hebben de kleine hummel gezien, met hartje! Wel kwam de meeting uit op 6 weken ipv 6+6 maar het is milimeter werk dat weet ik ook wel. Ben wel blij dat we een hartje zagen Een hele fijne zwangerschap gewenst voor iedereen❤